[WN] leuke reining paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Re: leuke reining paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:25

wat jammer... moet wel lukken denk ik... paarden die daar staan zijn toch meestal snel verkocht.

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:29

quarterH schreef:
bij deze staat op internet dat hij een dominante ruiter nodig heeft.... is normaal ook niet ideaal voor een beginner....
en paintless, jij hebt zelf toch een veulen gekocht?

ik heb nog niks voorbij zien komen wat echt bij de wensen van TS past... (braaf, makkelijk te rijdne ivm beginner, klaar voor reining, gezond).

ik zeg niet dat het niet bestaat (op het niveau dat zij zoekt) maar het is nou ook weer niet op iedere straathoek te vinden in die prijsklasse... meestal is er dan toch een reden dat ze goedkoper zijn (karakter, gezondheid, trainingsniveau..)

de mijne gaat weg voor een goedkopere prijs niet vanwege zijn karakter,gezondheidsprobleem(hij is kerngezond) of trainingsniveau maar om een hele andere reden maar die is prive.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:32

TS...denk goed na over wat je wil en doe geen consessies,daar krijg je alleen maar spijt van.Er zijn vast reiners te koop onder de 4.000,maar daar is absoluut een reden voor en in 99 % van de gevallen is dat niet omdat de eigenaar het niet meer kan betalen.Spaar lekker door,neem tot die tijd goede westernlessen of zoek een leasepaard,dan heb je er zometeen veel meer plezier van.Ik denk ook dat een fatsoenlijke reiner vanaf 6500 te koop is,maar daar begint het dan ook bij...
O ja... en neem iemand mee als je iets gaat bekijken met veel verstand van reiners en vraag goed rond.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:35

ik ga dit topic wel in de gaten houden daar mn intresse ook voor een groot deel wel bij westernpaarden ligt, mede door mn vroegere paardje.
Hij kwam uit america, had daar op jongere leeftijd wedstrijden gereden. maar weet helaas niet meer in welke prijsklasse hij zat

jmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:43

essiedepessie schreef:
Dan spreek je jezelf toch al tegen :) Want je hebt het dus toen ook niet helemaal zelf gedaan.

Ik ben trouwens van mening dat bijna niemand het zelf zou moeten doen (krijg ik vast weer een grote mond over) ik vind de basis van een paard zo belangrijk, en dat kun je beter door iemand laten doen die er meerdere per jaar doet, en die snel aanvoelt en heel consequent en eerlijk is dan dat je zelf gaat lopen aanmodderen tijdens die belangrijke fase.

Inderdaad essiedepessie de basis is superbelangrijk, onze Fritsje is 6 weken in training geweest bij Rieky, was goed zadelmak toen hij heenging maar kon toen hij terugkwam begin van de spin, stoppen, wissels, etc. Dat hadden wijzelf nooit voor elkaar gekregen in zo'n korte periode. Zij heeft een vast programma en dat werkt bijna (uitzonderingen zijn er uiteraard altijd) bij al haar trainingspaarden. Nu wordt hij gereden door een L5 ruiter die er heel veel plezier aan beleefd. Zo zie je maar... een goede basis is een goed begin.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:03

Natuurlijk bestaan de paarden wel in de prijsklasse van TS maar ze moet gewoon even zoeken.
De mijne voldoet ook aan braaf, ook voor beginner, gezond en kent de oefeningen. Hij mag voor minder weg dan hij staat geadverteerd omdat ik wegens mijn zwangerschap totaal niets met hem kan doen momenteel.
Gelukkig heb ik wel een bijrijdster ;-)
Maar ik krijg ook mensen die een paardje zoeken om een bosrit te maken en ja, dat doet hij uitstekend!
Maar vervolgens willen diezelfde mensen niet meer dan 2500 euro uitgeven om alleen maar in het bos te hobbelen. Ik vraag mij dan af wat iemand komt doen bij een quarter die toch voor wat meer geadverteerd staat.
Voor 2500 gaat hij niet weg en blijft hij staan waar hij staat ;-) Hij staat niet in de weg alleen vind ik het vervelend dat ik hem zelf niet de aandacht kan geven die hij in mijn ogen wel nodig heeft.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:38

ts ik heb begrepen dat je ook interesse hebt in een criollo??
en nu in een reining quarter.
Ik denk dat je eerst eens heeeeel goed moet nadenken wat je nu precies wil hebben?
Het verschil tussen een reining quarter en een criollo is namelijk nogal groot hoor.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:35

