[WN] Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:50

Tenderfoot schreef:
Romkabouter schreef:
Kon je niet meekomen :P

Nee inderdaad.We hebben 4x een finale plaats behaald,maar kwamen niet verder dan 2x de 4e plaats en 2x DQ.
We zijn nu aan het overleggen om een SPB of een Arabier te kopen.Dat maakt het dan een stuk makkelijker.

nu weten we iig zeker wie je bent
koop er dan gelijk een met een gebrek die flink management vraagt, dan begrijp je misschien waarom mensen al blij kunnen zijn als ze mee kunnen doen ;)
iedere prestatie op zijn eigen niveau dan maar he ;)
waarom altijd zo lelijk doen?
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 05-10-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:11

Met een solid kun je inderdaad makkelijker vierde worden :D

Laat je niet zo oppikken joh ;)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:20

GirlinBoots schreef:
Er staat nu een evaluatieformulier online, voor diegene die geweest zijn op het DWRF.
http://www.swrn.info/uploads/enquete%20DWRF.pdf
Misschien zijn er mensen die geinteresseerd zijn en hem willen invullen.

ik heb hem ingevult. heb een 7 als cijfer gegeven

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:48

quote ssQ: enige jammere eraan was dat de inschrijvers zich hadden teruggetrokken op 2 paarden na van mijn nichtje..

Vind je dat nu echt raar op een NK zonder electronische tijdwaarneming??? Hoe verzinnen ze het???
De geldprijzen op vrijdag gingen naar iemand die ze notabene zelf gevraagt hadden te komen en die normaal toch echt niet voor niets rijdt. Nu heeft hij netjes gereden,ok. (Ik heb het niet gezien hoor)
Maar toch.... Geen electronische tijdwaarnemingen!
Snap niet dat ze niet wat van de $4000 prijzenpot af hebben gehaald en er 1 gekocht hebben voor de vereniging.
Vind het echt zonde voor je nichtje dat ze geen tegenstanders had op het NK,het is gewoon echt niet leuk om je titel zo af te kunnen halen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:58

@beaversrun... nou diegene heeft echt niet netjes gereden hoor... vond hem zelfs een aanfluiting.
En een titel heeft ze niet gekregen want bij minder dan 3 deelnemers is er geen titel.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:34

Tenderfoot schreef:
Todorien schreef:
wat een gesprek over de eerste NK in DEN HAAG, ik zou als ik jullie was volgend jaar afwachten is er dan niet veel aan de verbeter punten gedaan die naar jullie verwachting gemakkelijk waren te verhelpen dan zou ik gaan klagen, ik zou nu naar de organisatie positieve feedback geven waar ze wat mee kunnen......

Misschien ben ik vervelend,maar het was niet het NK,maar het Dutch Western Festival waar div.NK,s onderdeel van uitmaakten.

Aan de NK,s opzicht valt weinig tot niets te verbeteren,)althans niet door de DWRF/SWRN.

Wij als deelnemer hebben nu al de keuze gemaakt om volgend jaar geen NK meer te starten,maar wel de rassenshow en eventueel de trophy,s.
En dat heeft niets te maken met de NK,s opzich.

Nou ja DWRF/SWRN dan misschien ben ik de komma S vergeten maar ik neem aan dat de meesten wel snappen wat ik bedoel of niet dan????????????

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:14

crazycactus schreef:
@beaversrun... nou diegene heeft echt niet netjes gereden hoor... vond hem zelfs een aanfluiting.
En een titel heeft ze niet gekregen want bij minder dan 3 deelnemers is er geen titel.

Nogmaals ik heb hem zelf niet zien rijden.
Ok,dat wist ik niet maar weet je het zeker want ik heb volgens mij ergens van haar gelezen
dat ze toch weer kampioen was hoor.
Maar ik vind het ronduit belachelijk dat er op zo,n wedstrijd geen electronische tijdwaarneming is en zo,n prijzenpot,dan krab ik mij toch nog eens achter de oren,zeker daar er eerder wel electronische tijdwaarnemining was op NK.

crazycactus

Re: Dutch Western riding festival, succes of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:19

