[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:02

troi schreef:
Ik wilde enkel een algemene opmerking maken omdat ik nogal een scheiding tussen de beide groepen proef in dit topic..

(don't shoot..)

Ik wil alleen graag weten waar je dat op baseert als je op mijn reactie reageert? verder niks hoor :Y)

funnyhorses

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:04

dit lijkt me heel erg zwaar voor een paard,toch?
maar ik vind het paard er wel goed getraint uitzien,wou dat mn pony zo rustig kon galoperen hihihi.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:05

geerke schreef:
oh het is dus een tak van western,dat wist ik serieus niet(ik weet helemaal niets van western)

Wat relatief eigelijk....als ik op deze manier een dressuurproef inkom word ik na twee passen gediscwalificeert...
En in amerika worden ze hierop gefokt?
Ik oordeel niet,wist het alleen niet.

Het heet pleasure...voor de ruiter of voor het paard?
Ik denk voor de ruiter,het paard komt geen centimeter van de grond....
Voor het paard is het denk ik geen pleasure....een paard is een vluchtdier als ik dit zie denk ik aan het liedje 'vluchten kan niet meer'.

_O-
'Zou niet weten hoe....'

Moest even lachen om jou associatie met dit liedje.... Zit zeker wat in, ja. ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:11

Twiggy2008 schreef:
Tja, ik vind het al vreselijk dat paarden hier speciaal op gefokt zouden worden. :roll:
Sorry, maar ik vind dat weer zo menselijk gedacht. Mensen willen dit, dus we fokken het maar. Hou ik helemaal niet van. 8)7

En dat mag je wat mij betreft doortrekken naar al het gefok n.a.v. menselijke wensen. Voor mij is een paard een paard en ik zie het liefst een paard wat nog lekker een beetje oerpaard is. :D

Ach, maar dat is dan weer niets specifieks voor de western... dat zie je eigenlijk wel in alle soorten fokkerij. Trouwens ook in ongeveer alle gedomesticeerde diersoorten. Voor plantensoorten geldt het trouwens ook al.

:D

En ach ja, ik heb ook een paard zonder geweldig fokpapiertje. Wat dan wel weer een heel fijn paard is.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:11

Ja maar kom je op de "dressuur"manier een pleasure proef binnen denk ik dat ze je ook raar nakijken, daarom zijn er ook verschillende takken in de sport!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:11

Ondanks dat dit een andere tak van de sport is zou ik als mijn paard zo loop gelijk de DA bellen. Lijkt wel of het dier mankt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:12

troi schreef:
Ik wilde enkel een algemene opmerking maken omdat ik nogal een scheiding tussen de beide groepen proef in dit topic..

(don't shoot..)

Op zich merk ik die scheiding ook wel... maar ik denk niet dat je die gaat verminderen door zomaar een paar cliche's uit de kast te trekken (wat ik trouwen ook wel deed met mijn opmerking over totilas, dus de pot verwijt de ketel).

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:13

Gekke gewaarwording zo'n rust het uitsttraalt. Het is leuk om te zien maar te veel van het goede voor mij. Aan de andere kant zouden ze die rust wat meer terug moeten fokken bij sommige rassen .... maar ook dat is weer een ander verhaal!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:13

miss_lizje schreef:
Ondanks dat dit een andere tak van de sport is zou ik als mijn paard zo loop gelijk de DA bellen. Lijkt wel of het dier mankt.

Jouw paard moet ook niet zo lopen (ik weet niet wat voor paard je hebt, maar vast geen pleasure gefokt paard).
Het dier mankt volgens mij trouwens niet (heb het filmpje niet te uitgebreid bekeken, maar volgens mij loopt ie rad).

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:15

Als ik het goed begrijp word en er nu bedoeld een scheiding tussen dressuur en western of wat? ik snap het niet meer:O(nee niet blond)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:17

Wendy schreef:
miss_lizje schreef:

Jouw paard moet ook niet zo lopen (ik weet niet wat voor paard je hebt, maar vast geen pleasure gefokt paard).
Het dier mankt volgens mij trouwens niet (heb het filmpje niet te uitgebreid bekeken, maar volgens mij loopt ie rad).

