troi schreef:Ik wilde enkel een algemene opmerking maken omdat ik nogal een scheiding tussen de beide groepen proef in dit topic..
(don't shoot..)
Ik wil alleen graag weten waar je dat op baseert als je op mijn reactie reageert? verder niks hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:oh het is dus een tak van western,dat wist ik serieus niet(ik weet helemaal niets van western)
Wat relatief eigelijk....als ik op deze manier een dressuurproef inkom word ik na twee passen gediscwalificeert...
En in amerika worden ze hierop gefokt?
Ik oordeel niet,wist het alleen niet.
Het heet pleasure...voor de ruiter of voor het paard?
Ik denk voor de ruiter,het paard komt geen centimeter van de grond....
Voor het paard is het denk ik geen pleasure....een paard is een vluchtdier als ik dit zie denk ik aan het liedje 'vluchten kan niet meer'.
Twiggy2008 schreef:Tja, ik vind het al vreselijk dat paarden hier speciaal op gefokt zouden worden.![]()
Sorry, maar ik vind dat weer zo menselijk gedacht. Mensen willen dit, dus we fokken het maar. Hou ik helemaal niet van.![]()
En dat mag je wat mij betreft doortrekken naar al het gefok n.a.v. menselijke wensen. Voor mij is een paard een paard en ik zie het liefst een paard wat nog lekker een beetje oerpaard is.

troi schreef:Ik wilde enkel een algemene opmerking maken omdat ik nogal een scheiding tussen de beide groepen proef in dit topic..
(don't shoot..)
miss_lizje schreef:Ondanks dat dit een andere tak van de sport is zou ik als mijn paard zo loop gelijk de DA bellen. Lijkt wel of het dier mankt.
Wendy schreef:miss_lizje schreef:Ondanks dat dit een andere tak van de sport is zou ik als mijn paard zo loop gelijk de DA bellen. Lijkt wel of het dier mankt.
Jouw paard moet ook niet zo lopen (ik weet niet wat voor paard je hebt, maar vast geen pleasure gefokt paard).
Het dier mankt volgens mij trouwens niet (heb het filmpje niet te uitgebreid bekeken, maar volgens mij loopt ie rad).
:Vera schreef:Hier zie je een paardje in training zonder hoofdstel, dan zou je toch zeggen dat hij een keuze heeft in tempo:
http://www.youtube.com/watch?v=q8WjOWw_ZbA
geerke schreef:is dit dan alleen mogelijk met pleasure gefokte paarden?
Zitten deze paarden dan zo anders in elkaar?
Ik zie niet echt verschil eigelijk...wat conformatie betreft.