[WN] Vlecht in de staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vlecht in de staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:46

Psssst het gaat MAAR over paardenstaarten, denk aan je bloeddruk... ;)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:22

Bacteriën broei begint pas bij 30 graden :)
En dan is het minimaal....
Kan me niet voorstellen dat het paardenhaar ooit die temperatuur bereikt tenzij de omgevingstemp erg hoog is.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:13

geweldig Sonja,........... Helemaal mee eens :):) !!!!!!!!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:39

Ok maar ik ga weer in de vergelijking :

Mijn oude werk, een manege/pensionstal, ruim 40 dames en heren met eigen paarden. Die staarten worden af en aan ingesmeerd, gewassen gesprayed en weet ik veel wat voor spul ze er allemaal in doen. Allemaal om er voor te zorgen dat de staart schoon blijft, wit blijft, anti-klit, vuilafstotend en weet ik t allemaal.. Dit kan toch ook niet goed zijn voor een paarden staart? In de natuur lopen ze niet met een vlecht, maar wordt er ook niet allemaal spul op in en aangedaan.

Dan valt een vlecht in de staart voor hetzelfde effect nog best mee..?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:53

in het wild hebben ze vaak klitten tot en met

en om het dierenmishandeling gebeuren de grond in te trappen
is dit dan ook mishandeling ???
Afbeelding

via google even een luk raak plaatje gezocht van een wilde mustang
moet wel eerlijk toe geven dat het ook wel een extreem gevalletje is en ik zo niet 123 een vergelijkbaar plaatje kan vinden

na even zoeken (zal even kijken of ik een staart kan vinden)
http://www.myhorse.com/assets/On_Trail/ ... _10811.gif
Laatst bijgewerkt door rommulus op 26-01-10 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:56

:j Is snielugh, moeten geborsteld worden en in de CM gezet! Daarom worden Mustangs toch ook af en toe bij elkaar gedreven? Is om de maantjes te trekken en in te smeren met CM :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:05

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:21

wat een mooie paardjes.. maar oeh. wat zien die er onverzorgt uit.. echt zielig gewoon.

maar ze kunnen gelukkig wel fatsoenlijk de vliegen van zich af meppen, zonder zichzelf te bezeren.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 01:45

Paintless schreef:
wat een mooie paardjes.. maar oeh. wat zien die er onverzorgt uit.. echt zielig gewoon.

maar ze kunnen gelukkig wel fatsoenlijk de vliegen van zich af meppen, zonder zichzelf te bezeren.

Echt ik snap dit dus niet he. Waarom is dit zielig. Die paarden zijn vrij; kunnen doen en laten wat ze willen zonder dat ze door mensen lastig worden gevallen. HOEZO ZIELIG?!

Die beesten hebben een prachtleven! Ik ben er jaloers op! Beetje eten en spelen de hele dag enzo. Kom maar op. Liever dat dan uren lang gefrunnik aan mijn lijf terwijl ik aan een touwtje vast sta en liever rustig op een weitje sta te eten.. Laat staan 22 uur per dag in een stal staan. Nee hoor. Dan maar een vlecht in mijn staart als ik vervolgens maar lekker op een weitje kan eten! Ipv uren lang gewassen en gedaan worden omdat mijn staart vies is..

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:36

eigenlijk is alles wat wij mensen doen bij dieren niet goed....... ze horen officieel in het wild te leven, wij hebben ze getemd om er mee te kunnen doen wat wij willen maar willen de dieren dat wel.............. ongeacht dat er een vlecht in de staart komt of wordt gewassen............

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:50

pff mensen waar gaat dit nu weer over. ieder zijn mening, maar ik denk niet dat het doorsnee bokt paard ergens half wild gehouden wordt. Dus gelieve ontopic te blijven.
Want waarom doen we een vlecht in? net om de staart ontklit te houden en van vuil te ontzien (mest en urine bij merries) en trainingredenen.
Niet paardonvriendelijk? Een gevlochten staart heeft een paard geen last van hoor. En ja voor vliegen te meppen. Een vlecht is dan niet goed, maar een heksevlecht(eens zo hard en vol viezigheid vaak) dan weer wel, want zo is het in het wild. Sorry maar daar moet ik eens hard om lachen.

En todorien voor iemand die gewoon haar mening wil geven, kan je precies moeilijk iets loslaten.
Paarden zijn al duizenden jaren gedomesticeerd, dus kom niet af met die 'zielige' paarden van nu. Moest de mens paarden nooit gebruikt hebben, dan zouden er geen meer rondlopen. De zogenaamde wilde paarden die er nu nog rondlopen, zijn ook maar kunstmatig wild. Mustangs, worden jaarlijks afgeschoten of verwijderd om overpopulatie te voorkomen, immers hebben ze niet genoeg plek. te zwijgen over dat project daar bij jullie in nl met die konikspaarden.

