[WN] bijrijder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:32

ik ben ook opzoek naar een bijrijder in noord oost friesland , wegens ernstige familie omstandigheden heb ik plotseling minder tijd

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:31

:(:) He bah, wat rot! Sterkte!

Todorien

Re: bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:45

ik heb vroeger ook bijrijders gehad nou nooit weer!!!!!!
ik zou nog wel een bijrijder doen als ik wist dat ze al jaren ervaring hebben en ook hoog in de wedstrijden hebben gereden maar die vind je bijna nooit want hebben hun eigen paard/pony.

dus zoek je een bijrijder wees selectief!!!!!!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:14

Todorien schreef:
ik zou nog wel een bijrijder doen als ik wist dat ze al jaren ervaring hebben en ook hoog in de wedstrijden hebben gereden maar die vind je bijna nooit want hebben hun eigen paard/pony.

Dat kan kloppen maar degene die vanavond komt om bijrijder van mijn paardje te worden is zelfs Nederlands jeugd kampioen geweest dus er zijn wel degelijk goede bijrijders te vinden die door omstandigheden zelf geen paard hebben.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:31

Popke schreef:
Todorien schreef:

Dat kan kloppen maar degene die vanavond komt om bijrijder van mijn paardje te worden is zelfs Nederlands jeugd kampioen geweest dus er zijn wel degelijk goede bijrijders te vinden die door omstandigheden zelf geen paard hebben.

dan zou ik zeggen knijp in je handen met zulke mensen want dan ben je echt gezegend om zo'n iemand op je paard te mogen hebben rijden!!!!!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:35

@todorien: ik ben ook jaren bijrijder geweest bij verschillende mensen, veel ervaring opgedaan en belangrijker nog (in mijn ogen dan) ik gedroeg me verantwoordelijk en hield me aan afspraken. De mensen waren ook altijd erg blij met me.
Dus om nou te zeggen dat het allemaal niets is, is mij iets te kort door de bocht. Er zijn wel echt goede bijrijders, dat zie ik ook bij mijn stalgenoten die wel een bijrijder hebben, maar ze zijn niet altijd even makkelijk te vinden.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:36

ik zeg ook dat ze inderdaad niet makkelijk te vinden zijn dat hoor je mij niet ontkennen en daarom die mensen die wel makkelijk te vinden zijn is helemaal niks, geen verantwoordelijkheid nemen niet de klussen erbij doen die erbij horen ipv alleen rijden.
dus ik zeg precies wat jij zegt...... alleen korter en krachtiger!!!!!
ik heb nu wel 4 verschillende gehad en allemaal was het niets de een was wel beter dan de ander maar gewoon niet wat ik zocht
en ik wil het mijn paarden gewoon niet meer aandoen om weer andere mensen op het erf en weer aan ze te wennen en weer te laten berijden, ik heb daardoor mijn veestapel ingekort en gewoon mij voor ogen genomen kan ik ze niet de aandacht geven die ze verdienen dan moet je ze verkopen..........(maar dat is mijn visie en mijn idee)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:28

Ik klap ook echt in mijn handjes met Youthreiner als bijrijder. Nou ja, bijrijder, ze heeft het paard helemaal tot haar beschikking. Wegens medische klachten kan ik op het moment helemaal niets met hem doen dus ik ben blij met alles wat zij doet en zij is blij dat ze dat mag.
Het werkt twee kanten op ;-)
Paardje staat wel te koop omdat ik voorlopig niet kan rijden en tegen de tijd dat ik wel weer kan rijden begin ik met mijn nieuwe paardje (nu nog veulentje).

Denk dat er best goede bijrijders te vinden zijn maar niet altijd even makkelijk en er zijn altijd situaties waarin je kunt komen waardoor je je paardje even niet de aandacht kan geven die het nodig heeft.
Dat hoeft in mijn ogen niet meteen verkopen te betekenen. Als je maar zorgt dat hij op een andere manier de aandacht krijgt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:17

