[WN] Western en liefde voor muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Re: Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:34

Ik heb iemand in een bruine Ranch Girl hoodie zien lopen. Wie was dat?

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:52

En iemand met een paard aan een touwtje? gezien. (Ballon).
Geslaagd concert Toby was goed op dreef.
Het rode bekertje erg leuk.
Gezellig daarna Amsterdam in, het leek wel een zwoele zomeravond.
En dat om 2 uur s,nachts op 4 november hoe is t mogelijk.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:54

Joh Alida was jij dat zag alleen dat paard?????
Ha ha vond hem wel top hoor.
Wij stonden vooraan.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:25

Ik zag ook een paard zweven ;) Wel als ik ver achter me keek, want ik stond heeeeelemaal vooraan recht voor de microfoon. Vond de ballon overigens een fantastisch idee, maar wel als je neeeet iets verder naar achteren staat ;)
De vrouw met de bruine Ranchgirls trui stond ook als een van de eersten bij de deur, maar was een Belgische vrouw, dus net iets minder waarschijnlijk een bokker. Ook mensen met (andere) OSWSA truien en jassen gezien, dus er waren ook wel degelijk westernrijdende fans aanwezig (tenzij ze de kleding op bijv. de Western Experience waren tegengekomen).

Afbeelding

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:40

Wat een gave foto Gera! Mag ik 'm jatten?

Ik was degene met de paardenballon, zodat andere bokkers mij konden vinden. Ik heb er ook best een aantal gezien. Helaas niet allemaal dus.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:51

leuk om te horen dat het leuk is geweest!

baal nog steeds dat ik niet heb kunnen gaan, maar helaas, mijn gezondheid gaat voor. een klein stukje auto rijden gaat nu nog niet eens, laat staan 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.
hopelijk een volgende keer!

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 02:11

Kwam er veeeeeeeeeeeeeeel te laat achter dat Toby naar NL kwam ;( Maar hoop dat iedereen een super concert heeft gehad. En ja, country muziek en western rijden hoort voor ons bij elkaar. Lopen voornamelijk in jeans en laarzen en ja, ik heb ook franje aan mijn jas, maar die is meer voor de show, ga er echt niet mee op het paard zitten. Linedancen is leuk, voor af en toe. Ga echt niet met een sherrif ster en een holster lopen (of het moet carnaval zijn) maar een mooie riem met buckle, why not.
Mijn muziekvoorkeur.... guess *D Op dit moment voornamelijk Brad Paisley (hij heeft supergrappige nummers), Tim Mcgraw en Brooks & Dunn, maar ben ook niet vies van het wat modernere crossover country/rock/pop. Bluegrass, the 50's... heb het allemaal en luister het regelmatig. En mijn all time favorite, Willie!! Ik ben eigenlijk wat de muziek betreft een heel breed geinteresseerd persoon, vind niet alles mooi, maar probeer alles wel uit :j ow ja en natuurlijk Rascal Flatts niet te vergeten. Blake Shelton, Trace Adkins, er zijn er zoveel.
Qua rijden liggen we nu ff stil (gezondheidsproblemen), maar dat gaan we zeer zeker weer oppikken.

Heel stiekem droom ik van een kleine ranch in de buurt van een one-street-town.....

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:02

Het concert was toch niet uitverkocht? Jammer voor je. Het was echt ontzettend gaaaaaaf!!! *\o/*

Mister01: Vervelend voor je! Beterschap!!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:29

