[WN] WN : Bunschoten - NK Quarterhorses 2004

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:46

hallo ik lees zoveel over koeien bloed in jullie paarden, maar weten jullie ook dat op vrijdag echte koeien komen.
ik hoop dat jullie weer allemaal komen kijken, en dat het vooral niet weer zo laat gaat worden als in marieenheem.
we waren na afloop kapot en voor het publiek was het op het laatst ook niet leuk meer, maar we komen desondanks terug en we gaan er weer proberen er een mooie show van te maken.
alleen hoop ik dit keer voor 7 uur in de ochtend op bed te liggen maar je moet er toch wat voor over hebben, als jullie ons weer allemaal willen aanmoedigen op de tribune ben ik allang weer tevreden dus... tot vrijdag dan maar?

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:54

Dus ik mag ook een keer gratis meedoen??
Hoe kom ik aan die eenmalige inschrijving? Blond
Riser is een veulen van Finalized Te.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:57

Als je een dekking gekocht hebt tijdens de SSA, dan heb je een coupon gekregen voor 1x gratis meedoen in de futurities. Heb je een veulen van een hengst die voor dat veulenjaar was 'ingekocht' voor de SSA (dus zijn deksprong is wel verkocht maar niet aan jou), dan moet je gewoon startgeld betalen.
En dat is dus niet weinig.

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:57

dat gratis mee doen is voor de hengstenhouder volgens mij, zal blue zarka zo even vragen wnat die doet tegenwoordig de ssa.
sil

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:59

Idd mag de hengstenhouder ook 1x gratis meedoen met 1 van zijn eigen veulens van de bewuste hengst. Maar als eigenaar van de merrie heb je dus voor het veulen ook een gratis startbewijs gekregen (of had je moeten hebben als alles netjes is afgehandeld).

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 08:59

Laten we asjeblieft niet voor het geld gaan starten hier... Want daar is, volgens mij, 'aan de andere kant van de plas' het gedonder mee begonnen! Als ik ergens start doe ik dat puur en alleen omdat ik het leuk vind, & ik hoop dat dat zo blijft!

En koeienbloed in paarden? Haha!
Die koeien hoeven we met die van ons in ieder geval nog niet aan te beginnen! (na afgelopen zondag Knipoog )

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:04

Nou SFLJ ik vind het nogal wat of we gewoon halteren gaan of voor de futurity. Dan betaalt ze 70 Euro om 5 minuten in de bak te lopen. En Marenne brengt Riser uit en die is 13 jaar. En ik denk niet dat zij zomaar 70 euro uit kan geven. Als er een redelijke kans is dat je het geld kan terugverdienen vind ik het wat anders. Anders start ze alleen in de jeugd klasse.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:04

sflj schreef:
Laten we asjeblieft niet voor het geld gaan starten hier... Want daar is, volgens mij, 'aan de andere kant van de plas' het gedonder mee begonnen! Als ik ergens start doe ik dat puur en alleen omdat ik het leuk vind, & ik hoop dat dat zo blijft!

Je hebt gelijk SFLJ, maar dat is wel een uitvloeisel van het opstarten van de hele SSA.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:09

Ilona-Sok schreef:
Nou SFLJ ik vind het nogal wat of we gewoon halteren gaan of voor de futurity. Dan betaalt ze 70 Euro om 5 minuten in de bak te lopen. En Marenne brengt Riser uit en die is 13 jaar. En ik denk niet dat zij zomaar 70 euro uit kan geven. Als er een redelijke kans is dat je het geld kan terugverdienen vind ik het wat anders. Anders start ze alleen in de jeugd klasse.

Dat is juist een futurity! De "kans" om geld te verdienen, die is er dus gewoon altijd, zodra je die bak inloopt heb je "kans".

Maar ik ben het met sflj eens, je moet gaan starten omdat je het leuk vindt! Het is niet alleen 5 minuten in de bak, het is de voorbereiding van je paard, van jezelf en daar ook lol aan hebben.

Je kan ook aan de "gewone" halter klasses meedoen als je niet zoveel geld uit kunt of wilt geven.

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:13

Daarom start ik deze vraag ook.
Ik ben niet bekend met de futurity. En ik wil graag weten hoe zoiets gaat.
De gewone halterklasses zijn leuk. En we doen het ook omdat we het leuk vinden. En om ervaring met het veulen te krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:14

De futurity is net als de 'gewone' halter, er staat alleen geld op het spel Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:25

Ilona-Sok schreef:
Daarom start ik deze vraag ook.
Ik ben niet bekend met de futurity. En ik wil graag weten hoe zoiets gaat.
De gewone halterklasses zijn leuk. En we doen het ook omdat we het leuk vinden. En om ervaring met het veulen te krijgen.

Je moet een Futurity zien als een soort "gokken op de toekomst" (future).
In dit geval zijn de hengsten al aangemeld voor de Futurity, als jij een deksprong koopt via de SSP, dan mag je met het veulen gratis starten. Als je een gewone deksprong gekocht hebt zul je moeten betalen.

