[WN] WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:45

Maar Hollywood, realiseer jij je wel dat in de GAG er een 40 deelnemers zijn die je op bijna elke GAG weer terug ziet komen ??
Als je een jaartje, of wat, langs de kant mee loopt dan kom je elke keer weer zoveel bekende gezichten met paard tegen.
En de andere klasses worden opgevuld door ruiters die het liefst drie dagen aan het rijden zijn.

En daar doel ik op, net zoals bij de WRAN.

Dus ik ben het met je eens.
De western sport heeft maar heel weing actieve deelnemers.

Mensen, we moeten de western gaan promoten !!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:19

Ik ben vrijwilliger geweest bij een hele grote voetbalclub als wedstrijdsecretaris. En ok daar merk je dat mensen niet meer echt lid zijn van een ver, maar alleen maar komen om te voetballen.

Normaal gesproken is een vereniging namelijk van alle leden samen. De vereniging is er en draait om en voor de leden. Dan zouden mensen betrokken zijn bij hun vereniging.

Als dat in de opbouw van een ver. niet goed zit en het leeft niet ( meer ) krijg je ook terugloop. Je kan niet iedereen tevreden houden, amar als er zoveel mensen ontevreden zijn. Er ook wordt gezegd waarom men het niet eens is ( al jaren ) en er wordt echt niks mee gedaan, houdt het voor een hele groep al op.

Een groep die nergens anders heen kan en het allemaal niet zo volgt en gewoon een leuke wedstrijd voor fun wil rijden, vinden het wel best denk ik......( lees; denk ik!! )

Overigens voor dressuurruiters zijn er vrijwel altijd wel binnen 20km wedstrijden te rijden. En heel veel B, L en M ruiters gaan ook echt niet verder. Ze rijden 2 proefjes en that's it.
Bevalt de lokatie niet, komen ze er niet snel meer, kunnen ze wel ergens anders heen binnen x straal en elke week of 2 weken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:50

superpony,
Klopt wat je schrijft.
Ik ben vroeger als 12 jarig ventje ook gaan voetballen.
Werd lid van een voetbal club en verders lekker voetballen.
Maar het hele bestuurlijke gedoe om de vereniging wist ik niets van af.
Ik wilde voetballen en de vereniging gaf mij de mogelijk om te voetballen.

Later werd ik lid van andere verenigingen en kwam terrecht in bestuurs functies.
En toen zag ik wat er gebeurde.
Heel veel afgunst en heel veel commentaar op de bestuursleden.
Grote acties om de voorzitter uit zijn functie te halen, enz, enz.
Je ziet het in de politiek ook.
We starten weer een nieuwe partij op die aan mijn idee voldoet.
(Klein voorbeeld is de Tinker wereld.)

Maar op een leden vergadering mag je blij zijn dat 5 procent van de leden komt en dat die 5 procent leden nog met een goed geformuleerd argument komen.

Dus voor iedereen, laat het bestuur in zijn waarde.
Geniet van de wedstrijden die georganiseerd worden.

En wil je echt de koers van een vereniging veranderen ??
Wordt bestuurslid !!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:17

Maar ik zat er wel voor de in dit geval jeugd van 4 t/m 8 jaar zodat zij leuk konden voetballen en niet om een club naar mijn hand te zetten of wat dan ook. Je kan niet iedereen tevreden houden, maar het is wel het idee om dat te proberen en er samen iets van te maken.

Wij hadden op een gegeven moment een maatregel, die je steeds vaker ziet. 50 euro betalen aan het begin van het seizoen. Verplicht 2x vrijwilligen en dan kreeg je het terug aan het einde van het seizoen. Deed je niks voor de club, kreeg je die 50 euro niet terug.
Dat zou niet nodig moeten zijn. Maar het is begrijpelijk dat mensen het druk hebben en als ze ergens voor betalen niet zoveel meer zelf willen doen.
Als de sfeer goed is en alles altijd prettig verloopt trek je wel weer meer mensen.

Mensen komen niet ( meer ) naar de vergadering, omdat het of te ver is, of op een doordeweekse avond, of dat het ze gewoon niet zoveel interesseerd meer. Als je komt zoals Sonja zegt en het staat al vast wat besproken wordt, je mag geen vragen stellen en er worden regels doorgedrukt stoot je mensen af.

