[WN] vraagje over waarde paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:09

sevke als je dan gelijk even alle andere topic er ook bij wil pakken, en je je huiswerk goed zou hebben gedaan , zou je nu geen onzin uitkramen.
Moet er eerlijk gezegd een beetje om lachen, want blijkbaar zit het je nogal hoog.
Ik wens je veel plezier met uitpluizen, maar besteed er dan alsjeblieft meer aandacht aan, dan was wat je hierboven aan haalde overbodig geweest..
Ik zeg zucht en laat het hier ook bij.
Jij mag het laatste woord hebben kom maar.

Zoe_97

Re: vraagje over waarde paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:09

wat leuk dat je hem hebt! ik kom het topic nu pas tegen! Wil je misschien een mooie foto plaaten waar hij helemaal zichtbaar is? ik ben best nieuwsgierig nu ik ben namelijk een fan van het ras :D

sevke, je kan het stipje gewoon van het topic halen ipv de sfeer voor TS te verpesten!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:10

olafgek schreef:
wat leuk dat je hem hebt! ik kom het topic nu pas tegen! Wil je misschien een mooie foto plaaten waar hij helemaal zichtbaar is? ik ben best nieuwsgierig nu ik ben namelijk een fan van het ras :D

sevke, je kan het stipje gewoon van het topic halen ipv de sfeer voor TS te verpesten!

Ik zal morgen op stal een paar fotos van hem maken in de bak.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:40

Ik heb niks uitgepluisd, ik herinnerde mij het paard.
Maar laat het nu maar, je hebt hem gekocht, dus doet het er niet meer toe.
Veel plezier ermee.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:05

Oh, heb effe terug gezocht na al het commentaar en snap dat je valt voor een knappe paint met blauwe ogen :D

Waarschijnlijk is hij een tovero, dat toont hij eigenlijk met zijn blauwe ogen dus ik ben nu heel benieuwd welk vlekkenpatroon je veulen gaat krijgen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:20

Wat een gezeur weer. Ts is weg van dit paard. Dan is hij toch waard wat hij voor HAAR waard is.
Ts leuk dat je hem hebt kunnen kopen. Uit je beschrijving klinkt het als een paard met een gouden karakter. Veel plezier met hem.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:24

spatter schreef:
Oh, heb effe terug gezocht na al het commentaar en snap dat je valt voor een knappe paint met blauwe ogen :D

Waarschijnlijk is hij een tovero, dat toont hij eigenlijk met zijn blauwe ogen dus ik ben nu heel benieuwd welk vlekkenpatroon je veulen gaat krijgen.

Waarschijnlijk geen vlekken die kans is heel groot namelijk.
Maar dat was ook niet waarom ik haar heb laten dekken toen.
Zijn karakter is geweldig.
Allebij de rassen zijn favoriet.
Alleen mijn gezondheid laat te wensen over.
Vanmiddag loop ik met mijn merrie over straat en dan denk ik wat ben je toch geweldig lief, maar echt met haar aan de slag lukt gewoon niet.
Ze is pas 5 jaar, en dan denk ik is het eerlijk om haar alleen te knuffelen,wandelen los te gooien en te laten grazen.
Ze wil ook graag wat doen, dat is waarom ik ook twijfel, wel of niet houden.
Ze staat in stal te knagen aan het hout buiten knaagt ze ook.
En ik wist absoluut niet dat de eigenaar van de hengst ging minderen.
Had ik dit eerder geweten, dat had ik haar niet gedekt maar gelijk de hengst gekocht.
Nadat mijn merrie gedekt was, en de veearts haar kwam scannen, was het eerste dat iedereen zei en fijn he dat het gelukt is, en ik zei somber ja maar dan moet zippo weer naar huis.
Het voelde dus erg dubbel, was ook slikken toen hij het erf af liep.
Nu is hij dus van mij, hoe raar kan het lopen soms.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:32

knuffeldier schreef:
Wat een gezeur weer. Ts is weg van dit paard. Dan is hij toch waard wat hij voor HAAR waard is.
Ts leuk dat je hem hebt kunnen kopen. Uit je beschrijving klinkt het als een paard met een gouden karakter. Veel plezier met hem.

