tips gevraagd!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:56

Moderatoropmerking:
Ik weet dat ts hier om advies heeft gevraagd en dat er een aantal discussies en tips voorbij komen, net als voorbeelden. Wel wil ik jullie vragen geen Marktplaats-advertenties te bespreken, dat is echt niet toegestaan. :)

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:51

@TurdusMerula , Het gaat niet om een MP advertentie perse, het gaat over mensen die paarden kopen die te duur zijn ivm het papier, die ze zelf niet naar het paards potentie kunnen of willen rijden om welke rede dan ook , de TS heeft een dier tot zich genomen, maar neemt nu een kind , paard en kind hebben niet naar haar gevraagd, maar nu moet het dier weg, zij (men) denkt een goed papier om te kunnen zetten in (te) veel geld, en is nu , ondanks dat het paard niet goed getoond kan worden, in desilusie , maar doet er , na voldoende goed advies niets aan om het dier beter te presenteren, dit gebeurt vaker , niet alleen via MP.

jmd
Berichten: 184
Geregistreerd: 22-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:44


MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:14

Als dit jou paard is, heb je goede trainers er op, rijd je hem zelf ook? en wat is dan jou score?
Zo zie je wel een paard met waarde!

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:28

Zoals ik al zei begrijp ik de opzet van dit topic, maar het er wordt wel degelijk een advertentie genoemd en dat mag gewoon NIET - dat staat zo in de Boktregels en dat noem ik daarom even, zodat de discussie 'algemeen' gehouden kan worden. :)

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:31

haar vraag gaat toch juist over advertentie??? beetje apart als we daar dan niet over mogen spreken... dan kan het hele topic weg want haar vraag is juist feedback op haar advertentie...

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:34

Dacht dat die boktregel betrekking had op advertenties van derden?

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:46

TS vraagt in haar openingstopic om advies en geeft zelf advertentiesites aan, in haar bokt advertentie staat ook een link naar MP.
Als er dus n.a.v. haar advertentie geen tips gegeven mogen worden, zou de vraag helemaal niet gesteld mogen worden.
Lijkt mij een beetje vreemd op een discussie forum :x

Traiectum

Berichten: 1515
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:20

Ben het met troi eens. Ik ben geen verkoper, en voorlopig ook nog geen potentiële koper, maar heb al wel veel opgestoken van dit topic. Interessant om te zien hoe je een paard het best kunt presenteren, en waar eventuele kopers op letten bij een advertentie.
Bovendien: je krijgt geen slotje op een topic alleen omdat de antwoorden je niet aanstaan.

catalyst1

Berichten: 1597
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Doetinchem

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:29

Verkopers willen altijd dat er een serieuze koper komt kijken.Maar als de advertentie al niet serieus wordt gemaakt,haak ik al meteen af. Hoewel deze advertentie beter is dan je vorige advertentie, is er wel het e.e.a. op aan te merken.Foto's zijn nog steeds slecht.Zorg dat je paard vierkant staat en fotograveer hem zo gunstig mogelijk,hij lijkt nu wel 100 kilo te licht.Haal de spelfouten uit je advertentie en wis het filmpje heel erg snel.Er staan teveel dingen op het filmpje die mis gaan en je paard komt er zo niet gunstig op te staan.Aan de hand van deze advertentie zou ik aan een vraagprijs tussen de 4-5000 denken.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:30

Vandaar denk ik dat ze er ook zo lang mee bezig is. Tis nogal moeilijk..

JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:32

Zeker weten :)

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:40

Mijn indruk van je advertentie en foto's waren nog redelijk, foto's zijn niet zo mooi, maar ach daar valt door heen te prikken. Maar je filmpje, jeetje die is echt vreselijk.. het lijkt alsof je heel chagarijnig bent en dat op je paard af reageert, sorry maar het is echt geen gezicht. Snel verwijderen als je je paard nog wilt verkopen.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:47

Ik vind de foto's niet helemaal 'top' ;)

Toen ik mijn oude paard (draver) te koop had staan, had ik allerlei foto's erbij gezet. Onder het zadel, in de wei, tijdens het longeren, tijdens het wandelen, standfoto's en noem het maar op. Binnen een paar weken had ik haar verkocht ;)

jmd
Berichten: 184
Geregistreerd: 22-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:32

Sommige mensen vragen tips...maar doen toch lekker hun eigen ding.... -:)

chery

Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:18

Ik ben ook afgeknapt op de foto's en het filmpje is echt 3x niks....
Ik zie een paard dat niet lekker aan het werk is en volgens mij ook nog last van de rug heeft....

