GoedVetMan schreef:Okay, ik heb een voorstel.
Al blijft het raden of gissen voor mij of het nou inderdaad ook over ons gaat, en wij er eigenlijk op deze manier ook niet uit komen, heb ik het volgende bedacht:
Ik hoop dat ik er op de eerst volgende wedstrijd op aan gesproken word, als er in iemands ogen iets niet toelaatbaar is wat er gedaan wordt op dat moment. Dat geldt natuurlijk alleen voor mijn kinderen en/of trainer.
Ik wil ook best mee denken als er mij gevraagd wordt over een andere ruiter, wat ik er van vind.
Ik beloof dan uitleg te geven over wat er gevraagd wordt, al dan niet in overleg met de trainer.
Ik beloof niet te gaan slaan of schelden, en zeker niet als je blond bent. Haha!
Probeer wel het te vragen wanneer de wedstrijd spanning nog niet begonnen is, want ik denk dat daar al een heleboel fout gaat. Spreek iemand gewoon een paar uur voor of na de wedstrijd aan.
Nu ik deze brief schrijf gaat de topic ‘Western Paardenmishandeling’ gewoon door en ik kan er nu uit op maken dat het over onze trainer gaat (die gozer uit madepolder).
Die op het Wran NK 2003 de Junior Reining won op een merrie van vier, en liet zien dat het ook netjes op twee handen kan. Ook werd hij daar vierde op een hengst van vijf jaar en weer netjes op twee handen met een trensje.
Die op het NK Open Quarterhorses 2003, de Futurity Junior Reining won op de merrie die ik hierboven ook noem, weer op twee handen met een trensje. Later ook nog met de genoemde merrie en hengst de Junior Reining startte en ook weer geplaatst werd. Op twee handen alles, dit keer met een bosal en een trensje.
En Zondag ook nog de Senior Reining gestart heeft op een paard, voor de kenners wel het medische wonder van Utrecht genoemd, maar dit terzijde. Hier werd hij tweede van Nederland.
Ik heb in ieder geval geprobeerd om open en eerlijk een bepaald taboe te doorbreken, om deze topic te beginnen. Had ik maar geluisterd naar de mensen die tegen mij hebben gezegd ‘laat het toch links leggen, begin er niet aan, het heeft toch geen zin om open en eerlijk met ze te praten’. (ze = de gemiddelde bokker)
Nee hoor maar eigenwijs als ik ben, heb ik geprobeerd om te communiceren met dun, lang, dik, kaal, rijk en arm.
Laat de kloof die daar tussen is, alsjeblieft nog veel groter worden dan hij al is! Schrijf mij maar uit als Bokker, want ik heb hier geen zin meer in!
Het is mij in ieder geval opgevallen dat er ineens meer ruiters jonge paarden in de Junior Reining op twee handen durven te starten. En het zal mij benieuwen, hoeveel er zijn die nu ook zonder sporen gaan rijden. Petje af daarvoor, maar dit weer terzijde.
Ga er gewoon over praten wat je gezien hebt wat positief is, dan gaan de negatieven vanzelf nadenken, en passen zich aan.
Wie het hier mee eens is, daar zal ik altijd open voor blijven staan.
Groetjes Peter Vet.
Ik neem mijn petje af voor die gozer van madepolder doe het hem maar na