Incredibleu Too is een goeie papa hoor!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Ik vermoed dat er trouwens wel grote verschillen zijn tussen de NAS (warmbloed appies) en de Amerikaanse appies, waar we hier eigenlijk op doelen. Tja, er zijn veel vooroordelen, 'stip teveel hersencel te weinig'. Persoonlijk geen ervaring mee, helaas want ik vindt ze vaak een indrukwekkende uitstraling hebben.
) van persoonlijke ruimte, zowel bij mens als bij paard. Maar beetje bij beetje begint ze dat te snappen. Weet alleen nog niet of het door haar eigenwijsheid komt of dat ik nog duidelijker moet zijn
sevke schreef:Ik ken ook een paar afstammelingen van Incrediblue Too. Allemaal slim, moeilijk te rijden en geen van alle geschikt voor de sport. Maar wel echt excellente wandelpaarden.
@ todorien : als je naar de stamboom van die topappies kijkt, zul je zien dat ze voor minstens 75% quarter zijn. Als het wit om de ogen, gestippelde lippen en rond de aars, gestreepte hoeven en athletische bouw geen raskenmerken meer zijn, en je van die solid gekleurde bulldogtypes appaloosas noemt, wat is dan nog het verschil tussen een app en een QH? Ik hoor het graag van je.
spicegirl schreef:ik ben niet onder de indruk van Incredible blue.
zowel hijzelf, als zn afstammelingen hebben niet veel gelopen. de meeste waar ik van gehoord heb (ik ken ze ntl. niet allemaal, er is nogal wat mee gedekt ), waren ook niet echt makkelijk te rijden..
vind het jammer dat ie niet zo mooi zwart is gebleven..
Begrijp me niet verkeerd, maar de meeste mensen hebben die ambitie niet. Mister01 schreef:spicegirl schreef:@todorien-sevke bedoeld wss de raskenmerken van een appaloosa. daar is op de fotos helemaal niets meer van terug te zien.zelfs geen witte mensen-ogen.
qua uiterlijk is er totaal niets meer van een app terug te vinden.
en je hebt gelijk; de appaloosa zoals ie was, is totaa anders, als de al dan niet gestipte quartertypjes van nu..
@arrow- jij hebt de uitzondering die de regel bevestigd
Dan is smoke wel eentje met die raskenmerken!
Hij heeft zulke ogen (iedereen vind het een raar zicht) en heeft ook de stippels op zijn lippen, ook de gestreepte hoeven zijn aanwezig.
Hij is dan groot, en je ziet dat het een echte amerikaan is, maar zou nu niet gelijk quarter bouw zeggen hoor.
haha, sorry! Kon 't niet laten.
Maar dat is dus gewoon je beargumentering over wat een goed paard is. Ik vind appies niet alleen goede recreatiepaarden. Dan doe je het ras te kort. Nee, ik zei: veelzijdig paard: leuk wedstrijdje, leuke buitenritten, etc. Vind ik wat meer dan alleen recreatiepaard. Juist omdat ze zo slim zijn en snel leren, graag voor je werken (als de klik er is) zijn ze hartstikke leuk voor de sport! En ik ben het met je eens dat je met het merendeel de top niet zal halen. Het zijn geen geboren reiners etc. Maar zoals ik al zei: dat is ook voor meeste mensen niet de ambitie.
Arrows schreef:Er zijn zoveel quarter lijnen die moeilijk zijn.... dat heeft ieder ras.. niet alleen de appaloosa
Verder vind ik autistisch niet echt een goeie beschrijving van het karakter...Ik ken namelijk geen enkele Appaloosa die autistisch overkomt ofzo hahaha.
Verder denk ik ook dat het niet echt aan het ras ligt of een paard wil of kan nageven ja of nee. Dat ligt aan het paard als individu en de ruiter als individu. Uiteindelijk kunnen ze het allemaal hoor...(dit is geen persoonlijke aanval, gewoon mijn mening)
Niet zo mooi als het plaatje wat ze graag in de PLS zien en het kost ook meer moeite.
maar o wat een heerlijk diertje is het.Duke schreef:Arrows schreef:Er zijn zoveel quarter lijnen die moeilijk zijn.... dat heeft ieder ras.. niet alleen de appaloosa
Verder vind ik autistisch niet echt een goeie beschrijving van het karakter...Ik ken namelijk geen enkele Appaloosa die autistisch overkomt ofzo hahaha.
Verder denk ik ook dat het niet echt aan het ras ligt of een paard wil of kan nageven ja of nee. Dat ligt aan het paard als individu en de ruiter als individu. Uiteindelijk kunnen ze het allemaal hoor...(dit is geen persoonlijke aanval, gewoon mijn mening)
Hij loopt wel nageeflijk, maar niet als een QH. Meer als een dressuurpaard. Dus meer opgeheven. En niet zo lang en laag.Niet zo mooi als het plaatje wat ze graag in de PLS zien en het kost ook meer moeite.
Ik herken dat autisme ook niet. Zal na meer met een bepaalde karaktereigenschap in een bepaalde bloedlijn te maken hebben. Mijn draver (zoon van Duke Iron en die staan er bekend om) is wel soort autistisch. En mijn app heeft dat zeer duidelijk niet. Een socialer paard heb ik zelden ontmoet.
Anne75 schreef:Sinds een kleine maand heb ik ook een Appie. We moeten elkaar dus nog goed leren kennen. Ze is in korte tijd dikke vriendjes geworden met mijn Fries. Ik moet er wel meer energie in steken om haar voor me te winnen maar het gaat iedere dag beter en daar kan ik echt van genieten. Ik moet soms erg om haar lachen. Ze heeft van die typische streken die mijn Fries weer helemaal niet heeft.
Het valt me wel heel erg op dat collega's etc. de Appie of heel leuk vinden of helemaal niets. Er lijkt geen tussenweg te zijn.
TS en Arrows: succes met de verkoop van jullie paardjes!