[WN] opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:06

Thomas , reed jij ook mee in de westernles ??? Samen met je zusje ??

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:12

Nee dat was ik niet!

Ik heb wel paar keer meegedaan met Western op de zondag!
(maar voor de rest de gewone lessen)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:39

Afbeelding

één van mijn aller eerste lessen, voorop links loopt volgens mij Brunka, ik zit op de lichte KING, en de jongen rechts op de foto rijdt volgens mij op Little Man.

Hier kregen wij les van Anida/Alida? ik weet het niet meer? whaha. Met daarbij Sandra die dat later over ging nemen.

Afbeelding

Ook uit die les, Met King. Was helemaal gek van dat paardje kan ik me herinneren, die heeft me het rijden geleerd!

Afbeelding

Ik met Brunca, volgens mij was dat de moeder van Bruna? Weet het niet zeker.. ik lach me trouwens dood dat ik met Cap op me paard uit de wei ging halen... haha

Nou hier wat IJslander ''Rosworld'' Foto's, het is niet echt de puszta meer.. sinds wanneer was het eigenlijk geen puszta meer? Ik reed er in 1999 tot 2006.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:39

Ik dacht trouwens dat ik wel meer foto's had.. en ook van paarden.. niet dus, beetje balen!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:35

De onderste foto zeker niet Brunca. Enne Brunca en Bruna zijn de zelfde.. Ze heet officieel Brunca alleen is dat in de loop der jaren (en meerdere eigenaren) verbasterd naar Bruna..

Ik moet ook zeggen dat ik de pony op de onderste foto zo niet herken.. Welk jaar was dat??
Ow wacht? of is dag misschien Curly? dan zou het een dochter/zoon van Brunca kunnen zijn..

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 07:31

Hey ja op de eerste foto staan Alida en Sandra !

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:01

Curly is de dochter van Bruna..

Brunca? of Brunka.. ik weet het zeker dat het de pony is waar ik mee loop :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:34

Hey Thomas

Het klopt dat is idd brunca. We hadden toen andere paarden (ijsladers erbij) 2 zwarte Brunca en gledi.

Brunna heet gewoon nog steeds bruna

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:46

Oh wat leuk, ben hier zo'n 15 jaar terug een paar keer op ponykamp geweest, met de ijsjes. Geweldig was dat :D altijd dat stuk langs de weg lopen om ze uit de wei te halen, lekker zonder zadel crossen bij die zwemvijver, elke dag lunchpakketjes maken.
Ik reed geloof ik steeds op een palomino of lichte zweetvos merrie, heel leuk ding :D supersnel met de estafette altijd := wat een lol was dat altijd, mis het wel een beetje hoor!!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:34

Leuke foto's Thomas. King was echt een schatje.
Eind 1997 heette het nog de puszta, denk dat het ergens in 1998 rosworld geworden is. Rosworld zal wat commercieler zijn en dat moet denk ik ook wel om het winstgevend te houden.

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:13

even weer een reactie van mij,

nathalie83
op de foto sta je met dutchman en headline,
sugar dandy had een bredere bles.
en bld is in 1997 ingereden door jan olthof.
en headline staat nu in donderen bij een dame die
hem een goede oude dag bezordt.

thomas
marjan kwam niet uit peest maar uit den haag.
ze stond eerder op de camping en later had ze een
huisje bij de vijver.
maar ik denk dat het kwam omdat ze vaak in peest
op visite was bij vrienden en dat je het daarom dacht.

groetjes marchien

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:51

Ik heb geen idee wie jan olthof is, maar ik heb hier een video die het tegendeel bewijst. Elke zondag waren we met de jonge paarden bezig samen met Vlieger.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:05

En Vlieger wist daar ook van dan? Want wij waren op zondag met een groep (ik, Olga, Rianne, Sjoert,Remco en Lars) en reden dan al de jong paarden. Eagel, Happy, een buckskin, Bld en ik geloof nog een pallomino. We ginge iig echt te werk alsof er nog nooit iemand op had gezeten. In het begin eerst longeren, dan in de bak een zadel erop, aan de longe erop en dan los. Reden met bosaal of halster. En Sonja (moeder van Remco) reed an voorop met hun paard (weet niet meer hoe die heet, was dochter/zoon van Marjan haar paard. Petonka oid geloof ik) Soms reed ook marjan haar man voorop. lag maar net aan wie er was.
Maargoed ik heb dat dus ook allemaal op video omdat Remco het paard reed wat zij hadden gekocht dus hebben ze veel gefilmd en heb daar een kopie van gekregen.