Een vereniging is nogmaals van de leden en geen one man show, dan moet je iets anders gaan doen.

En het is absoluut goed dat mensen het aandurven om in het bestuur te gaan zitten en dingen proberen. .

Ik heb me echt weleens aan regels moeten houden van de club waar ik niet achter stond en ook menig lid, ouder en trainer boos maakte. Ik heb altijd geprobeert om dan toch tegemoet te komen of naar andere oplossingen te kijken. Maar je moet ergens tegen kunnen en je mannetje staan. Ik weet dat het niet persoonlijk was en zo moet dat ook zijn. Een aanval op een bestuur zou geen persoonlijke aanval moeten zijn.

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:25

Om weer even op TS haar bericht terug te komen :
Welk beleid gaat er dan op korte termijn ingevoerd worden en krijgen de leden hier ook nog bericht van?
Of word het gewoon ingevoerd en hebben de leden het er maar mee te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:40

Take a wild guess...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:49

En betreft het alleen de leden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:17

Ik ben niet lid en nooit lid geweest en niet van plan lid te worden, maar toch vind ik het wel eeuwig zonde dat het zo moet lopen. De Wran is de grootste westernvereniging in Nederland... Zelf een nieuwe vereniging beginnen kost heel veel tijd, voordat je net zoveel leden hebt als de Wran ben je jaren verder. Ik hoop dat er ooit de mogelijkheid is voor een geheel nieuw bestuur, een frisse wind door de vereniging en een mooie toekomst!
Als dat gebeurt, wil ik best mijn steentje bijdragen op wat voor manier dan ook...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:22

Grappig: zelf ben ik eigenlijk van plan om binnenkort lid te worden :D

Omdat ik me naast de AQHA ook wedstrijden van de WRAN wil gaan rijden.
Ja, ik besef me dat ik pas 'goedkoper' uit bent als ik minimaal 'x' wedstrijden rij.
Maar persoonlijk vind ik het logisch om een vereniging te steunen, zonder dat ik mijn lidmaatschap 'eruit haal'.
In dit geval dus een vereniging die het voor mij mogelijk maakt om wat meer wedstrijden te gaan rijden.
En dat wil ik dus graag :)

Overigens las ik iets over dat er teveel wedstrijden zijn?
Daar ben ik het niet zo mee eens; ik wil best een poos rijden om ergens te starten.
Maar langer dan twee uur in de auto: nee, liever niet...
Dus voor mij persoonlijk vallen er dan best wel wat wedstrijdjes af.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:43

Rumpleteaser schreef:
Overigens las ik iets over dat er teveel wedstrijden zijn?
Daar ben ik het niet zo mee eens; ik wil best een poos rijden om ergens te starten.
Maar langer dan twee uur in de auto: nee, liever niet...
Dus voor mij persoonlijk vallen er dan best wel wat wedstrijdjes af.

Er zijn naar mijn mening teveel wedstrijden om leuke gevulde klasses te krijgen ipv 4 a 5.
Maar als je dat niet erg vind, dan zijn er niet teveel wedstrijden ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:55

Hihihihi, duidelijk :)

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:15

Ben wel lid van de WRAN, het ligt aan mezelf maar weet niet eens WIE er in t bestuur zitten... :o :o

De DAWRA waar ik ook lid van ben, ben ik wel ieder jaar op de vergadering en stem zo mee met de beslissingen die genomen moeten worden.

Overigens is de DAWRA weer terug gegaan naar beginner/amateur/open ipv L5/L4/L3/L2/L1
Maar wel met instemming van de leden op de jaarlijkse ledenvergadering!!

Mijn idee is dus ook meer betrokkenheid van de leden naar de vereniging toe, weet alleen niet HOE je dat voor elkaar kan krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:10

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:11

Voor de westernsport in de hele breedte denk ik dat het belangrijk is dat de WRAN of een soortgelijke vereniging bestaat. De lage drempel zorgt ook voor nieuwe aanwas bij andere verenigingen.

