[WN] rood strikje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:15

Ach Michelle, er is nog hoop voor je. Quatro is nu 20 en mept alleen nog als er iemand aan zijn billen komt! Vind hij niet prettig ;)

Paintless

Re: rood strikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 23:55

whaha.. nou als ik Q als voorbeeld moet gaan nemen.. haha nee. appie keer quarter.. werkt niet he. is appels met peren :P geintje hoor.

Rina heeft gelijk. ze is slim, hoogbegaaft heeft iemand ooit eens gezegt en dat vond ik heel erg passend.

ik heb dit dus gestart om niet voor verrassingen te komen mocht ik dr wel mee nemen.
ik heb het er met mijn juf over gehad en zij wil eerst nog wat privelessen doen, en als dat allemaal goed gaat, de groepslessen in.

in die andere, gewaarschuwde, groep, ging het op laatst ook heel goed hoor. :j

maar ja, het bleef wel uitkijken. dat geef ik eerlijk toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:12

En zolang het thuis al uitkijken geblazen blijft, moet je dat op wedstrijd niet opzoeken. Probleempjes die je thuis nog tegenkomt, zijn op wedstrijd 3x zo groot.
Gewoon nog lekker even oefenen en over een tijdje op positieve manier spetteren in de ring!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:30

Als je een draakje (m/v) hebt dat trapt moet je niet op wedstrijd gaan of hem beter opvoeden of een ander paard kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:31

We kunnen ook allemaal gezellig komen bbq'en :)*

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:46

mijne slaat normaal gezien niet,maar het is al voorgekomen als ze te kort in zn kont rijden 10 min aan een stuk.
wat hij wél doet is aanvallen als er iemand kort ernaast komt rijden en met de schouder voor hem komt en niet direct doorrijdt.
dan maakt hij zich groot en vertrekt met mond open richting dat paard.
ik weet dat en hou er rekening mee,en zijn er vreemden in de bak dan meldt ik het altijd.
ik zie zn oog al draaien en dan pak ik hem direct terug,maar het is al voorgekomen met een andere ruiter dat het zeer vervelende/gevaarlijke situaties opleverde.
maar ik moet ook zeggen dat je heel vaak tegen dovemansoren bezig bent,meestal flip ik na 3 a 4x waarschuwen flink uit
als ze bezig blijven met rakelings langs hem door te komen of recht op je af galopperen en 10cm voor je stop trekken
dan weten ze direct waar ze aan toe zijn want dan wordt heel duidelijk gemeld dat ze niet moeten komen zeiken als er ongelukken gebeuren. ik hou zoveel rekening met de mensen als ik kan en een drukke bak zal ik niet snel ingaan.
mensen die hun paard laten snuffelen is ook zoiets... mijne is tot 11jr hengst geweest DAT GAAT NIET!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:54

nee dat gaat niet idd.

bbq is altijd leuk. alleen eet ik geen paardenvlees, lust ik niet. weet ik, ik heb het geprobeerd.

en verkopen? ik ben geen handelaar. als het ene niet lukt, dan ga ik iets anders verzinnen, maar deze meid, draak, trutje, blijft tot dr dood bij me.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:02

De mijne durft ook wel eens vies doen naar andere paarden. Wij rijden met vele mensen in de bak en ik probeer zijn kont altijd weg te draaien als er iemand te dicht langs komt, soms komt mijn spoor daarbij aan te pas maar het brengt op hij draait zijn kont niet meer. Hij legt wel nog altijd zijn oren plat en kijkt dan heel vies, denk dat zijn tanden nu gevaarlijker zijn dan zijn benen ;) . Ik probeer hem dit af te leren door hem voor te zijn en hem extra aandachtig te maken op mij, loopt hij dan voorbij het paard zonder vies te zijn, dan beloon ik hem uitvoerig.

Als ik iemand zie met een rood strikje, blijf ik uit de buurt, doe ik dat niet en het paard trapt dan is het mijn eigen schuld. Ik was immers verwittigd.

Hoe hangen jullie trouwens jullie strikje zonder dat het eruit valt? Ik rij binnenkort namelijk weer met een vreemde groep mee op buitenrit en dan durft hij wel iets venijniger zijn dus ik zou zo'n strikje willen hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:06

Vlechtje in de staart maken en daar het rode lintje doorheen doen voordat je het strikt. Net zoals je een staartzak vastmaakt zeg maar.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:28

Boos kijken is iets heel anders dan uithalen hoor. Boos kijken dan sommige paarden ook als er niemand in de buurt is :D

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:42

Geloof me vrij, mijn paard heeft wel degelijk al serieuze trappen verkocht, gelukkig zonder erg (ook geen ijzers aan).

Het trappen ging vroeger meer uit van schrik, hij was nog jong en onervaren vond het niet leuk als er iemand te dicht kwam. Dit is langzaamaan verbeterd door het veel in groep rijden zodat hij merkte dat er niets zou gebeuren.
Toen de eerste schrikmomenten voorbij waren, dan trapte hij veel minder (en ook op een andere manier als je begrijpt wat ik bedoel) maar als hij dan trapte lag het meer aan zijn dominante karaktertje naar andere paarden toe. Hij kan sommige paarden helemaal verdragen (dan is hij een grote knuffelkont) maar anderen moeten niet dichter dan 5 meter komen want dan wordt hij pissig. Vandaar dat ik nog steeds oplet in vreemde groepen.
Gelukkig zie ik het meestal wel snel als hij iets wil uitvreten, hij kijkt dan toch echt wel boos :D . In de omgang is het trouwens een schatje en naar honden, mensen, katten toe is hij betrouwbaar. Het is daarom dat ik ontzettend schrok van zijn gedrag naar andere paarden toe in het begin (heb hem zelf ingereden), maar ik ken hem stilaan al wat beter dan kan ook heel wat "ongelukjes" voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:13