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:09

het maakt eingelijk ook niet uit wie de paarden beleerd hebben we hebben er een leuke tijd gehad.
en sonja's paard heet petonka en was een veulen van pisco en die was van marjan dat klopt.
Nathalie83 schreef:
En Vlieger wist daar ook van dan? Want wij waren op zondag met een groep (ik, Olga, Rianne, Sjoert,Remco en Lars) en reden dan al de jong paarden. Eagel, Happy, een buckskin, Bld en ik geloof nog een pallomino. We ginge iig echt te werk alsof er nog nooit iemand op had gezeten. In het begin eerst longeren, dan in de bak een zadel erop, aan de longe erop en dan los. Reden met bosaal of halster. En Sonja (moeder van Remco) reed an voorop met hun paard (weet niet meer hoe die heet, was dochter/zoon van Marjan haar paard. Petonka oid geloof ik) Soms reed ook marjan haar man voorop. lag maar net aan wie er was.
Maargoed ik heb dat dus ook allemaal op video omdat Remco het paard reed wat zij hadden gekocht dus hebben ze veel gefilmd en heb daar een kopie van gekregen.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:27

sandorra schreef:
hallo allemaal.

ik heb ook in de jaren 90 gereden op de puszta

en ken idd alle namen die hier voorbij komen.

Runny idd arrow dutchman, ranger alvarado prinses black lady headline en het broetje daarvan (kan niet op de naam komen ook een vos met een bles) major tom.
Rolin en pischko ken ik ook , euk om te weten dat hij van een bokker is.

Ook de ijslanders kan ik mij goed herinneren. (sunny idd van white foot en een uitgebroken quater hengst) kendur raudur king willem (tonka wakan oftewel little man) polly bimpo poestica afkur stjarna perla lilja megla lisa bruna lysingur sorli

verder weet ik het even niet meer

mijn naam is Caren niemeijer en ben van de tweeling
wij hadden op de zaterdag les om half 10 van meneer vlieger, weet iemand hoe het met hun is?

ik weet die periode idd ook nog wel dat jantinus is overleden. was erg heftig.

Hey, oud-lesgenootje! Hier Bettine! :D

Wat leuk zeg, een topic over de Puszta!
Ik herinner me ook nog alle ijslanders, man wat een geweldige tijd heb ik daarmee gehad.
Western heb ik af en toe een keer gereden daar,maar zat toch echt bij de ijslander-clan. ;)

Edit: Ohhh wat leuk! Foto's!
Ik heb een hele tijd op White foot gereden, daarna op Lilja, toen ze nét zadelmak was, op bruna en als laats zo'n beetje veel Fenja.
Heb Marian een paar jaar terug nog gesproken toen ik op Rosworld was voor een dressuurwedstrijd. White foot was toen pas overleden. ;( Vond dat zo'n superbeest, toen ze wat jonger was was ze zo lekker ondeugend.
Volgens mij zijn ondertussen bijna alle van die oude garde-ijslanders overleden...

Nog een edit: Hee Natalie!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:31

Ook ik heb meedere kampen gevolgd hier, 3 weken acher elkaar op Bruna gereden.
Zelfs nog een soort van ''vakantieliefde'' gehad, een blonde jongen, trok altijd op met Sjoert en Lars(waar ik stiekem verliefd op was....maar die dook toen al regelmatig de caravan van Alida in :D ).
Heb echt géén idee meer hoe hij heet.
Heb ook 3x een kamp op Headline gereden en kwam hem een jaar of 2 geleden tegen op de Eswal Manege in Vries....de wereld is klein!

