[WN] De wijsheden van Larry Trocha

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:13

Wauw Larry! didin't know even you visited this forum!!!!
Gutsy to use a another mans name.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:14

Trocha schreef:
hobbelheks schreef:
dat heb je dan gelukkig snel geleerd PL :) ( en dat bedoel ik positief)
dit topic staat me nog zo vers in mijn geheugen en past zo slecht bij dit idee Paintless @ [WN-AM] in training of niet?

hahaha hier heb je toevallig een oud topic als *bewijs* dat PL Sue had kunnen zijn.
Maar er zitten hier heel veel Sue,s op Bokt.
Ze weten het zelf niet of willen het niet zien.
Het geschreven woord mbt antropomorfisme beleeft zijn hoogtij dagen sinds Bokt bestaat
Zoals het antwoord van cissy weer eens bewijst.

en bedankt..

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 12:44

Elk dier zal wel karaktereigenschappen hebben, behalve misschien een garnaal of een goudvis...
Ik heb een bullterrier gehad, die was lui en goor, en een bouvier die was waaks en ondernemend.
Dat soort verschillen.

Dat een paard naar je toekomt is niet zo byzonder, het zijn ook wel nieuwsgierige dieren.
Een koe of koeien komen ook vaak naar je toe als je bij een hek gaat staan.
Geiten al helemaal.
Honden ook, als ik op bv buiten loop, of soms een kat.

Als het dan een paard betreft dan zou het ineens iets byzonders zijn en er wat anders achter zitten ?
Dat lijkt mij toch sterk.
Paarden die aan de overkant staan of bij de buren hinniken ook wel eens naar mij als ze mij zien, en ik ken die dieren alleen van afstand.

Er zullen best wel overeenkomsten zijn tussen mens en dier, maar de echte specifieke menselijke eigenschappen, beter gezegd emoties, al eerder genoemd, die kennen ze volgens mij absoluut niet.
Het is dan heel verleidelijk om bepaald gedrag in menselijke eigenschappen/ emoties te vertalen.

Een paard is een paard en doet als een paard en denkt, voor zo ver het kan denken, als een paard.

Misschien omdat ik van het diersoort man ben en vroeger nooit de Penny heb gelezen en ook geen Black Beauty heb gekeken, dat ik er wat nuchterder over denk, over dit soort dingen.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 01-08-11 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:50

sonita schreef:
Gutsy to use a another mans name.

Goh,en jij heet zeker sonita :7

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:53

Heee zie dat quarterH er ook is. Kom vertel eens,wat is jouw visie op deze materie.

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:55

Paintless schreef:
en bedankt..

Graag gedaan.En wat je PB betreft,ik ken de redenen.En ik ken ze van div.kanten.
Dus nogmaals.Graag gedaan

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:56

Ge_Braadslee schreef:
Misschien omdat ik van het diersoort man ben en vroeger nooit de Penny heb gelezen en ook geen Black Beauty heb gekeken, dat ik er wat nuchterder over denk, over dit soort dingen.

Heb jij nog nooit Black Beauty gezien.Dan heb je toch wat gemist in je leven.

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:58

cissy schreef:
ik vraag gewoon een verklaring voor een feit en dan ben ik ineens antropomorfistisch bezig??? Geef dan gewoon antwoord op mijn vraag en leg het me uit zodat ik het ook kan begrijpen. Met deze opmerking kan ik helemaal niks.

Je hebt toch je verklaring.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 13:06

Trocha schreef:
Ge_Braadslee schreef:

Heb jij nog nooit Black Beauty gezien.Dan heb je toch wat gemist in je leven.

Ik heb nooit het gevoel gehad OOIT iets in mijn leven te hebben gemist... :D

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:13

Ge_Braadslee schreef:

Nee maar als je straks in het hiernamaals de quarter tegen komt die Black Beauty heeft gespeeld moet je dat arme beest gaan vertellen dat je nog nooit zijn levenwerk hebt gezien.
Dat zal toch wel zijn gevoelens kwetsen.
En dan heb je spijt maar dan is het te laat,er is geen tv video of dvd in het hiernamaals.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:23

Euh, ben ik de enige die denkt dat Trocha zich verveeld?

