[WN] nog geen 2 en er al op...???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sander16v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:43

klaske schreef:
geef die muts een of ander boek waarin staat dat paarden tot hun 3 groeien en dat hun rug en benen stuk gaan als je te vroeg begint..

Boek? Gewoon een harde slag voor haar hoofd en met een beetje geluk is die plaat beton dan ook gebroken! Je laat een kind van 10 maanden toch ook niet de weekend-boodschappen tillen??

Ik denk dat je best hard mag optreden hoor! En dat idee van de dierenbescherming is niet eens zo gek. Gewoon een inspecteur er naar toe.

Succes, ik weet hoe koppig sommige mensen kunnen zijn. Volhouden en continue je afkeuring laten merken...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 10:20

was ook mijn bedoeling om met dat "boek" die plaat aan diggelen te slaan hoor...
maar je hebt altijd koppige mensen en luisteren is moeilijk als je koppig bent. tap tap tap... duffe lui.. wat nou voorbeeldfunctie?? Verward

sybill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:03

Aandachtig lees ik jullie berichten, en ook al heb ik geen verstand van western, hier kan ik wel over meepraten. Ik sta op stal wennekers in aalsmeer waar steeds meer western wordt gereden. Er is nu zelfs een bak met een speciale bodem om zo n stop te kunnen maken. Vond dat western wel grappig, totdat ik hoorde dat een nog geen 2-jarig babypaard(want ik vind het dan nog baby s)werd ingereden. Er werd gezegd dat zo n Quarter met 2 jaar uitgegroeid is, maar volgens mij is dat wat anders dan ''uitgehard''! Mijn sympathie voor western rijden was veranderd in afschuw! En maar voltes, voltes en nog eens voltes....het slechtste wat je met een jong paard kan doen. En ook nog trots zijn dat ie het zo goed doet...het arme dier doet zijn best voor zijn eigen ondergang. Maar gelukkig lees ik hier dat niet elke cowboy in nederland zo achtelijk bezig is!!! Frustrerend dat dit soort dierenbeulerij gewoon op je eigen stal voorkomt...deze mensen zouden geen paarden mogen bezitten en zetten deze tak van de paardesport in een heel slecht daglicht! Petje af voor diegene die dit item is begonnen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:05

sybill schreef:
Petje af voor diegene die dit item is begonnen!

Nee, petje af voor degene die er daadwerkelijk wat aan doet!! Scheve mond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:06

Misschien ligt hier ook een 'schone taak' voor de staleigenaren of is dat een te idealiserende principiële gedachte van mij Cool

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:17

Sugarmiss schreef:
Misschien ligt hier ook een 'schone taak' voor de staleigenaren of is dat een te idealiserende principiële gedachte van mij Cool

Die staleigenaren doen helemaal niets, geloof mij maar (heb er ook gestaan...)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:18

sybill schreef:
Maar gelukkig lees ik hier dat niet elke cowboy

We zullen je dit vergeven Haha!
Maar noem ons nooooooiiit meer cowboys. Die wonen nl. in Amerika en rijden achter de koeien aan. Wij zijn gewoon ruiters, net als jij Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:24

vera"]
[quote="sybill schreef:

Maar noem ons nooooooiiit meer cowboys. Die wonen nl. in Amerika en rijden achter de koeien aan. Wij zijn gewoon ruiters, net als jij Knipoog
[/quote]

En jullie rijden achter figuurlijke koeien aan en die worden liever indianen genoemd...?!? Verward

sybill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:27

Ben het helemaal met je eens Quellian! Maar hoe frustrerend dat die mensen achter hun daden staan, en zij ons net zo belachelijk vinden als wij hen... De ene psychische waarheid t.o.de andere

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:51

Quellian"]
[quote="vera"][quote="sybill schreef:

[/quote]

En jullie rijden achter figuurlijke koeien aan en die worden liever indianen genoemd...?!? Verward
[/quote]
Alleen de koeien met een veer op hun kop wensen zo genoemd te worden Cool *LOL*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:22

Sugarmiss schreef:

ik sta er ook, en eerlijk die doen geen flikker

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:29

Sybill schreef dat haar sympathie voor het western rijden was veranderd in afschuw, maar helaas moet ik nog steeds met tranen in de ogen toezien dat de engelse ruiters met het trainen hun paarden zo onder druk rijden dat ze de mondhoeken bijna achter hun oren hebben en de volgende dag verschrikkelijke spierpijn hebben, zodat je ze niet normaal kunt aanraken.
Dit is een van de redenen waarom ik ben gestopt met het engels rijden en ben overgestapt op het western.
En wat het verhaal van dit paardje aangaat, schakel aub de db in, om dit soort dierenbeulerij te laten stoppen.

sybill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:46

Ik vind dat er ook bij de dressuur een heleboel dierenbeulerij voor komt, maar daar gaat het hier even niet over... Ik zeg dus absoluut niet dat het ene beter is dan het andere....