Ik heb zelf nog nooit met electronische tijdwaarneming gereden op een Nk. En qua titels, er moeten minimaal 3 deelnemers zijn om een NK-titel te kunnen uitreiken, en aangezien ze de enige was die meedeed met 2 paarden lijkt t me sterk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:06

wel handig cashen zo :-) ik had dan gewoon met een pleasurepaard ingeschreven. barrels in jog genomen en bam, je bent 3e (alleen zorgen dat je geen dq hebt) en neemt toch leuk wat geld mee. waarom is niemand die toch daar was op dat idee gekomen? :-) had je zo je startgelden eruit gehad.

maar het is natuurlijk zeker niet handig een NK met veel geld zonder electronische tijdwaarneming te doen bij een SPEEDevent! met een beetje aandacht hadden ze zo'n ding echt wel kunnen lenen/huren/kopen lijkt me.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:08

@QH nee want bij het WRAN barrel racen was geen geld te verdienen, dat was alleen op vrijdagavond ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:11

er was toch een barrel race waar 4000 euro in zat?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:14

Ja maar die was op vrijdagavond en daar waren wel meer deelnemers.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:19

ok. maar nog steeds geen electronische tijdwaarneming toch?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:37

Klopt, wij zaten ons in het publiek ook al af te vragen hoe eerlijk het was, omdat de verschillen soms op tienden van seconden lagen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:33

Ik was per ongeluk groom. Ik had een logeetje op stal, die deelnam op donderdag en vrijdag.

Ik kom uit de dressuur/spring en endurance. Ook allemaal heel gezellig. Qua sfeer vond ik het gewoon hetzelfde als bij andere paardendingen. Bekenden praten tegen je en onbekenden hebben commentaar. Lekker belangrijk......

Ik zou niet gegaan zijn als ik de logee niet gehad had. Ik wist van niks namelijk en woon in een dorp vlakbij Den Haag (Rotterdam dus..... 8-) )
De ruimte vond ik prima in elkaar zitten. Zoekwerk naar toilet, had beter aangegeven kunnen worden. Parkeren was in de middag/avond een drama. Blijkbaar waren er ook andere activiteiten daar en dat gaf wrijving. (slecht en strak geparkeerde auto's) en toen ik rond half 8 in mijn auto stapte werd ik bijna belaagd vanwege de parkeerplaats.

Nou ja, eigenlijk zijn heel veel dingen al benoemd. Maar wat ik echt gek vond is dat ik van niks wist. Zo'n groot paardengebeurenbij mij om de hoek en ik wist van niks. En ik ben echt lid van alle mogelijke paardenbladen! :P En dan is het niet gek dat de tribines leeg waren iig overdag. Was gewoon echt heel erg sneu om te zien. Wat is er gedaan aan promotie?

Verder heb ik een super leuke dag gehad. Ook omdat mijn ruiter het zo goed deed en ik heb veel geleerd over western.

Ik ben er verder niet "om" van gegaan. Wat een gedoe met optutten en afstoffen en glittertjes en onhandige lange chaps!! Is een dressuurprikpinguinpak makkelijker kan ik melden en een endurance outfit al helemaal!! :+ :D
Plus dat je ook in de western ruiters ziet die met heavy bitten aan het zagen slaan... 8-) Te dikke ruiters op te dikke paarden. Maar goed, dat zijn dingen die niet discipline gebonden zijn. }>
Ook veel mooie combinaties gezien gelukkig.

Ik zou een volgende keer wel weer gaan als ik wist dat het er was. Altijd leuk zo'n groot evenement in je achtertuin.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 18:06

Die publiciteit die er aan gegeven is, daar snap ik ook niks van. Op de bekende westernsites stond het natuurlijk wel aangegeven, maar ik heb in geen krant, teletekst of bv Nu.nl wat gezien.
Heb vergeten de regiotv rond Den Haag te checken, dus weet niet of die er berichten over hadden.
Andere kleine evenementen zie je daar vaak wel met een artikeltje, in de regiokranten of regionale dagbladen. Je had best kans gehad als die publiciteit er wel was geweest, er toch veel mensen nieuwsgierig waren en dan gingen kijken, zo van, nou laten we eens kijken wat dat is. Ook omdat er eea omheen te doen was.
Maar lege tribines overdag zie wel vaker, ook in het buitenland, als ik livestreams kijk.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:33

Yessy schreef:
Klopt, wij zaten ons in het publiek ook al af te vragen hoe eerlijk het was, omdat de verschillen soms op tienden van seconden lagen.