Interessante post, heb het hele stuk gelezen, is wel een eye-opener en gaat er zeker weten voor zorgen dat ik meer realistisch met paarden omga. _/-\o_

troi

Re: De wijsheden van Larry Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:30

nope, ik denk het ook, misschien moet mister trocha een hk topicje starten ofzoiets...

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:32

Drrrassic schreef:
Euh, ben ik de enige die denkt dat Trocha zich verveeld?

Interessante post, heb het hele stuk gelezen, is wel een eye-opener en gaat er zeker weten voor zorgen dat ik meer realistisch met paarden omga. _/-\o_

Ik verveel me inderdaad,moet wachten op een levering (tussen 11 uur en 15 uur)
Maar vind jezelf dat niet dat het eigenlijk heel erg is dat het stuk van larry je ogen heeft geopend en heeft aangezet om meer realistisch om te gaan met paarden ??
Realiseer je je eigenlijk wel wat je hier schrijft?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:43

wat kan jij zeuren zeg.. Wel eens gehoord van spelletjes.nl ? Ook heel leuk hoor.

Trocha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:45

Ik vind dit ook een leuk spelletje.Jij niet?

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:45

troi schreef:
Trocha schreef:
Het geschreven woord mbt antropomorfisme beleeft zijn hoogtij dagen sinds Bokt bestaat
Zoals het antwoord van cissy weer eens bewijst.

Ben niet heul dom, maar ik snap je comment niet %)

Heb het even gegoogled: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antropomorfisme
wist het namelijk ook niet, weer wat geleerd! :D

Moet wel eerlijk toegeven dat ik het met mylittlejoy eens ben :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:50

Trocha schreef:
Ik vind dit ook een leuk spelletje.Jij niet?

Damn, weer eraf geflikkerd, nee ik kan echt niet op mijn handen blijven zitten, zal balansprobleempje zijn..

:=

waagt nog een poging en zet i-net uit, werkt vast beter

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:58

Trocha schreef:
Ge_Braadslee schreef:

Nee maar als je straks in het hiernamaals de quarter tegen komt die Black Beauty heeft gespeeld moet je dat arme beest gaan vertellen dat je nog nooit zijn levenwerk hebt gezien.
Dat zal toch wel zijn gevoelens kwetsen.
En dan heb je spijt maar dan is het te laat,er is geen tv video of dvd in het hiernamaals.

Als je ze al tegenkomt, dan zul je je toch tegen meerdere quarters moeten verontschuldigen, aangezien het er zeker meer dan 1 waren := * ik geloof zelfs 7 of zo *
en het is niet bewezen dat er geen tv, video of dvd is in het hiernamaals... of ben je er al geweest? misschien hebben ze nog wel iets veel beters :D internet voor als je je verveeld misschien ;) :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:27

Trocha schreef:
cissy schreef:
ik vraag gewoon een verklaring voor een feit en dan ben ik ineens antropomorfistisch bezig??? Geef dan gewoon antwoord op mijn vraag en leg het me uit zodat ik het ook kan begrijpen. Met deze opmerking kan ik helemaal niks.

Je hebt toch je verklaring.

nu pas ja....
en ik vind dat je best iets meer respect voor de mensen mag hebben die het niet direct begrijpen, we hebben het allemaal moeten leren ooit. Niemand is te oud om te leren noch meningen te veranderen....

Ge, dat een paard naar je toe komt is ook niet bijzonder nee, maar wel dat het paard de eigen eigenaar voorbij loopt en dan bij mij komt, terwijl ik niet bij het hek stond en ik geen snoepjes bij me heb of dagelijks voer. Of denk je dat ze dan de eigenaar voorbij loopt om eens te kijken wie die vreemde is die daar staat.....want dat zou het dan moeten zijn volgens jou.