Ge_Braadslee schreef:
sevke schreef:
Zo goed gaat het momenteel niet in de paarden, hoor. Jullie goochelen nogal met prijzen, maar de praktijk leert mij dat je voor 4000 wel al iets leuks kunt kopen. Bij ons op stal staan er regelmatig verkooppaarden, geschikt voor beginnende westernruiters, die alle "trucjes" kennen, en die gaan heus niet allemaal 40000.
Ik ga ervan uit dat de TS geen paard met internationale klasse zoekt, en een degelijk recreatief reinertje, waar je een nette score mee kunt rijden bij de beginners en amateurs, daar hoef je ook geen bom voor neer te tellen.
Ik heb voor mijn merrietje, kant en klaar, wat met de gepaste ruiter 69-70 kan lopen, 3500 euro betaald. Zelfs met mij heeft ze al 67 gelopen, en ik ben daar al heel blij mee.

Daar ben ik voor mijzelf ook wel benieuwd naar, zijn dat full quarters met reiningafstamming ?
Is dat stal Bontinckhof ? Ik zie bij te koop/verkocht 1 quarter en 1 paint, geboren in 2009, de rest is een ander ras.

Nee, is een kruising Quarter/Welsh. (http://www.allbreedpedigree.com/miss+handy4)Maar dat doet niets af aan haar kunnen, en je kunt NRHA en VLP rijden met een niet-Quarter. Trekt stops van 9 meter. Spint als een tol.(Ze is wel wat Quarterachtig uitgevallen, je moet het Welsh wel gaan zoeken in haar bouw. behalve misschien een beetje haar dikke nek, die accordeert met haar kont 8-) )En ze is niet te koop, trouwens. Voor geen geld. ;)
En een Quarter met volle reiningafstamming is ook geen garantie voor succes, zoals ik dikwijls genoeg rondom mij zie. Er staan dikwijls full reining gefokte Quarters achter haar, hoor, in de uitslag :D
In feite kijk ik nooit naar het papier als ik een paard koop voor mezelf. Het moet een goed karakter hebben, en ik moet er een klik mee hebben. Je rijdt tenslotte met het paard en niet met het papier.
Ik heb haar gewoon particulier gekocht van iemand die door rugproblemen niet meer kon rijden. Viavia zeg maar.
Mijn Quarters heb ik ook gewoon zo gekocht. Omdat ze er leuk uitzagen. Of een lief gezicht hadden. :+ En soms heb je dan een goede en soms valt het tegen. Sen bv blijkt nu een hele goeie te zijn. Veel beter dan verwacht, een echt talent. Ik ken Gunners van dezelfde leeftijd die het véél minder doen.
Ikzelf zou nooit een jong paard kopen voor -tig duizend euro puur op papier. Eentje die al wat bewezen heeft, dat is iets anders, maar bij een jonkie, goed papier of niet, moet je nog altijd afwachten. En dat risico neem ik niet.

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:47

quarterH schreef:
bij deze staat op internet dat hij een dominante ruiter nodig heeft.... is normaal ook niet ideaal voor een beginner....
en paintless, jij hebt zelf toch een veulen gekocht?

ik heb nog niks voorbij zien komen wat echt bij de wensen van TS past... (braaf, makkelijk te rijdne ivm beginner, klaar voor reining, gezond).

ik zeg niet dat het niet bestaat (op het niveau dat zij zoekt) maar het is nou ook weer niet op iedere straathoek te vinden in die prijsklasse... meestal is er dan toch een reden dat ze goedkoper zijn (karakter, gezondheid, trainingsniveau..)

