[WN] Op verzoek van Sugarmiss, Klant-Keuze-Trainer.

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:03

GoedVetMan schreef:
Okay, ik heb een voorstel.

Al blijft het raden of gissen voor mij of het nou inderdaad ook over ons gaat, en wij er eigenlijk op deze manier ook niet uit komen, heb ik het volgende bedacht:

Ik hoop dat ik er op de eerst volgende wedstrijd op aan gesproken word, als er in iemands ogen iets niet toelaatbaar is wat er gedaan wordt op dat moment. Dat geldt natuurlijk alleen voor mijn kinderen en/of trainer.
Ik wil ook best mee denken als er mij gevraagd wordt over een andere ruiter, wat ik er van vind.

Ik beloof dan uitleg te geven over wat er gevraagd wordt, al dan niet in overleg met de trainer.
Ik beloof niet te gaan slaan of schelden, en zeker niet als je blond bent. Haha!

Probeer wel het te vragen wanneer de wedstrijd spanning nog niet begonnen is, want ik denk dat daar al een heleboel fout gaat. Spreek iemand gewoon een paar uur voor of na de wedstrijd aan.

Nu ik deze brief schrijf gaat de topic ‘Western Paardenmishandeling’ gewoon door en ik kan er nu uit op maken dat het over onze trainer gaat (die gozer uit madepolder).
Die op het Wran NK 2003 de Junior Reining won op een merrie van vier, en liet zien dat het ook netjes op twee handen kan. Ook werd hij daar vierde op een hengst van vijf jaar en weer netjes op twee handen met een trensje.
Die op het NK Open Quarterhorses 2003, de Futurity Junior Reining won op de merrie die ik hierboven ook noem, weer op twee handen met een trensje. Later ook nog met de genoemde merrie en hengst de Junior Reining startte en ook weer geplaatst werd. Op twee handen alles, dit keer met een bosal en een trensje.
En Zondag ook nog de Senior Reining gestart heeft op een paard, voor de kenners wel het medische wonder van Utrecht genoemd, maar dit terzijde. Hier werd hij tweede van Nederland.

Ik heb in ieder geval geprobeerd om open en eerlijk een bepaald taboe te doorbreken, om deze topic te beginnen. Had ik maar geluisterd naar de mensen die tegen mij hebben gezegd ‘laat het toch links leggen, begin er niet aan, het heeft toch geen zin om open en eerlijk met ze te praten’. (ze = de gemiddelde bokker)
Nee hoor maar eigenwijs als ik ben, heb ik geprobeerd om te communiceren met dun, lang, dik, kaal, rijk en arm.

Laat de kloof die daar tussen is, alsjeblieft nog veel groter worden dan hij al is! Schrijf mij maar uit als Bokker, want ik heb hier geen zin meer in!

Het is mij in ieder geval opgevallen dat er ineens meer ruiters jonge paarden in de Junior Reining op twee handen durven te starten. En het zal mij benieuwen, hoeveel er zijn die nu ook zonder sporen gaan rijden. Petje af daarvoor, maar dit weer terzijde.

Ga er gewoon over praten wat je gezien hebt wat positief is, dan gaan de negatieven vanzelf nadenken, en passen zich aan.
Wie het hier mee eens is, daar zal ik altijd open voor blijven staan.

Groetjes Peter Vet.

Ik neem mijn petje af voor die gozer van madepolder doe het hem maar na OK dan!

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:54

GoedVetMan schreef:
Laat de kloof die daar tussen is, alsjeblieft nog veel groter worden dan hij al is! Schrijf mij maar uit als Bokker, want ik heb hier geen zin meer in!

Peter,

waar komt jouw frustratie over de discussie hier nou vandaan?

Ik ben juist van mening dat we nu op een ongekend beschaafde en volwassen manier (wel scherp) aan het debatteren zijn .

Ben wel met je eens dat jouw openheid en het feit dat je bereid bent je kwetsbaar op te stellen mbt jouw keuze voor een trainer weinig oplevert (tot nu toe). Ik ben zelf absoluut geen gekwalificeerde deelnemer aan de discussie (maar 2 wedstrijdjes gestart in mijn hele leven) dus kan hier helaas niks aan veranderen.

