[WN] Stalhouders, waar voor je geld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:12

Jos"]
[quote="GoedVetMan"][quote="Jos schreef:
Narretje, als je even kijkt bij het tijdstip van plaatsing , zie je dat het al vrij laat is.

Hoezo Jos, was je nog paarden van klanten aan het binnen halen dan? hihi Haha!
[/quote]

nee , ik was ze aan het instoppen en een nachtzoen geven *LOL*
[/quote]

Wat lief van jou... Ik denk dat mijn paard een nachtzoen ook op prijs zou stellen Haha! Ik zal het eens voorstellen aan mijn pensionhouder (en proberen een foto te maken van zijn gezicht als hij dat hoort Haha! )

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:26

Narretje ben het met je eens..als je een pensionstal begint dan weet je toch waar je aan begint lijkt mij, dat er paarden ziek worden of binnen/buiten moeten worden gezet, dat er mensen komen die je wellicht wat minder liggen dan anderen..ik zou nog elke dag mijn suffe kantoorbaan willen ruilen met elke pensionstalhouder en met alle liefde al dat werk voor de paarden doen en tevreden klanten hebben...wie wil er nu meteen met me ruilen??????????? Soms is het bij ons elke dag gemekker geweest, over te veel sloot!! water gebruikt, overbodige dierenartsen, overdag mag je niet naar het erf als de paarden op het land staan, paard heeft helemaal geen medicijnen nodig dus die geef ik niet en moet minstens 2 1/2 kg per dag krijgen en lekker vet worden terwijl ik zelf gevraagd had om max 1,5 kg.., paard 's nachts koliek en gevraagd of de baas gezien de sluitingstijden van de stal eventueel 's nachts nog een keer wilde kijken of alles goed ging, maar dat was niet mogelijk want dan zou meneer vervolgens niet meer kunnen slapen..dan denk ik, ik ben toch ook een klant, ik betaal bijna 300 euri per maand en ik wil niet meer en niet minder dat mijn paard goed verzorgd wordt en dat ik bepaal wat die eet of wanneer de veearts komt..misschien zijn dat extremen, maar met dit soort ervaringen lijkt mij paarden aan huis het ultieme genot! (en 1 x per jaar op vakantie mag ik dat 7 dagen meemaken!!)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:43

Sorry, maar ik vind eigenlijk dat Jos (of iig haar reactie) hier een beetje onterecht wordt aangevallen.
Tuurlijk, van een pensionhouder mag je bepaalde dingen verwachten, en moet je op dingen kunnen vertrouwen. Maar als er bepaalde afspraken staan over (in dit geval) het zelf binnen zetten van je paard dan vind ik dat de eigenaar ervoor moet zorgen dat e.e.a. gebeurt. En als je dan een keer niet kunt komen, wees dan in elk geval zo fatsoenlijk om dat even te melden met gelijk de vraag of er iemand anders is die je paard binnen kan zetten. Kleine moeite.
Aan afspraken en regels moet je je houden, niet alleen als pensionhouder maar net zo goed als pensionklant. Bovendien: de primaire verantwoordelijkheid voor een paard ligt toch echt bij de eigenaar.

BTW, ik heb zelf liever dat de veearts een paar keer teveel wordt gebeld (in het geval ik er zelf niet ben, of op de een of andere manier niet bereikbaar ben) dan 1 keer te weinig.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:12

Ik ook...liever te veel dan te weinig DA..maar ik kreeg elke keer commentaar dat dat niet nodig was en het paard mankeerde nix en moest dan maar geen western rijden want dat was slecht voor je paard..achteraf bleek ze ocd te hebben en was ik dolblij dat de artsen er veelvuldig naar hebben gekeken...!! Het is ook geen aanval op Jos, begrijp zijn kant ook wel, maar ik denk net zoals bij pensionklanten heb je ook mindere en betere stalhouders:-)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 07:51

geeft niet sandra_H Ach gut
het is altijd makkelijk om commentaar te geven voordat je weet wat je voor 180 euro WEL krijgt Haha! Cool
(want daar gaat dit topic over Schijnheilig )

voor het bedrag dat jij betaald, leggen wij de rode loper uit en strooien rozeblaadjes voor je voeten *LOL*

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:40

Strangertje schreef:
Het is ook geen aanval op Jos, begrijp zijn kant ook wel, Lachen
Had je deze nog niet gezien Jos?? Haha! (Moest zijn ;begrijp het van HAAR kant ook wel!!)