Als jij denkt dat je een goed veulen hebt dan kan het zijn dat je dat geld wil betalen en mee wilt doen met de futurity, met de gok geld te winnen. Niet alleen de eerste plaats wint geld, maar dat ligt aan het aantal deelnemers.

Alleen veulens van de hengsten die inbetaald zijn mogen meedoen aan de futurity.

Als jij dat gewoon puur voor de ervaring en leuk wilt gaan kan je ook meedoen met de Open, Amateur of Jeugd Halter klasses, die zijn voor alle veulens en kosten het "normale" inschrijfgeld.

Veel mensen maken hun veulen echt "klaar" voor de futurity's. Die oefenen veel, zorgen ervoor dat het veulen goed in de vacht zit of zelfs geschoren is, in de hoop goed voor de dag te komen en natuurlijk geld te winnen. In de VS zijn er allerlei soorten futurity's, ook die waarvoor je je merrie nomineert bijvoorbeeld. Daar is het ook "big business" en valt er op grote futurity's duizende dollars te winnen. Hier gaat het er niet zo groot aan toe, maar zijn eralsnog wel honderden euro's te halen.

Ilona-Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:33

Thanx voor je uitgebreide antwoord. OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:58

piggeljay schreef:
hallo ik lees zoveel over koeien bloed in jullie paarden, maar weten jullie ook dat op vrijdag echte koeien komen.
ik hoop dat jullie weer allemaal komen kijken, en dat het vooral niet weer zo laat gaat worden als in marieenheem.
we waren na afloop kapot en voor het publiek was het op het laatst ook niet leuk meer, maar we komen desondanks terug en we gaan er weer proberen er een mooie show van te maken.
alleen hoop ik dit keer voor 7 uur in de ochtend op bed te liggen maar je moet er toch wat voor over hebben, als jullie ons weer allemaal willen aanmoedigen op de tribune ben ik allang weer tevreden dus... tot vrijdag dan maar?

hihihi zal mijn clipsje balen dat ze die niet zal zien Haha! die blijft vrijdag lekker bij barry schuurman op stal en is alleen zaterdag op het terrein, om deze onveilig te maken Bloos .

ik zie er nu al tegen op, was vandaag bezig alvast de plukjes te oefenen (lees manen aan 1 kant te krijgen Tong uitsteken ) en madam heeft staan bijten, slaan met de voorbenen en ga nog maar even door. wat dat wel moet gaan worden Verward

maare PJ tuurlijk moedigen we jullie aan de hekken zo snel mogelijk op te bouwen Haha! Schijnheilig en ik hoop idd voor jullie dat het niet zo laat word als in marienheem (dat was ook wel extreem)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:21

Ikke doe ook mee met 2 paarden een hengstveulen en een 2 jarige merrie de kleuren van deze hoppies zijn sorrel en buckskin.
Ik doe mee met het halteren en een keer de halter futurity.
Ik moet zondag gaan manen trekken en scheren ik voel nu al de kramp in mijn vingers.

saxtrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:02

weet iemand al het programma pleasure horsemanship...,wat staat zaterdag op het program??

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:41

Citaat:
Lightmorebh,wat ga jij doen??

ik doe mee in de pleasure amateur en open en de halter amateur en open voor aged mares

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:21

Kan iemand mij de dag indeling voor zondag geven,op de site van de nqha werkt het niet op mijn computer. Alvast bedankt! OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:28

HELLLLUUUUP, ik heb nu een klein probleempje. mijn groom kan niet mee, en heeft dus afgezegt. is er iemand die zaterdag bij mij zou willen groomen. het gaat dus om de halter en de 2 dames moeten erg snel achter elkaar aan geshowd worden (een keer in de open en een keer in de amateur klasses)
bij voorkeur een poets en "ik tut graag paarden op" type Haha! Knipoog

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:27

Mijn hengstveulen is de laatste tijd erg eigenwijs Verdrietig . stil staan en 4kant staan hebben nooit van gehoort. Alleen spelen dat is leuk Bloos! . Hopelijk gaat het zaterdag goed.
Hij is net een week van zijn mama af dus het wordt spannend in de trailer dan zien ze elkaar weer.
We zien het wel.

Ik hoop rina dat je nog iemand kan vinden. Anders trek je ons maar aan de jas. We doen mee bij de broodmare en bij de hengstveulens. Alle twee sorrel kleurig beestjes. Tammie is mijn groom gelukkig

iedereen in iedergeval heel veel succes het weekend OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:45

over PB heeft zich een engeltje aangeboden me te helpen OK dan! OK dan! echt toppie waar bokt al goed voor is Haha! . maar hanita hartstikke lief trek me even aan de jas als je me ziet lopen, ik weet nooit wie bokkers zijn en wie niet.

ik ben te herkennen aan een petje met DB-group erop. en loop ik al in showtenue heb ik een blauw cobertje met een goudkleurig biesje aan, met een beige broek.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:55

Weet iemand hoe laat de Reining Senior Open start???

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:06

1 na laatste onderdeel van de zondag.
laatste is barrel race.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:31

Maar enig idee hoe laat ongeveer??

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:36

Sorry het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen..maar weet iemand hoe laat de cutting morgenavond begint?
groetjes Danielle