[WN] Do's en Don'ts bij het verkopen van een westernpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:56

Maar om Nederlands kampioen te worden hoef je ook totaal niet te kunnen rijden, dus ik snap wel dat die geen fatsoenlijke pleasure kon doen :)

Paintless

Re: Do's en Don'ts bij het verkopen van een westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:01

nou die gene die dat gehaald had met het paard kan wel degelijk rijden..
maar die gene die haar gekocht had, kon het kennelijk niet.
dan had je opeens een sterrekijkend uitelkaar vallend paard door de bak crossen..

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:20

Het ligt heel veel aan de ruiter. Een vriendin, overigens een goed ruiter (zeker geen beginner) maar mist wat techniek, ging mijn paardje opwarmen. Mijn paard heeft maar een gewone basis maar zij wist in het begin van geen hout pijlen maken en hij liep ook niet zoals hij zou moeten. Ze dierf hem eerst niet in de draf zetten want ze had het gevoel dat ze ging zwalpen met hem. Allicht zou ze na een paar lessen zo met hem wegrijden hoor maar meteen een wedstrijdje lopen, dat zou niet gegaan zijn!
Wat ik trouwens een gewone basis noem, is in haar ogen al ver gevorderd. Het is dus maar hoe je het ziet en dus heel moeilijk om uit te leggen in een advertentie.
En ik heb het hier dus niet over een toppaard dat bij de minste hulpen zijn ding doet, kan me voorstellen dat een ruiter dat wat techniek mist er dan alle kanten van de piste mee ziet. Het is niet omdat een paard 25.000 euro kost dat je er zo mee weg rijdt. Het is en blijft een dier, anders koop je maar een brommer.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:38

H86: Jij gaat nu uit van vooroordelen, een paard is bij voorbaat al niet goed want het staat op internet.. Een ruiter die NL kampioen wordt kan toch niet rijden want dat hoeft niet om NL kampioen te worden...

Stel precies hetzelfde paard (onbeleerd) zou te koop staan bij een particulier in de tuin als bij een dure trainingsstal. Dan zou jij automatisch het paard kopen bij die dure trainingsstal terwijl je het veel goedkoper zou kunnen krijgen bij die particulier? Dat is niet alleen stom maar ook puur vanuit vooroordelen beredeneerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:02

Arrows schreef:
Een ruiter die NL kampioen wordt kan toch niet rijden want dat hoeft niet om NL kampioen te worden...

Ik zeg dat je niet goed hoeft te kunnen rijden om Nederlands Kampioen te worden, maar er zijn natuurlijk ook ruiters die wel echt kunnen rijden en een dergelijke titel dan ook verdienen.
Alleen de stelling ''Iemand is Nederlands Kampioen, dus kan die rijden'' klopt gewoon echt niet.

Arrows schreef:
Stel precies hetzelfde paard (onbeleerd) zou te koop staan bij een particulier in de tuin als bij een dure trainingsstal. Dan zou jij automatisch het paard kopen bij die dure trainingsstal terwijl je het veel goedkoper zou kunnen krijgen bij die particulier?

Uiteraard wil ik het ook zo goedkoop mogelijk, maar bij een particulier in de tuin die mij geen goede en realistische info kan geven, is de kans klein dat ik zie dat het paard iets is.

Als het paard echter echt goed gefokt is (goede producing damen sire), dan zal ik zeker wel kijken. Alleen vindt je dat niet heel snel bij een particulier in de tuin.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:05

Ok stel het paard wat je net hebt gekocht stond niet bij een trainingsstal maar bij de eigenaar zelf in de tuin..

zelfde paard, zelfde eigenaar.. andere locatie, andere prijs..

Zou jij het dan niet kopen omdat het niet op een trainingsstal staat? Als je dan niet ziet dat het paard goed is, staar je je dan niet blind op de trainer/trainingsstal?

