[WN] reining proefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: reining proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:14

dat is het verschil tussen hobby en topsport....
dit zijn zaken die je in iedere topsport zien, western, dressuur, hardlopen, wielrennen enz enz enz enz.

het is zo en het zal nooit veranderen. in geen van die sporten niet.
je kunt je daar over opwinden maarja wat schiet je ermee op? slecht voor je hart en je hebt er toch geen invloed op/kunt er niks aan doen.

enige wat je dan kunt doen voor jezelf is er gewoon niet meer naar kijken, beter voor je bloeddruk.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:26

Ja zo kun je alles wel voor zoete koek blijven slikken en er niets meer aan proberen te veranderen, beter voor m'n bloeddruk!
Zo zit ik niet in elkaar en ik zal altijd blijven schoppen tegen wat imo slecht en verdorven is, dan maar hoge bloeddruk!
Je kunt toch niet verlangen dat 'men' zich overal maar bij neer blijft leggen en zijn hoofd in het zand blijft steken als je het ergens niet mee eens bent??
Ik zal in jouw ogen dan wel een onozel 'hobbyruitertje' zijn die geen recht van spreken heeft maar mijn stem zal ik altijd laten horen als ik het ergens niet mee eens bent!
En als we allemaal zo zouden denken verbetert er in de wereld helemaal niets, en zo werkt het niet alleen met sport maar met alles in de maatschappij, je mag en moet ten alle tijden je stem laten horen!
Sorry dit is erg off topic, ik blijf iig de proef erg mooi met wat slordigheden, vinden!! :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:29

ik zet me liever in voor dingen die daadwerkelijk in mn (indirecte) beinvloedingscircel bevinden. dus dingen waar ik daadwerkelijk invloed op uit kan oefenen.

maar je denkt toch niet dat hier roepen dat je iets niet ok vind daadwerkelijk iets doet???
als je er dan wat aan wilt doen doe het dan echt. en niet door 'boe' te roepen op een forum.....

texas1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:33

if you can't stand the heat, get out of the kitchen

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:38

Nee dat begrijp ik ook wel qh...... >;) Ik reageer alleen maar op jouw uitspraak dat ik er beter maar niet meer naar kan kijken voor mijn bloeddruk :P
Dat is imo juist het ideale medium, een forum waar je je mening kan en mag uiten over zaken!
Of moet men hier het juist met alle 'kenners' en 'deskundigen' eens zijn???

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:45

nee maar je denkt toch niet dat ook maar 1 'topsporter' op dit forum komt? en als zich iets aantrekt van wat een nickname hier schrijft?

dus wat is je doel dan? de mensen die je wilt veranderen bereik je zo niet dus wat is je doel?
of heb je geen doel?

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:06

Heb jij een doel met al je posts????
En ja er komen zeker enkele 'topsporters' hier, ik ken er een paar en we lachen wat af....

texas1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:10

Noem eens wat namen van die topsporters dan?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:12

ik ga niet topics opzoeken waarvan ik weet dat ik het niks vind. man dan kon ik zowat ieder foto topic hier op bokt wel onderuit gaan halen. maarja wat heeft men eraan?

wordt gewoon beetje moe van 'ramptoeristen/relschoppers' hier die altijd bewust zoeken naar topics met iets wat ze niks vinden om daar vervolgens te gaan zeiken. (ik zeg niet dat jij zo bent he!!! heb het over algemeen).
zie daar idd het nut niet van in.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 12:41

bnb

Wat jij volstrekt normaal vindt, en je mening uiten vindt , vinden anderen misschien verwaand en betweterig gedrag. Ik heb me er al lang bij neergelegd om niet met wetenschappers of kenners in discussie te gaan binnen hun vakgebied waarvan ik de inhoud niet beheers. Ik heb mezelf in het verleden bij dergelijke discussies teveel belachelijk gemaakt omdat ik totaal naast de kwestie stond te l*llen.

Ik heb daardoor geleerd om eerst met vragen de materie beter proberen te beheersen en daarna geprobeerd een onderbouwde mening voor mezelf te vormen.

voor wat betreft doping heb ik één zeer belangrijke zaak geleerd : als men een vrij onschuldig product, met weinig of geen bijwerkingen, wat makkelijk op te sporen is verbied, zullen er altijd mensen zijn die zoeken naar producten of cocktails die niet of zeer moeilijk op te sporen zijn, en die bijna altijd wel schadelijk zijn voor het paard
Wat mij ook opvalt is dat doping zich vooral voordoet in de subtop die zo een voorsprong trachten te krijgen binnen de subtop. De echte toppers (zowel ruiters als paarden ) hebben natuurlijk talent dat doorheen jaren gekoesterd te zijn, ontwikkeld is in kennis en techniek waardoor zij doping niet nodig hebben.
over hakken, knieën, enz. injecteren, dat is niet anders dan bij mensen. Ik ken zat mensen die indien ze niet op al dan niet regelmatige basis injecties of infiltraties krijgen in met name gewrichten, helemaal niet meer normaal kunnen functioneren in hun normale routine, en dit hoeven helemaal geen topsporters te zijn. tot zover geen probleem. zeg me ook niet dat iemand die zijn paard wekelijks of meer behandeld met Adequan injecties (350 €/7 dosissen) om de spieren, pezen en gewrichten optimaal te beschermen en onderhouden, niet om zijn paard geeft. ik zeg dat die meer om zijn paard geeft dan de gemiddelde recreatie ruiter.
staarten die tijdelijk of permanent plat gespoten worden, of chirurgisch plat gelegd worden komt mijns inziens door penny commentaren waarop haaien inspelen om die commentaren te vermijden.

