[WN] AQHA haalt de "teugels" aan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:08

Paintlinger schreef:
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat 'dergelijke' ruiters die met allerlei hulpteugels en enge bitjes rijden de fout altijd bij het materiaal of bij het paard zoeken.
Terwijl ik inmiddels heb geleerd dat, wanneer mijn paard iets niet goed doet, ik kennelijk niet duidelijk ben of technisch de fout in ga.

En tot nu toe klopt dat ALTIJD!

Niets aan toe te voegen.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:23

grace1989 schreef:
Ik gebruik geen hulpmiddelen. Die heb ik nl. niet nodig om mijn paard te laten doen wat ik vraag. Je kan er best thuis eens mee rijden, daar heb ik het ook niet over. Maar op wedstrijden moet je laten zien dat je het ook zonder kunt.

vooral doen en blijven doen. de reining sport heeft zulke sponsors nodig

Paintlinger

Re: AQHA haalt de "teugels" aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 06:36

Ligt het aan mij, of krijgt het topic opeens wel een hele nare sarcastische toon?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:50

Paintlinger schreef:
Ligt het aan mij, of krijgt het topic opeens wel een hele nare sarcastische toon?

Dat is niet alleen dit topic, maar onderhand bokt-eigen. :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:04

Op de ene of andere manier verzanden dit soort topics altijd in de wellus-nietus discussie over hoe met je paard moet omgaan. Dat iederen dat gewoon lekker voor zichzelf moet uitzoeken!
Tuurlijk, op wedstrijd kom je om te laten zien wat je kunt, zonder hulpmiddelen. Hoe je daar naar toe traint, tsja, dat is aan jezelf. Ik denk ook niet dat je met aaien en snoepjes de top bereikt, maar als een ander dat wel zo ziet dan moet die lekker zijn gang gaan.
Hulpmiddelen in de juiste handen hoeven niet harder te zijn dan reguliere middelen in de verkeerde handen.
En de ene persoon is bereid veel verder te gaan dan een ander. Dat is aan jezelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:05

Welnee, helemaal geen nare sarcastische toon.. Een beetje misschien, maar dat moet kunnen hoor.. :+

En dat "bokt-eigen" gezeur gaat ook nergens over :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:17

Ja leven en laten leven ja!!

Wedstrijd ruiters hoor ik nooit zaniken over recreatie ruiters!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:26

Cer schreef:
Welnee, helemaal geen nare sarcastische toon.. Een beetje misschien, maar dat moet kunnen hoor.. :+

En dat "bokt-eigen" gezeur gaat ook nergens over :n

Is mijn mening, (waar ik recht op heb overigens) dus het gaat zeer zeker ergens over. :) Over de achterliggende betekenis van de posts, en over het zeer lage no-nonsens gehalte. (daarmee heb ik het niet over dit topic, maar in het algemeen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:02

rapido schreef:

Dat is dan sarcastisch :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:46

Cer schreef:
rapido schreef:

Dat is dan sarcastisch :D

niet noodzakelijk cer. nu ik erover nadenk hoor ik wedstrijdruiters inderdaad nooit zaniken over recreatie ruiters.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:51

rapido schreef:

Euh, dan zou ik toch wat beter lezen zo af en toe :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 05:39

dofuzz schreef:
niet noodzakelijk cer. nu ik erover nadenk hoor ik wedstrijdruiters inderdaad nooit zaniken over recreatie ruiters.

-O-

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:03

dofuzz schreef:
grace1989 schreef:
Ik gebruik geen hulpmiddelen. Die heb ik nl. niet nodig om mijn paard te laten doen wat ik vraag. Je kan er best thuis eens mee rijden, daar heb ik het ook niet over. Maar op wedstrijden moet je laten zien dat je het ook zonder kunt.

vooral doen en blijven doen. de reining sport heeft zulke sponsors nodig

Maar het is natuurlijk zo dat als je een dier ziet als een gebruiksvoorwerp dat je er een hele andere mening op na houdt.
Zo ieder zijn ding......

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:52

grace1989 schreef:
Maar het is natuurlijk zo dat als je een dier ziet als een gebruiksvoorwerp dat je er een hele andere mening op na houdt.
Zo ieder zijn ding......

ik zie ze persoonlijk meer als kinderen die moeten leren gehoorzamen om goede mensen te worden en zichzelf ten volle te kunnen ontwikkelen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:20

dofuzz schreef:
grace1989 schreef:
Zo ieder zijn ding......

ik zie ze persoonlijk meer als kinderen die moeten leren gehoorzamen om goede mensen te worden en zichzelf ten volle te kunnen ontwikkelen

Bij die vergelijking moet ik toch ernstig denken aan enge aziatische tiger moms..