Dat het minder vaak voorkomt... daar heb je gelijk in.. maar het is niet per definitie niet zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:32

Arrows schreef:
Ok stel het paard wat je net hebt gekocht stond niet bij een trainingsstal maar bij de eigenaar zelf in de tuin..

zelfde paard, zelfde eigenaar.. andere locatie, andere prijs..

Zou jij het dan niet kopen omdat het niet op een trainingsstal staat? Als je dan niet ziet dat het paard goed is, staar je je dan niet blind op de trainer/trainingsstal?

Dat het minder vaak voorkomt... daar heb je gelijk in.. maar het is niet per definitie niet zo...

Er zit nogal een behoorlijk verschil tussen particulieren. Er zijn particulieren die zeer goed zijn en waar veel van te leren is en hun paard beter rijden dan menig non pro, van die groep zou ik zo een paard kopen.

Alleen bij veel non pro's staan gewoon niet de paarden die ik zoek. Als ik weer eens op zoek ben, dan bel ik je wel, mag jij een goed paard voor mij bij een particulier uitzoeken :)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:35

Haha als je die vooroordelen achterwegen laat kun je dat prima zelf, daat heb je mij niet voor nodig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:44

Arrows schreef:
Haha als je die vooroordelen achterwegen laat kun je dat prima zelf, daat heb je mij niet voor nodig ;)

Ik bel je graag hoor, je weet toch dat ik van je houd!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:01

hollywood86 schreef:
Er zit nogal een behoorlijk verschil tussen particulieren. Er zijn particulieren die zeer goed zijn en waar veel van te leren is en hun paard beter rijden dan menig non pro, van die groep zou ik zo een paard kopen.

Alleen bij veel non pro's staan gewoon niet de paarden die ik zoek. Als ik weer eens op zoek ben, dan bel ik je wel, mag jij een goed paard voor mij bij een particulier uitzoeken :)

Er is idd veel verschil tussen particulieren die een paard te koop hebben staan, maar er zijn zeer veel particulieren die hun paarden keurig rijden, en netjes opleiden, maar die gewoon geen plezier hebben in shows rijden.
Een show rijden maakt iemand imo geen betere ruiter dan iemand die dat niet doet.

Ik vind je erg kort door de bocht met je uitspraken, en ben blij dat de meeste mensen wel adv kunnen bekijken met een kritisch oog naar goede paarden ipv kijken naar welke showruiter de eigenaar of trainer is.

Er zijn genoeg trainers die vaak op show gaan waar ik in geen duizend jaar een paard van zou willen kopen, puur omdat het bij veel trainers in eerste geval om geld gaat en bij particulieren om een paard.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:43

nou, na een paar weken in spanning te hebben afgewacht heb ik vandaag de uitslag van de PSSM test binnen: N/N *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

dus ik heb direct mijn advertentie aangepast, mbv de tips die ik hier heb gekregen, en nieuwe foto's die ik heb laten maken.

zou iemand eens een blik willen werpen en zijn/haar mening erover geven?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:48

Super! Maar volgensmij zie ik nog de oude advertentie? :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:50

Ik zie een nieuwe advertentie, ziet er goed uit! Stuk professioneler!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:52

Mister01 schreef:
nou, na een paar weken in spanning te hebben afgewacht heb ik vandaag de uitslag van de PSSM test binnen: N/N *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

dus ik heb direct mijn advertentie aangepast, mbv de tips die ik hier heb gekregen, en nieuwe foto's die ik heb laten maken.

zou iemand eens een blik willen werpen en zijn/haar mening erover geven?

Veel betere advertentie zo hoor! :j

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:59

Fijn dat jullie het er nu ook beter uit vinden zien!

Ik had gewacht met aanpassen totdat ik de uitslag had, dan had ik hem niet meer verkocht, er staan zoveel paarden te koop dan verkoop je een ziek paard natuurlijk helemaal niet.

