hartstikke top rom Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romkabouter schreef:>;)
Daar was ik alleen
Maar ik heb me opgegeven. Halter, Hunter, Pleasure en Reinig. Als ze het uitschrijven voor BS, moet ik ook maar meedoen
) 
Francis schreef:zorgen jullie wel dat je het halster van te voren al gepast en op maat gemaakt hebben (misschien moet er een gaatje bij) zoals het hoort...
Neusstuk hoog op de neus, 'keelriem' achter de kaak langs, bakstuk recht en vrij hoog (als dat kan, dat wil niet altijd even goed) en tussenriempje onder de kaak zo veel mogelijk 'wegwerken' tussen de kaken... Kijk nog es even op wat foto's van professioneel geshowde paarden om te zien wat ik bedoel.
De kaak moet a.h.w. 'omlijst' worden door het bakstuk, de neusriem en de keelriem.
Ik zie helaas toch elke show weer paarden met het showhalster om alsof ze er mee uit de wei gehaald worden en dat doet echt afbreuk aan het hoofd van je paard. Probeer het maar eens uit... door het halster te laag te hangen, maak je de neus van je paard langer en bedekt de keelriem de kaak die daardoor niet uitspringt...
(Ik ben er zondag ook al vroeg, dus schiet me rustig aan als je tips of hulp wilt... ik ben degene met de krukken)
SpLaSh_ schreef:Misschien een stomme vraag hoor , maar ik heb geen idee hoelang het vorig jaar duurde , hoelang duurt het eerste gedeelte , het hengsten gedeelte ? Vanaf 8.30 tot ??? , ik red het namelijk niet om er om half 9 al te zijn , ben er tussen 9 en half 10 , maar wil wel graag Senna zien , en aangezien dat een merrie is en die na de hengsten komt vroeg ik me het af
) Francis"]
[quote="SpLaSh_ schreef:Misschien een stomme vraag hoor , maar ik heb geen idee hoelang het vorig jaar duurde , hoelang duurt het eerste gedeelte , het hengsten gedeelte ? Vanaf 8.30 tot ??? , ik red het namelijk niet om er om half 9 al te zijn , ben er tussen 9 en half 10 , maar wil wel graag Senna zien , en aangezien dat een merrie is en die na de hengsten komt vroeg ik me het af
)
!