[WN] WN: Asten - Reining Fever

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:58

Houd er rekening mee dat de 300D op zich al 1200 euro kost zo ongeveer en dat een nieuwe lens je ook minstens 300 euro gaat kosten. Je kunt natuurlijk het beste, voor de paardensport, een telelens nemen. De lens die op de 300D zit heeft volgens mij een max. bereik van 18-55mm. Op zich een mooie allround lens, maar als je in een binnenbak reining wilt fotograferen dan kan je er dus heeeelemaal niks mee. Ik heb een hele goede externe flitser, maar die flitste gisteren dus helemaal tegen dat uitlaatgassen/zandgordijn aan met als gevolg dat je een compleet bruine foto krijgt met 1 licht oogje erin, dat van het paard Verdrietig

Het probleem is, maar dat moet misschien via pb, omdat de rest anders gek wordt van dit soort fotografie gedoe, dat de telelenzen vaak niet bij 55mm beginnen, maar pas bij 80 ofzo. Je hebt dan dus geen dekkend bereik, of hoe je dat ook mag noemen. Je hebt dus een 'gat' tussen de twee lenzen liggen. Een goede lens voor op de camera zou een tussen 18-80-200 / 4.5-5.6 zijn, voor 469 euro. Dan heb je tenminste een redelijke telelens. Echt lichtgevoelig is die echter niet. Ik moet binnenkort toch veel reportages maken en hoop dan wat mensen met een 300D tegen te komen. Misschien dat zij me kunnen vertellen aan welke lens zij de voorkeur zouden geven. Ik weet wel dat ik bijna nog liever foto's maak met die oude G2 van me dan met de 300D als het op reining aankomt. Dan maar geen SLR

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:23

Gisela schreef:
DRHA = affiliate van de NRHA
organiseert NRHA-wedstrijden in Nederland
de enige DRHA klasse is de Green As Grass, deze wordt ook gereden volgens de regels van de DRHA.
Alle andere klassen zijn dus NRHA en daar worden de NRHA regels gevolgd.

Groetjes, Gisela

Thanx!! Ja, ik moest het ff zeker weten, want wat ik gefilmd heb ga ik op dvd zetten voor Wendy enzo. En dan moet ik het er wel ff goed opschrijven he? NRHA dus... Ennuh Gera, ik d8 al dat ik je herkende, maar ik wist het niet zeker en idd, ik spreek ook niet iedereen zomaar aan. Hihi! Knipoog Op dat moment liep in trouwens constant heen en weer, omdat ik ff moest helpen met de paarden... Bloos Lachen Gabacho was er trouwens ook! Maar die kende ik al... Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:29

Gabacho heb ik ook niet gezien! Maar ik was er ook pas rond kwart voor drie denk ik
Toekie, stond jij op een gegeven moment aan de lange zijde van de bak toen Wendy met Indian Big Step reed? Ongeveer voor de dekens en halsters van de paardenartikelenstand die er was?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:36

Uhm... volgens mij stond ik toen boven in de kantine (waar Gabacho ook de hele tijd was). Ik had een gebroken-wit/creme-kleurige rib jas aan (korte), met een pluizig-bont-achtige kraag (wat een omschrijving Knipoog). Maar toen Wendy met Big Step reed stond ik boven ja, nu weet ik het zeker... Dus dan was het iemand anders... Maar in dat halletje, dat klopt wel hoor, want ik d8 dat ik je toen ook herkende. Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:38

Oh dan is het ook niet zo raar dat ik Gabacho niet heb gezien.. ik ben namelijk niet naar boven geweest

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:40

Volgende keer maken we er een officiële bokt-meeting van, hihi! Haha! Dus met een duidelijk punt waar we afspreken. Dan lopen we elkaar tenminste niet meer voorbij!! Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:43

Dat zou handig zijn. Het is altijd een vraag of iemand een bokker is ja of nee. En dan vooral met YSvdB, omdat zij nog geen foto's op bokt had geplaatst. Over een tijdje wordt het wel makkelijker mij te herkennen, want ik wil erg graag een jasje met de naam van mijn paard erop. Maar wanneer ik dat kan laten doen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:03

Ik denk pas met het eerstvolgende NK, gera. Ik heb twee van die jasjes, en heb beiden op een NK laten borduren.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:15

Damn, nee toch? Nou ja, misschien kan het ook via Arthur ofzo?
*kan iemand me misschien via pb vertellen hoeveel dat borduren kost?*

