[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:30

ik zal vanavond even langs het plekje rijden waar ik Francis al over gesproken heb en even langs Van Helden (dacht dat er mensen op Bokt waren die iemand kennen die daar staat/stond, vandaar dat ik dat nog niet had gedaan).

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:33

Cheveyo schreef:
ik zal vanavond even langs het plekje rijden

OK dan! super! Dat is alvast een begin!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 12:36

Nanouk schreef:
Heb je hen zelf al een PB gestuurd met de vraag of ze er toevallig al langs zijn geweest?

Ik heb met één bokker contact gehad, die naar die v. Helden is geweest, maar daar stond ze niet. Verder zijn er bokkers die rond zouden kijken, maar daar heb ik nog niets van gehoord verder.

Ik ben dus qua stallen/paardenvolk absoluut niet bekend in die omgeving, dus vind het ook een beetje raar dat die DB man zei 'dan weet je't wel', want ik weet het dus niet. Het enige wat ik daar weet is de Paardenkamp, maar't lijkt me sterk dat ze daar staat... Maar dat is dus ook het lastige... ik kan wel rond gaan rijden, maar heb geen idee welke stallen of handelaren waar zitten en bij wie ik kan gaan kijken.
Ik moet het echt hebben van mensen die daar wel bekend zijn.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:48

Plaats een oproep op bv. Paardenpraat of vraag maar raak!
Wie weet er stallen in de omgeving van.....en dan een straal aangeven waar je zoekt.
Pension- en handelsstallen.

Wellicht dat je dan meer te weten komt!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 14:35

Op Vraag maar raak heb ik al een keer een oproepje geplaatst, maar daar kwamen geen reacties op...

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:42

Misschien kan je via de postcode zoeken op goudengids.nl en dan een lijst publiceren met de stallen die je dan tegenkomt in de buurt.
Bokkers kunnen dan aangeven welke stal ze misschien kennen en dan steeds met iemand afspreken die dan bij een stal langsgaat???
(Ik verzin maar iets hoor)

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:05

In welke omgeving zoek je precies? Ik wil graag voor je het internet ff afstruinen hoor!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:30

ik pak even het paardenvademecum erbij. Van Helden hoef ik dus niet heen zo te lezen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:44

In de buurt zit:

* All Performance Horses te Amersfoort (Mehlika zit ook op Bokt volgens mij, weet niet of haar naam juist is).

* Claidia de Borst in Soest (lijkt me erg sterk)

* De Hofstede in Leusden.

dan is er nog een dressuurstal ook in Soest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:47

Francis schreef:
Ik ben dus qua stallen/paardenvolk absoluut niet bekend in die omgeving, dus vind het ook een beetje raar dat die DB man zei 'dan weet je't wel', want ik weet het dus niet.

Bedoelde hij niet gewoon dat als ze 1x op een manege/pensionstal zouden komen dat ze dan snel doorverkocht zouden worden en dus de handel in gaan ??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 18:08

Nee, hij bedoelde echt de locatie, want ik heb hem er meerdere keren naar gevraagd, maar hij wilde het niet zeggen omdat hij het nog niet zeker wist en 'de betreffende stal' al die publiciteit niet op prijs zou stellen.

Ik heb inmiddels via de Gouden Gids ook twee handelaren gebeld (v.d. Poll en v. Laar uit Leusden) maar die hadden haar niet op stal en ook niet aangeboden gekregen.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:10

Misschien kun je op marktplaats een advertentie zetten;gezocht een bonte merrie voor fok en recreatie,liefst met amerikaans bloed (of half quarter of paint),papier niet noodzakelijk,normale prijsklasse........you never know.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:24

Francis schreef:
.... 'de betreffende stal' al die publiciteit niet op prijs zou stellen.

Wat voor publiciteit zou dat dan eigenlijk zijn? In principe zijn zij dan toch niet 'verkeerd' geweest?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:07

Nee, als het goed is niet natuurlijk.
Volgens hem zou het zijn omdat het voor een handelsstal met goede naam natuurlijk geen reclame is om zulke verwaarloosde paarden op stal te hebben, en als ik zou weten welke stal het is, zou iedereen dat te weten komen en dan zouden er heel veel mensen naar die stal gaan om te kijken (alsof ik daar een optocht zou gaan organiseren... Verward als ik eenmaal weet waar ze staat weet ik genoeg, dat hoeft wat mij betreft echt niet aan de grote klok gehangen te worden).
Vond het ook een beetje een ***verhaal, maar goed, als hij niet wil vertellen welke stal het is kan ik hem daar niet toe dwingen.
Hopelijk is'ie snel terug van vakantie (vanmiddag in ieder geval nog niet) en wil hij het als ik em nu te spreken krijg wél zeggen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:06

Wij zeggen niks hoor Lips are sealed Lips are sealed:x Bloos

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:47

vera schreef:
Wij zeggen niks hoor Lips are sealed Lips are sealed:x Bloos

Nee, en we hoeven ook niet in de optocht mee te lopen Knipoog

We denken gewoon zoveel mogelijk met je mee, met ons allen weten we meer dan jij in je eentje, toch?!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:20

Allereerst wil ik even zeggen hoe goed ik vind dat je hier mee omgaat.
Zelf heb ik je foto uitgeprint en aan een paar handelaren laten zien.
Onder het mom van ik ben op zoek naar zo een soort paardje heb je nog wat staan Verward .
Heb me nummer der bij gegeven het zal wel niet veel uitmaken maar dan heb ik het idee dat ik tenminste iets doe.
Als ik iets hoor,weet of voor je kan doen dan hoor of lees ik het wel.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:58