1000 % goud
Nog niet eerder een hengst mee gemaakt die zo is.
Vorige week had zijn (oude eigenaar) :) hem uit de bak gehaald ik was met mijn paard bezig.
En ik sta voor hem zegt hij doe is hallo zeggen tegen Bianca mij dus. En toen stijgerde hij.
Ik smelt dan <3 Zei ook gelijk van oh wat hou ik toch van dat beest, hij moest lachen.
En nu is hij dan van mij :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:34

Nou voorlopig heeft je merrie genoeg om handen met haar veulen en zal ze het heus niet erg vinden dat er niet met haar gewerkt wordt dus die zorg schuift nu op tot na de zomer en wie weet hoe je er dan zelf voor staat.
Misschien vind je in die tijd wel iemand die mee wil helpen verzorgen en je merrie rijden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:40

Ik vind je zelf ook onbeschoft reageren naar sevke, TS. Deze bokker draait toch wat langer mee in de western wereld dan jij. Sevke kwam misschien wat hard over maar het is wel zo, dit paard is voor marktwaarde waardeloos. Er is geen opbrengst te halen bij dit paard en jij vroeg de marktwaarde van dit paard. De info heb je daarbij zelf gegeven.

Ik vind hem daarbij ook niet rastypisch (wat zijn waarde laat dalen voor mij), en zou nog niet misschien met een hengst fokken die nergens voor getest is, wat duidelijk te lezen was in je andere topic waar ik maar niet gereageerd heb omdat genoeg mensen daar al gereageerd hadden. Maar daar is het kwaad gewoon van geschied.

En andere topics, tsjah, die zullen je blijven achtervolgen. Ik dacht nl meteen aan je ander topic met hondjes. Nu heb je dat van de 5 panel niet geweten, dat kan gebeuren, en ik neem aan dat je ervan geleerd hebt en dat je een schitterend veulentje krijgt want ik gun het je van harte. Maar als je met deze hengst in de toekomst weer zou willen fokken, dan zou ik toch echt even een testje doen. Haren uittrekken en naar Animal Genetics sturen is in een weekje of twee gebeurd en dan heb je je uitslag :)

En aangezien je hem toch al gekocht hebt, wens ik je verder veel plezier met hem, want je kunt nog jaren vna hem genieten.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:52

chimello schreef:
Ik vind je zelf ook onbeschoft reageren naar sevke, TS. Deze bokker draait toch wat langer mee in de western wereld dan jij. Sevke kwam misschien wat hard over maar het is wel zo, dit paard is voor marktwaarde waardeloos. Er is geen opbrengst te halen bij dit paard en jij vroeg de marktwaarde van dit paard. De info heb je daarbij zelf gegeven.

Ik vind hem daarbij ook niet rastypisch (wat zijn waarde laat dalen voor mij), en zou nog niet misschien met een hengst fokken die nergens voor getest is, wat duidelijk te lezen was in je andere topic waar ik maar niet gereageerd heb omdat genoeg mensen daar al gereageerd hadden. Maar daar is het kwaad gewoon van geschied.

En andere topics, tsjah, die zullen je blijven achtervolgen. Ik dacht nl meteen aan je ander topic met hondjes. Nu heb je dat van de 5 panel niet geweten, dat kan gebeuren, en ik neem aan dat je ervan geleerd hebt en dat je een schitterend veulentje krijgt want ik gun het je van harte. Maar als je met deze hengst in de toekomst weer zou willen fokken, dan zou ik toch echt even een testje doen. Haren uittrekken en naar Animal Genetics sturen is in een weekje of twee gebeurd en dan heb je je uitslag :)

En aangezien je hem toch al gekocht hebt, wens ik je verder veel plezier met hem, want je kunt nog jaren vna hem genieten.

De hengst is getest en daarbij de merries ook.
En dat heb ik ook vermeld aan diegene die mij daarop prive aanspraken.
En over mijn hondjes, wat hier trouwens los van staat ook weer, is ook duidelijk uitleg gegeven.
Ik ben verantwoordelijk wat ik schrijf niet wat een ander leest!
Nogmaals er wordt niet met hem gedekt.
En het interesseert mij ook niet of je vind of hij wel of niet ras typisch is, ook daar zijn de meningen over verdeelt.
Laatst bijgewerkt door ironic__ op 21-02-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:53

Jammer van de vele negatieve reacties weer.. Voor wat jij ermee wil doen lijkt het me een goed paard voor je TS, zo kan hij fijn zijn laatste jaartjes doorbrengen! Veel plezier ermee :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:56

Of het jou interesseert doet er niet toe gezien de relevantie van je topic, dat moet je niet vergeten.
En ik zeg alleen dat mensen altijd over andere/oude topics zullen beginnen, zo is bokt nu eenmaal.
En zodra er iets op bokt staat blijft het in het achterhoofd van mensen hier.

