sandyQ schreef:ik heb nou niet echt last van dressuurruiters als ze gevorderd zijn ,meer last van een beginnende ruiter die in de galop het stuur kwijt is ,dus dat paard rent gewoon als een dolle door de bak en snijd alle hoeken af ,waardoor ze vaak ineens vlak achter me voorbij schiet ,nou is mijn Sandy een coole merrie maar andere paarden reageren er wel op ,en dan wordt dat meisje boos als de andere er iets van zeggen
En dit vind ik dan weer een beetje jammer. Zoals je beschrijft heb je het dus over een beginnende ruiter. En ja, die hebben dus nog niet alles onder de knie en dan kan zoiets gebeuren. zijn we niet allemaal zo begonnen??
Heeft allemaal te maken met verdraagzaamheid. Denk niets met de discipline waarin iemand rijdt.
. Inmiddels ben ik er wel achter dat andere dressuurruiters net zoveel last hebben van dezelfde ruiter(s). Het ligt echt aan de ruiters die gewoon denken alleen op de wereld te zijn....
Ik heb wel vaak het gevoel, dat je wanneer je als 'eenzame' westernruiter ertussen rijdt rekening moet houden met de dressuurpaarden. Spinnen, veel galopperen het is al gauw een probleem als men op een heet paard rijdt. Inderdaad je paard maakt makkelijker een noodstop, waar helaas regelmatig gebruik van wordt gemaakt. Ik kan uit ervaring zeggen dat de westernruiter bij ons op de manage niet zo welkom is. Tegenwoordig wordt de bak zo nat gehouden dat er geen stop meer in te maken is, ik ben benieuwd welke wedstrijd/clinic ze hier willen organiseren. 

En dat Whoaaaaa is nou net 1 van de dingen waar ik me groen en geel aan heb lopen ergeren!
Nou, ik kan je vertellen...
Erg netjes!