Ze zijn inderdaad nieuwsgierig maar mijn eigen paard komt niet zomaar naar het hek als er vreemden staan, wel als er bekenden staan en ze weet precies wie wie is. Mijn staleigenaar die dus elke dag voert kan niet zomaar mijn paard uit de wei halen, lekker opportunistisch dus om vooral niet naar degene toe te gaan waar je elke dag voer van krijgt.... :?

Ik geloof toch dat er meer is dan die basic dingen, hangt maar net van de band met je paard af en hoe je er mee omgaat.
Mijn katten komen overigens echt niet bij je, dat kan ik je garanderen!
Ben het in grote lijnen wel degelijk met je eens maar dus niet helemaal....
en nee, nogmaals, ik ben redelijk nuchter met mn paard (moet gewoon luisteren en niet zanikken) en behandel dr echt niet als een kind of als een prinsesje en stop dr niet vol met snoepjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:42

Larry Trocha, kijk ik altijd zijn videos van. Erg leerzaam!

Ge_Braadslee schreef:
De meeste problemen ontstaan vaak in ongeveer 2 a 3 weken na de aanschaf.
Als dat niet goed wordt aangepakt gaat het van kwaad tot erger.

Voor een paard is het erg zwart/wit. Als ik dit doe is het voor mij prettig, als ik wat anders doe wordt het onprettig of niet fijn.

Duidelijkheid en korte commando's of correcties werken imo het best.

Straffen hoeft geen punt te zijn als er echt iets te straffen is. Een keer een mep verkopen is niks mis mee, als je daarmee kunt voorkomen dat jij de volgende keer een doodschop krijgt.

Als je ziet hoe hard paarden onder elkaar zijn en trappen en bijten is dat vele malen erger.

Maar nog belangrijker is belonen als het wel goed gaat.

Helaas maakt de mens het moeilijker dan het eigenlijk is. Dat komt door al die boekenwijsheid etc wat er tegenwoordig allemaal is.

Met gezond verstand kom je ook een heel eind.

In woorden klinkt het natuurlijk zo als ik het opschrijf allemaal simpeler dan het in de praktijk is, daar ben ik mij van bewust.

klopt helemaal, die van mij ging aan het steigeren, drammen enz. Echt even met mn handen in het haar gezeten, want ze had last gehad van de rug dus tot hoever was het pijn/angst en tot hoever dominantie? Maarja ze moest toch echt weer aan het werk na die "blessure" en bleef in het staken/steiger gedrag hangen. Toch maar stevig doorgezet en nu heb ik er echt een super paard aan, ze heeft respect voor mij en luistert goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:38

Aangezien ze in het hiernamaals ook Nespresso hebben zullen ze er vast ook wel TV/DVD's hebben ;)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:57

Als ze Jim Beam

Afbeelding

of Jack Daniels

Afbeelding

daar hebben, wil ik wel komen, anders niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:02

Ik vrees dat je in het 'daar komen' daar weinig keus hebt ;) , je kunt hooguit het 'geluk' hebben de andere deur te moeten nemen. Grote kans dat ze daar de drankjes van je keuze ook eerder hebben :+

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:29

Als je er veel van neemt, ben je er eerder ;)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:35

VivaLaVida schreef:
Larry Trocha, kijk ik altijd zijn videos van. Erg leerzaam!

klopt helemaal, die van mij ging aan het steigeren, drammen enz. Echt even met mn handen in het haar gezeten, want ze had last gehad van de rug dus tot hoever was het pijn/angst en tot hoever dominantie? Maarja ze moest toch echt weer aan het werk na die "blessure" en bleef in het staken/steiger gedrag hangen. Toch maar stevig doorgezet en nu heb ik er echt een super paard aan, ze heeft respect voor mij en luistert goed.

Ik heb het ook maar meegemaakt door het te ervaren.
Wou er mee kappen, maar toch vaak maar doorgezet, een enkele keer niet, toen was het constant ruzie tussen 2 ruinen om merries, dat was niet meer te doen, die braken de hele boel af