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:14

Sorry Jos Bloos! voor de geslachtsverwisseling Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:30

Volgens mij kiezen de schrijvers zelf voor een paard Verward
Als je een eigen paard koopt dan weet je dat je er een kind bij krijgt. Heel veel tijd en toewijding is er voor nodig.
Als je dat niet kunt opbrengen moet je geen paard nemen en het zeker niet afwentelen op de pensionstalhouder...... Bloos

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:53

Ik denk dat voor de meeste fulltime buitenshuis werkende paardeneigenaren het gewoon onmogelijk is nooit eens een beroep te doen op de stalhouder, partner of stalgenootjes. Hoe graag ze het misschien allemaal zelf zouden willen doen. Je hebt altijd overmacht situaties, zoals plotseling over moeten werken, enorme files, ziekte (paard, jezelf) of wat dan ook. Dat is vaak ook de reden waarom mensen een paard in pension doen en niet bij huis hebben en natuurlijk omdat ze zelf het geld niet hebben voor eigen stallen, bak, weiland.
Ik heb het liefst de dingen ook zoveel mogelijk in eigen hand en doe liever zo weinig mogelijk een beroep op anderen. Maar soms is het gewoon zo goed als onmogelijk om alles in mijn eigen hand te hebben en niet eens van iemand afhankelijk te zijn. En dan ben ik enorm dankbaar als mijn stalhouder eens een keertje in wil springen en ben ik altijd bereid daar een keer iets voor terug te doen of er desnoods extra voor te betalen. Niemand moet het slaafje zijn van iemand anders, zo werkt dat niet. Geven en nemen.
Maar helaas zal je altijd paardeneigenaren hebben die de kantjes er vanaf lopen en/of anderen proberen te domineren/gebruiken. Net zoals je stalhouders hebt die dat doen. That's life en iedereen oordeelt anders over wat nog acceptabel is en iedereen vindt zijn eigen oplossing om ermee om te gaan.

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:08

Mijn paard heb ik gekocht in september 2002. Ik ben toen bij een privé-pensionstal gaan staan, waar de familie zelf ook quarters fokt. Hele fijne mensen, nette ruime stal en direkt aan het bos. behoorlijk aan de prijs (€ 275,00 all-in) voor alleen een (te zware) buitenbak en geen weidegang, er was alleen ruimte voor hun eigen merries met veulens. De betrokkenheid van de stalhouders was geweldig, ik had echt het gevoel dat hij daar goed in de gaten werd gehouden, als er wat was werd ik meteen gebeld.