Paarden in een pleasureclass horen helemaal niet bezig te zijn met de andere paarden om hen heen, die horen geconcentreerd bezig te zijn met hun ruiter. Ik geloof dus dat er in dergelijke gevallen wel méér te doen is dan het paard trappen afleren ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:28

Sonja schreef:
Paarden in een pleasureclass horen helemaal niet bezig te zijn met de andere paarden om hen heen, die horen geconcentreerd bezig te zijn met hun ruiter. Ik geloof dus dat er in dergelijke gevallen wel méér te doen is dan het paard trappen afleren ;)

Tuurlijk, paarden moeten gewoon altijd hun aandacht bij hun ruiter hebben ongeacht de discipline wedstrijden of niet. Stilaan betert dit wel met Jack door zeer consequent op te treden. Ach, vorig jaar kon ik nog niet voorbij een paard zonder dat ik al zijn ledematen en mond terug op zijn plaats moest zetten en nu rijden we al dikwijls tussen 2 paarden door zonder het zelf door te hebben. Ik zie dat helemaal goed komen, maar om toch zeker te zijn, strikje in de staart bij vreemde groepen.
Ik weet waar mijn fout ligt. Ik vond het 2 jaar geleden heel handig dat ik het met het beleren van Jack de hele piste voor mezelf had. Bijna een jaar lang reed ik alleen in de piste, buiten wel met 2 (maar da's zijn maatje). Ineens kom ik in een piste met andere paarden en voilà ik had het zitten :D . Deze fout zal ik geen twee keer maken, moest er ooit terug een jong paard komen, hup met allemaal paarden de piste in om te trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:33

Da's ook precies de reden dat ik minimaal 1x per week, liefst vaker, in een manegeles meerijd :j Laat ze me maar om de oren vliegen, prima voorbereiding op wat nog komen gaat :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:09

Mijn ruin is onder het werk in de bak een keer flink in de flank getrapt door een merrie. Het leek uit het niets te komen en was géén fijne trap!
Sindsdien heeft hij best veel angst als ik met meerdere samen rij en dat is echt niet fijn rijden en al helemaal niet voor hem (best een watje)
De reactie van de eigenares op de merrie was; ach, dat heeft ze nou nog nooit gedaan!! terwijl ik met een zwaar over de zeik zijnde ruin stoom af blies buiten de bak :(
Mijn ruin is dus min of meer verpest door deze aktie van die (kl*te) merrie (die overigens in de wei ook alles lens trapte bleek later)
en ja daar baal je goed van als eigenaar!

Wat mij betreft mogen er hele grote strikken in de staarten of waar ook bij meppende paarden maar nog liever zie ik ze verbannen worden als er meerdere paarden in de bak aanwezig zijn.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:49

Sonja schreef:
Paarden in een pleasureclass horen helemaal niet bezig te zijn met de andere paarden om hen heen, die horen geconcentreerd bezig te zijn met hun ruiter.

Ik heb hier iets ter illustratie. :P

(dit was tijdens het WRAN NK 2008, en ik deed gewoon mijn ogen dicht :') )
Afbeelding

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:54

Een spookrijder!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:06

Ja je moet overal op voorbereid zijn. 8-) :')

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:42

Hihi wat een grappige foto. Wel jammer als t je over komt:/

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:15

Voor de ruiter daar rechts wel ja. :D Wij hadden nergens last van. O:)

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:50

Eerder heb ik mijn visie hierop al gegeven en al meerdere mensen hebben dit gedaan. Maar hoe is dit officieel geregeld. Mag iemand inderdaad "ruimte" claimen op een officiele wedstrijd door een rood strikje te dragen. Hoe zit dit qua wedstrijdregelement. Wordt hier wel of geen rekening mee gehouden. Wat heeft het voor waarde om het te doen. Wie wordt er verantwoordelijk gehouden op een wedstrijd op het moment dat een paard met een rood strikje inderdaad een schop uitdeeld waardoor een ander benadeeld wordt en mogelijk zijn of haar paard daardoor uit zijn rol valt. Hoe zit dit qua beoordeling.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:55

da's idd knap vervelend.

zijn er toen ook klappen uitgedeeld?

maar ik heb al een beslissing genomen hoor. ze gaat niet mee 25 april. :n

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:57

ik wilde niet eens persee ruimte claimen. maar meer anderen waarschuwen voor een eventuele trap. puur omdat ik dat niet accepteer van mijn paard, maar wel weet dat ze het kan doen. overigens heeft ze het nog nooit echt gedaan.
dr laatst aanval bestond uit gillen en bokken richting, maar ze haalde niet uit. ze hield wel haar benen onder dr.

ik wilde ook weten wat de consequenties waren voor de ruiter van het betreffende paard met strik. kon die nog verantwoordelijk gesteld worden, of telt een gewaarschuwd mens voor 2?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 07:48

Paintless schreef:
ik wilde ook weten wat de consequenties waren voor de ruiter van het betreffende paard met strik. kon die nog verantwoordelijk gesteld worden, of telt een gewaarschuwd mens voor 2?

Nogmaals, lees mijn link ;) .

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:15

ja ja had ik gedaan, maar ik wou alleen maar zeggen dat dat de essentie van dit topic was.