[WN] Nieuwe Regel van de APHA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 22:06

Ja, dat is vrij simpel en makkelijk, wat je dan namelijk gaat krijgen is dat mensen helemaal niet meer op zullen letten of zullen proberen om kleur te fokken. Nu is kwaliteid altijd belangrijker, maar wil je de kleur (bont) in het stamboek houden, en dat zou ik graag willen, dan moet je daar met fokken wel op letten, en het voor de fokkers de moeite waard maken het te proberen, dat doe je nu dus door de BS paarden "apart" te houden wat betreft shows.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:10

Ik vind het allemaal verotte moeilijk... Ben ik effe blij dat mijn paard duidelijke vlekken heeft...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:15

DJQuarter schreef:
Ik vind het allemaal verotte moeilijk... Ben ik effe blij dat mijn paard duidelijke vlekken heeft...

Heb je een Quarter of een Paint Knipoog Clown ??

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:18

Ik heb een QxP met heel veel wit en palomino kleurige vlekken.. Oh het is zo'n lekker ding maar dat terzijde... Schijnheilig Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 23:06

DJQuarter schreef:
Ik heb een QxP met heel veel wit en palomino kleurige vlekken.. Oh het is zo'n lekker ding maar dat terzijde... Schijnheilig Knipoog

Wat klets je toch weer moeilijk, je hebt een Palomino met met vlekken

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 06:21

Ods schreef:
Wat klets je toch weer moeilijk, je hebt een Palomino met met vlekken
Ja zoiets jah... Clown

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:46

Daar heb je inderdaad wat gevonden Mac Ik ben benieuwd Corine, we horen het maandag Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 17:49

Dankzij Mac die me eraan heeft helpen herrineren OK dan! heb ik de APHA gebeld.

Conclusie was heel simpel, er mogen vanaf 2005 geen volle Quarters of Engels Volbloeden meer geregistreerd worden bij de APHA, niet als Breedingstock, niet als Regular, gewoon helemaal niet, of ze nou groen geel of paard met bonte vlekken zijn.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:53

Nou dan is het wel weer een stukje duidelijker.
Niet dat ik een paint of quarter heb, maar ik heb gemerkt dat voor een leek het allemaaal soms niet meer te volgens is.
Meeste mensen snappen niet dat een Breedingstock niet mee mag doen bij de quarters (omdat ze egaal zijn)of bij de gewone paints.
Ik begrijp heus wel dat je bepaalde regels moet hebben alleen af en toe vind ik het zo'n brij worden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 17:57

jeddah schreef:
Conclusie was heel simpel, er mogen vanaf 2005 geen volle Quarters of Engels Volbloeden meer geregistreerd worden bij de APHA, niet als Breedingstock, niet als Regular, gewoon helemaal niet, of ze nou groen geel of paard met bonte vlekken zijn.

Mooi! Da's bij deze dus ook duidelijk! Lijkt me ook de enige juiste benadering: OPP voor alle registries binnen het APHA.