Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kinel schreef:hij vraagt geen aanval op zijn gewicht maar of er iemand is die hem aan een paard kan helpen bij hem in de buurt!!!! ga eens op een manege kijken waar ze sommige mensen op te kleine paarden zetten. ja het zal voor hem moeilijk worden maar zit niet alleen te zeuren over lengte en gewicht. gun hem een kans om via deze weg misschien iets te vinden.succes met zoeken.
XoNo schreef:Zijn er in jouw optiek dan helemaal geen paarden gemaakt op het dragen van 130 kilo's? Kijk naar shires, belgen e.d. Genoeg paarden die het gewicht sowieso makkelijk kunnen dragen. Kom dan met een alternatief op bijvoorbeeld een Quarter, ipv alleen maar melden dat je het etisch onverantwoord vindt.
Maflinger_S schreef:Niet per sé met een quarter maar met een western aangereden paard. Dus dat mag best een beestje zijn dat beter bij zijn postuur past.
Overigens rijdt er in Nederland een jongedame niet onverdienstelijk western met een grote koudbloedkruising genaamd Amber. Haar zus rijdt met een grote tinker ook western, dus het bestaat wel ...
Molzebeer schreef:Als je 130 kilo weegt bij 2,10 ben je toch zo'n 20 kilo te zwaar dacht ik. Ik zou dan toch proberen wat af te vallen. Beter voor jezelf, en elk paard.
Lastig zo'n lengte als je toch van paardrijden houdt! Heel veel succes met het vinden van iets. Een advertentie voor bijrijder plaatsen kan nooit kwaad.
Blue_Eyes schreef:Molzebeer schreef:Als je 130 kilo weegt bij 2,10 ben je toch zo'n 20 kilo te zwaar dacht ik. Ik zou dan toch proberen wat af te vallen. Beter voor jezelf, en elk paard.
Lastig zo'n lengte als je toch van paardrijden houdt! Heel veel succes met het vinden van iets. Een advertentie voor bijrijder plaatsen kan nooit kwaad.
Of gespierd - dan haal je dat ook makkelijk.
Roann schreef:130 kg hoeft niet dik te wezen hoor mensen, dat is een normaal gewicht voor iemand van 2.10m! Daarnaast vind ik de reactie trekpaard raar.. dat zijn trekpaarden die dus veel trekkracht hebben, dit hoeft geen draagkracht te zijn! Maak je niet druk ts, je vind wel wat!