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:30

ik leun persoonlijk dichter aan bij de oud-vlaamse uitspraak "wie zijn kinderen liefheeft gidst en spaart wanneer nodig de roede niet" dan bij "ach het zijn maar kinderen, laat ze toch". mijn kinderen hebben persoonlijkheid, tonen respect, hebben waarden en normen en maken het big time in het leven dus zo slecht zal dat soort opvoeding (die ik zelf ook genoten heb en waar ik mijn ouders dankbaar voor ben) niet zijn. daarenboven is niemand ooit gestorven van hard werken en daar de vruchten van plukken.

mijn paarden gaan dezelfde weg op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:38

Dofuzz, er is voor jou echt geen tussenweg he?

"Het is óf je rijdt wedstrijden, minimaal worldshowniveau, met alles wat daar aan training bijhoort, óf je bent een onkundige nitwit..." of begrijp ik je verkeerd?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:48

Cer schreef:
Dofuzz, er is voor jou echt geen tussenweg he?

"Het is óf je rijdt wedstrijden, minimaal worldshowniveau, met alles wat daar aan training bijhoort, óf je bent een onkundige nitwit..." of begrijp ik je verkeerd?

dat begrijp je verkeerd cer. iemand die gewoon lol met de knol wil en daar happy mee is heeft mijn respect en laat ik met plezier in zijn waarde. wanneer ie dat ook nog eens op een zo goed mogelijke manier doet stijgt mijn respect. sterker nog, ik ken heel wat mensen die nooit een wedstrijd gereden hebben maar die ik toch aanzie als paardenmensen(in tegenstelling tot mensen met paarden) en wiens mening heel hoog inschat en waardeer. maar wanneer een onkundige nitwit (en die maken zich bekend door het soort discours dat ze voeren) mij gaat veroordelen gaan bij mij de haren overeind staan. ik kan met velen een discussie voeren, en we kunnen "agree to disagree". wanneer "agree to disagree" niet langer kan en iemand of zijn idee wordt gezien als dom en achterlijk ben je voor mij inderdaad een bevooroordeelde en narrow-minded onkundige nitwit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:52

Maar wordt iemand een nitwit op het moment dat ze het niet eens zijn met wedstrijdsport, of niet kunnen snappen waarom werkwillige paarden doorgedouwd worden voor dat 'beetje extra'?

Of mag iemand het niet eens zijn met milliondollarriders, en toch zelf niet aan wedstrijden meedoen? Of valt iedereen hier op bokt in de categorie 'onbenullen'?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:57

Cer schreef:
Maar wordt iemand een nitwit op het moment dat ze het niet eens zijn met wedstrijdsport, of niet kunnen snappen waarom werkwillige paarden doorgedouwd worden voor dat 'beetje extra'?

Of mag iemand het niet eens zijn met milliondollarriders, en toch zelf niet aan wedstrijden meedoen? Of valt iedereen hier op bokt in de categorie 'onbenullen'?

vraag 1 : nee, zolang ze mensen die dat wel doen niet veroordelen zonder te weten waarover het gaat.

vraag 2 : ja men mag niet akkoord gaan maar nee men mag niet veroordelen zonder gedegen kennis over het onderwerp. veroordeelt men wel op die manier wel kom je in mijn boekje inderdaad onder het hoofdstuk 'onbenullen'

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:59

En hoe meet je dat? of iemand kennis heeft of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:04

en hoe weet je of die 'kennis' idd zaligmakend dé waarheid is....en niet 'het werkt en de groten doen het dús zal het wel de enige manier zijn en dús moeten we maar geloven dat het niet anders kan'.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:07

Cer schreef:
En hoe meet je dat? of iemand kennis heeft of niet?

voor mij begint het al met de premisse dat iemand met voldoende kennis over een onderwerp als paarden in zijn meest brede vorm kan argumenteren (al is dat niet altijd evident in een geschreven forum omdat nuances vervagen) zonder het andere idee te veroordelen. toegegeven, ik laat me ook telkens weer meesleuren

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:10

DubbelDun schreef:
en hoe weet je of die 'kennis' idd zaligmakend dé waarheid is....en niet 'het werkt en de groten doen het dús zal het wel de enige manier zijn en dús moeten we maar geloven dat het niet anders kan'.

ervan uitgaan dat er bij paarden, paardensport, of whatever paarden gerelateerd zoiets zou zijn als "DE waarheid" of "DE enige manier" is wat mij betreft al de eerste stap om publiekelijk te stellen dat je een onkundige narrow-minded nitwit bent.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:23

dofuzz schreef:
voor mij begint het al met de premisse dat iemand met voldoende kennis over een onderwerp als paarden in zijn meest brede vorm kan argumenteren (al is dat niet altijd evident in een geschreven forum omdat nuances vervagen) zonder het andere idee te veroordelen. toegegeven, ik laat me ook telkens weer meesleuren

Een forum is daar misschien wat te gelimiteerd voor. Dat gaat altijd nog beter tijdens een live-gesprek.. Maar voor mijn gevoel heb je mij altijd wel veroordeeld als onkundig (en dat mag natuurlijk, ik kan ook niet zoveel maar heb wel een idee en een mening) maar eigenlijk ook nooit gevraagd hoe of wat, maar alleen maar de argumentatie "jij rijdt geen wedstrijden op worldlevel dus je snapt t niet" en daar kan ik dan niet zoveel mee... :)