Helaas raakte Loky vorig jaar juni na een buitenritje langdurig geblesseerd (peesklap) en kon ik eigenlijk niks meer met 'm doen, behalve aan de hand stappen. Al gauw was dat niet meer te doen; hij snapte niets van de adviezen van de DA en wilde eigenlijk maar 1 ding; zo hard mogelijk rondrennen. Ik heb toen besloten te verhuizen naar een andere pensionstal waar een stapmolen is, een binnenbak 20x40, buitenbak 20x60 (beide met een nieuwe agterbergbodem) dezelfde uitrijfaciliteiten, nieuwe boxen, schitterende spuitplaatsen met warm water, solarium, ruime paddocks en.....weidegang! grote lappen, genoeg ruimte. Hiervoor betaal ik echt de hoofdprijs (in 't Gooi, jawel) € 305,00 = basis, 20 euro xtra voor een buitenluik èn 20 euro xtra per maand voor de stapmolen, èn 11 euro per maand voor het stallen van de trailer. Omdat ik destijds hoopte er wel met een maand of 6 doorheen te zijn, en dus de winterperiode in die fijne binnenbak weer te kunnen opbouwen was dit ondanks de hoge kosten een goeie optie. Inmiddels is de blessure nog steeds niet weg, heb ik daardoor nog geen dag buiten kunnen rijden en mis ik de betrokkenheid van de stalhouder enorm; die ontbreekt nogal bij mijn huidige pensionstal. Alhoewel je paard eerder teveel krijgt dan te weinig, ben ik niet blij; ik vind het belangrijk dat iemand per paard weet wat het te eten moet krijgen. Dit kun je bij ons aangeven op een bordje voor de stal, maar in de praktijk schept hij volgens mij bij elk paard dezelfde hoeveelheid brok op; en maar doorvoeren. Op een dag was er een paard verhuisd, na een week lag die hele voerbak vol met bix; hij had gewoon vanwege zijn automatische voerhandeling die hele bak nog steeds volgegooid. Hetzelfde geldt voor het ruwvoer; nu ze op het land staan wil ik mijn paard geen hooi meer geven, door de weinige beweging die hij heeft is hij al te dik. Toch ligt er 3x per dag een halve baal hooi in de box. Ik kom zelf 2x per dag, dus regelmatig leg ik het meeste weer terug. Uiteraard heb ik er al 'ns iets over gezegd, maar het wordt voor kennisgeving aangenomen en tot nu toe zie ik geen concrete veranderingen.
Wat ik wel erg fijn vind is dat er overwegend prettige mensen staan. Doordat het zo duur is daar zijn er veel sportruiters, en weinig 'ponymeisjes', dus over het algemeen wat ouder publiek. iedereen helpt elkaar en zelfs als je op vakantie bent is er altijd een mouw aan te passen, dat vind ik een groot voordeel.
Toch overweeg ik nu te verhuizen naar iets eenvoudigers; met het pees-getob maak ik nl. nauwelijks gebruik van al die prachtige faciliteiten, waar ik dus wel een hoop geld aan kwijt ben. Gewoon een weilandje ergens met een stal bij een boer lijkt me nu een prima plek. Als ik maar wel dicht bij het bos zit, want ik vrees dat mijn paard geen sporttoekomst meer zal hebben, en we dus alleen maar lekkere buitenritten gaan maken Haha! hopelijk duurt dat niet al te lang meer voordat dat weer kan Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:26

@Loky... wat grappig dat jij aangeeft sportruiters zo plezierig te vinden. Ik heb juist heel andere ervaringen. Ik heb op een grote sportstal gestaan met iets van 40 paarden. En men gunde elkaar het licht in de ogen niet. De faciliteiten voor ruiters waren prima (twee grote binnenbakken, kantine), die voor de paarden aan de magere kant... geen weide, stallen die grenzen aan de bak, dus stofhappen, matig voer, weinig stro etc. Ik heb daarna op een prive-stal gestaan (heerlijk maar te ver weg) en sta nu op een stalling met vooral recreatieruiters en 4 wedstrijdruiters. Wat een rust! En veel gezelliger. En met een pensionhouder met een gouden randje! Wil je een roundpenn? Geen probleem regelen we toch. Is je paard gewend aan zijn dagelijkse waterbalet in de vijver? Geen probleem, stap maar in onze vijver in de tuin...Wil je een westernhek...Kom maar met een tekening...Lijkt me wel leuk zo'n ding. Dat kan allemaal terwijl hij toch zakelijk blijft... Super gewoon!

