[WN] waarom rijden er steeds meer Q, P, App bij de WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:06

O, een ander verschil dat mij ineens te binnen schiet is dat de rasverenigingen hun eigen wedstrijden organiseren en dat mensen in de western wereld wedstrijden organiseren onder auspiciën en met medewerking van de WRAN (m.u.v. het NK).

Correct me if I'm wrong.

=^.,.^=

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:07

Oke ik ben een ruiter met een ander ras (klink raar zeg)maar daar los van gaat het bij mij niet om een aparte western verening voor andere rassen het gaat erbij mij meer om dat er wat meer aandacht gegeven gaat worden aan mensen met andere rassen BINNEN de WRAN!
Niet iedereen heeft het geld om een Q/P/A aan te schaffen en ook deze mensen hebben het recht om de westernsport te mogen beoefenen!
(correct me if i am rong)

Waar het mij voornamelijk omgaat is het grote niveau verschil tussen beginner en amateur.
Natuurlijk hoort daar verschil in te zitten alleen is deze overstap nu wel heel groot!

Er zijn mensen die nooit uit de beginners klasse komen omdat ze gewoon niet genoeg wedstrijden rijden of geen WRAN- C starten om aan het aantal punten te komen om deze klasse te verlaten.
En wordt dus de doorstroming geblokkeerd.
Daarnaast zijn er mensen in de amateur klasse blijven hangen omdat dit wel prettig is.
Deze starten al meerdere jaren de amateur klasse niet onverdienstelijk en kunnen in mijn ogen ook open starten, maar........dan moeten ze het opnemen tegen de profs (mensen die andere trainen en les geven) tja en dan zullen ze niet zo vaak meer in de prijzen vallen.
Dus blijven deze vaak amateur.
Hierdoor wordt er wel degelijk een groot verschil gecreerd in de overstap.
Dit blokkeerd de doorstroming maar ook de instroming van nieuwe leden.

Een aantal mensen rijden met hun paard (voor de reining dan ) DRHA en NRHA, deze organisaties staan ook weer los van de WRAN.
Deze mensen rijden op een behoorlijk hoog niveau!
Het lukt niet zo makkelijk om met een ander ras goed weg te komen bij de DRHA en NRHA , gewoon omdat het niveau een stuk hoger ligt!
Er is natuurlijk altijd uitzondering op de regel (dat hou je altijd).

En kom op zeg er zijn zat mensen die starten bij de WRAN zonder zelfs lid te zijn!

Ik train hard erg hard als ik het zo mag zeggen, als ik start zijn het wel WRAN-C wedstrijden (voor de punten).
Ik voel me ook niet minder met mijn pony (meeste denken toch dat ze een quarter is haha).
Maar een beetje begrip voor elkaar is toch nooit weg, we streven er toch allemaal naar om de westernsport in ons land bekender te maken!

Gr Alice

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:07

GoedVetMan schreef:
De TEM knop is bij deze in ere hersteld. En mag van mijn voortaan heten MDKVAKUESV
Geweldig

En nu moet ik zeker vragen wat dat betekent Peter Haha!
Want ik heb geen idee Verward

Dus bij deze: wat betekent dat Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anya op 29-10-04 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 11:07

Het is toch wel dat er ontevredenheid is, maar dat de ontevredenen er niet over durven praten (alleen via pbtjes)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 29-10-04 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:11

Anya schreef:
En nu moet ik zeker vragen wat dat betekent Peter Haha!
Want ik heb geen idee Verward

Dus bij deze: wat betekent dat Knipoog

Met De Knop Van Anya Kunt U Een Slotje Vermijden.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:16

@Alice01:
Het lijkt mij dat het er dan toch weer op neer komt dat het een mentaliteitsprobleem is en dan denk ik toch weer aan de punten die JanT heeft aangegeven.

Je hebt nu aangegeven waar volgens jou de schoen wringt. Prima! Misschien heb je ook ideeën over hoe dat op gelost zou kunnen worden. Spui ze hier of communiceer met het bestuur van de WRAN. Zij zijn in mijn ogen degenen die daar eventueel verandering in zouden kunnen brengen.

