Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
liljebo schreef:Hetzelfde geldt niet voor de cowboys. Die hebben een hardere noot te kraken met rodeo. Maar hé... daar kiezen ze zelf voor.
Bandida schreef:Waves schreef:Ik heb in de VS een aantal rodeo's bijgewoond (oa in Cody) en gesproken met professionele rodeorijders. Zij zeiden dat het hier om jonge paarden gaat die gewoon niet ingereden zijn en dat ze wel degelijk met de flank strap pijn toedienen zodat hij feller is. (of "aanmoediging", zoals cassidy het zo politiek correct zegt).
Dat lijkt me niveau ranch-rodeo in plaats van pro..
Pro: http://www.prorodeo.com/
Ik ben eigenlijk vooral bullriders-fan, de andere disciplines zijn bijkomstig wat mij betreft
Sjors493 schreef:Zeg nou eens eerlijk: Vind jij het plaatje -gelijk als je het opend-op de bovenstaande link er prettig uitzien?
Sjors493 schreef:SPRINGT DE RUITER OP HET KALF??
dat doen ze toch met een touw?
Bandida schreef:Sjors493 schreef:SPRINGT DE RUITER OP HET KALF??
dat doen ze toch met een touw?
Die foto is eentje van ty down roping, kalf wordt gevangen, ruiter gaat in de rem, paard houdt (alleen dus) de lijn strak terwijl de cowboy naar het kalf rent, het op zijn zij gooit en zo snel mogelijk drie voeten aan mekaar bindt met een stuk touw. Dit kan niet aangenaam zijn voor het kalf, maar de paarden die hieraan meedoen hebben echt de grootste lol, valt niet te ontkennen dat die veel plezier beleven aan het kalf achternavliegen, remmen en die lijn strak houden voor de baas.
Je hebt ook nog team roping (twee ruiters leggen één kalf stil door het hoofd en de achtervoeten te ropen) en steer wrestling (twee ruiters flankeren een jonge stier, en eentje springt er bovenop om vervolgens het dier op zijn zij te leggen)
Sjors493 schreef:uh sorry hoor maar dit vind ik echt een rare opmerking...... je staat in mijn vijanden lijst!