zei ik toch die zoektocht is moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:07

sevke schreef:
Nee, is een kruising Quarter/Welsh. (http://www.allbreedpedigree.com/miss+handy4)Maar dat doet niets af aan haar kunnen, en je kunt NRHA en VLP rijden met een niet-Quarter. Trekt stops van 9 meter. Spint als een tol.(Ze is wel wat Quarterachtig uitgevallen, je moet het Welsh wel gaan zoeken in haar bouw. behalve misschien een beetje haar dikke nek, die accordeert met haar kont 8-) )En ze is niet te koop, trouwens. Voor geen geld. ;)
En een Quarter met volle reiningafstamming is ook geen garantie voor succes, zoals ik dikwijls genoeg rondom mij zie. Er staan dikwijls full reining gefokte Quarters achter haar, hoor, in de uitslag :D
In feite kijk ik nooit naar het papier als ik een paard koop voor mezelf. Het moet een goed karakter hebben, en ik moet er een klik mee hebben. Je rijdt tenslotte met het paard en niet met het papier.
Ik heb haar gewoon particulier gekocht van iemand die door rugproblemen niet meer kon rijden. Viavia zeg maar.
Mijn Quarters heb ik ook gewoon zo gekocht. Omdat ze er leuk uitzagen. Of een lief gezicht hadden. :+ En soms heb je dan een goede en soms valt het tegen. Sen bv blijkt nu een hele goeie te zijn. Veel beter dan verwacht, een echt talent. Ik ken Gunners van dezelfde leeftijd die het véél minder doen.
Ikzelf zou nooit een jong paard kopen voor -tig duizend euro puur op papier. Eentje die al wat bewezen heeft, dat is iets anders, maar bij een jonkie, goed papier of niet, moet je nog altijd afwachten. En dat risico neem ik niet.

hahaha! Een lief gezicht :D
@criistel, inderdaad, maar als jij je budget opschroeft ben je er al veel sneller.. Kan je dat niet, moet je geduld+geluk hebben!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:25

essiedepessie schreef:
een hersenbloeding kan op iedere leeftijd voorkomen, dat heeft niets met kronkels te maken... er zijn ook genoeg jonge mensen die een hersenbloeding krijgen...

laatst nog een meisje gezien met het "locked-in" syndroom, zij heeft een boek geschreven...

Mijn tweejarige is eraan gestorven. Hersenbloeding, kreeg ataxie daardoor, dan nog een hersenbloeding en we hebben hem ingeslapen. Was een enorm cool en braaf beestje, zeker geen geflipte.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:33

@VLV : ja, mijn trainer lacht mij er altijd mee uit. :o
Dit gesprek hebben we al meermaals gevoerd, over verschillende paarden :

Ik : "ik heb een nieuw paard. Ik breng het volgende week om op te leiden."
Hij : "wat voor afstamming ?"
Ik : "dat weet ik niet juist. Iets met Command erin."
Hij : "reining gefokt ? "
Ik : "geen idee."
Hij : "Wat hebben zijn ouders gepresteerd ? "
Ik "dat weet ik niet."
Hij :"waarom heb je hem dan gekocht ?"
Ik : "Hij had een lief gezicht."

of een variante :
ik : "ik breng het paard van mijn dochter volgende maand. Ze zou moeten leren stoppen en spinnen."
Hij :"is goed. Welke afstamming ?"
ik : "Smooth 'n Kohinoor"
Hij :"dat is een pleasurepaard."
Ik : "ja, dat weet ik wel."
Hij :"waarom heb je haar dan gekocht, als je wilt gaan reinen ?"
Ik : "euh...ze had een lief gezicht".