Als bestuurslid van een kleine plaatselijke vereniging zie ik al hoeveel tijd dit in beslag neemt. Ik wil niet weten hoeveel tijd een landelijke vereniging kost voor de bestuursleden. Aangezien er niet direkt een andere vereniging opstaat denk ik dat het belangrijk is om deze vereniging in stand te houden.

In dit topic zitten een aantal hele verstandige mensen met volgens mij hele goede ideeën. Deze mensen hebben (begrijplijk) niet de tijd om een bestuursfunctie op landelijk nivo in te vullen. Ik zou graag zien (in de perfecte wereld) dat iedereen het verleden achter zich laat en met nieuwe energie de WRAN nieuw leven inblaast. Dat zou in mijn ogen het beste zijn voor de westernsport in nederland op dit moment.

En nee ik heb ook geen tijd voor een bestuursfunctie bij de WRAN en ik ben ook geen ruiter die het nivo van de WRAN ophaalt maar ik doe wel mijn best.

Als een bestuurslid van de WRAN dit leest sta alstublieft open voor nieuwe/andere ideeën ook als ze van niet leden komen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:32

Gaat weer op haar handen zitten en haalt weg wat hier stond. :D
Terug naar Facebook dan maar ;)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:43

Je mag het gewoon zeggen hoor. Ik ben niet zo snel beledigd en leer graag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:25

Anya schreef:
Gaat weer op haar handen zitten en haalt weg wat hier stond. :D
Terug naar Facebook dan maar ;)

+18 denk ik zo ongeveer

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:05

samba schreef:
Als een bestuurslid van de WRAN dit leest sta alstublieft open voor nieuwe/andere ideeën ook als ze van niet leden komen.

Dit is nu net één van de problemen.
Ze staan helaas al niet open voor de ideeën van hun leden, laat staan voor die van niet leden.

En dit is geen "modder gooien", maar zelf ervaren realiteit.
Zelfs als er normaal om uitleg wordt gevraagd, over een door hun voorgelegd voorstel, wordt dit niet gegeven of de vrager wordt gewoon genegeerd.
En dit niet tijdens één vergadering, maar meerdere.
Jammer.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:46

Precies en helaas wat Sliding al schrijft. Ook ik heb ditzelfde ervaren. En als je het een paar jaar achter elkaar vraagt wordt je bestempelt als zeurder. Erg jammer en het was voor mij ook reden mijn lidmaatschap op te zeggen. Het heeft voor mij geen enkele meerwaarde meer.

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:50

Onderhand twee maand verder en officieel nog niks van de Wran gehoord over een aftredend bestuurslid,
beetje jammer....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:03

Ik had niet anders verwacht

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:23

En bovenstaande opmerkingen van oa Rom en andere mensen die al wat jaren meedraaien ( ik werd in 1995 al lid geloof ik...) zijn de redenen dat ik lang geleden gestopt ben met de WRAN....pffff, ik verlang ook wel eens terug naar de Beginner/Amateur/Open.....(en vind het oa nog steeds belachelijk dat je met shanks op 2 handen mag starten....)
Voor mij geen shows meer...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:35

ElCamino schreef:
(en vind het oa nog steeds belachelijk dat je met shanks op 2 handen mag starten....)

Dat mag bij de WRAN dus abusoluut NIET :P

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:39

:o ow dat dacht ik.....sorry, zit er al zolang niet meer in :o
Dat is dan net wél een goed punt van ze....en het enige ?? ;)
Sorry, zal me beter verdiepen eer ik iets roep.....

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:04

ook ik ben dus wran lid en vraag me af wat de verandering in houdt,
en waarom ben ik wran lid omdat ik mezelf absoluut nog niet goed genoeg vind om quarter wedstrijden te starten. Ik zou dol graag dit wel willen, maar waar moet je beginnen wat word er van je verwacht, bij de wran was me dat gelijk duidelijk, en er worden redelijk wat wedstrijden op 1 uur rijden georganiseerd.
zou iemand mij in jip en janneke taal kunnen uitleggen wat het verschil is tussen de green ass gras en bv l5 /l4 of i het nivo vergelijkbaar ?