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:28

Ik zie een braaf paard die het wel allemaal voor je wil doen!
Denk dat met een rustige wat meer gevorderde ruiter hij het best leuk kan doen.

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:43

Sorry, maar om te insinueren dat het paard rugpijn heeft gaat mij een beetje ver!

Maargoed, ook ik heb natuurlijk het filmpje bekeken en ik denk dat we niet helder zijn geweest ;) : daarin wil je namelijk de sterke punten van je paard benadrukt hebben. De ruiter moet niet dusdanig opvallen dat je die het liefst van het paard af wil trekken (dat had ik tenminste heel erg) door de getoonde onkunde en ruwheid van de ruiter. Ik werd hierdoor zo afgeleid dat ik niet meer op het paard lette! Ze staat toch bij Wendy? Wil zij niet even voorrijden?? Je filmt een half uur/3 kwartier en daarvan maak je een filmpje met de beste momenten van iedere manoeuvre.

Tja, de foto's... Het lijkt wel of er een beetje een fisheye-effect opzit waardoor het hoofd erg groot lijkt. Misschien heeft ie gewoon een groot hoofd, maar dan kun je beter zorgen dat het hoofd een beetje opgaat in het lijf wat erachteraan komt. Valt het minder op. Zelf vind ik het bij quarters mooi om het hoofd wat naar beneden te buigen, dus een beetje lokken met je hand zodat de nek er goed opkomt. En natuurlijk helemaal vierkant zetten! Anders zakt de kont aan de ene kant weg!

Nog maar eens succes en ik hoop dat je nog een keer reageert in de topic.

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:54

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar een ding wat me opviel was de naam van je paard, een 'wimp' in het engels, is een watje, wellicht dat mensen hierdoor afhaken omdat ze de naam automatisch vertalen en meteen denken dat het watje is.

Verder ook inderdaad de foto's, om je paard van alle kanten goed te laten zien zou je standfoto's kunnen maken, op de wiki staan een aantal voorbeeld foto's, misschien heb je hier wat aan?

Heb ook meteen even een linkje voor je opgezocht
http://www.bokt.nl/wiki/Categorie:Standfoto

paafke

Berichten: 713
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Budel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:49

Telpeva schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar een ding wat me opviel was de naam van je paard, een 'wimp' in het engels, is een watje, wellicht dat mensen hierdoor afhaken omdat ze de naam automatisch vertalen en meteen denken dat het watje is.


Wimpy is op zich wel een bekende naam in de western wereld, google maar eens bijv. naar Wimpy's Little Step en zijn nakomelingen.... Daar zal het niet aan liggen ;) ......

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:55

@Telpeva , Dat is WHIMP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:10

Telpeva schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar een ding wat me opviel was de naam van je paard, een 'wimp' in het engels, is een watje, wellicht dat mensen hierdoor afhaken omdat ze de naam automatisch vertalen en meteen denken dat het watje is.

Verder ook inderdaad de foto's, om je paard van alle kanten goed te laten zien zou je standfoto's kunnen maken, op de wiki staan een aantal voorbeeld foto's, misschien heb je hier wat aan?

Heb ook meteen even een linkje voor je opgezocht
http://www.bokt.nl/wiki/Categorie:Standfoto



denk niet echt dat dat wat uitmaakt eigenlijk.
Ik heb het filmpje ook gezien.. het hele pattern is erg slordig gereden, hij is tegen de hand steeds, je ziet dat de ruiter steeds grove bewegingen maakt om hem naar beneden te krijgen, allen oefeningen die diegene doet zijn niet compleet... Hij is misschien gewoon nog niet zover.. das niet erg, maar ik zou voor die prijs niet gaan kijken eigenlijk. Of je traint hem bij en maakt een net filmpje, of je doet je prijs omlaag.. want hier zit nog wel wat training in..

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:31

Ik vind dat er veel goede tips zijn gegeven in het topic.
Wat is er verder nog aan kan toevoegen is; maak de advertentie aantrekkelijk. Klink doorsnee, maar het oog wil ook wat. Zowel de Marktplaats advertentie, als alle andere! Daarbij zijn foto's heel belangrijk.
Verder wens ik je opnieuw heel veel succes met de verkoop.

Ik hoop dat TS ons nog op de hoogte houdt van de vorderingen :)

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:26

Advertentie: beter
Filmpje weg: beter
Prijs omhoog (€ 11.000-14.000): niet beter |( Oh dear....

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:33

waar woont deze advertentie nu dan? kan hem niet vinden op mp!