Ik vind de hele sfeer rondom de levensstijl héél gezellig. Jeans en cowboyboots zijn dan ook mijn meeste favoriete kledingstukken. Ik heb het altijd al gezellig gevonden maar sinds ik western rij en wat meer in dat wereldje terecht kwam is het altijd maar erger geworden met dat virus. Gelukkig heb ik mijn vriend ook aangestoken :D . In ons huis staan en liggen dan ook enkele toffe westernspulletjes, heb me ook een echte wade laten maken voor mijn paardje. De long-horn ligt te wachten om op de stal gemonteerd te worden...
Trouwens zo'n log-building is toch echt het van het. Ooit komt het ervan dat wij zo'n ding plaatsen en dan helemaal into the style gaan inrichten!!!
We hebben alvast een dikke vette american-van van GMC op onze oprit staan, da's al een begin ;) (zalig wagen trouwens!).
Ik hoor graag country muziek op evenementen of op de manège, zelf heb ik niet echt cd's ofzo. Vind het soms nogal klef gedoe, al vind ik de snellere nummers meestal wel heel tof. En banjo-muziek (zal wel een speciale naam voor bestaan?), zoals deze, is wel heel leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=I3qbB4Kq ... e=youtu.be

Ik vind het jammer dat op wedstrijden de sfeer stilaan wat aan het verdwijnen is. Brittney Spears tijdens een pattern? Sorry hoor, een echte sfeerverpester.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:34

altijd als ik op een wedstrijd ben oid dan zit mijn beste maatje me altijd raar aan te kijken omdat ik bijna met alles mee kan zingen :D (heb een tik dat ik teksten heel snel onthoud :o )

maar Britney Spears tijdens een pattern is echt not done :n

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:37

Wauw wat een gaaf filmpje, heb echt zitten genieten. Is dat niet Bluegrass? (ik ben er ook niet zo bekend mee :o )
Dat bed vind ik ook heel erg mooi... :9

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:51

Noemt het Blue grass? Ik zou het niet weten.... als iemand het wel weet? Zou tof zijn zo wat nummer op mijn I-pod te zetten.
En ik heb voordien gelogen, ik heb wel degelijk een cd'tje met country muziek. De filmmuziek van Walk The Line... Ik vind overigens wel meer spul van Johnny Cash heel leuk.
@ Paafke: Zo'n bed wil ik ook!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:25

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:57

Dat jongetje is echt goed! En dat dat gezicht dat hij er bij trekt haha hij neemt het nog serieus ook! Heel tof.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:15

Dana82 schreef:
Dat jongetje is echt goed! En dat dat gezicht dat hij er bij trekt haha hij neemt het nog serieus ook! Heel tof.

haha Hunter Hays is inmiddels volwassen en is een van de beste accordion spelers in USA :D
jong geleerd oud gedaan?

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:09

Zelf heb ik eigenlijk niets met die city country artists, is mij allemaal te gepolijst en te gladjes. Van de nieuwe artiesten maak ik een uitzondering voor Dwight Yoakam, omdat hij de Bakersfieldsound nieuw leven inblies. Download een hoop shows van Buck Owens etc, en kijk dat laat in het weekend, als iedereen op de ranch hier naar bed is.

Don Rich, die multi instrumentalist was is helaas begin jaren 70 aan een motorongeluk overleden, Buck is dat verlies van zijn gitarist nooit echt te boven gekomen, en inmiddels ook overleden.

Ik denk dat je niet echt van country hoeft te houden om western te rijden, denk echter wel dat je toch een beetje aparte instelling moet hebben.
Zelf ben ik altijd een rebel geweest en nooit op de geplaveide wegen gegaan, niet met kleding, niet met muziek. Van de mensen die westernrijden herken ik daar wel veel in, al komen de muzieksmaken niet altijd overeen, apart zijn ze vaak wel.

Wat ik dan ook nog mooi vind aan Buck etc en ook Webb Pierce zijn die Nudie Suits

Nou hier nog zo een Nudie suit die pijn doet aan je ogen

Is trouwens honkytonk, weer een variant op country

In de stal en thuis hebben we, via internet, veel alternatieve country opstaan via honkytonkjunkie.com en wat andere internetstations die dat ook spelen, of Saddlesongs.com, met echte cowboysongs.
Meestal staan er USA rockabillystations op, zoals BigStarRadio, BopShopRadio en nog meer.
Of er staat wel eens een blue grass station op.