Als je alleen prive over die dingen praat gaat de meerderheid hier niet weten dat hij wel getest is, en blijven ze dat aanhalen. Dus dat kun je ze niet kwalijk nemen aangezien iedereen het beste voor heeft met jou en je paard aangezien pssm en hypp geen leuke ziektes zijn bij warmbloeden als deze. Ik heb een hypp paard gekend en dat was echt geen pretje, dus natuurlijk dat niemand jou dat wilt laten meemaken. Een aangezien je niet op de hoogte leek te zijn was niet niet vreemd dat mensen juist daarom vroegen of er getest was.

Maar bon, ik heb je al veel plezier gewenst en ga me verder ook uitschrijven voor dit topic.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:56

JudArthos schreef:
Jammer van de vele negatieve reacties weer.. Voor wat jij ermee wil doen lijkt het me een goed paard voor je TS, zo kan hij fijn zijn laatste jaartjes doorbrengen! Veel plezier ermee :D

Dankjewel :)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 22:04

chimello schreef:
Of het jou interesseert doet er niet toe gezien de relevantie van je topic, dat moet je niet vergeten.
En ik zeg alleen dat mensen altijd over andere/oude topics zullen beginnen, zo is bokt nu eenmaal.
En zodra er iets op bokt staat blijft het in het achterhoofd van mensen hier.

Als je alleen prive over die dingen praat gaat de meerderheid hier niet weten dat hij wel getest is, en blijven ze dat aanhalen. Dus dat kun je ze niet kwalijk nemen aangezien iedereen het beste voor heeft met jou en je paard aangezien pssm en hypp geen leuke ziektes zijn bij warmbloeden als deze. Ik heb een hypp paard gekend en dat was echt geen pretje, dus natuurlijk dat niemand jou dat wilt laten meemaken. Een aangezien je niet op de hoogte leek te zijn was niet niet vreemd dat mensen juist daarom vroegen of er getest was.

Maar bon, ik heb je al veel plezier gewenst en ga me verder ook uitschrijven voor dit topic.

Zo kan bokt zijn ja, en daarom heb ik daar verder ook geen antwoord en uitleg bij gegeven, alleen aan de mensen die het ook belachelijk vonden en me daar prive over aanspraken.
Ik schenk verder weinig aandacht aan mensen die op sensatie uit zijn, en als ze daar dan zo nodig oude topics bij moeten betrekken en daar van groeien dan is dat zo.
Ik weet beter, en daarom laat ik dat dan links liggen, en voor de overige mensen praat ik dan prive.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:07

Veel plezier met hem,ik ben benieuwd naar foto,s als hij op zijn nieuwe stekkie is

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:26

keona schreef:
Veel plezier met hem,ik ben benieuwd naar foto,s als hij op zijn nieuwe stekkie is

Ik maak morgen wat fotos , en hij komt denk ik pas in mei zon beetje naar huis.
Ik denk dat mijn merrie daar ook zal bevallen, vind ik zelf wel een fijn idee.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 16:29

Afbeelding
Afbeelding

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:37

Gefeliciteerd! En wat was nu uiteindelijk de prijs voor hem?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:41

mooi beest! zou zo mijn droompaard unnen zijn! hoe groot is hij? hij oogt nogal klein op de foto vind ik ?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 17:44

olafgek schreef:
mooi beest! zou zo mijn droompaard unnen zijn! hoe groot is hij? hij oogt nogal klein op de foto vind ik ?

Het is ook een droom paard <3
Hij zal tussen de 150 en de 155 zijn. Precies weet ik het niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:46

oh leuk leuk! zou voor mijn droompaardje net te klein zijn :p maar de vlekjes kloppen met het plaatje in mijn hoofd :')
hoeveel heb je nu eigenlijk ervoor betaald? (mag ook via pb als je het zo wel zou willen vertellen o geen commentaar te krijgen)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:54

gefeliciteerd~~~wat een prachtig koppie....mooi lief oog :j <3
heel veel plezier met deze kanjer!!

ben ook erg benieuwd naar het veulentje...... :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:55

IK begrijp dat je het hebt gedaan en wens je veel geluk en plezier met hem.

Ik reageerde alleen op de vraag wat hij waard zou zijn. Daarnaast reageerde ik op jouw situatie. Ik begrijp je keuze volkomen, maar weet ook de nadelen en soms moet je ook wat realistische tegen hang hebben.

Succes samen!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:14

superpony schreef:
IK begrijp dat je het hebt gedaan en wens je veel geluk en plezier met hem.

Ik reageerde alleen op de vraag wat hij waard zou zijn. Daarnaast reageerde ik op jouw situatie. Ik begrijp je keuze volkomen, maar weet ook de nadelen en soms moet je ook wat realistische tegen hang hebben.

Succes samen!

Als hij jong was dan was het niet realistisch geweest, en was ik er ook niet aan begonnen.