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:38

Hier was ook mijn eerste ervaring met western, tijdens een pony kamp op Black Lady.
Ze werd toen nog gedekt door een sorrel paint die te koop stond.
Ik geloof dat het ergens rond 1985 was.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:36

Wildgirl schreef:
Ook ik heb meedere kampen gevolgd hier, 3 weken acher elkaar op Bruna gereden.
Zelfs nog een soort van ''vakantieliefde'' gehad, een blonde jongen, trok altijd op met Sjoert en Lars(waar ik stiekem verliefd op was....maar die dook toen al regelmatig de caravan van Alida in :D ).
Heb echt géén idee meer hoe hij heet.
Heb ook 3x een kamp op Headline gereden en kwam hem een jaar of 2 geleden tegen op de Eswal Manege in Vries....de wereld is klein!

Haha Menno??

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:06

Jaa Pisco idd!! Naam Petonka bleef maar door me hoofd zweven :+

Mmm Bettine.. Je naam ken ik zeker, maar zit echt heeeeeel hard te graven in mijn hersens naar een gezicht bij de naam... *Naatje wordt oud ;) *

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 07:33

hey nathalie83
ja in die tijd was er ook een palamino die beleert is en dat was happy,
die was later van de man van sonja.
happy is er niet meer (overleden).
dat weet ik ook nog.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:25

@covergirl: Jaaaaaaaaaaaaaaaa :D

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:00

Nathalie83 schreef:
Jaa Pisco idd!! Naam Petonka bleef maar door me hoofd zweven :+

Mmm Bettine.. Je naam ken ik zeker, maar zit echt heeeeeel hard te graven in mijn hersens naar een gezicht bij de naam... *Naatje wordt oud ;) *

Ah, ik kwam uit zeijen, de eerste jaren altijd samen met mijn broer, zat ook in onze les. Was vrij klein, blond, beetje stil.. ;) Does that ring a bell??

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:30

Happy was idd het paard waar Remco op reed en de reden waarom ze het hele gebeuren filmden. Wist niet dat happy overleden was.. Hoe dat dan??

Denk echt dat ik een foto nodig ben.. Want weet het nogsteeds niet bettine.. Hoe heet je broer dan?

barbara86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:19

iedereen noemt wel een beetje dezelfde paarden op.

ik ken al die paarden idd ook maar kent iemand blondy (haflinger) cc quarter sorrel en plessure gereden, MR T buckskin, Rex appaloosa, minnick de reiner, eagle een grote witte, de ijslander fenja, de dartmoor pony's
en volgens mij heeft iedereen die op de ijslanders begonnen is de eerste les gereden op puzstica begin jaren 90.
mijn eerste les was dus op puzstica en we gingen meteen een buitenritje maken, marjan verzekerde mij dat alles goed kwam en pustica erg lief voor me zou zijn.
dat klopte inderdaad, ik heb de hele buitenrit een grote pluk manen vast gehouden en die stond na een uur recht over eind haha, wat een ontzettend lief paard was dat zeg.
en little man, willem, polly, lijthur.\geweldig die ijsco's.

en als ik me goed herrinner is meneer vlieger ooit begonnen onder de naam puzstica ranch omdat puzstica zijn eerste ijslander was, maar ik kan me vergissen hoor.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:15

Blondy 'ken' ik omdat vriendin daar nog rijd, maar niet uit mijn tijd. CC ken ik idd ook. hij was toen nog hengst. na het overlijden van Jantienus is hij geruind geloof ik.. Rex haha lekkere sjagarijn :D denk dat iedereen die ooit langs zijn stal is gelopen hem wel kent := Minnick als in die zwarte ken ik idd ook. en eagle := bij mij beter bekent als Rodeo Eagle := gos wat heeft die een hoop vlieglessen gegeven :P (ja idd mij ook, en staat nog op film ook :oo ) Fenja ken ik niet en dartmoors liepen er niet toen ik daar nog was.. Alleen maar ijsjes en polly de geintergreerde ijslander fjord :D
Ik reed trouwens mijn eerste les op Bimbo, daarna veel op Lytur gereden totdat ik Paloma ontdekte, dat was echt me favo ijsje :)
Volgens mij was het meteen al puszta maar idd volgens mij idd ook vernoemt naar Pusztica :)