ik heb dus geleerd om voorzichtig met mijn mening om te springen wat dat soort zaken betreft.

verder ben ik ervan overtuigd dat je van een ezel nooit een racepaard kan maken. ik zal daarom steeds, in samenspraak met mijn trainers, op zeer regelmatige basis mijn paarden evalueren, en bepalen of het in het belang van het dier is om door te gaan met de training. ik vind het bevoorbeeld van een ongelooflijke arrogantie, onkunde en totaal misbruik van en misprijzen voor het paard getuigen, om een paard reining maneuvers te laten doen wanneer het daar absoluut niet voor gebouwd of voor gefokt is en daar absoluut geen talent voor heeft.

maar dat is dan weer mijn mening

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:42

'verder ben ik ervan overtuigd dat je van een ezel nooit een racepaard kan maken. ik zal daarom steeds, in samenspraak met mijn trainers, op zeer regelmatige basis mijn paarden evalueren, en bepalen of het in het belang van het dier is om door te gaan met de training. ik vind het bevoorbeeld van een ongelooflijke arrogantie, onkunde en totaal misbruik van en misprijzen voor het paard getuigen, om een paard reining maneuvers te laten doen wanneer het daar absoluut niet voor gebouwd of voor gefokt is en daar absoluut geen talent voor heeft.'

En daar ben ik het voor de volle 100 % mee eens!! :D
Ik ben toch niet de enige hier die zijn mening geeft, er zijn zeker ook zaken waar jij het niet mee eens bent en daarop reageert, ben jij dan ook meteen verwaand en betweterig? Daar is toch een discussieforum voor??
Ik loop al een tijdje mee hoor in de westernwereld en heb bij een aantal echt grote trainers op stal gestaan en gewerkt dus een heel erg beginnelingetje ben ik niet meer en ik heb dingen gezien waarvan ik het helemaal mee oneens was en ben daar zeker ook de discussie over aangegaan. Verder ben ik oorspronkelijk dierenarts assistent en heb mijn hele leven al paarden, vanaf mijn 8ste jaar en ik ben nu 54! Heb ik 10 jaar met veel succes en op zeer grote stallen (engels en western) paarden behandeld met licht-therapie en homeopathie, ben dus ook wel wat medisch onderlegd, en ik heb veel kapot gereden, platgespoten, geestdood gemaakte paarden enz enz gezien, daar baseer ik mijn mening over veel van dit soort zaken op, en ik vind nog steeds dat er heel veel zaken met dieren gebeuren die het daglicht niet kunnen velen, zeker als het grote geld in het geding is!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:30

om weer even on topic te gaan.
voor de liefhebbers. hier wordt momenteel de breeders futurity open SBH uitgezonden.
grischa, nicolla, rudi, emanuel, vern. ze rijden er allemaal tussen. enjoy!

http://www.equinestream.com/

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:40

Het gaat verder dan dat,want hoe groot is het geld nu daadwerkelijk wanneer sponsoren er niet meer mee geaccioceerd
willen worden.
Daar moet je dus zijn. Tevens bij de Judges die zichtbaar plat gespoten en anderzins defect gemaakte staarten laten passeren.
Ich habe es nicht gewust,was toch een duits gezegde?
How cums dat die Ami's pretenderen dit soort dingen niet te zien.
Ook ik heb zeer dichtbij dingen gezien die ik liever niet had gezien.Het heeft voor mij de interresse in de ,,topssport'' voorgoed vergalt.
Want wat heeft zo'n lopende medicijnkast nou met sport te maken en selecteren op kwaliteit als je grenzen verlegd met
chemie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:55

waar halen jullie eigenlijk vandaan dat het paard op het eerste filmpje onder de doping zit en zijn staart lam is gelegd?? :?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:45

Dat is de algemene opvatting, want hoe kan hij anders zo goed zijn? 8)7

Nee, ik ben niet eens met alle methodes die door talentloze personen gebruikt worden om mee te rijden in de top. Nee, ik ben niet eens met manieren waarop getraind wordt om een paard in een ideaal plaatje te passen. Ik denk echter niet dat dit hem alleen op geld zit, maar ook veel op arrogantie. Natuurlijk wil je als trainer dat grote geld verdienen en naam maken etc. Dat is ook zo, maar ik kijk liever is naar de eigenaar die schijnbaar prestaties verwacht van zijn paard die het paard niet zonder hulpmiddelen kan leveren. Als je dan toch zoveel geld investeert in chemie, trainers en wedstrijden dan verkoop je het paard toch voor een betere? Overigens heb ik een sterk vermoeden dat deze zaken voornamelijk gebeuren door de subtop. Mensen met 1 paard die NU moet presteren. Een persoon met genoeg paarden om de talenten te kiezen zie ik daar veel minder voor aan. Dus het is zaak de subtop hierop aan te kijken en niet de gesponsorde top.

