Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
quarterH schreef:bij deze staat op internet dat hij een dominante ruiter nodig heeft.... is normaal ook niet ideaal voor een beginner....
en paintless, jij hebt zelf toch een veulen gekocht?
ik heb nog niks voorbij zien komen wat echt bij de wensen van TS past... (braaf, makkelijk te rijdne ivm beginner, klaar voor reining, gezond).
ik zeg niet dat het niet bestaat (op het niveau dat zij zoekt) maar het is nou ook weer niet op iedere straathoek te vinden in die prijsklasse... meestal is er dan toch een reden dat ze goedkoper zijn (karakter, gezondheid, trainingsniveau..)
essiedepessie schreef:Dan spreek je jezelf toch al tegenWant je hebt het dus toen ook niet helemaal zelf gedaan.
Ik ben trouwens van mening dat bijna niemand het zelf zou moeten doen (krijg ik vast weer een grote mond over) ik vind de basis van een paard zo belangrijk, en dat kun je beter door iemand laten doen die er meerdere per jaar doet, en die snel aanvoelt en heel consequent en eerlijk is dan dat je zelf gaat lopen aanmodderen tijdens die belangrijke fase.

Hij staat niet in de weg alleen vind ik het vervelend dat ik hem zelf niet de aandacht kan geven die hij in mijn ogen wel nodig heeft. Ge_Braadslee schreef:sevke schreef:Zo goed gaat het momenteel niet in de paarden, hoor. Jullie goochelen nogal met prijzen, maar de praktijk leert mij dat je voor 4000 wel al iets leuks kunt kopen. Bij ons op stal staan er regelmatig verkooppaarden, geschikt voor beginnende westernruiters, die alle "trucjes" kennen, en die gaan heus niet allemaal 40000.
Ik ga ervan uit dat de TS geen paard met internationale klasse zoekt, en een degelijk recreatief reinertje, waar je een nette score mee kunt rijden bij de beginners en amateurs, daar hoef je ook geen bom voor neer te tellen.
Ik heb voor mijn merrietje, kant en klaar, wat met de gepaste ruiter 69-70 kan lopen, 3500 euro betaald. Zelfs met mij heeft ze al 67 gelopen, en ik ben daar al heel blij mee.
Daar ben ik voor mijzelf ook wel benieuwd naar, zijn dat full quarters met reiningafstamming ?
Is dat stal Bontinckhof ? Ik zie bij te koop/verkocht 1 quarter en 1 paint, geboren in 2009, de rest is een ander ras.
)En ze is niet te koop, trouwens. Voor geen geld.
En soms heb je dan een goede en soms valt het tegen. Sen bv blijkt nu een hele goeie te zijn. Veel beter dan verwacht, een echt talent. Ik ken Gunners van dezelfde leeftijd die het véél minder doen. quarterH schreef:bij deze staat op internet dat hij een dominante ruiter nodig heeft.... is normaal ook niet ideaal voor een beginner....
en paintless, jij hebt zelf toch een veulen gekocht?
ik heb nog niks voorbij zien komen wat echt bij de wensen van TS past... (braaf, makkelijk te rijdne ivm beginner, klaar voor reining, gezond).
ik zeg niet dat het niet bestaat (op het niveau dat zij zoekt) maar het is nou ook weer niet op iedere straathoek te vinden in die prijsklasse... meestal is er dan toch een reden dat ze goedkoper zijn (karakter, gezondheid, trainingsniveau..)
sevke schreef:Nee, is een kruising Quarter/Welsh. (http://www.allbreedpedigree.com/miss+handy4)Maar dat doet niets af aan haar kunnen, en je kunt NRHA en VLP rijden met een niet-Quarter. Trekt stops van 9 meter. Spint als een tol.(Ze is wel wat Quarterachtig uitgevallen, je moet het Welsh wel gaan zoeken in haar bouw. behalve misschien een beetje haar dikke nek, die accordeert met haar kont)En ze is niet te koop, trouwens. Voor geen geld.
![]()
En een Quarter met volle reiningafstamming is ook geen garantie voor succes, zoals ik dikwijls genoeg rondom mij zie. Er staan dikwijls full reining gefokte Quarters achter haar, hoor, in de uitslag![]()
In feite kijk ik nooit naar het papier als ik een paard koop voor mezelf. Het moet een goed karakter hebben, en ik moet er een klik mee hebben. Je rijdt tenslotte met het paard en niet met het papier.
Ik heb haar gewoon particulier gekocht van iemand die door rugproblemen niet meer kon rijden. Viavia zeg maar.
Mijn Quarters heb ik ook gewoon zo gekocht. Omdat ze er leuk uitzagen. Of een lief gezicht hadden.En soms heb je dan een goede en soms valt het tegen. Sen bv blijkt nu een hele goeie te zijn. Veel beter dan verwacht, een echt talent. Ik ken Gunners van dezelfde leeftijd die het véél minder doen.
Ikzelf zou nooit een jong paard kopen voor -tig duizend euro puur op papier. Eentje die al wat bewezen heeft, dat is iets anders, maar bij een jonkie, goed papier of niet, moet je nog altijd afwachten. En dat risico neem ik niet.

essiedepessie schreef:een hersenbloeding kan op iedere leeftijd voorkomen, dat heeft niets met kronkels te maken... er zijn ook genoeg jonge mensen die een hersenbloeding krijgen...
laatst nog een meisje gezien met het "locked-in" syndroom, zij heeft een boek geschreven...
sevke schreef:@VLV : ja, mijn trainer lacht mij er altijd mee uit.![]()
Dit gesprek hebben we al meermaals gevoerd, over verschillende paarden :
Ik : "ik heb een nieuw paard. Ik breng het volgende week om op te leiden."
Hij : "wat voor afstamming ?"
Ik : "dat weet ik niet juist. Iets met Command erin."
Hij : "reining gefokt ? "
Ik : "geen idee."
Hij : "Wat hebben zijn ouders gepresteerd ? "
Ik "dat weet ik niet."
Hij :"waarom heb je hem dan gekocht ?"
Ik : "Hij had een lief gezicht."
of een variante :
ik : "ik breng het paard van mijn dochter volgende maand. Ze zou moeten leren stoppen en spinnen."
Hij :"is goed. Welke afstamming ?"
ik : "Smooth 'n Kohinoor"
Hij :"dat is een pleasurepaard."
Ik : "ja, dat weet ik wel."
Hij :"waarom heb je haar dan gekocht, als je wilt gaan reinen ?"
Ik : "euh...ze had een lief gezicht".
Professioneel ? Euh.......![]()
Ik "dat weet ik niet."
of een variante :
ik : "ik breng het paard van mijn dochter volgende maand. Ze zou moeten leren stoppen en spinnen."
ach je merkt het vanzelf of ze aanleg hebben of niet. En misschien is het niet professioneel maar je hebt wel goeie intuitie!!!
Ik "dat weet ik niet."
of een variante :

Misschien via mond op mond reclame kom je wel een leukerd tegen die aan je eisen en budget voldoet. Mensen laten weten wat je zoekt. En zoals eerder gezegd, geluk heb je ook nodig.