Ik klap ook in mijn handjes met mijn huidige bijrijdster, die overigens de volledige beschikking heeft over mijn paard (heb er nl nog een).
Ze heeft me echter onlangs laten weten dat ze zwanger is. Super voor haar, minder voor mij, want nu moet ik toch op zoek naar iemand anders en dat valt écht niet mee. Heb wel een ad gezet maar 0 reactie. Misschien ben ik wel te streng, maar ja, het zijn wel míjn kindjes, mijn maatjes en iemand vinden die er echt een klik mee heeft en er iets voor over heeft, is toch wel moeilijk. Zelf heb ik wel het idee dat een westernruiter vinden moeilijk is dan iemand die engels rijdt.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:26

Klopt, dat denk ik ook. Er rijden gewoon meer mensen Engels.
Maar ik zie dat je in Brabant woont. Er heeft via PB nog iemand naar mij gereageerd die ook western rijdt dus als je in de buurt van Eindhoven woont en een western ruiter zoekt is zij misschien wel geschikt voor jou!

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:45

als er nog iemand een western bijrijdpaardje zoekt omgeving rotterdam airport mag je mij een pb sturen, dan weet ik nog wel iemand die een bijrijder zoekt.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:55

Ik ben ook superblij met mijn bijrijdster , heb er ook een lieve vriendin bij gekregen ,
ik ben 1 juni geopereerd en ze doet de komplete verzorging voor mijn paard ,
ik mag zeker nog een maand helemaal niks en gisteravond stond ze met mijn paard
voor de deur , als jij niet naar Yentl kan , komt Yentl wel even bij jou , zei ze!!

Maargoed , ik ken ook gevallen dat het inderdaad 3 keer niks is , dat ze zeggen dat
ze komen en het paard doen en dan hoorden ze van de staleigenaar dat de bijrijder al heel lang niet
geweest was......Terwijl ze had gesmst dat het goed ging :Y)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:58

Ik ben bijrijder/verzorgster... helaas had ik naar lang zoeken een leuk adresje, klikte ook heel goed maar uiteindelijk wou ze tijden dat ik bij het begin al had aangegeven echt niet te kunnen op een enkele keer na... dus ben eigenlijk nog steeds opzoek (word er gek van)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:01

Moondancer schreef:
Ik ben ook superblij met mijn bijrijdster , heb er ook een lieve vriendin bij gekregen ,
ik ben 1 juni geopereerd en ze doet de komplete verzorging voor mijn paard ,
ik mag zeker nog een maand helemaal niks en gisteravond stond ze met mijn paard
voor de deur , als jij niet naar Yentl kan , komt Yentl wel even bij jou , zei ze!!

Maargoed , ik ken ook gevallen dat het inderdaad 3 keer niks is , dat ze zeggen dat
ze komen en het paard doen en dan hoorden ze van de staleigenaar dat de bijrijder al heel lang niet
geweest was......Terwijl ze had gesmst dat het goed ging :Y)

ja dat aller laatste vind ik zoooooooooooo verschrikkelijk! zeg dan eerlijk dat je niet gaat maar laat zoon dier niet afhankelijk van jou op je wachten... kan gewoon niet vind ik. Bedoel zou er iets tussen komen (bv ongeluk ofzo) heb dan het fatsoen dat je even laat weten dat het je niet lukt of dat je pas later in de avond/kan gaan ofzo...

maaike2800: jammer dat t niet in mijn omgeving is (zoek zelf toch echt in landgraaf) anders had je me misschien onwijs blij kunnen maken

btw western is idd wat schraal, zeker als bijrijders... zo ook westernpaardjes ;)
Ik rijd zowel engels als western... heb western leren rijden op mn vroegere soort van eigen paardje (quarter) en eigenlijk had ik t dag 1 al goed door hoe t moest, eigenares vond t maar geweldig allemaal ha.
Maar kan me voorstellen dat het idd ook moeilijk is een westernruiter te vinden

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:17

@ moondancer lief dat ze met yentl naar jou toe zijn gekomen!!!!

evapony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:15

Ik ben zelf ook Bijrijdster/verzorgster van 6 fantastische paardjes.
Maar die mensen hebben ook een meisje gehad die in de eerste maanden wel iets van 4 dagen per week aan maar later kwam ze niet meer opdagen.
Dat soort bijrijders heb je helaas ook.
Maar er zijn absoluut ook bijrijders/verzorgers die het echt serieus nemen en hun afspraken na komen, en dat is natuurlijk hartstikke fijn!!
En moondancer wat leuk dat ze langs kwam met uw paardje :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:45