Tja, inderdaad een ***verhaal. Ik zou zo'n stal juist enorm waarderen die zich blijkbaar iets van een paard aantrekt. Alleen maar positieve publiciteit toch ? Maar heel veel succes en sterke in elk geval. Ik hoop dat aan die onzekerheid snel een einde komt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 09:02

Heb inmiddels nog wat stallen gebeld, maar zonder resultaat.
Deze heb ik inmiddels gehad:
White Sock Stables
De Boshoeve
Eldorado Kraay
handelaar Bouwman uit Nijkerkerveen

Ik heb nog Nieuw Hagenauwe en de Treekhoeve op m'n lijstje, maar die heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen en de Stoethoeve en de Willemshoeve zijn twee stallen die iemand noemde, maar daar kan ik geen telefoonnr. van vinden.

Ik wil nu toch wel iets fanatieker aan't zoeken, want ik heb inmiddels via Desiree te horen gekregen dat een handelaar haar misschien op de paardenmarkt in Utrecht gezien heeft. We gaan proberen na te trekken of dit inderdaad zo is, via de marktmeester o.i.d., maar als dat zo is, is de kans wel erg klein dat ze nog gevonden wordt.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:07

Als dat zo is dan zou je wel een grote zoekaktie via bokt kunnen opzetten.
Het kan natuurlijk zijn dat, mocht ze op de markt terecht gekomen zijn, ze het nu een stuk beter heeft. Ik ken veel mensen die paarden op de markt kopen voor eigen gebruik....
Maar als er een moment is waarop je zeker weet dat ze niet meer van die meneer is dan zouden we een grootse aktie kunnen opzetten!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:11

Ja, dat is het ook een beetje... Aan de ene kant wil ik nog een beetje terughoudend zijn, maar aan de andere kant weet hij donders goed dat ik naar haar op zoek ben en nu er verhalen over paardenmarkt omhoog komen voelt het alsof de tijd begint te dringen. Want we weten natuurlijk allemaal dat het gros van de paardenmarktpaarden níet bij een leuke eigenaar komen.
Ik weet dus niet zo goed wat wijsheid is op dit moment.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:11

En niet alleen in de western-wereld want ze kan ook gewoon verkocht zijn als leuk gevlekt papierloos paard.....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:36

Tja, een Fly-er maken?
Er zijn hier zat handige bokkers die iets moois in elkaar kunnen zetten. En dan overal ophangen?
Of uhm, hart van nederland inschakelen, dan kan de hele bups er écht niet meer omheen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:43

Ik lees het nu alweer mee, want ook ik hoop dat hier ooit een goede afloop geschreven word.
Wat ik alleen even wilde aanhalen.
Ondanks dat de geruchten gaan dat ze nog bij die man in de buurt zou staan, lijkt het me niet onverstandig om door heel nederland te zoeken.
Stel dat ze idd naar een stal is gegaan om verkocht te worden, stel he, waarheen is dat dan? Verkopen doe je meestal niet aan iemand om de hoek.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 11:11

Ik ben inmiddels aan't verder bellen geweest om het Utrecht verhaal te checken...
Eerst de markthal gebeld, daar wordt niet op chips gecontroleerd, maar paarden die op transport naar het buitenland gaan, óók als het om 'consumptie-transport' gaat, moeten sinds een paar weken verplicht gechipt en een paspoort. Dus nadat ik bij de KNHS Fly's chipnummer en registratienummer had opgevraagd via via bij het juiste RVV kantoor terecht gekomen en de mevrouw die ik daar aan de telefoon kreeg heeft de dierenarts gebeld die de afgelopen twee weken op de markt in Utrecht is geweest voor chippen en controle's. Hij gaat nu voor mij aan de hand van het chipnummer controleren of ze op een transport naar het buitenland is gekomen. Daar zal wel enige tijd overheen gaan waarschijnlijk, omdat het nogal wat werk is om dat te checken (en ik moet natuurlijk nog afwachten of ze't ook daadwerkelijk gaan doen...'t is natuurlijk lief aangeboden, maar voor het zelfde geld zeggen ze het alleen maar om snel van me af te zijn).
Maar goed, ik heb weer het idee dat ik wat nuttigs doe. Ondertussen probeer ik natuurlijk wel verder te zoeken, eerst nog maar even via handelaren die daar in de buurt zitten, maar misschien kennen mensen hier handelaren die vaak naar de markt in Utrecht gaan en misschien heeft iemand haar gezien. (Hoewel het dus nog steeds niet 100% zeker is dat ze daar inderdaad geweest is...
Ik wilde nog maar geen Fly-ers (leuke Cornelie Knipoog ) maken en dat soort 'publiciteits acties', omdat ik ook nog steeds niet 100% zeker weet of ze überhaupt wel te koop/verkocht is...voor het zelfde geld is ze nog steeds van die eigenaar en heeft hij haar gewoon ergens in pension gezet (hoewel het me dus wel sterk lijkt, want dan was gewoon iets beter voeren goedkoper geweest...). Ik zal in ieder geval nog een keer een oproepje doen elders op Bokt. Misschien zijn er mensen in/rond Utrecht die vaak naar de paardenmarkt gaan en haar misschien gezien hebben.