Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romkabouter schreef:J01andA schreef:Anders was Nederlandse deelname uberhaupt niet aan de orde geweest.
Er zijn meerdere wegen naar Rome.

J01andA schreef:Is de reiningsport en diens topruiters erbij gebaat dat diens arrogante verenigingen zich niet aan de eisen van de officiele instanties (NOCNSF/FEI) wensen te schikken?
J01andA schreef:Ik neem aan dat de reining topsporter heel blij is met het handvat van de KNHS.
J01andA schreef:Misschien klopt het imago toch en zie ik het verkeert
Je kunt alvast ondersteunend lid worden! J01andA schreef:Toch zijn juist zij de reiners tegemoet gekomen.
J01andA schreef:lijkt mij dat de AQHA en andere amerikaanse organisaties -uiteraard niet onder druk van de KNHS- maar wel van de NOCNSF/FEI vroeg of laat tot aanpassing zullen overgaan.
J01andA schreef:dat de KNHS een bond voor alle paardensporter wil zijn.
J01andA schreef:Komende vanuit de breedtesport weet ik hoe heilig die huisjes zijn en hoe moeilijk het zelfs nu nog is een eenheid te verkrijgen.
J01andA schreef:Al eerder heb ik aangegeven dat een grote sportbond sterker in zijn schoenen staat.
J01andA schreef:Vraag je niet af wat het KNHS voor je kan betekenen maar wat jij voor de KNHS kunt betekenen!
) en ik heb die club alleen maar meer arrogant en meer autoritair zien worden. Zonder overigens de leden te raadplegen. Want waar is dat stemrecht waar jij het over hebt??? Ik heb de statuten wel gelezen. Er is alleen een zeer indirecte vorm van stemmen en alleen over dat waarvan het bestuur besluit het de aangesloten leden (dat zijn verenigingen) voor te leggen. Jij als individu mag binnen je eigen vereniging iets vinden en als je geluk hebt brengen ze dat in bij het KNHS bestuur en als je heel veel gelukt hebt (lees nooit) dan horen ze dat aan

en ik heb in het licht van sport- vs rassenvereniging nog een vraag: zitten er eigenlijk nog andere verenigingen aangesloten bij de KNHS die een buitenlands ras vertegenwoordigen? Dus bv de Nederlandse Haflingerclub of de Nederlandse Andaulisiër Club (ik noem maar wat hoor, ik heb geen idee of die überhaupt bestaan!)? Dat zou dan vergelijkbaar zijn met wat ze met de DPHC, DAWRA, NQHA en AAHCA zouden willen.

)