[WN] cowgirl weekend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

Re: cowgirl weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:45

dan denk ik dat het wel goed zit. ik zou dan graag meedoen met mijn pony. hier rijdt ik nu alleen nog op voor de lol :P
ik vind western wel heel gaaf.
ik rijdt hem nu met een veelzijdigheid zadel (kan ik mn beugels mooi hoog doen, ben vort een beetje lang) en een uit elkaar gehaald hoofdstel wat alleen nog uit kop, bakstuk en keelriem bestaat. en binnenkort komt er een westernhoofdstelletje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:13

speurneusc schreef:
met een spijkerbroek op een dressuurzadel rijden is geen western

Dat vind ik best wel een ... rot opmerking.
Ik ging gewoon western rijden met mijn merrie (vier jaar terug)
maar had nog geen geld voor een nieuw western zadel.

Toch kreeg ik western les en reed ik dus écht wel western. Het was alleen niet te zien aan mijn
outfit, maar wel degelijk aan de manier waar op ik reed.

.... Dankjewel.

Maar goed, ondertussen heb ik een 'echte' Quarter Horse, een écht westernzadel en alles er op en eraan. ;) Dus nu ben ik 'echt'.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:16

waar ik ooit gestart ben deden ze op de reguliere manege paarden een westernzadel, en gaf de instructrice de commando's voor de te rijden gang in het Engels das net zo erg.

net als dat ik uitgescholden zal worden als ik met een witte rijbroek en rijlaarzen op mijn westernzadel een dressuur ring binnenstap, das ff de andere kant.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:33

Ik snap je hele punt niet ....

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:38

hihihi moet eigenlijk wel beetje lachen nu, ik wil hier nl geen discussie topic van maken, maar een leuk topic voor een te organiseren weekend

luister, ik ben zelf ook pas sinds kort een western ruiter, maar ik moet wel zeggen dat ik het weekend bedoel voor cow girls (en evt mannen)
en dan maakt het niet uit of je kort of lang western rijdt, maar het is wel in mijn optiek een beetje een andere mentaliteit dan de dressuurwereld ( waar ik met mijn fries dus ook nog bij hoor)

en ik wilde nu eens een weekend in de western sfeer organiseren

heb tot nu toe al regelmatig friezenweekenden etc georganiseerd, maar nu is de western aan de beurt

dus wel graag met western georienteerde mensen
hoeven geen western paarden te zijn, maar ik wil dus wel een weekend ervan maken wat veel betrekking heeft op die wereld en de dingen die daar bij horen

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:58

Ik ben ook net over van de dressuur, altijd fanatiek dressuur gereden, nu rijd ik western, in complete outfit, zowel ik als paard, hebben er afgelopen week ook een westernles opzitten en de bedoeling is om echt western te gaan rijden. Het is niet omdat ik altijd fanatiek dressuur gereden hebt, dan ik maar gewoon in mijn jeans op westernzadel kruip en denk dat ik western aan het rijden ben. Ik geef toe lang zijn we niet over en moeten dus een hoop leren, maar daar gaat het bij zo'n weekend toch om, leren, niet? Je kan met een fries of een fjord of een haflinger of een PRE of een weet ik veel wat toch ook gewoon western rijden?

Dus ik zie een lekker gezellig weekend, met een diversiteit tussen mensen en paarden die een lekker leerrijk weekend tegenmoet gaan in westernsfeer niet? Daar draaide het toch om?

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:58

Sjonge.......ik vind alles gezellig hoor, of je nu 10 weken western rijdt of 10 jaar. Het gaat toch om het idee. Ik kijk op niemand neer hoor, ook al rij ik al jaren western en heb alle spullen inclusief quarterhorse. Ook ik ben gewoon begonnen met mijn oude stalschoenen en een spijkerbroek en een bij elkaar geraapt hoofdstel op een12de hands zadel.

We gaan het gewoon gezellig hebben met zijn allen, dat lijkt me hier de grote bedoeling van *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:02

Mijn opmerking betreft 'echt' was puur als sarcasme bedoeld hoor :) Maar een andere opmerking schoot mij behoorlijk in het verkeerde gat en vind ik heel erg misplaatst en vooral niet van 'goh, maakt niet uit hoe je er uit ziet, we maken er een leuke dag van'

Iniedergeval, al heb je een fjord, quarter, kwpn'er wat dan ook. We gaan het hartstikke gezellig maken! :D

Ik ben wel reuze benieuwd naar de PRE in westernoutfit!!! :D

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:07

Ik zet morgen ff een foto hier dan, want ik ben nu op mijn werk en daar heb ik geen foto's :+
Maar ik heb eigenlijk enkel nog maar goede reacties gehad. Ik ben gaan westernrijden om de reden dat ik talloze engelse zadels geprobeerd heb en omwille van de kussen de druk op bepaalde plaatsen bij mijn merrie te groot was, op aanraden van de zadelmaakster western geprobeerd, haar rugspieren kwamen terug, haar rugproblemen verdwenen, en ik dacht tjah we doen het ofwel helemaal ofwel niet, dus ben ik dan maar western gaan rijden eigenlijk voor mijn paard, maar ik vind het zelf ook helemaal super hoor, ben helemaal over :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:12

Joh, toen ik begon was het eind 2009. Gewoon met mn dressuurzadel, al vrij snel kwam er een westernzadel (bleek uiteindelijk wel verkeerd te liggen ... dus al snel weer een andere) maar ook om de reden dat mijn toenmalige merrie gewoon geen plezier had in het rijden en met het western rijden kwam dat wel terug.

