westernworld schreef:nou ik heb lang gewacht met reageren maar goed.............
mijn eerste hengstje,shannon,heeft ook kort hobbles aan gehad,en waarom.....................................
ik kocht shannon samen met zijn moeder toen shannon een half jaar oud was,en hij was een vrolijke donder,zelfs af een toe een geit,wij hadden in de kleine paddock een stapel haarhout liggen van twee meter hoog en meneer stond daar regelmatig bovenop,toen hij de leeftijd had om beleerd te worden, 4 jaar,ontwikkelde hij een onhebbelijkheidje,eerst ging alles goed,stil staan uitstekend,ook bij het opstappen,maar na een half jaar begon hij ineens weg te lopen bij het opstappen,zelfs steigeren,tijdelijke oplossing? hand achter zijn linkeroog leggen zodat hij niet zag dat je er op wilde stappen,ging uitstekend ,maar was niet DE oplossing,drie maanden aan het zoeken en proberen geweest,totdat een kennis zei,dat doen wij anders in amerika,en hij kwam met de hobbles aan,ik ook protesteren,dat doe je toch niet!!!!!!! nou na 1 dag met de hobbles,nooit geen problemen meer met shannon gehad qua opstappen.
dus dat is een reden om dus over te gaan op hobbles/kluisters.enkel en alleen als het echt nodig is.
En was het gebruik van kluisters dan echt de laatste optie?
Ik kan zo snel ook even niets anders bedenken, maar toch... Ik blijf mijn twijfels houden... Waarom liep hij weg bij het opstappen vraag ik me af... Nare ervaring of gewoon stout, ik blijf het iets heel moeilijks vinden, ondanks dat hier best mensen hebben gesproken waarvan ik de argumenten heel aannemelijk vind...
Wanneer is iets een laatste optie en hoever zou ik dan gaan?!? Wel of niet kluisters?!? Ik ben er niet uit...