Dus nu afwachten op de juiste nieuwe baas!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:09

Oh, zie nu inderdaad de nieuwe advertentie. Heb de iPad even aan en uit gedaan. Je ad ziet er goed uit zo, veel beter!

Wel zou ik er nog bij zetten door wie het paard is getraind en hoe lang.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:31

Blanket schreef:
Oh, zie nu inderdaad de nieuwe advertentie. Heb de iPad even aan en uit gedaan. Je ad ziet er goed uit zo, veel beter!

Wel zou ik er nog bij zetten door wie het paard is getraind en hoe lang.

Heeft dat nut als de trainer niet heel bekend is en al jaren niet meer naar shows gaat?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:54

zelfs al is het door hare majesteit de koningin, dat maakt een paard niet per definitie beter hoor, sommige advertentie laat ik links liggen, doordat ik weet wie de trainer altijd is geweest, teveel werk aan vind ik dan.

je ad is goed, vond hem al okee hoor, maar nu is t echt goed, hij is mooi en leuk, de nieuwe eigenaar zal zich wel aandienen wanneer het zover is, komt goed!
super dat ie N/N is natuurlijk!!!!

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:39

Iemand die een blik wil werpen op de advertentie in mijn onderschrift?
Commentaar over het feit dat ze geen stamboom heeft en dus (volgens sommige mensen) geen quarter is hoef ik dan weer niet.
Stamboom is namelijk nog altijd aan te vragen.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:42

Ik vind het geen slechte advertentie, maarrrrr een quarter zonder papieren = geen quarter. Als ik jou was zou ik ze alsnog aanvragen!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:55

My_Little_P schreef:
Ik vind het geen slechte advertentie, maarrrrr een quarter zonder papieren = geen quarter. Als ik jou was zou ik ze alsnog aanvragen!

Dat zou leuk zijn IDD, maar wie heeft na 11 jaar nog de dekbon. Bovendien is de prijs ook niet mis (zo'n $1040 voor paarden ouder dan 48 maanden). Dan moet je overwegen of je dat terug gaat krijgen.

@breakthelaw leuke advertentie, vind persoonlijk de prijs wel wat hoog voor een oudere merrie zonder papieren die niet bizar goed is gereden, geen wedstrijdervaring.......

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:00

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:03

Leuke advertentie! Toevallig had ik er net op gekeken voordat ik je topic bekeek.
Ik vind het aansprekende foto's en paard. Maar nu ik lees dat ze geen aqha papieren heeft knap ik erop af. Stiekem kreeg ik bij je vraagprijs al twijfels, maar ik dacht eerder dat het paard gezondheidsproblemen Of een ander gekkigheid heeft.
In je advertentie staat bij ras quarter en in je tekst staat nergens waaruit kan blijken dat ze het niet is. Majaa geen papieren=geen aqha wedstrijden= alleen maar wran wedstrijden. En dan kan je beter een .... Kopen. Daar zou ik nog iets aan veranderen. Succes!

Edit: ik zou alsnog het papier aanvragen 300dollar! Kansje!
Laatst bijgewerkt door melissa_b op 04-07-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:03

Dekbewijs is te verkrijgen bij de toenmalige hengsten eigenaar.
Moet alleen DNA van de merrie hebben en dan kan er dus gewoon een stamboom aangevraagd worden als de volgende eigenaar dat zou willen.
Zelf zagen we geen meerwaarde in een papier toen wij haar in 2008 kochten, want wij hebben geen wedstrijd ambities. Dus vonden we 1035 dollar zonde geld
Prijs is vraagprijs.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:04

Blanket schreef:
@breakthelaw Zit net dit te lezen, kan erg interessant voor je zijn: http://americashorsedaily.com/how-to-re ... der-horse/ tot 31 december maar $300!

Blanket, heel erg bedankt voor de tip.
Ga ik morgen op het gemakje bekijken en bespreken.
Is inderdaad een zeer interessante aanbieding.