Ik hoop dat je blijft (je zou niet de eerste Bokker zijn die van mening verandert Lachen )

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:19

Marianne"]
[quote="GoedVetMan schreef:

Peter,

waar komt jouw frustratie over de discussie hier nou vandaan?

Ik ben juist van mening dat we nu op een ongekend beschaafde en volwassen manier (wel scherp) aan het debatteren zijn .

Ben wel met je eens dat jouw openheid en het feit dat je bereid bent je kwetsbaar op te stellen mbt jouw keuze voor een trainer weinig oplevert (tot nu toe). Ik ben zelf absoluut geen gekwalificeerde deelnemer aan de discussie (maar 2 wedstrijdjes gestart in mijn hele leven) dus kan hier helaas niks aan veranderen.

Ik hoop dat je blijft (je zou niet de eerste Bokker zijn die van mening verandert Lachen )
[/quote]
Ik hoop ook dat je gewoon lekker een bokker blijft........Ik heb erg respect voor je openheid gekregen, je bent een prettige en eerlijke Bokker, dus neem vanavond een lekkere borrel (het is walgelijk koud buiten!!!) en kom morgen weer met frisse moed mee- Bokken, Haha! .

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:25

O ja Blaze je hebt gelijk Bloos! er mag zeker gezegd worden dan Susan en Nando goed les geven. Nando paste niet bij ons in praktijk maar hij had wel goeie goeie tips en Susan had vrij snel door hoe mijn merrie (en ik) in elkaar zitten. Voor ons een goeie combinatie.

Ze hebben me ook gesteund op mijn 1e wedstrijd wat ik ook heel belangrijk vind. ze namen toch de moeite om te komen OK dan!

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:58

omdat ze aan mij al enkele keren hebben gevraagt om mij trainer voor te stellen zal ik da maar even doen he !

Christel Poels
Palmares 1999

PRAB Champion Pleausre
AQHA Highpoint Pleasure
European Championships, Bronze medal winner Junior Pleasure
European Championships, Finalist Junior Pleasure
European Championships, Finalist Junior Hunter u Saddle
Pewter Bronze winner Pleasure
DQHA Highpoint Hunter u Saddle
Palmares 2000
PRAB Champion Pleausre
AQHA Highpoint Pleasure
Pewter Bronze winner pleasure
AQHA World Qualifier
Palmares 2001
PRAB Champion Pleausre
PRAB Reserve Champion Hunter u Saddle
Palmares 2002 sofar...
European Championships, Bronze medal winner Junior Pleasure
European Championships, Finalist Senior Pleasure
European Championships, Finalist Junior Hunter u Saddle
European Championships, Finalist Senior Hunter u Saddle

ik heb bij haar 1 paard in training en met mijn ander les ik daar
ze is altijd met de paarden bezig
ze staat voor iedereen klaar
ze helpt je op de shows
als je wil showt ze je paard

als je nog wat wil weten vraag het maar he

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:19

Citaat:
AQHA World Qualifier

In welk onderdeel?

Zou je verder nog wat kunnen vertellen over bijv. haar lesopbouw, speciale manieren om bepaalde problemen op te lossen.
Wie haar 'voorbeelden' zijn in de westernsport.
Nu is het alleen een opsomming over wat ze gepresteerd heeft (en dat is weinig zo te zien).

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:43

dit zijn enkel titels en geen aqha punten
want als je die ziet dan van je achterover als jij dit weinig vindt
dan wil ik toch wel eens weten wat jij al hebt gehaald ?

wij beginnen de les altijd met hunteren en dan soepelheids oefeningen
en daarna de pleasure .
ze zoekt voor elk paard een gepaste trainings methode
ze zoekt ook uit met welk bit je het beste traint en showt
ze legt elk probleem uit en zoek er voor een oplossing
waneer er een tijd geen shows zijn dan gaat ze voor een aantal weken naar amerika en gaat ze daar nog wat nieuwtjes op doen .

