[WN] WN: Wijdewormer 1e DPHC show

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:04

Lovers hartstikke top rom OK dan!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:10

Romkabouter schreef:
>;)

Daar was ik alleen Scheve mond

Maar ik heb me opgegeven. Halter, Hunter, Pleasure en Reinig. Als ze het uitschrijven voor BS, moet ik ook maar meedoen Haha!

zo dat is heel wat Haha!
harstikke leuk hoor OK dan!
misschien dat ik je nog zie rijden, denk het wel ben er toch de hele dag

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:47

Romkabouter schreef:
>;)

Daar was ik alleen Scheve mond

Maar ik heb me opgegeven. Halter, Hunter, Pleasure en Reinig. Als ze het uitschrijven voor BS, moet ik ook maar meedoen Haha!

Kijk, thát's the spirit!! OK dan!
En dat je af en toe alleen in die bak staat is niet erg. Jouw paard wordt daar alleen maar beter van en daar heb je voordeel bij als er wél anderen bij staan die er voor het eerst staan.
Ik heb twee jaar in m'n eentje in de bak gestaan met m'n veulen, maar die van mij stond als 2 jarige als een huis toen in Duitsland het volkslied gespeeld werd voor de prijsuitrijking van de vorige klasse (werd achter elkaar in dezelfde bak afgewerkt) terwijl de rest (volwassen merrie's, 't was de Amateur halter) begon te flippen. En dan ben je best trots op je paardje *LOL*
Wat ik wel vaak deed als ik alleen was, was achteraf via de ringsteward vragen wat de judge van m'n paard vond en of er dingen waren die ik eventueel kon verbeteren. Meestal kwam de judge dan zelf wel het één en ander vertellen en daar kun je soms veel aan hebben. Dan heb je toch een idee wat ze van je paard vonden, ookal was er geen concurentie.
Als je dat doet, wel via de steward of doorman doen, nooit rechtstreeks aan de judge vragen, dat mag officieel niet, helemaal niet als je later nog rijonderdelen moet starten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:59

Oh, dat ik mijn eentje stond vond ik niet erg hoor Haha!
Maar dat was de enige halter-wedstrijd die ik heb gedaan. Dus dat geoefende valt nog wel tegen Knipoog
Ik heb nu wel een heel mooi EIGEN halster OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:04

Ok, dus ik kan je dus zó herkennen komend weekend?? Knipoog

Wel grappig... hoewel ik vreselijk baal dat ik niet kan showen nog, vind ik het erg leuk dat ik nu eens wat andere deelnemers kan bekijken...normaal heb ik daar niet zo veel oog voor als ik zelf bezig ben. Schijnheilig
Ga iedereen es góed bekijken! Wow!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:19

Volgens mij ben ik meestal wel herkenbaar *LOL*

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:22

Jah wel hoor Rom. Anders herkende ik jou ook nooit Tong uitsteken

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:26

Wie is eigenlijk de jury?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:51

Heiko Keuchel

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:53

Huhm kan ik niet Haha!

ik dacht eerst dat er stond Heiko Kuchel Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:59

Aardige judge (hee, voor mij vorig jaar in ieder geval.. Knipoog heb twee keer onder hem geshowed vorig jaar en beide keren de klasse gewonnen en een keer ook Grand Champion geworden... prima judge dus OK dan! Haha! )

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:04

Waar komt ie dan vandaam?

En ja logisch dat het voor jou een TOP judge is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:06

Klinkt Duits Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:17

Sugarmiss schreef:
Klinkt Duits Haha!

Yup!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:20

ook ik heb nu een mooi halster gekocht Bloos
ben nu toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden maar iedereen tot zondag

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:35

Misschien een overbodige opmerking, maar voor de zekerheid...ROM en Calemity_Jane, zorgen jullie wel dat je het halster van te voren al gepast en op maat gemaakt hebben (misschien moet er een gaatje bij) zoals het hoort...
Neusstuk hoog op de neus, 'keelriem' achter de kaak langs, bakstuk recht en vrij hoog (als dat kan, dat wil niet altijd even goed) en tussenriempje onder de kaak zo veel mogelijk 'wegwerken' tussen de kaken... Kijk nog es even op wat foto's van professioneel geshowde paarden om te zien wat ik bedoel.
De kaak moet a.h.w. 'omlijst' worden door het bakstuk, de neusriem en de keelriem.
Ik zie helaas toch elke show weer paarden met het showhalster om alsof ze er mee uit de wei gehaald worden en dat doet echt afbreuk aan het hoofd van je paard. Probeer het maar eens uit... door het halster te laag te hangen, maak je de neus van je paard langer en bedekt de keelriem de kaak die daardoor niet uitspringt...
(Ik ben er zondag ook al vroeg, dus schiet me rustig aan als je tips of hulp wilt... ik ben degene met de krukken Tong uitsteken )

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:37

Misschien een stomme vraag hoor , maar ik heb geen idee hoelang het vorig jaar duurde , hoelang duurt het eerste gedeelte , het hengsten gedeelte ? Vanaf 8.30 tot ??? , ik red het namelijk niet om er om half 9 al te zijn , ben er tussen 9 en half 10 , maar wil wel graag Senna zien , en aangezien dat een merrie is en die na de hengsten komt vroeg ik me het af Haha!