In ieder geval zal je met boehoe postings op een forum niks bereiken. Als je dit wilt veranderen zal je de organisaties daar op aan moeten spreken. Een advies dat ik al eerder gegeven heb met betrekking tot de 2yO shows in Amerika. Start een petitie en stuur die in naar Amerika. That's the only way.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:57

Dat wordt hier door niemand over dit paard gezegt, goed lezen dames!
Er wordt gezegt dat dit een veelvoorkomend fenomeen is in de paardensportwereld that's it!
En weten jullie dan hoeveel er wordt aangekaart bij de desbetreffende instanties? Hoeveel protestbrieven en klachten er verstuurd worden door mensen die alle misstanden niet voor lief nemen?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:15

Nope don't know, don't care.

Ik weet wel dat hier op bokt veel gezeurd wordt en weinig gehandeld. Ik heb nog nooit iemand een grootschalige petitie zien starten om iets te veranderen.

1 brief negeer je, 50.000 handtekeningen wordt een ander verhaal.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:45

HumbleTalent schreef:
In ieder geval zal je met boehoe postings op een forum niks bereiken. Als je dit wilt veranderen zal je de organisaties daar op aan moeten spreken.

Dat zie ik anders :)
Een forum als Bokt wordt door een heel brede laag paarden(sport)liefhebbers gelezen. Maar heel veel mensen weten überhaupt niet wat voor (wan)toestanden zich kunnen afspelen in de sport. Verschillende standpunten kunnen het inzicht alleen maar vergroten, toch?
Education gives you the chance to make an educated decision -:) Misschien lezen hier wel (toekomstige) eigenaar van Futuritypaarden mee, of trainers in spé :P

Persoonlijk wist niet van het bestaan van tailblocks, totdat ik er een artikel over las in Horse & Rider magazine, die voor- en tegenstanders aan het woord liet. Dankzij de vele filmpjes van belangrijke reiningevenementen op internet was te zien dat de tailblockpraktijken eerst niet of nauwelijks in Europa voorkwamen, maar dat je tegenwoordig meer en meer paarden te zien krijgt met een staart die als een kwastje tegen de kont geplakt lijkt, alsof er geen staartbeenderen in zitten...

Wie let er op als je er niet mee bekend bent? Of je het een acceptable praktijk vindt, is vers twee ;)
Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 31-05-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:57

'Dat zie ik anders
Een forum als Bokt wordt door een heel brede laag paarden(sport)liefhebbers gelezen. Maar heel veel mensen weten überhaupt niet wat voor (wan)toestanden zich kunnen afspelen in de sport. Verschillende standpunten kunnen het inzicht alleen maar vergroten, toch?
Education gives you the chance to make an educated decision Misschien lezen hier wel (toekomstige) eigenaar van Futuritypaarden mee, of trainers in spé'

Een waarheid als een koe WB! ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:00

WB, ok en dan maak jij het bekend en vind je hier wel 1000 mensen die hard 'oh wat zielig' roepen in een topic.,
en dan? daar schiet je dan toch nog steeds geen ene *piep* mee op?

en met die tailblock, sorry maar ik vind het vaak zwaar overdreven. ik ken genoeg paarden die gewoon van nature hun staart knijpen in een proef. en die zijn echt niet gefixt, ik zie ze dagelijks. de quarter heeft een lagere staartinzet waardoor deze platter ligt en deze moet ook niet omhoog als ie gaat lopen, zit ook stukje in anderen (rondere) rugwerking.

en dat vind ik het gevaarlijke als een stelletje leken die eens een artikel of topic hebben gelezen vervolgens alles en iedereen ervan gaan betichten.
hoe vaak heb je niet gedacht (denk kaystein) dat ie gefit was en dat al bijna geroepen tot je ziet dat het paard gewoon mest in de prijsuitreiking? ben eens eerlijk?
ik denk/weet dat het hie rlang niet zoveel voorkomt dan jij denkt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:17

Ik vind het persoonlijk gevaarlijker als een stel leken (en daar reken ik ook degenen onder die bewust hun oogkleppen ophouden) klakkeloos allerlei dubieuze methoden of praktijken van hun trainer slikken of zelf thuis proberen toe te passen :roll:

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:19

ik snap even niet wat deze opmerking met het onderwerp te maken heeft en waar je precies op doelt?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:21

Make an educated guess :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:26

ik denk dat dit dan offtopic is ofzo?
laten we hier lekker on topic gaan en als je iets persoonlijks te melden hebt wat niet met het topic te maken heeft hebben we daar pb's voor!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:30

Hoe kom je er bij dat ik het persoonlijk bedoel? :?
Of doe jij dingen met je paard waarvan jij denkt dat ik denk dat die niet door de beugel kunnen? :+