=^.,.^=

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:23

Alice01 je moest eens weten Cool

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:24

Lusitana schreef:
Het is toch wel dat er ontevredenheid is, maar dat de ontevredenen er niet over durven praten (alleen via pbtjes)

Dat probleem ligt dan bij hun en niet bij de organisaties.
Ik heb nooit een blad voor de mond genomen en heb er ook geen hinder van ondervonden. Ik ben altijd netjes geantwoord en behandeld.
Ontevredenheid is er altijd en dat zal ook altijd zo blijven.
Als de PB-ers er andere ideeen op nahouden dan zal hier alleen wat mee gebeuren als ze het openbaar maken.
Zolang het allemaal stiekem en buiten iedereen om is, zal het nooit leiden tot verbeteringen of veranderingen.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:24

oh Blaze vertel.......................... Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:26

Ja Blaze, wat moet ze weten?? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoor Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:27

@Alice:

Waarom zou je eigenlijk binnen de wran meer aandacht moeten besteden aan mensen met een ander ras?
Dan worden die juist voorgetrokken toch?

Je kan bij de wran toch ook gewoon starten met je niet Q/P/A?
Het veschil in niveau tussen beginner en amateur ligt niet aan het ras imo.

Je mag ALTIJD over naar de amateur, daar hoef je helemaal geen punten voor te hebben. Dus als ze niet uit de beginnersklasse komen dan hebben ze dat zelf in de hand.

En waarom zou je je status naar prof overzetten als je dat niet bent Verward
Beetje raar mijns inziens. Daarom komen er steeds meer amateurs en dus meer concurrentie en dus niveauverhoging OK dan!

Er is niets mis met andere rassen dan Q/P/A. En volgens mij is dat ook nooit gezegd. Je kan er alleen niet terecht bij de rassenverenigingen, wat me ook vrij logisch lijkt Knipoog

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:32

Beste Vera,

Je schreef: Als de PB-ers er andere ideeen op nahouden dan zal hier alleen wat mee gebeuren als ze het openbaar maken.
Zolang het allemaal stiekem en buiten iedereen om is, zal het nooit leiden tot verbeteringen of veranderingen.

Daar heb je wel helemaal gelijk in maar er zijn zat mensen (waaronder ik Bloos ) die dat echt niet durven.
Tja dat klinkt misschien wel een beetje raar maar sommige vinden nou een maal dat ze eerst wat moeten presteren voordat je ergens in mee kan praten.

Zelf heb ik net maar de " stoute schoenen" aangetrokken om het beeld wat ik heb gekregen in deze duidelijk te maken.
Ja ik ga ook weer naar de WRAN vergadering en ik zal proberen sommige punten duidelijk te maken.
Maar inderdaad als niemand reageert weet ik ook niet hoe anderen dit zien en beleven en maakt het er ook niet makkelijker op!

Gr Alice

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:35

Romkabouter schreef:
@Alice:

Waarom zou je eigenlijk binnen de wran meer aandacht moeten besteden aan mensen met een ander ras?

Je mag ALTIJD over naar de amateur, daar hoef je helemaal geen punten voor te hebben. Dus als ze niet uit de beginnersklasse komen dan hebben ze dat zelf in de hand.

En waarom zou je je status naar prof overzetten als je dat niet bent Verward
Beetje raar mijns inziens. Daarom komen er steeds meer amateurs en dus meer concurrentie en dus niveauverhoging OK dan!

Er is niets mis met andere rassen dan Q/P/A. En volgens mij is dat ook nooit gezegd. Je kan er alleen niet terecht bij de rassenverenigingen, wat me ook vrij logisch lijkt Knipoog

Ik denk dat Alice doelt op niveau verschillen van een ruiter in een klasse, en dat staat inderdaad los van wat voor een soort van ras je rijd. Zij geeft duidelijk aan dat de stap groot is, van naar.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:37

Goed zo Alice01! Goed voorbeeld doet goed volgen (zeggen ze)

=^.,.^=

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:41

mij stuit het nogal tegen de borst te moeten horen dat er mensen onder ons zouden zijn die direct de stiekemerds eens aan zullen pakken en hun het vuur aan de schenen zullen gaan leggen,
onzin,natuulijk zijn er in het verleden rara dingen geprobeerd,maar daar staan wij toch boven,en ik heb nog nooit pb's gehad,o dat zou een teken moeten zijn natuurlijk.
heb mijn oude studieboeken even opgezocht en ook mijn proefschrift uit 1970,jaja vlotte leerling in die tijd,nu niet meer hoor wees niet bang,maar helaas lezen gaat mij niet zo goed meer af,zal dus meer tijd nodig hebben om hiet een conclusie neer te zetten over dit onderwerp.