Dus ieder zijn mening, maar blijf wel spreken mbt tot het topic. En daar horen 'wilde' paarden niet tussen, nog een persoonlijke visie die duidelijk gekleurd is met een naieve kijk/ ideaalbeeld op paarden houden, in de huidige situatie waarin paarden nu leven.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:09

ik gaf gewoon mijn mening maar mensen reageerden op mij alsof ik het wou opleggen, mijn mening is gezegt klaar!!!!

en wat betreft '' zielige paarden'' die van mij hebben niks te klagen maar zoals je zei hoort niet bij deze topic, ik ben er niet over begonnen bij deze maar reageerde op de voorgaande........

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:05

Biieniie schreef:
Paintless schreef:

Echt ik snap dit dus niet he. Waarom is dit zielig. Die paarden zijn vrij; kunnen doen en laten wat ze willen zonder dat ze door mensen lastig worden gevallen. HOEZO ZIELIG?!

Die beesten hebben een prachtleven! Ik ben er jaloers op! Beetje eten en spelen de hele dag enzo. Kom maar op. Liever dat dan uren lang gefrunnik aan mijn lijf terwijl ik aan een touwtje vast sta en liever rustig op een weitje sta te eten.. Laat staan 22 uur per dag in een stal staan. Nee hoor. Dan maar een vlecht in mijn staart als ik vervolgens maar lekker op een weitje kan eten! Ipv uren lang gewassen en gedaan worden omdat mijn staart vies is..

mistte je de sarcastische ondertoon?????????????????????????

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:07

Biieniie schreef:
Paintless schreef:

Echt ik snap dit dus niet he. Waarom is dit zielig. Die paarden zijn vrij; kunnen doen en laten wat ze willen zonder dat ze door mensen lastig worden gevallen. HOEZO ZIELIG?! .

Wel eens van cynisme gehoord? ;) :D

Ik vlecht de staart van mijn paard ook regelmatig in. Hij heeft een redelijk dunne staart en ik merk toch dat hij voller blijft als ik hem vlecht. In de zomer doe ik het meestal niet, ivm de vliegen. Alhoewel hij dan ook een vliegendeken op heeft. Ik wissel het wat af, hij heeft niet 24/7 en 12 maanden lang een vlecht in. Het hangt ook van het wedstrijdseizoen af ;)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:13

Ja ik heb van cynisme gehoord. Betwijfel of dit cynisch bedoeld is, maargoed.
Dat is het nare van zo'n forum. Dat kan je soms niet goed aflezen. ;)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:16

Je gaat me toch niet vertellen dat je dit ook serieus neemt? Deze laatste pagina druipt gewoon van het cynisme :D
Sonja schreef:
:j Is snielugh, moeten geborsteld worden en in de CM gezet! Daarom worden Mustangs toch ook af en toe bij elkaar gedreven? Is om de maantjes te trekken en in te smeren met CM :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:18

Tskkkk ik word ook nóóit eens serieus genomen... ^)
Zeker omdat ik een fjord heb he... jullie met je }:0 -paarden.... }>

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:18

Ik vlecht de staart ook van 1 van me paarden, omdat hij heel erg aan de diaree is en zat van top tot teen onder.
Normaal laat ik hem gewoon lekker los hangen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:51

ik ben altijd cynistisch. zoals mayflower kan bevestigen. :D

had ik er een emoticon bij moeten doen???

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:02

gebruik m niet zo heel veel ,maar toch wel handig met witte staart dat als de bak weer een prutbende is dat ik m niet elke keer hoef uit te spoelen (voor het paard ook niet fijn dan)
hoppa zakkie eraf, vlechtje eruit ,zakje afspoelen onder de kraan, paard + baas happy :Y)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:52

Nou de duizend vraagtekens zijn misschien ENIGZINS overdreven?
Helaas zijn er genoeg mensen die er echt zo overdenken (voorbeeld mustangs) ook ben ik de afgelopen jaren door de gemiddelde dressuur ruiter te vaak aangesproken op die 'zielige' vlecht in de staart. (oa de staart van het spring paard van mijn exwerkgever gevlochten voor de training die hij woest eruit haalde onder het mom 'je gaat geen ordinaire koeienpaard van dit dure beest maken!' ) Dus ja misschien dat ik daarom een beetje heftig ik erop ben haha

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:55

Sonja schreef:

Kunnen we niet een actiegroep oprichten? 8-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:18

een ordinaire koeienpaard???
dát vind ik nou nog eens kort door de bocht.

beide rassen zullen qua prijs op de zelfde golflengte zitten.
dan heb ik liever een ordinair koeienpaard met een vlecht dan dat ik bij zo'n arrogant persoon in de buurt moest komen.

ik begrijp je helemaal hoor. het wordt je vergeven, zo'n reactie had ik dan ook gehad. :j

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:17

dank u :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:27

En dat allemaal om een vlecht in een staart :roll: