Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paintless schreef:ik heb geen uitnodiging van ALV gehad, ik heb nog geen nieuw regelboekje gehad en toen ik wedstrijd starte was het bij SR ook nog niet bekend dat ik lid was. (ben) gelukkig kon ik bewijzen dat ik dat wel ben.
Citaat:sflj
In hand trail is toch aan een halster? Dan snap ik wel dat het daar wel,- en tijdens rijonderdelen niet gevraagd wordt. (misschien om het verschil tussen het paard dat op de teugel gaat staan met een bit in z'n bakkes of op het leidtouw van een halster)
CounTree schreef:Zie dat je inmiddels ge-edit hebt.... en ook gelezen hebt dat de GROUND-Tie weer terug is van weggeweest.
Punt 729, bij optionele hindernissen:
- Het geleidetouw of de -riem op de grond leggen, een
cirkel rond het paard lopen, en het geleidetouw of de -
riem weer opnemen (ground-tie).
Ben eigenlijk wel benieuwd of die ground-tie bij elk level gevraagd mag worden en dus is opgenomen in de verrichting lijst....
ff gekeken....nope.
Ground-tie wordt alleen genoemd in de aanvulling van de "In Hand Trail". L5 is vast pattern, waarin ground-tie niet gevraagd wordt. Theoretisch kan dit dus wel gevraagd worden in level L4 t/m L1.
Miss_Fancy schreef:De uitnodiging van de ALV lag bij ons vandaag op de deurmat!
Buitenzorg schreef:Dat een één of twee oors met snaffle niet mag heb ik al eerder van gehoord. Alleen weet niet meer van wie en dacht dat het toen een ongeschreven regel was. Ik ben net Nick ook regelmatig gestart met een één-oors met snaffle en nooit op "berispt", maar misschien omdat het toen nog niet officieel verboden was?
Zal eens kijken of ik het kan vinden... Was nl op Bokt dat ik dat las.
spicegirl schreef:nog een DON 'T : snaffle met een 1 of 2 -oor hoofdstel.die moeten echt met bit/shanks.
Romkabouter schreef:Waarom zou het een rassen rulebook aanhouden als je geen rasvereniging bent?
En in het AQHA rulebook zitten ook tal van nutteloze en onduidelijke regels. Bv de regel mbt open of amateurruiters.