EDIT: En toen ik mn westernzadel had reed ik met mn dressuurlaarzen, haha. 'Cowboylaarzen' waren ook weer erg prijzig!

Heb op verschillende ranches stage gelopen en gewerkt, en mijn toen Arabische merrie ook echt reining gericht getraind. Ook bij haar lagen de dressuurzadels nóóit goed. . aangepast of niet. Met een westernzadel verdwenen alle problemen. In 2010 verliefd geworden op een Quarter horse merrie veulen, en ondertussen rij ik die nu ook vrolijk rond (rustig aan).

Waar een wil is, is een weg. En of je dat nu voor je paard doet, of lekker voor jezelf. Als jullie er allebei plezier in hebben, waarom niet!?

Paar jaar daar voor dacht ik nog dat ik nooit western zou kunnen rijden. Dat het alleen maar voor 'speciale' mensen waren, en mega duur :P (ja dat werd me toen aangepraat) Tot ik zoiets had van; ja hee, ik wil reining rijden!
Dus zodoende.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:07

Klinkt in een zekere zin wel een beetje gelijkaardig als mijn verhaal, mochten ze me 2 jaar geleden gevraagd hebben wat ik van western vond zou het ook niet zo zaligmakend geklonken hebben :o Ik reed dressuur en dat was dat, mocht je het me nu vragen, ja dan weet je het antwoord al.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:17

Haha. Als je het mij had gevraagd had ik geantwoord dat ik dat nóóit zou kunnen ... :) Nu wil ik niet anders meer. Heb vorig jaar nog even dressuur/gesprongen maar binnen 3 maanden was ik terug.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:53

Pfoehhh, ik ben er gewoon ingerold. Altijd dressuur gereden en toen zocht ik na een periode van drie jaar door ziekte niet rijden een recreatiepaard en kocht ik een verreden quarter waar ik verliefd op werd. Dus eerst recreatie western gereden en rond gerodeod omdat hij een mens op zijn rug niet zo kon waarderen.

na een jaar of twee waren we zo naar elkaar toe gegroeid dat ik lessen ben gaan nemen en uiteindelijk zelfs nog een wedstrijdcarriere met hem begonnen ben. Helaas heb ik hem 2 jaar geleden verloren aan een nare blessure en heb toen een 2 jarige quarter gekocht. Die wordt 4 dit jaar en begin ik langzamerhand aan het werk te zetten. Het is een beetje een laatbloeier. Dressuur trekt me eigenlijk niet meer zo, niet in de laatste plaats omdat ik helemaal verliefd ben op de amerikaanse rassen. Ik train ook nog de amerikaanse appaloosa van een vriendin en dat is ook al zo'n gaaf dier.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:10

Interessant vind ik alle verhalen, elke combinatie heeft toch een ander verhaal, leuk!
Als zal mijn voorliefde voor het andalusische (PRE) ras altijd blijven, kan ik me best voorstellen dat je op zo'n leuke quarter verliefd word.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:28

Nou ... één keer op een Quarter gereden, en wilde niet anders meer! Die minimale seconde die er tussen zit op jouw vraag. Dat vond ik geweldig. Bij mijn Arabische merrie leek het alsof ze er altijd even over moest na denken .. de Quarters deden het meteen, bam. Niet nadenken gewoon doen.

Mijn eigen QH merrie overigens ook, dus het ligt niet aan de manier van rijden :P

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:12

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:16

Haha, jaaa! Plus één :D Vind ik leuk!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:18

dan kan ik ook meedoen met mercedes deze vind ze vast wel leuk

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:18

Echte koeien niet zo?
Die van mij twijfelt er nog over ...

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:25

En dan vooral ook zo weer naar huis gaan met ons paard! :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:38

nee ze blijft steevast in een straal van 2 meter van echte koeien vandaan, of ze vreet ze op want ze zet echt haar tanden erin

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:03

Bij deze voor de geïnteresseerde mijn PRE in westernoutfit, niet de duidelijkste foto maar eigenlijk de enigste waar ze helemaal opstaat :)

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:27

mooi stel zo allemaal

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:37

Is er al meer duidelijkheid over de mogelijkheid van het huren van de manegepaarden?
En over de kosten :) ?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:49

nee nog niet, hebben nog geen bezoekje kunnen brengen om deze vragen voor te leggen, hopen na het weekend meer te kunnen vertellen