Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Goed besluit
ik doe nu 1 keer in de week wat met haar als het weer het toe staat. En 1 keer in de week neem ik haar moeder mee op buitenrit. Hierdoor kan flash leren alleen te staan en dat het paard wel terug komt. Ze blijft gelukkig binnen de draden en maakt alleen de 1e 10 minuten wat drama en het moment dat ik terug kom. Het idee om haar 1 a 2 maand in een andere kudde te zetten begint toch steeds meer voet aan wal te krijgen. Frizzle is een enorme lieve moeder en accepteert dan ook bijna alles. Hierdoor heeft flash niet echt een doorgrondige opvoeding gehad en zou het dus goed zijn om even een tijdje in een gemixte kudde door te brengen. Aan de andere kant verzorgt niemand mijn kleine meid zo goed als mijn vader doet. Het is nogsteeds een twijfel puntje haha.
)

Dit resulteert in een Flash die constant vraagt om snoepjes en hier dus ook gewoon je ruimte voor in komt. Natuurlijk mijn eigen schuld, maar omdat ze heel veel wil doen voor een snoepje en het voor haar kwa leren gewoon werkt heb ik besloten om haar het vragen af te leren en te wachten tot ze een snoepje krijgt. Tot nu toe gaat dit heel erg goed
Flash uitbundig beloond en een snoepje gegeven. Je kon de wieltjes haast horen draaien in dat puber brijn van haar. Na haar even rust te hebben gegund de oefening nogmaals gevraagd en hup daar ging dat beentje weer over de ander
Na weer een beloning en wat rust nogmaars gevraagd, maar deze keer moest ze ook haar been dat het dichts bij mij stond een stapje verzetten zodat ze weer normaal stond. (volgen jullie het nog?) Hier snapte ze dan weer helemaal niks van, dus daar stond madam met gekruiste benen te wachten op een snoepje die niet ging komen. Geduldig het ik gewacht en rustig door gevraagd en toen flash er helemaal klaar mee was verzette ze dat beentje om te gaan schrapen. Nou wil ik schrapen niet aanleren maar ze deed wat ik vroeg dus weer uitbundig beloond. Na nog een paar keer vragen zijn we tot de 2 keer overstappen gekomen zonder dat ze haar achter hand verzette
Ik was het meest trotse baasje ooit
al helemaal als je je bedenkt dat op nog geen 10 meter afstand de mannen bezig waren met rubberen hamers, tegels en de trekker!
Er staat op mijn nieuwe stal ook een nakomeling van Red Pebbles, die schijnt ook niet zo makkelijk te zijn
Hij heeft goede maar vrij pittige nakomelingen
3n traditie getrouw ga ik dan altijd wandelen met Frizzle. Dit jaar mocht flash dan ook voor het eerst mee. Vriendlief wou Frizzle wel vast houden zodat ik met flash kon lopen. Maar de wandeling liep niet zoals ik wou:+ Eerst moesten we door het bosje bij stal, normaal geen probleem, maar vandaag lag er een mooie boom over het pad. Dus ik zei tegen vriend lief "nou dan maar weer terug he" vriendlief die eigenlijk helemaal niks met paarden heeft zei" ag daar kunnen ze toch makkelijk over heen" dus ik dacht waarom ook niet, proberen kan altijd! Ik ben over de boom gestapt en heb flash zelf een pad laten zoeken. Natuurlijk besloot madam dat ze prima over het hoogste deel kon stappen. Er geen rekening mee gehouden dat ze een lekkere dikke buik heeft kwam het voor haar als en verrassing toen de boom haar buik raakte. Ze stond even stil, beet de boom een keer en stapte er op een kunstige manier met haar achter benen over heen. Dan denk ik toch wel bij mijzelf wat een heerlijk nuchter paard is het toch. Vriend lief volgde mijn voorbeeld, frizzle dacht echter ja dag ik ga wel over dat lage stukje daaro veeel makkelijker!. Na het bosje besloten we rechts af te gaan. Links lopen vaak paarden en rechts loopt nooit wat. Deze keer liepen er schapen. Geen probleem dacht ik flash vind schapen leuk. Frizzle was echter ineens heel erg allert en aan het snuiven. Omkijkend of alles goed gaat achter mij zie ik 2 shetlanders aan komen stormen. Gezien flash zo mooi rustig was dacht ik dat ze ze gewoon negeerde dus we liepen lekker door. En toen haalde flash ineens bambi capriolen uit de kast. Blijkbaar had flash de shetlanders helemaal niet gezien en schrok ze zich nu bijna dood. Flash sprong de lucht in en bij de landing schoven al haar 4 de beentjes een andere kant op op de met sneeuw bedekte weg. Waarna ze net optijd grip kreeg en besloot dat stijgeren van uit die houding ook wel mogelijk was. Hier nam ik mijn gedachte over het heerlijke nuchtere paard maar weer terug. Frizzle ondertussen veranderd in een arabische hengst wou door lopen en flash kende de backup ineens super goed! Dat doet ze tijdens het oevenen nou nooit
Wat vond je vriend ervan eigenlijk? Kon hij rustig blijven?
Mijn vriend vond het wel wat spannend haha die vroeg wat hij moest doen. rustig uitgelegd wat hij moest doen terwijl flash 2 meter verder op stond te stuiteren 
.
Emita schreef:Leuke update filly!! Je bent goed bezigEr staat op mijn nieuwe stal ook een nakomeling van Red Pebbles, die schijnt ook niet zo makkelijk te zijn
Marg schreef:Emita schreef:Leuke update filly!! Je bent goed bezigEr staat op mijn nieuwe stal ook een nakomeling van Red Pebbles, die schijnt ook niet zo makkelijk te zijn
Ik heb ook een Red Pebbles nakomeling. Niet de makkelijkste inderdaad en helaas PSSM2 diagnose (n/p2). Dat zou voor een deel, als het van hem vandaan komt, de moeilijkheid kunnen verklaren.