(hij geeft alleen geen nachtzoen aan de paarden, zoals Jos Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:34

Ik sta op een Engelse manege en ben supertevreden. In eerste plaats omdat de paarden het heel erg goed hebben (en dat is ze aan te zien) en op de tweede omdat ik het zelf heel erg naar m'n zin heb.

Dit zijn de redenen waarom ik op deze manege sta:

* De paarden worden elke dag buiten en weer binnen gezet. In de winter een paar uurtjes in de zandpaddocks en in de zomer een paar uur op het land EN een paar uur in de paddocks.
* 6x voer op een dag. Drie keer kuil of hooi, en drie keer (NA het ruwvoer) biks.
* Geen experimenten met paarden, als wij zeggen dat Leo en Mileen samen naar buiten moeten en er geen andere paarden bij mogen oid, dan gebeurt dat gewoon. Zonder gezeur over merries en ruinen, zonder experimenten. (want oooooooh wat waren we dat beu....)
* We zitten pal aan de Holterberg, dus fantastische uitrijmogelijkheden. Hierdoor wordt ook het trainen in de bak veel leuker, omdat je de keuze hebt.
* De binnenbak wordt ELKE dag gesleept en helemaal vlakgetrokken.
* De bak wordt indien nodig meerdere malen even gesproeid tegen stof, maar in de zomer ook tegen de warmte. De temperatuur in de rijhal daalt met 10 minuten sproeien maar liefst 5 graden.
* Enorme betrokkenheid van de stalhouder bij de paarden. Toen Mileen een blessure had, bood de stalhouder zelf aan om haar 's morgens in te smeren met haar gel etc. Ik had het niet eens durven vragen, na de laatste ervaringen in de Randstad.....
* Ik kan voor m'n lessen laten komen wie ik wil zonder daar extra voor te moeten betalen oid aan bakhuur. Dus geen gelazer meer met een doordraaiende stalhouder als iemand eens langskomt Haha! (jaja op de stal waar dit gebeurde (omdat Blaze kwam video'en) mocht ik ook niet zomaar iemand anders op MIJN paard laten rijden...)

De bakken zijn bijna altijd vrij als wij komen, 's avonds zijn er niet veel lessen. We hebben geen last van Pennymeisjes. Binnen- en buitenbak, poetsplaats met warm en koud water. Kantine met automaten (dus GEEN vieze mannetjes aan de zuip 's avonds aan de bar!!!). Kleine manege, dus meer dan de 10 pensionpaarden die we nu hebben (buiten de manegepaarden om) zullen er ook niet komen (en 3 eigenaren/stellen hebben 2 paarden dus er zijn relatief weinig mensen).
Verder wordt gewoon gedaan wat je vraagt op bv voerbeleid. Ik wil zo weinig mogelijk krachtvoer in Milena hebben en veel ruwvoer, en dat gebeurt dus ook. (Heb wel op een stal gestaan waar de stalhouder een hele week met 1 baal hooi kon doen met 16 paarden op stal)
etc etc.

De stalhouder is heel betrokken, het belang van de paarden gaat altijd boven alles, de sfeer is goed, we kunnen dingen gewoon eerlijk en duidelijk aangeven. Ik heb bv een tijdje geleden een keer gemopperd dat m'n stal niet goed (genoeg) gemest was en dat werd meteen verholpen en ze staat er voortaan weer perfect bij.

Tuurlijk zijn er ook nadelen.
De paarden staan op vlas. Prima bodembedekker, ze staan altijd netjes en droog en het mest makkelijk (wordt gedaan trouwens, hoef ik niet te doen) maar mijn eigen voorkeur gaat toch uit naar stro.
En ehhhhhhhhhh.... ehhhhhhhh..... ehhhhhhhhhh..... verder kom ik eigenlijk niet Haha!