Edit :

aanvang 8:30

Halter
Open weanling stallions
Open yearling stallions
Open two year old stallions
Open tree year old stallions
Open aged stallions
Amateur AA stallions
Grand/reserve champion stallions open

Ik bedoel dus dit gedeelte dat ik zowiezo wil zien Haha!
Open weanling mares
Open yearling mares
Open two year old mares
Open tree year old mares
Open aged mares
Amateur AA mares
Grand/reserve champion mares open
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 02-06-04 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:38

als het goed is zit bij mij alles op de juiste hoogte ik ben gister ook maar alvast begonnen met knippen in scheren enz [maar goed dat ik kapster ben] als me nog wat te binnen schiet zoek ik je op

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:46

Francis schreef:
zorgen jullie wel dat je het halster van te voren al gepast en op maat gemaakt hebben (misschien moet er een gaatje bij) zoals het hoort...
Neusstuk hoog op de neus, 'keelriem' achter de kaak langs, bakstuk recht en vrij hoog (als dat kan, dat wil niet altijd even goed) en tussenriempje onder de kaak zo veel mogelijk 'wegwerken' tussen de kaken... Kijk nog es even op wat foto's van professioneel geshowde paarden om te zien wat ik bedoel.
De kaak moet a.h.w. 'omlijst' worden door het bakstuk, de neusriem en de keelriem.
Ik zie helaas toch elke show weer paarden met het showhalster om alsof ze er mee uit de wei gehaald worden en dat doet echt afbreuk aan het hoofd van je paard. Probeer het maar eens uit... door het halster te laag te hangen, maak je de neus van je paard langer en bedekt de keelriem de kaak die daardoor niet uitspringt...
(Ik ben er zondag ook al vroeg, dus schiet me rustig aan als je tips of hulp wilt... ik ben degene met de krukken Tong uitsteken )

Ik zal er nog een keer naar kijken idd! Thanx Lachen

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:07

Wat zijn we allemaal lekker bezig
Delta heb ik zondag voor het grootste deel geschoren.
Vanavond een halster halen of iemand moet er nog 1 te leen hebben.
En dan zaterdag de puntjes op de i.
En dan maar hopen dat we zondagmorgen niet helemaal opnieuw hoeven te beginnen Cool

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:11

Ik zal ook even naar mijn Halster kijken Francis bedankt voor de tip

Tanja kom jij vrijdag nog?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:16

SpLaSh_ schreef:
Misschien een stomme vraag hoor , maar ik heb geen idee hoelang het vorig jaar duurde , hoelang duurt het eerste gedeelte , het hengsten gedeelte ? Vanaf 8.30 tot ??? , ik red het namelijk niet om er om half 9 al te zijn , ben er tussen 9 en half 10 , maar wil wel graag Senna zien , en aangezien dat een merrie is en die na de hengsten komt vroeg ik me het af Haha!

Hangt natuurlijk helemaal van het aantal hengsten af, maar om 9 uur ben je zeker nog wel op tijd, om half 10 waarschijnlijk ook nog wel... (maar als het niet zo is, is het níet mijn schuld hoor! Schijnheilig )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:20

Hahah, het enige wat ik me nog van vorig jaar kan herrinneren toen wij voor Francisca groomde, dat het heeeeel erg uitliep allemaal Cool
Dus bereid je daar maar op voor dan valt het allemaal mee Bloos

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:20

Whaah ik wil ook nu ik jullie allemaal hoor. Ik heb er nog over nagedacht, maar ben toch bang dat het voor mij geen zin gaat hebben, want dan word ik helemaal gestresst en dat is het laatste wat op dit moment moet gebeuren met die hertentamens. Baaaalen. Maar dan kan ik nog 1 keer goed kijken. Ik heb er wel vreselijk veel zin in

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:27

Francis"]
[quote="SpLaSh_ schreef:

Hangt natuurlijk helemaal van het aantal hengsten af, maar om 9 uur ben je zeker nog wel op tijd, om half 10 waarschijnlijk ook nog wel... (maar als het niet zo is, is het níet mijn schuld hoor! Schijnheilig )
[/quote]

Je weet het inderdaad nooit Splash, het ligt allemaal aan het aantal deelnemers en hoe snel of langzaam de jury is. Senna doet ook mee met In Hand Trail, en staat de hele dag op stal, dus als je de halter mist kun je haar later ook nog zien Knipoog !