Professioneel ? Euh....... :o :')

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:39

sevke schreef:

Ik "dat weet ik niet."

of een variante :
ik : "ik breng het paard van mijn dochter volgende maand. Ze zou moeten leren stoppen en spinnen."

haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:45

sevke schreef:

Ik "dat weet ik niet."

of een variante :

haha sevke. Ik wilde eerst pleasure gaan rijden, tot ik op een leuke reiner had gereden, toen was ik verkocht. Dan ga je naar een paar reiners kijken en uiteindelijk hebben we sier gekocht, met een cutting vader en een pls moeder (naja zit ook reining ergens in)
Heeft ook een lief gezicht. :D ach je merkt het vanzelf of ze aanleg hebben of niet. En misschien is het niet professioneel maar je hebt wel goeie intuitie!!!

denk dat ik maar eens bij jou kom kijken naar al die lieve gezichten :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:04

koffie staat klaar ! :j :9k
Altijd welkom. In plaat van Bontinckhof zou het beter zijn "Stal Het Lieve Gezicht". :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:03

whahaha.. herkenbaar gesprek...

ik: ik vind het een mooi paard... ander: oh, is het ook een goed paard? ik: dat weet ik niet. maar wel een mooi paard.
ander: 'ik rij liever op een goed dan op een mooi paard'

tja.. 8)7

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:18

Giechel. :')
Ik koop alleen paarden met lieve gezichten. Als ze dan ook nog mooi zijn, is dat mooi meegenomen, en als ze dan ook nog goed zijn kan het niet beter !
Soms zegt de trainer : dat kleine kreng van jou heeft weer geprobeerd met mijn voeten te spelen. Ik heb ze eens goed moeten aanpakken. Dan zeg ik : och ja, maar ze heeft toch zooooon lief gezichtje.

Ik zou beter de penny gaan lezen. :o :D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:35

Zelf heb ik ook wel eens een kruising 3/4 Quarter 1/4 Gelders gekocht, die reed hartstikke goed reining, niks mis mee.
Het is maar net wat je zoekt en wat je er mee wilt bereiken.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:14

je hebt meerdere opties voor wat je wil:

a) een volleerde reiner kopen, met show ervaring, compleet beleerd, alle knoppen aanwezig, dan ben ik bang dat je wat langer moet door sparen, zelfs in de crisis zijn deze paarden nog steeds erg duur.

b) koop een jonger paard ,wel onder het zadel, maar nog niet alle knoppen, en investeer in veel lessen nemen, en dan samen met je paard de knoppen leren.
deze paarden zijn meestal iets goedkoper, dus wat meer in jou prijsklasse.

mij is wel altijd geleerd: een goede reiner kan alle disciplines lopen! als je er maar op traint ook!

succes met het vinden van een passend paardje!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:36

sevke schreef:

Ik "dat weet ik niet."

of een variante :

Hahaha, maar jij hebt dan ook al jaren ervaring met de paarden hé!!
Zoals iemand anders zei: intuïtie!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:40

:=
"sweet face quarter horses " :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:41

:=

ik vind het wel heel grappig. :D

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:50

Als ik ooit weer een paard ga kopen dan trek ik daar een jaar aan zoektocht voor uit. Je moet maar net een leuke tegenkomen op het moment dat je op zoek bent. Wat ik wel eens zie of hoor is dat mensen een paard voor hun budget tegenkomen al snel consessies maken, omdat het paard wel ok is en voor dat budget. Maar je moet echt in je achterhoofd houden dat als 't 'm net niet is, dan dus ook niet is. Sommige mensen willen te snel een paard kopen. Neem je tijd ervoor en als je 'm vind dan heb je nog genoeg jaren om ervan te genieten ;) Misschien via mond op mond reclame kom je wel een leukerd tegen die aan je eisen en budget voldoet. Mensen laten weten wat je zoekt. En zoals eerder gezegd, geluk heb je ook nodig.

Wens je in ieder geval succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:16

sevke schreef:
koffie staat klaar ! :j :9k
Altijd welkom. In plaat van Bontinckhof zou het beter zijn "Stal Het Lieve Gezicht". :D

:D koffieeeeeee! eens kijken hoever het rijden is :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:08

ik had je porfiel bekeken. we hebben ook al eens een keer pb contact gehad ivm redhot chillipepper. omdat ik nog een Q ken met die naam. maar was niet dezelfde.

wel allemaal paardjes met ontzettend lieve gezichtjes.