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:46

Anya, Sonja; ik ben jaloers! dat klinkt allemaal wel heel geweldig hoor! en Anya; dat ik het prima kan vinden met de sportruiters komt waarschijnlijk omdat ik de ENIGE (op een stal van 90 paarden) westernruiter ben en ze mij waarschijnlijk toch al een vreemde eend in de bijt vinden; Ik ben geen concurrentie natuurlijk Haha! overigens zijn er ook non-sporters maar die zijn toch in de minderheid.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:52

Sonja schreef:
Tuurlijk zijn er ook nadelen.
De paarden staan op vlas. Prima bodembedekker, ze staan altijd netjes en droog en het mest makkelijk (wordt gedaan trouwens, hoef ik niet te doen) maar mijn eigen voorkeur gaat toch uit naar stro.

Ik vind vlas juist geweldig!!!!!
Lekker droog, minder werk en geen nare geurtjes, dat vind ik met stro juist zo'n nadeel! Bloos!

Ga je nu opzoek naar een andere stal, Ellen?? Is dat moeilijk bij jullie??? Verward

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:08

Citaat:
Ga je nu opzoek naar een andere stal, Ellen?? Is dat moeilijk bij jullie???
ik ben nog aan 't wikken/wegen, maar ben wel rond aan het kijken. Moeilijk is het niet, het ligt eraan wat je prioriteiten zijn. En bij mij is dat dus nu; Bos op korte afstand, weidegang, stal met buitenluik, toezicht, buitenbak met redelijk begaanbare bodem. Uitmesten kan ik zelf prima, en ik koop het voer toch het liefst zelf.
De combinatie van deze faktoren maakt dat lang niet alles in aanmerking komt Haha! Maar goeie faciliteiten zijn echt dun gezaaid in onze regio; de stal waar ik nu sta is vol, ondanks die prijzen, ook in de zomermaanden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:34

Lastig is dat he, zoeken.
Misschien een leuk idee voor de Bit. Nu ze zo'n beetje alle maneges gehad hebben....een leuk pensionstallenwarenonderzoek.... Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:37

Is dit niks?? Stond op MP.

per box per maand v.a. € 245,00
Beschrijving: Wij bieden aan voor uw paard vol pension stalling.

- Aan het ruiterpad, bosgebied "Den Treek"
- Nieuwe boxen 3x3 meter
- Incl. Weidegang in de zomer, stapmolen in de winter
- Incl. Paddock
- Incl. All weather buitenbak, zomer en winter te berijden 20 x 40 m.
- Mogelijkheid gebruik van de binnenbak 20 x 40 m.
- Buitenbak (western) 25 x 50 m in het najaar te realiseren
- Poets- en Spuitplaats.

Bel of mail voor vragen of een afspraak om de locatie te komen bezichtigen.

Foto: Geen foto beschikbaar
Datum: 25-05-2004, 10:07
Gezien: 378 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: El Paso (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 06- 52 633 267
Woonplaats: Den Treek / Woudenberg / Scherpenzeel / Leusden / Amersfoort

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:51

mmmmm.....klinkt goed maar beetje te ver; max. 15 minuten rijden is ook nog een van de prioriteiten Haha!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:33

vera schreef:
Volgens mij kiezen de schrijvers zelf voor een paard Verward
Als je een eigen paard koopt dan weet je dat je er een kind bij krijgt. Heel veel tijd en toewijding is er voor nodig.
Als je dat niet kunt opbrengen moet je geen paard nemen en het zeker niet afwentelen op de pensionstalhouder...... Bloos

Vera heeft hier wel helemaal gelijk in, maar zal het uiteindelijk net zo ervaren, zoals ik het ervaar. Afspraken maken met jezelf, geeft minder problemen.
Als je er uiteindelijk staat, gaat het vaak toch net even anders, dan besproken was.

