Enne, GoedVetMan, als het allemaal van die natuurlijke bewegingen zijn die dat jonge grut maakt, waarom krijgt het gemiddelde jonge grut het dan al zo jong zo vreselijk voor zn kiezen dat het overkomt alsof ze het diertje de meest onnatuurlijke dingen willen laten uitvoeren? Als het zo natuurlijk is, mag het wel es wat minder geforceerd worden... Vooral op Nederlands niveau waar het halen van een 1ste plaats bij de WorldShow nog lang niet ter zake doet.
Wat wel zo is, is dat er een enorme markt voor is. Er zijn steeds meer beoefenaars die graag willen leren maar ergens stagneren door gebrek aan informatie of instructie. Althans, dat zijn de verhalen die ze vertellen. Ik heb al een aantal westernpaarden zien omgaan naar (al dan niet) engels recreatiepaard omdat er geen instructie was. Das gek, want er zijn instructeurs die binnen no-time pretenderen western instructeur te zijn. Blijkbaar is het allemaal toch niet zo ingewikkeld..
Maar goed, dat ik het somber inzie, is bekend
Het is ook mijn idee over het geheel en wellicht zit ik er volkomen naast. Ik volg het niet meer op de voet (want interesse verloren, slechte ervaringen etc.) dus wie weet is het het laatste jaar wel enorm verandert! Al met al is mijn idee dat je best een westernstal kunt beginnen, en wellicht nog leuk kan draaien ook. Helemaal als je het leuk amerikaans aankleedt

), als dát nou eens de insteek zou zijn van westernbedrijven, dan denk ik dat je her en der wel interesse wekt bij de mensen.