[WN] Quarter duplicaatpaspoort aanvragen. Wat een gedoe...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:44

Maureen95 schreef:
Ik heb het stamboekpapier. Deze versie is van 2003

Laat dan idd RT (je mag het ook naar mij sturen, ik ben ook lid) eens nakijken wie er als laatste eigenaar in de database staat.

Maureen95

Re: Quarter duplicaatpaspoort aanvragen. Wat een gedoe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:47

Ik kan dat helaas niet checken rina :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:07

@maureen: maar Rt en Rina dus wel, die hebben dan wel het registratienummer nodig ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 11:09

Ik heb het al gepbt naar rina :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:03

Wanneer wordt er nu gekeken of ze een chip heeft?

Ik heb verschillende paspoorten en ben nog nooit lid geworden van een rasvereniging. Mijn New Forest had geen medisch inlegvel, dus voor hem toen een nieuw paspoort aangevraagd. Ik heb nooit zijn papieren op mijn naam gezet en ben geen lid. Maar gebeld en alles opgestuurd.

Onze oude quarter merrie had geen chip. Die is gechipt en ik heb paspoort, chipgegevens en kopie papier ( waarop ze op mijn naam staat ) naar nqha gestuurd en kostte iets van 21 euro. Daarvoor hebben ze chip geregistreerd en haar op naam gezet, dat moest volgens hun.

Het verschilt nogal, want onze jonge quarter heeft een paspoort van NRPS en die vraagt voor hetzelfde al 40 euro. Doet verder ook niet moeilijk over lid worden. KNHS is ook niet gek duur, maar wilde dat ik in eerste instantie naar uitgevende stamboek ging.

Onze shet moest destijds ook gechipt en een paspoort. Die heeft geen papieren, maar kregen we gewoon een paspoort bij. Ouders onbekend. Zijn geen lid geworden.

Als ze al een chip heeft weet je straks ook meer misschien. Maar zo niet, gewoon eentje erin en opsturen naar een stamboek.

Wat DD zegt, heb ik ook al gezegd en ook in het PSSM topic. Er komen ook paarden moedwillig het papierloze circuit in. Persoonlijk zou het stom zijn om het dan als quarter te verkopen. Beter is dan als leuke pony, want dan gaan mensen ook niet verder zoeken vaak.
Maar goed 5 panel test laten doen. Hoewel als je een registratie nr hebt van je quarter en het is via de AQHA gedaan, die ook al bekend kan zijn, mits gedaan al.

Als je niet voor een quarter hebt betaald en je geen ambities hebt om bij quarters te starten en te gaan fokken, is het het belangrijkste dat je paard gezond is en jullie plezier hebben.

Als iemand het papier achterhoudt door bijv scheiding, kan diegene daar toch al niks meer mee.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:38

Holly heeft een chip :) heb hem ergens op papier staan.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:22

Wat een behulpzame bokkers in dit topic, super!
Ik hoop dat je eruit komt Maureen. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:23

Maureen je hebt PB met info terug :D

Gezien de papieren zeker 5 panel laten testen. Voor de PSSM zie ik niet zo een red flag (voorouder die postief was) maar je zit zeker ook met Herda. Grinnik cuttinglijnen :D Me like de papieren Maureen. En ik zou echt alles op alles zetten die handtekeningen te krijgen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:42

Wat is herda? :')
Ik heb echt geen idee of ze goede ouders heeft haha. Maakt me ook niks uit. Heb geen plannen om te fokken met haar of hoog met wedstrijden te rijden..
dus holly is cutting gefokt?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:08

Ach met Docs Hickory, Colonel Freckles, Peppy San, Poco Tivio, en Gay Bar King in de lijn.... ehmm ja kan je wel spreken over een Cuttinglijn ja :D

Herda moet je even via google opzoeken. Zijn ook wel topics hier op bokt over. Is een gendefect wat veelal voorkomt in de cuttinglijnen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:33

Op Herda testen lijkt me alleen noodzakelijk als de merrie wordt ingezet voor de fok?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 01:28

Maar iedereen gaat er nu vanuit dat dit verhaal klopt en dit ook dat paard is? Ik zou echt eerst de chip laten lezen en kijken of die klopt bij de gegevens. Dan eens kijken of er toevallig met dit paard al getest is.
Ik ken dit paard niet, maar er zijn ook nog altijd paarden die niet bij het papier horen.
Lees ook even de ervaring van Mayflower bij het pssm topic of op fb. Zoals ik al een paar keer zei, paarden komen nu in het papierloze circuit.
Het is voor ts misschien niet erg om geen papier te hebben als ze geen quartershow wil rijden of wil fokken. Wel leuk om de afstamming te weten natuurlijk. Maar het belangrijkste is een kloppend paspoort en je paard laten nakijken dat zij geheel gezond is.