Dolly en Ilse komen er hier niet in, worden meteen weggezapt.

Ik ben natuurlijk opgegroeid met Merseybeat en rock and roll, en niet met country. Maar dat zegt allemaal niks, omdat dat allemaal door elkaar loopt. Dus je krijgt van alles wat mee.

Maar wat ik echt goed vind is dit, omdat het mij wat zegt, en hoe ik mij voel

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 02:09

Nog even dit, was ik vergeten. Er zijn ook nog een bepaald aantal mensen, die nog al moeite hebben dat als je van westernrijden houdt, of reining in mijn geval, en de bijbehorende lifestyle, je dan niet van voetbal of wielrennen kunt houden.
Nou, dat vind ik dus onzin.
Net zo als ik laatst opnamen zag van Eddy Merckx, de grootste wielrenner aller tijden, imo dan.
Merckx gaat de berg op in de Tour, en er daarna vanaf, niemand die hem nog bijhoudt, niemand
Zelfs de moto heeft nog moeite om hem bij te houden.
Maar ja, dat stelt allemaal niks voor, volgens sommige mensen die alleen maar paard rijden.

Back on topic, ben gek op de USA lifestyle, niet zo gek op moderne country wat je zo op de radio hoort.

Essterretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:39

Ik rijd western, vind heel veel countrymuziek mooi, hou van veel hout in huis en vind grote dikke Amerikaanse auto's helemaal te gek. :D

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:04

sliding schreef:
Tegen over de Manege in Den Ham staat ook zo een mooie loghome.
Als we daar een wedstrijd hebben bewonderen we hem altijd. :~

klopt inderdaad dan rijd mijn vriend de manege wel eens voorbij hahahahahaha
dat is echt een huis om bij weg te dromen

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:14

ik rijd western en ik hou deels wel van de lifestyle en deels niet............
countrymuziek is mooi maar dan schift ik het wel want country en country zit heel veel verschil in ik hou van billy dean dat is echt mijn muziek en zo nog een paar als alison kraus en rodney atkins

line dance vind ik dan helemaal niks ja ik vind het mooi als het inderdaad spontaan met 100 man gedaan wordt en niet met 25 geforceerd is ingestudeerd ook hou ik niet van de kleding met veel franje gewoon lekker een spijkerbroek mooie laarzen en een bovenstuk waar je je lekker bij voelt en een hoed kan/mag maar hoeft niet (eigenlijk mijn country lifestyle hahahahahahaha)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:48

zelf ben ik een groot fan van western rijden en country lifestyle incl muziek en linedance, heb jaren aan linedance gedaan wat overigens hartstikke leuk is om te doen, ben gestopt omdat ik nu western wedstrijden rij met mijn eigen quarterhorse sinds kort.
wat de muziek betrefd van linedance is overigens niet alleen country zo als sommige van jullie denken zit van alles tussen van country tot aan non country ,funk,iers,smooth de walsh enz trouwens the irish stew is geen country maar een ierse dansstyle in lijn ,op ierse muziek.
het huis is volledig ingericht in country en westernstyle op zijn amerikaans zowel met indianen en cowboys en wat er verder in zo,n logbuilding aanwezig is voorledig western.
country muziek vind ik fantastisch mooi lekker gezellig sfeertje luister ook naar non country muziek van alles wat.
mijn wens is om een keer een reis naar amerika te maken wat overigens hoop ik in de toekomst te gaan maken ,lijkt me grandioos gr sandy ps loop niet altijd rond in western kleding alleen op een western wedstrijd of op een linedance festival hoort erbij. :wow:

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:41

Al even om in de stemming te komen

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:53

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:02

=:) +:)+ nice !

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:57

allebei de filmpjes zijn gaaf! :D

hoorde net van mijn vriend (die houd de muziek agenda altijd bij :o ) dat eind januari Dale Watson weer in NL zal optreden, echt gave country speelt hij en heeft een hele mooie stem!