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:05

Sugarmiss schreef:
Citaat:
AQHA World Qualifier

Nu is het alleen een opsomming over wat ze gepresteerd heeft (en dat is weinig zo te zien).

Ofwel de account van SM is gehacked . Ofwel tussen de woorden IS en WEINIG is het woord NIET weggevallen. Ik kan me niet voorstellen dat SM dit echt bedoelde Verward

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:08

jah kan maar ik zeg dit op een normaal manier hoor

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:11

Zeg Belgje.... heb jij geen leuke foto van jou en je paard? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor. Ik wil hem eventueel ook wel voor je uploaden als je dat zelf ingewikkeld vindt...

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:18

ik wil er wel een paar op zetten hoor maar weet niet hoe dat moet !
of zo als jij hebt is ook wel leuk !

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:29

En toch vind ik dat je iemand op zijn behaalde overwinningen niet kan beoordelen of het een goede trainer is of niet.

Van internet af kunnen wij niet zien hoe iemand in het dagelijks leven traint en les geeft.

De omstreden ruiter in het andere topic had ook genoeg gewonnen maar ik vond het niet fijn(ik zal het netjes houden) om naar zijn trainingen te kijken.

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:41

ja maar zij traint echt goed ! al haar klanten hebben het al bewezen ook
en als je het wil zien dan moet je eens naar een les gaan kijk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:01

Bloos! schaam Bloos! het woord NIET is idd weggevallen. Ook ik moet beter lezen c.q. het 'voorbeeld'knopje gebruiken.

Belgje: je reactie naar mij is dus verklaarbaar.
Al ben ik overigens maar liefst 1x eerste geworden in de pleasure Cool op een Ap dus dat telt dubbel Lachen

Mijn vraag over de World-Qualifier betreft idd het aantal punten, wat per onderdeel nodig is om je te kunnen kwalificeren. Bij de pleasure is dit beduidend meer dan bij een ander onderdeel.

(volgens mij is deze zonder typo's)..... Schijnheilig

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:08

Sugarmiss een vraagje voor jou
Heb jij les en zo ja bij welke trainer.
En wat is in jou ogen dan een goede trainer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:12

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 21:32

Freckles schreef:
1.Heb jij les en zo ja bij welke trainer.
2.En wat is in jou ogen dan een goede trainer.

1. Vragen naar de bekende weg denk ik Haha! en irrelevant in dit topic.
2. Een goede trainer is iemand die zich kan aanpassen aan wat paard en ruiter nodig hebben om naar een hoger niveau te komen binnen de grenzen die ruiter en paard mentaal en fysiek aankunnen.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:26

Sugarmiss schreef:
Een goede trainer is iemand die zich kan aanpassen aan wat paard en ruiter nodig hebben om naar een hoger niveau te komen binnen de grenzen die ruiter en paard mentaal en fysiek aankunnen.

Nou dan zitten wij nu goed bij onze trainster

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:41

sugarmiss het geeft niet hoor dat het woordje is weg gevallen .
now nig proficiat met die eerste plaats dan

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:24

An Poels! Die reed schitterend met junior reining
Zou van haar ook wel les willen hebben Haha! Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:27

belgje schreef:
jah kan maar ik zeg dit op een normaal manier hoor

Belgje, misschien moet je wat meer emoticons gebruiken want je teksten komen vaak (onbedoeld) negatief over. Misschien een kleine taal nuance verschil maar ik denk dat daar de misstanden ontstaan. Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:37

vera schreef:

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Cool

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 08:46

Blaze"]
[quote="vera schreef:

[/quote]
Blij dat ik jou weer een leuke dag hebt bezorgd; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:04

Freckles"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Een goede trainer is iemand die zich kan aanpassen aan wat paard en ruiter nodig hebben om naar een hoger niveau te komen binnen de grenzen die ruiter en paard mentaal en fysiek aankunnen.

Nou dan zitten wij nu goed bij onze trainster
[/quote]
En wie is dat op dit moment Verward
Doe gezellig mee in het rondje 'trainers voorstellen'.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:30

Blaze"]
[quote="vera schreef:

[/quote]

dat kan toch altijd op de een of andere manier geregld worden?! Haha!