Naar mijn mening loopt het paard ook gewoon goed hoor?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:17

is dit dan alleen mogelijk met pleasure gefokte paarden?
Zitten deze paarden dan zo anders in elkaar?
Ik zie niet echt verschil eigelijk...wat conformatie betreft.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:19

Toch kreeg ik die indruk op een bepald moment, dan krabbelt het paard meer dan dat het nog sprong is.
Misschien is het net verkeerd gefilmd, zal zo nog eens kijken waar de teller op dat moment staat.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:20

Huppelkut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:21

lijkt net alsof ie kreupel is! dat mensen dit mooi vinden. als ie nu 2 jaar is, hoe oud is ie dan wel niet ingereden??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:21

Huppelkut schreef:
lijkt net alsof ie kreupel is! dat mensen dit mooi vinden. als ie nu 2 jaar is, hoe oud is ie dan wel niet ingereden??

ik wil het niet weten....

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:23

Vera schreef:
Hier zie je een paardje in training zonder hoofdstel, dan zou je toch zeggen dat hij een keuze heeft in tempo ;) :

http://www.youtube.com/watch?v=q8WjOWw_ZbA

Dat blijven mooie filmpjes. zoveel ontspanning en concentratie. heb ik ook met Stacy westfall, die heeft ook een geweldig paard onder kont. :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:25

geerke schreef:
is dit dan alleen mogelijk met pleasure gefokte paarden?
Zitten deze paarden dan zo anders in elkaar?
Ik zie niet echt verschil eigelijk...wat conformatie betreft.

In principe kan elk paard min of meer zo lopen. Maar voor de pleasure gefokte paarden is het natuurlijker en makkelijker dan voor het gemiddelde huis-, tuin- en keukenpaard.
Net zoals dat ieder paard een dressuurproef kan lopen, maar niet ieder paard met de internationale dressuur mee kan komen. En het is dan ook maar de vraag of het eerlijk is om dat dan van je paard te vragen. Toch?

Voorbeeldje: een kennisje van me rijdt pleasure met een NRPS'er. En haar paard doet het best goed! Maar: als ik haar paard zie lopen is het wel heel anders dan wat ik op dit filmpje zie: haar paard loopt ook netjes langzaam en gecontroleerd, maar er zit meer beweging in nog. En ik denk eerlijk gezegd niet dat haar paard ooit gaat laten zien wat een pleasure gefokt paard laat zien. Hoeft ook niet en kan ook simpelweg niet. Het zit er gewoon niet in (vindt die kennis van me ook hoor!).

De pleasure gefokte paarden zijn immers simpelweg gefokt uit ouders die lieten zien dit soort dingen goed te kunnen. Zo simpel is het eigenlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:26

Huppelkut schreef:
lijkt net alsof ie kreupel is!

Je doet je naam wel een beetje eer aan :+

Lijkt net of is?

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:27

in de beschrijving staat 2 jarig paard????
hij lijkt echt inderdaad kreupel

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:29

als je kijkt bij ongeveer 0:40 galoppeert ze naast een ander paard en die loopt ook zo?? ;(
mischien hoort het zo maar ik vind het toch niet goed uit zien
Laatst bijgewerkt door elinedeau95 op 10-03-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 15:36

je moet even alle pagina's lezen elinedeau dat maakt het duidelijker

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:46

ik vind dit paardje nog niet zo raar lopen hoor? er zit tenminste een galop in! nee ik heb ze wel eens kreupeler zien lopen en dan gaat het hoofd echt alle kanten op.
alleen jammer dat die mevrouw de benen niet zo stil kan houden in de jog. ziet er wat onrustig uit

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:52

Even een vraag voor alle mensen die het er niet uit vinden zien:

- Hoe hoort een correcte galop eruit te zien?
- Hoe hoort een correcte draf eruit te zien?
- Hoe hoort een correcte walk eruit te zien?

Graag voor de dressuur en/of western
Hiermee bedoel ik de volgorde van beenzetting en dat soort zaken.

Als we dat op een rijtje hebben, kunnen we met die definities naar het filmpje kijken.

De snelheid van de beweging en ook de knieactie nemen we niet mee, want dat is rastypisch vaak al ingefokt. (zie friezen of tuigers)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:54