Peter

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 08:44

Je hebt ALTIJD wel met anderen te maken (of je paard nou wel of niet bij huis staat) en met meningsverschillen/communicatiestoornissen/elkaar niet helemaal liggen en IEDEREEN is wel eens een keertje afhankelijk van een ander. Dat geldt toch ook voor mensen met kinderen? De meest toegeweide ouders kunnen ook niet zonder andere mensen op zijn tijd, ook al zouden ze zo ongeveer helemaal voor hun kinderen leven. De vader en moeder hebben beide het allerbeste met hun kinderen voor, maar kunnen evengoed wel eens te maken hebben met
meningsverschillen/communicatiestoornissen/overmacht.
Gisteren kocht ik de Bit van juni en daar staat toevallig een artikel in over rechten/plichten/afspraken van stalhouders en klanten.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:56

Himyar"]
Je hebt ALTIJD wel met anderen te maken (of je paard nou wel of niet bij huis staat) en met meningsverschillen/communicatiestoornissen/elkaar niet helemaal liggen en IEDEREEN is wel eens een keertje afhankelijk van een ander. Dat geldt toch ook voor mensen met kinderen?
[/quote]

Heel herkenbaar wat je hier schrijft.

[quote="Himyar"]
De meest toegeweide ouders kunnen ook niet zonder andere mensen op zijn tijd, ook al zouden ze zo ongeveer helemaal voor hun kinderen leven. De vader en moeder hebben beide het allerbeste met hun kinderen voor, maar kunnen evengoed wel eens te maken hebben met meningsverschillen/communicatiestoornissen/overmacht.
[/quote]

Ook dit is heel herkenbaar wat ik lees.

[quote="Himyar schreef:
Gisteren kocht ik de Bit van juni en daar staat toevallig een artikel in over rechten/plichten/afspraken van stalhouders en klanten.

Het blad Bit koop ik pas weer, als zij ook is een positief stukje kunnen schrijven over de western sport, maar dit ter zijde.

Rechten plichten afspraken ik heb er elke dag mee te maken. En zolang je nou maar met je beide benen in het leven blijft staan, zal er ook geen discussie over ontstaan.
Het probleem zit hem denk ik, vaak meer in het denken en handelen.
Uit het oog punt proberen te handelen van het paard, is BV waar wij naar streven.
Uit het oog punt denken van, hoe komt het mijzelf het beste uit, is een andere benadering van het omgaan met.
Consequent zijn, ik weet het, is maar voor weinige onder ons weggelegd, omdat ook consequent te doen.
Ik merk het zelf dagelijks, maar probeer toch de afspraken die er zijn in ere te houden.
Terwijl het voor mij heel makkelijk is, om het op een bepaald moment het anders te laten lopen, omdat er ook andere bezigheden zijn.
Goede keuze maken hierin, daar zit vaak het verschil in, omdat zij vaak divers zijn.
Vera heeft gelijk in het feit, dat je weet waar je aan begint als je een paard neemt. Het paard, dat door de gebruikelijke dingen die er zijn, al vaak van zijn of haar vast patroon afgehouden wordt, BV als je op wedstrijd gaat, heeft in onze opinie gewoon het recht, om minimaal 80% van de overgebleven tijd, te weten waar hij of zij aan toe is.
Als wij hadden blijven leven, zoals wij leefden voor wij paarden hadden, zou het paard geen 1% kans gehad hebben om een regelmaat in zijn of haar verzorging, training of gewoon aandacht gehad hebben.
Mijn dochter haar hormonen doen ook hun werk, mijn voorstel aan haar was op een gegeven moment, of je neemt een leuken pony die je hebt om zo nu en dan te verzorgen, of je behandeld je gekregen sport paard, waarvoor hij of zij bedoeld is.
Duidelijk was voor haar dat ik er mee bedoelde, dat haar paard nou niet op de tweede plaats komt omdat er zo’n l..l van een gozers in beeld komt. Ja ja ik mocht hem niet, en ik weet wat je nu denkt, ach wat gemeen.
Nee ik vind het gemeen, dat mensen altijd maar een excuus verzinnen, waar het paard de dupe van is. Ik ben ook blij dat ons gezin behoorlijk op één lijn zit, om 80% van de tijd waar ik het over heb, gewoon de dingen doen met hun paard, zoals die dat gewend zijn.
Overmacht situaties daar gelaten, het woord zegt het al, en er wordt in mijn beleving, te vaak gebruik gemaakt van dat woord, om een excuus te hebben, om het net even anders te doen.
Je schrijft dat je ALTIJD wel eens te maken hebt met een ander, en dat IDEREEN wel eens een keer afhankelijk is van een ander, klopt ook helemaal, maar om dit als excuus te gebruiken, of je er altijd maar te verschuilen achter dit soort feiten, dat gaat mij te ver.
Dan had je gewoon niet aan paarden moeten beginnen.
Blijf eerlijk tegen je zelf, dan gaat het je paard ook heel goed.

