[WN] Just Western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Re: Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:11

Tja.. dan wordt het lastig.. Als je hem nu direct nodig heb, dan zou ik t niet doen.. maar als t kan wachten en je wilt die singel zo graag, dan kan je wel wat langer wachten toch?:)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:17

Ik heb vandaag mijn jas zelf opgehaald, bij de UPS in utrecht.

Eindelijk mijn jas dacht ik! En ja, mn jas zat er wel in.. Dus na al die tijd gewacht te hebben hoopte ikdus dat hij paste...
Hij past dus niet... een heeeele grote teleurstelling!
Ik ga nu dus even denken wat ik ga doen, of terug sturen en een nieuwe bestellen of terug sturen en mn geld terug..

Ik wil zo graag zo een jaS!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:38

In het verleden heb ik diverse malen besteld bij Just Western en heb nog nooit problemen gehad dat iets "te laat" of niet werd geleverd. Het is wel een beetje jammer dat de levertijden lang zijn waardoor het niet aantrekkelijk is iets te bestellen wat je op korte termijn nodig hebt.
Ik heb er nu bijv. een heel mooi horloge gezien maar vind het dan weer jammer dat ik er misschien wel 3 weken op moet wachten, dan kan ik hem, qua levertijd, ook in Amerika bestellen.

Maar verder dus alleen positieve ervaringen!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:46

hier ook een slechte ervaring, na wachten en wachten maar besloten om alles te annuleren, toen was het ineens verstuurd, ook de bestelde artikelen vielen enorm tegen qua kwaliteit en heb dus de helft terug gestuurd.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:40

Ik heb ook reeds enkele keren besteld en dan nog vanuit België. Ik heb altijd alles netjes ontvangen en nog erg snel ook dus positieve ervaring :j

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:13

Ik ken de shop niet, heb er nog nooit iets besteld en heb dus geen ervaring.
Maar wel een beeld / mening.

We lopen eerst naar de winkel in de stad of neuzen wat op de stands op de wedstrijden. Kijken, kijken, kijken, niks kopen, kopen, kopen !!!! (bekende Chinese uitspraak over Nederlands koopgedrag).
We bekijken alles en gaan vervolgens achter de PC het Internet af struinen om het vooral zo goedkoop mogelijk te krijgen. Niets mis mee, maar er doemen wel wat “neven effecten” op.

De “echte” winkel werkt alleen nog maar als “adviseur”. Die winkels (met huur, energie, etc. etc.) kunnen qua prijs niet op tegen Internet shops. De basis kosten zijn bij de laatste gewoon veel lager. En omdat we in de echte winkel alleen nog maar vragen en vervolgens bij de virtuele winkel kopen, gaat de echte winkel als eerste de fles op. Weg adviseurs, weg verkoop over de toonbank, weg persoonlijke contact.

Maar ook de Internet shop, ziet het gevaar nu op zich af komen.

Want alleen de goedkope spullen worden verkocht. De bezoekers letten op de centen ! De marge’s staan onder druk en veel verkopen met weinig of geen marge is nog veel vervelender dan niets verkopen (al denken vele Internet shops daar – nog - anders over).
Gevolg: weinig marge en veel werk. En maar oipletten wat de concurrent doet !!!
Om de kosten laag te houden, houdt de Internet shop de voorraad laag (als ze al een voorraad hebben, want meestal komt het zo bij de groothandel vandaan) , vooral bij die artikelen waar weinig omzet in is.
Een goed shop-programma vertelt precies welke artikelen lopen en welke niet.
Die laatste moet je als Internet shop niet hebben, dus weg er mee. Korting en hup, de deur uit.
Totdat er veel mensen zaken bestellen die je – net - niet – meer – op voorraad hebt, dan is Leiden in last. Dan heb je opeens een dagtaak aan emailtjes versturen. En als je het niet al zelf doet, stuurt de klant je wel een email. Bakken vol emails en die moeten allemaal gelezen en – als het effe kan - beantwoord worden, want ja : service hé!
Daarnaast moet je de back-order-status van al die bestellingen ook nog in de gaten houden. En dan ga je als éénmans zaak al snel koppie onder. Vooral als je groothandel ook nog de nodige steken laat vallen.

Kortom het is een cirkel waar we zelf – als consument – heerlijk aan meedoen. En als er dan wat fout gaat, tja dan zijn we snel teleurgesteld. We realiseren ons niet dat we de situatie voor een deel zelf gecreëerd hebben.
Zonder dat die winkel of die Internet shop er veel aan kunnen doen, worden ze gestuurd door het mechanisme dat “commercie” heet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:32

So :?

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:35

SabineFuchs schreef:
Ik ken de shop niet, heb er nog nooit iets besteld en heb dus geen ervaring.
Maar wel een beeld / mening.