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:29

Januari of februari zal ook wel weer de westernexperience zijn, daar staat ook zo'n winkel met borduurmogelijkheden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:37

Arthur borduurt niet...de website van die man die alles borduurt is volgens mij www.webcap.nl

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:44

heel handig want die borduur meneer woont vlakbij Arthur , dus heb je nog geen jas ...koop er een bij arthur en rij gelijk even door , wel zo makkelijk en arthur weet de weg

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:20

Hé is dat even perfect! Dan moet ik toch maar eens naar Arthur voor een Walls jasje *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:26

Een Walls jasje? Is dat weer een nieuw merk van die jasjes?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:32

Zo heten die dingen toch? Of ben ik nou Blond

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:35

Ik heb er één van Carheartt (ofzo) en nog eentje, maar daar weet ik zo gauw het merk niet van...

Niet dat het ene mallemoer uitmaakt, ze zijn allemaal hetzelfde, behalve de rits en het hangertje, die willen nog weleens verschillen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:50

Ik heb een Walls, prima jasje alleen vind ik dat de naadjes na 1 jaar dragen al behoorlijk beginnen te slijten. Ik weet niet welke borduurmeneer er bedoeld wordt, is dat die hollands sprekende duitser met blond verwilderd kapsel die op elke wedstrijd wel aanwezig is?? Spreek van te voren wel goed af dat bij slordig borduurwerk jij niet zal betalen, want af en toe maakt deze meneer er een potje van, of zijn machine in ieder geval, Lachen.

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:40

FlyingHigh schreef:
Ik heb een Walls, prima jasje alleen vind ik dat de naadjes na 1 jaar dragen al behoorlijk beginnen te slijten. Ik weet niet welke borduurmeneer er bedoeld wordt, is dat die hollands sprekende duitser met blond verwilderd kapsel die op elke wedstrijd wel aanwezig is?? Spreek van te voren wel goed af dat bij slordig borduurwerk jij niet zal betalen, want af en toe maakt deze meneer er een potje van, of zijn machine in ieder geval, Lachen.

Die man woont geloof ik zelfs ook nog in Geldrop Haha! Haha!
Ik ben alleen zijn naam vergeten .. Bloos

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:43

Meen je dat Linda? Maar deze man kan dus wel eens een beetje slecht borduren, om maar even zo te zeggen? Hmm..
Ik zou wel graag de naam van mijn paardje willen hebben en daaronder dan een afbeelding van een pleasure of reining horse ofzo. Dat hebben die mensen allemaal in die computer zitten? Handmatig lijkt me het niet echt handig Haha!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:47

Ja, die man heeft een heel boek waaruit je een plaatje kunt kiezen en je kunt het lettertype van de naam ook uitkiezen.

BTW ik heb geen klachten over zijn borduurwerk Knipoog

(maar ik weet helaas niet meer waar hij zit of hoe hij heet....
IEMAND.. Verward )

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:51

LindavanVugt schreef:
Ja, die man heeft een heel boek waaruit je een plaatje kunt kiezen en je kunt het lettertype van de naam ook uitkiezen.

BTW ik heb geen klachten over zijn borduurwerk Knipoog

(maar ik weet helaas niet meer waar hij zit of hoe hij heet....
IEMAND.. Verward )

Ik heb 2 maal lelijk borduurwerk gezien, ook genoeg goed werk gezien. Maar toch..........even in de gaten houden en vooraf wat afspreken, kan toch nooit kwaad, .

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:55

Ik heb geen idee. Misschien dat ik er een apart topic over moet openen? Ik denk niet dat veel mensen speciaal in dit onderwerp kijken voor borduurwerk Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:58

Een borduurtopic op Western, dat lijkt me wel wat Lachen

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:15

gera ik kan ook zo snel zijn nummer niet vinden, maar bel gewoon even met Arthur hij heeft het vast wel voor je....

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:20

'Ik wil graag een trui breien met een westernpaard erop, wie heeft toevallig de Knippie van .... nog liggen?' Clown)
Ik zal Arthur het gewoon vragen als ik daar een jasje koop. Maar charene en Linda praten niet over dezelfde persoon, of wel? Ik weet niet hoelang het duurt voordat het borduursel klaar is, kan je daar op wachten? Als ik toch in Vorstenbosch ben kan ik het beste naar Son en Breugel misschien..