Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Trocha schreef:hobbelheks schreef:dat heb je dan gelukkig snel geleerd PL( en dat bedoel ik positief)
dit topic staat me nog zo vers in mijn geheugen en past zo slecht bij dit idee Paintless @ [WN-AM] in training of niet?
hahaha hier heb je toevallig een oud topic als *bewijs* dat PL Sue had kunnen zijn.
Maar er zitten hier heel veel Sue,s op Bokt.
Ze weten het zelf niet of willen het niet zien.
Het geschreven woord mbt antropomorfisme beleeft zijn hoogtij dagen sinds Bokt bestaat
Zoals het antwoord van cissy weer eens bewijst.
Trocha schreef:Ge_Braadslee schreef:Misschien omdat ik van het diersoort man ben en vroeger nooit de Penny heb gelezen en ook geen Black Beauty heb gekeken, dat ik er wat nuchterder over denk, over dit soort dingen.
Heb jij nog nooit Black Beauty gezien.Dan heb je toch wat gemist in je leven.
Ge_Braadslee schreef:Ik heb nooit het gevoel gehad OOIT iets in mijn leven te hebben gemist...
Drrrassic schreef:Euh, ben ik de enige die denkt dat Trocha zich verveeld?
Interessante post, heb het hele stuk gelezen, is wel een eye-opener en gaat er zeker weten voor zorgen dat ik meer realistisch met paarden omga.
troi schreef:Trocha schreef:Het geschreven woord mbt antropomorfisme beleeft zijn hoogtij dagen sinds Bokt bestaat
Zoals het antwoord van cissy weer eens bewijst.
Ben niet heul dom, maar ik snap je comment niet
Trocha schreef:Ge_Braadslee schreef:Ik heb nooit het gevoel gehad OOIT iets in mijn leven te hebben gemist...
Nee maar als je straks in het hiernamaals de quarter tegen komt die Black Beauty heeft gespeeld moet je dat arme beest gaan vertellen dat je nog nooit zijn levenwerk hebt gezien.
Dat zal toch wel zijn gevoelens kwetsen.
En dan heb je spijt maar dan is het te laat,er is geen tv video of dvd in het hiernamaals.
Trocha schreef:cissy schreef:ik vraag gewoon een verklaring voor een feit en dan ben ik ineens antropomorfistisch bezig??? Geef dan gewoon antwoord op mijn vraag en leg het me uit zodat ik het ook kan begrijpen. Met deze opmerking kan ik helemaal niks.
Je hebt toch je verklaring.
Ge_Braadslee schreef:De meeste problemen ontstaan vaak in ongeveer 2 a 3 weken na de aanschaf.
Als dat niet goed wordt aangepakt gaat het van kwaad tot erger.
Voor een paard is het erg zwart/wit. Als ik dit doe is het voor mij prettig, als ik wat anders doe wordt het onprettig of niet fijn.
Duidelijkheid en korte commando's of correcties werken imo het best.
Straffen hoeft geen punt te zijn als er echt iets te straffen is. Een keer een mep verkopen is niks mis mee, als je daarmee kunt voorkomen dat jij de volgende keer een doodschop krijgt.
Als je ziet hoe hard paarden onder elkaar zijn en trappen en bijten is dat vele malen erger.
Maar nog belangrijker is belonen als het wel goed gaat.
Helaas maakt de mens het moeilijker dan het eigenlijk is. Dat komt door al die boekenwijsheid etc wat er tegenwoordig allemaal is.
Met gezond verstand kom je ook een heel eind.
In woorden klinkt het natuurlijk zo als ik het opschrijf allemaal simpeler dan het in de praktijk is, daar ben ik mij van bewust.
VivaLaVida schreef:Larry Trocha, kijk ik altijd zijn videos van. Erg leerzaam!
klopt helemaal, die van mij ging aan het steigeren, drammen enz. Echt even met mn handen in het haar gezeten, want ze had last gehad van de rug dus tot hoever was het pijn/angst en tot hoever dominantie? Maarja ze moest toch echt weer aan het werk na die "blessure" en bleef in het staken/steiger gedrag hangen. Toch maar stevig doorgezet en nu heb ik er echt een super paard aan, ze heeft respect voor mij en luistert goed.