Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Heeft iemand zich wel eens ECHT verdiept in het verzekeringsgedoe van ongediplomeerd lesgeven?
Sonja schreef:Heeft iemand zich wel eens ECHT verdiept in het verzekeringsgedoe van ongediplomeerd lesgeven?
superpony schreef:Je hebt gelijk dat super gemotiveerden wel verder reizen. maar neemt niet weg dat ook andere ruiters serieus les willen en serieus genomen willen worden.
Dat iedereen het anders doet is prima. Als je zelf enige basis hebt om het goede voor jezelf eruit te halen. Begin je net en neem je alles klakkeloos aan, kan het mis gaan.
Ook als je basis les hebt gehad en je gaat elders verder, dat alles afgekraakt wordt ( heel vaak ) en het niet op elkaar aansluit om verder te komen. Ik bedoel zoals lagere school, middelbare, uni.......bijv.
Voor nieuwe ruiters vind ik het lastiger, omdat er overal nieuwe trainers zich aanbieden en als je minder lang meeloppt niet weet waar je terecht komt. Je neemt dan misschien maar dingen aan van iemand die met diploma's en titels om je hoofd zwaait die indruk moeten maken. Dat is geen goede basis en niet goed voor de sport zoals ik het nu bekijk en om me heen steeds meer hoor. Ook beginners moeten serieus genomen worden met welk paard dan ook.
Over verspreid: Er zijn meer mensen die willen lessen of vaker dan nu gebeurt. Als er dan niet iemand is op niveau nemen ze genoegen met minder les of 1x in de zoveel tijd afreizen. Met een betere verspreiding zouden die trainers dus misschien wel meer werk hebben aangezien die mensen meer kunnen lessen. Weet er echt vb van, maar ik wilde geen namen, plaatsen etc noemen.
Clinic's worden goed gevolgd, maar in het wedstrijdseizoen is dat lastiger voor velen.
En trainers die met diploma's zwaaien om indruk te maken? In de Westernsport??? Er zijn amper die uberhaupt een diploma hebben. En hoe dan ook, die zullen ze toch ook op basis van hun getoonde "kunsten" gekregen hebben. Tja, daar zullen ook mindere tussen zitten, maar er zullen ook vast mensen zijn die met die trainers weer wel heel blij zijn? Nogmaals, hoe wou je dat beoordelen??
Want zoals Miss PK al heel duidelijk aangeeft met een super mooi recent voorbeeld, wanneer het allemaal kan, komt er weer haast niemand. Datzelfde is erg vaak het geval. Nogmaals, meeste trainers willen best reizen, PeppySan heeft zelfs Rieky Young naar het Noorden gehaald voor een dag les