rinus

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:47

Ik ben ook amateur ruiter en ben ook weleens boven mijn trainer geplaatst. Als je geen fouten maakt en je zit netjes op je paard, maakt het niet uit wat voor ras je hebt. Ik heb Appaloosa's maar ik heb geen zin om de paarden te trainen voor die drie wedstrijden in het jaar van de ApHC en daarom ben ik ook lid geworden van de WRAN.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:47

westernworld schreef:
mij stuit het nogal tegen de borst te moeten horen dat er mensen onder ons zouden zijn die direct de stiekemerds eens aan zullen pakken en hun het vuur aan de schenen zullen gaan leggen,
onzin,natuulijk zijn er in het verleden rara dingen geprobeerd,maar daar staan wij toch boven,en ik heb nog nooit pb's gehad,o dat zou een teken moeten zijn natuurlijk.
heb mijn oude studieboeken even opgezocht en ook mijn proefschrift uit 1970,jaja vlotte leerling in die tijd,nu niet meer hoor wees niet bang,maar helaas lezen gaat mij niet zo goed meer af,zal dus meer tijd nodig hebben om hiet een conclusie neer te zetten over dit onderwerp.

rinus

Verward Verward Verward Verward Verward

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:50

Alice01,
Je mengt je al in de discussie en dat is toch goed?
en k schrijf ook dat het probleem dan bij hun ligt.
Zolang je met je klacht, opmerking, tip, etc niet naar de juiste mensen stapt, kan niemand er wat mee.
Of er dan wat mee gedaan kan worden is natuurlijk een tweede, maar zonder ideeen en mensen die er wat mee deden hadden we nu nog in lendendoekjes met een pijl-en-boog op onze rug rondgerend. Clown

Ik heb vaak het idee (zeker in Nederland) dat er veel notoire klagers zijn die klagen om het klagen.
Die vinden dat lekker; beetje afgeven op andere zonder dat ze zelf hun nek durven uit te steken.
En bang hoef je niet te zijn....Ze bijten echt niet Bloos

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:52

westernworld schreef:

rinus

Hmm gaat je alleen het lezen niet meer zo goed af????? Cool

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:55

@sandra
dit was een reactie op een antwoord geplaatst door tp om 11:39 op pagina no. 3
misschien wat laat maar de lunch gaat voor

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:09

Romkabouter schreef:

Citaat:

*Nee het gaat niet om voortrekken het gaat om het meer toegangkelijker maken (mensen die bevoorbeeld bijrijder zijn en geen eigen paard kunnen betalen).*

*maar misschien wel aan de ruiter?*

*waarom blijven er dan aardig wat mensen in hangen?*

En waarom zou je je status naar prof overzetten als je dat niet bent
Beetje raar mijns inziens. Daarom komen er steeds meer amateurs en dus meer concurrentie en dus niveauverhoging

* hierdoor zorg je ervoor dat de stap van beginner naar amateur NOG groter wordt, en er zijn zat amateur ruiters die naar mijn inziens een goed bijdragen zouden leveren in de openklasse!*

Er is niets mis met andere rassen dan Q/P/A. En volgens mij is dat ook nooit gezegd. Je kan er alleen niet terecht bij de rassenverenigingen, wat me ook vrij logisch lijkt

*Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat er iets mis is met de Q/P/A, of wel?*

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:16

Alice01 ik zeg dit maar 1 keer Cool

Vind dat je inbreng meer dan waardevol is Knipoog

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:21

Ooooooh Blaze dat ik dat van jou mag horen Bloos

Gr Alice

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:23

Even over de overgang van Amateur naar Prof binnen de WRAN, ik heb net op de site van Chris Knol het reglement snel doorgeneusd, maar als ik het goed lees, mag elke A ook P starten. Oftewel, een A zou een onderdeel 2x kunnen starten. 1x in de A en 1x in de P.

Ik hoor het graag als ik het niet goed heb.

=^.,.^=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:27

Je hebt helemaal gelijk, al zou ik persoonlijk dat liever anders zien.