We lopen eerst naar de winkel in de stad of neuzen wat op de stands op de wedstrijden. Kijken, kijken, kijken, niks kopen, kopen, kopen !!!! (bekende Chinese uitspraak over Nederlands koopgedrag).
We bekijken alles en gaan vervolgens achter de PC het Internet af struinen om het vooral zo goedkoop mogelijk te krijgen. Niets mis mee, maar er doemen wel wat “neven effecten” op.

De “echte” winkel werkt alleen nog maar als “adviseur”. Die winkels (met huur, energie, etc. etc.) kunnen qua prijs niet op tegen Internet shops. De basis kosten zijn bij de laatste gewoon veel lager. En omdat we in de echte winkel alleen nog maar vragen en vervolgens bij de virtuele winkel kopen, gaat de echte winkel als eerste de fles op. Weg adviseurs, weg verkoop over de toonbank, weg persoonlijke contact.

Maar ook de Internet shop, ziet het gevaar nu op zich af komen.

Want alleen de goedkope spullen worden verkocht. De bezoekers letten op de centen ! De marge’s staan onder druk en veel verkopen met weinig of geen marge is nog veel vervelender dan niets verkopen (al denken vele Internet shops daar – nog - anders over).
Gevolg: weinig marge en veel werk. En maar oipletten wat de concurrent doet !!!
Om de kosten laag te houden, houdt de Internet shop de voorraad laag (als ze al een voorraad hebben, want meestal komt het zo bij de groothandel vandaan) , vooral bij die artikelen waar weinig omzet in is.
Een goed shop-programma vertelt precies welke artikelen lopen en welke niet.
Die laatste moet je als Internet shop niet hebben, dus weg er mee. Korting en hup, de deur uit.
Totdat er veel mensen zaken bestellen die je – net - niet – meer – op voorraad hebt, dan is Leiden in last. Dan heb je opeens een dagtaak aan emailtjes versturen. En als je het niet al zelf doet, stuurt de klant je wel een email. Bakken vol emails en die moeten allemaal gelezen en – als het effe kan - beantwoord worden, want ja : service hé!
Daarnaast moet je de back-order-status van al die bestellingen ook nog in de gaten houden. En dan ga je als éénmans zaak al snel koppie onder. Vooral als je groothandel ook nog de nodige steken laat vallen.

Kortom het is een cirkel waar we zelf – als consument – heerlijk aan meedoen. En als er dan wat fout gaat, tja dan zijn we snel teleurgesteld. We realiseren ons niet dat we de situatie voor een deel zelf gecreëerd hebben.
Zonder dat die winkel of die Internet shop er veel aan kunnen doen, worden ze gestuurd door het mechanisme dat “commercie” heet.

Wat wil je hier nu in vredesnaam mee zeggen mbt dit topic ??????????

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:42

Tja zoals elk vak heeft het winkelier zijn moeilijke aspecten. Als je hier niet mee om kunt gaan moet je wat anders gaan doen toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:46

SF, en dus?
Hebben jullie daar iets in het drinkwater zitten waardoor je soms ineens de onbedwingbare behoefte tot orakelen krijgt ofzo?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:48

Citaat:

Volgens mij valt het nog mee hoor, je zit op het Westerngedeelte dus in die zin is dat net ietsje anders, er is al minder winkelkeus en het wereldje is kleiner...

En waarom zou ik niet via internet bestellen?
De dingen die ik in een winkel wil kopen zijn er bijna nooit...
(Cordeo, leadropes, bitloos, Westernspullen, hoefschoenen, dat soort zaken...)

Ook bij winkels is concurrentie, de wereld veranderd nu eenmaal...

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:23

Wij drinken hier Felsquelwasser......
Zitten mineralen in, die je zo af en toe aan het "schrijven" zetten.

Sorry, ik wilde er niks mee zeggen, alleen meer aangeven dat een beetje "begrip" soms kan helpen.
Nu is de shop een beetje afgekraakt en dat vind ik gewoon jammer.

Maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:01

ja dat heb je ook.

wat in jouw verhaal namelijk even vergeten word is dat mensen er zelf voor kiezen een eigen bedrijf te starten. dat heeft voordelen en nadelen daar moet je mee dealen.

ten tweede vergeet je even dat de klant de persoon is die je brood betaald. hoe zorg je daarvoor? juist.... die klant tevreden houden zodat ie terug komt, best simpel. als je klant snelle producten wilt of iig communicatie daarover, tja dan moet je maar eens s'avonds een avondje goed doorhalen en bergen emails beantwoorden. die emails zijn namelijk je geld!

als je dat niet wilt, heel simpel, moet je een normale 8-5 baan zoeken zonder verdere verantwoordelijkheden en dan kun je om 5 afsluiten en klaar.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 06:13

Het is nu wel heel offtopic geworden. Gezien het onderwerp genoeg besproken is hier een slotje.