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 01:06

ik heb inmiddels dus al heb schema en het verhaal naar haar toe gemaild...
heb hier nog geen reactie van haar op gekregen, MAAR!! ze heeft tot noch toe ook al niet meer haar dier zo misbruikt (want dat is het!) OK dan!
hopen dat dit zo blijft, zo niet dan schakel ik alsnog de DB in...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:09

Mizz_mol schreef:
Oooh gaat dit over die mooie bonte.. die ik geen bonte mocht noemen (die blonde poedel) Boos! dit soort mensne mogen ze van mij afschieten.. Een paard is je trots je liefie die behandel je toch het zelfde als mensen met respect dus . Je gaat toch ook niet bij een kindje van 2 op zen rug zitten Boos! GVD ik kan hier echt boos om worden Boos!

heeft ze gezegd dan dat je hem geen bonte mag noemen??? Verward
hij is toch een bonte...
apart ...

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:01

appie_rulez schreef:
MAAR!! ze heeft tot noch toe ook al niet meer haar dier zo misbruikt (want dat is het!)

mmm, misschien zit ze stiekem ook wel op bokt Haha!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:47

Cow_horse"]
[quote="Mizz_mol schreef:
Oooh gaat dit over die mooie bonte.. die ik geen bonte mocht noemen (die blonde poedel) Boos! dit soort mensne mogen ze van mij afschieten.. Een paard is je trots je liefie die behandel je toch het zelfde als mensen met respect dus . Je gaat toch ook niet bij een kindje van 2 op zen rug zitten Boos! GVD ik kan hier echt boos om worden Boos!

heeft ze gezegd dan dat je hem geen bonte mag noemen??? Verward
hij is toch een bonte...
apart ...
[/quote]

ja vond ikook maarnee t was een echte americaan ofzoow raar mens bont is bont.!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:14

(en ik hoorde dat hij niet eens een echte Amerikaan is, maar een NRPS!!!)
hoe komt ze dan bij een amerikaan vraag ik me af!
tegen mijn zus heeft ze trouwens gezegd dat hij 3 is... Verward

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:16

dan ben je namelijk van het gezeur af... gewoon vanaf januari denken tadaaaa

Mercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:02

In één woord......

!!!SCHANDE!!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:08

Mercy schreef:
In één woord......

!!!SCHANDE!!!

ik ben het wel met je eens hoor...

Jeanette14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:07

Inderdaad , veel respect voor Appie Rulez om dit onderwerp aan te kaarten. Het zal echt moeilijk zijn om tot al die botte hersenen door te dringen , maar ........... de aanhouder wint. Je zult veel tegenwerking krijgen als je een persoon op zijn gedrag aanspreekt , echter waar vaak de ellende vandaan komt is de stal of trainer waar deze mensen "opgegroeid"zijn.
Ik wens jou veel sukses , ik heb al vaak het deksel op mijn neus gehad , maar ik blijf gewoon doorgaan.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 00:15

kwa (hoe schrijf je dat ookal weer Verward ) ouders is hij een amerikaans...
maar officieel is het een bonte hoor...
1 van de ouders van paps is onbekend en daarom heeft meneer een nrps papier i.p.v. een APHC papier....
en wat zijn leeftijd betreft... ik weet 1000% zeker dat hij in april dit jaar 2 wordt... ze heeft mij namelijk zijn papier laten zien en daar staat dus ook de geboortedatum op van meneer.... Bloos

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:08

dus ze loopt iedereen een oor aan te naaien ! Boos!

ik maak me echt boos om haar

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:51

Cow_horse schreef:
dus ze loopt iedereen een oor aan te naaien ! Boos!

ik maak me echt boos om haar

Had je haar afgelopen zomer eens tegen mij tekeer moeten zien gaan!! Schijnheilig Die is compleet maf, hoor!!

Lekker off-topic Haha!