En de eerste en tweede (van de 3) geldprijzen gingen naar iemand die normaal alleen voor geld rijd.
Die ze zelf gevraagt hebben om te komen.
Niet dat ik het hem niet gun,niet dat ik zeg dat hij dat niet eerlijk heeft gewonnen (Dat zeg ik absoluut niet)
Maar wel zonder eerlijke electronische tijdwaarneming. Toch iets om even achter je oren te krabben.
Hoop wel dat de organisatie volgend jaar de moed heeft om het weer te doen maar dan met electronische tijdwaarneming en dat ze nu niet om de kritiek weer de barrel laten vallen.
Denk wel dat het een goede manier is om de barrel een level hoger te krijgen.
Ik heb al gehoord dat er dan veeel meer zullen deelnemen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:50

Qua publiciteit, er had wel iets in de Telegraaf gestaan, maar helaas had mijn moeder hem al weggegooid. Maar in Den Haag zelf nog geen billboard oid gezien, zelfs een week van te voren stond er niets aangekondigd. Mijn schoonmoeder woont er vlakbij dus ik rijd er regelmatig langs.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 22:57

Dat snap ik dan weer niet. Ik houd natuurlijk niet het regionale nieuws bij uit Den Haag en omstreken, maar als zoiets hier zou worden gehouden hoor je het heel vaak op Omroep Gelderland, de Waalkanter staat het zeker in, enz.

Denk dat het dan toch een hoop bezoekers misloopt, met geen/weinig publiciteit en dat is jammer.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:36

het is uit mijn hoofd geloof ik 240 keer uitgezonden op tv west. de reclame spotjes dan he. zo ben ik ook op het dwrf gekomen. stond ergens op de dwrf site vermeld

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:29

TV West doet wel elke zondag of zo een gezamelijk dingetje met TV Rijnmond maar ook daar is het niet voorbij getrokken. Tussen R'dam en Den Haag wemelt het van stalletjes, manege's. Genoeg potentiele kijkers dus.

Op het CHIO (Rotterdam Kralingse Bos) is vaker een western demo geweest. Dat had een mooie gelegenheid geweest om het te promoten. Oke, misschien niet helemaal de doelgroep, maar waarom niet eigenlijk? Ik ben op het CHIO geweest (altijd) en OOK in Den Haag en er lopen vast meer gekken rond zoals ik!! :P

Maar dan nog, Bit, hoefslag (wel achteraf verslagen in de Hoefslag trouwens) SBS hart van Nederland voor mijn part. Was er een eigen pagina op facebook die je leuk kon vinden? Dan verspreid het zich ook snel. Paardenmensjes hebben paardenvriendjes en vriendinnetjes. :D

En dan het strodorp wat opfluffen. Was nu te veel te verspreid en als je ook een "gewone" zaak ertussen hebt (Divoza Zoetermeer bv?? ) kunnen daar ook weer foldertjes liggen.

Wat ik niks vond waren de minipaardjes. De paarden zelf wel maar wat ik zag beviel me niet. Er werd hardhandig met ze om gegaan, in de tocht gezet met het wachten en eentje stond in een klein stukje te weven...... Ik werd er niet blij van iig maar daar kan de organisatie dan weer niks aan doen. Behalve niet meer uitnodigen dan.

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:16

Wat ik dacht gelezen te hebben, maar nergens meer kon vinden. Was dat Piet Paulusma zou komen om het weer te presenteren vanaf DWRF.
Maar volgens mij is dat niet gebeurd...
Dat is namelijk ook leuke reclame

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:31

GirlinBoots schreef:
Wat ik dacht gelezen te hebben, maar nergens meer kon vinden. Was dat Piet Paulusma zou komen om het weer te presenteren vanaf DWRF.

hahahahahaha, ja dat was ook leuk geweest!!! :brr:

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:17

GirlinBoots schreef:

Volgens mij was er idd. zoiets. Ik dacht op donderdag bij Hart van Nederland.
En op woensdag ofzo koninklijk bezoek.
Daar hebben ze idd. mee geadverteerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:30

ja ach er werden in het begin wel meer dingen groot aangekondigd.
Je moet echt wel van paarden en western als discipline houden wil je er 12,50 entree voor neerleggen als leek.