Groetjes Peter

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 10:34

sorry, bedoelde natuurlijk toegewijde Haha! .

Helaas, helaas, ik heb al drie maal een paard gekocht waarbij de ribben eruit staken dat ik weer heb opgeknapt.
Diep triest, dat soort zaken. Met zijn allen moeten we bovenop dergelijke dingen zitten, daarom ben ik ook lid van de Dierenbescherming.
Helaas krijgen veel paarden niet de verzorging die ze nodig hebben/verdienen. Maar zoals we in een ander topic hier kunnen lezen, is het niet zo makkelijk daar iets aan te doen.

Tussen stalhouder en paardeneigenaar blijven er ondanks waterdichte afspraken, altijd nog momenten over van onderhandelen. Echter met de waterdichte afspraken is het veelal al niet optimaal gesteld.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:39

Himyar schreef:
Tussen stalhouder en paardeneigenaar blijven er ondanks waterdichte afspraken, altijd nog momenten over van onderhandelen. Echter met de waterdichte afspraken is het veelal al niet optimaal gesteld.

Nee inderdaad niet, het is altijd weer moeilijk om de gemaakte afspraken na te komen. Helemaal als het jeukerige gedrag Bloos! van personen een rol gaat spelen, dan wordt het vaak ineens niet meer zo nou genomen met de paarden.
Ik ben mij zelf bewust wat ik nu opschrijf, en verschuil mij zelf achter het feit, dat ik het op iedere stal mee gemaakt heb, waar wij gestaan hebben.
Dus het ligt er ook maar weer aan, hoe je het waar voor je geld, interpreteert. Hihi
Of ik heb het optimale onderhandelen nooit begrepen, dat kan ook natuurlijk. Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:12

GoedVetMan schreef:
....omdat er zo’n l..l van een gozers in beeld komt. Ja ja ik mocht hem niet...

Haha! Haha! Sorry, even off topic, maar ik moest toch wel erg lachen bij dit stukje. 't Valt niet mee hé Peter... tiener dochters... Knipoog

Maar je hebt gelijk hoor... Ik begreep ook nooit waarom vroeger op de manege veel meiden ineens bijna niet meer naar hun paard omkeken of zelfs stopten met rijden als ze een vriendje kregen Verward
Die van mij kon mee en anders maar niet...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:09

Francis"]
[quote="GoedVetMan schreef:
....omdat er zo’n l..l van een gozers in beeld komt. Ja ja ik mocht hem niet...

Haha! Haha! Sorry, even off topic, maar ik moest toch wel erg lachen bij dit stukje. 't Valt niet mee hé Peter... tiener dochters... Knipoog

Maar je hebt gelijk hoor... Ik begreep ook nooit waarom vroeger op de manege veel meiden ineens bijna niet meer naar hun paard omkeken of zelfs stopten met rijden als ze een vriendje kregen Verward
Die van mij kon mee en anders maar niet...
[/quote]
En zo hoort het ook!!! Mannen komen en gaan.... je paard blijft.
Ik vrees trouwens ook al het ergste, ik heb een dochter van 13!!!! da's ook al zo wat!!!