Mijn paard kan het allemaal wel maar zover zijn we samen nog niet zeg maar. Hij is ook nog jong dus hoef ook echt geen reiningbodem om dagelijks in te trainen. Voor de ervaring wil ik toch ook eerst bij de WRAN beginnen en is de reining toekomstmuziek. Bij mijn trainer kan ik het wel trainen en op clinics etc. Ga daar mijn paard niet 45 min verderop voor stallen. Om vervolgens bijna 400 euro per maand er voor te gaan betalen
quote]
Tja, het ligt er maar net aan. Voor wedstrijdervaring is de Wran prima natuurlijk. Maar als je echt de reining in wil en je paard kan het zou ik toch verder trainen en bij de DRHA GAG starten tegen die tijd. Wat je veel ziet bij de Wran is weinig starts en een slechte bodem op meerdere lokaties. Dat is voor de L3 niet erg, maar of je een slechte bodem wil??
Stops en spins hoef je ook echt lang niet elke dag te trainen.
Maar zoals je nu ziet staan mensen verspreid. Als een ''goede'' westernstal in je buurt zit heb je soms mazzel. Wij hebben weleens een periode op 55 km gestaan en dat is echt te ver.
Wij willen ook liever dichtbij staan, maar goed staan gaat wel voor afstand. En een goede stal vinden is niet zo makkelijk. Als je die hebt, zou ik daar ook blijven staan.
Voor les is het best duur. Aan huis betaal je les en km's die je niet kunt delen. Aan de andere kant kun je er vrijwel geen trekauto en trailer voor houden. En de km's zijn vaak wel te delen als je op een route zit. Ik plan wel goed, amar als mensen niet op zelfde dag kunnen of krijg de tijden niet passend is dat toch iets duurder.
Wat je hier ook leest is dat mensen toch op zelfde lokatie iemand laten komen en samen trainen als het even kan. Dat missen mensen wel helaas. Dan is er dus die keus verder gaan staan op een western stal of waar meer mensen western trainen.
Ik heb geen haast en die wedstrijden lopen niet weg.
) en rijd met hem western. Ons rijden focust zich na al die jaren nog steeds op de basis (en we pakken soms wat reining oefeningen mee).
Is mijn persoonlijke mening, wil hier verder geen discussie mee starten.