[WN] Waar zoeken naar een westernpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Waar zoeken naar een westernpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:14

Er zijn haflingers die erg leuk mee doen hoor in de westernsport.. Wel een kwestie van een goede uitzoeken natuurlijk, maar dat heb je bij quarters net zo goed.
Je moet het natuurlijk wel een leuk type paard vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:29

Nog vergeten te vermelden, Mijn moeder wil aan een onbereden paard niet meer dan 1000 euro uitgeven. Ik vind het budget eigenlijk onreel, maar mijn moeder blijft het vergelijken met ons Fjordje wat we voor 1300 hebben gekocht die ingereden was.

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:19

Wat vervelend dat je zelf niet mag bijleggen. Het budget is dan inderdaad niet toereikend. Logisch dat je verlangt naar een eigen paard, maar ik zou wel goed nadenken over wat je nu moet doen. Je wilt dolgraag een westernpaard en met dit budget gaat dat heel lastig worden. Misschien is het inderdaad verstandiger om door te sparen. Als je dan oud genoeg bent kun je zelf beslissen wat je uitgeeft.

Ik kan me voorstellen dat het wachten lastig is. Ik rijd vanaf mijn 14e en heb nu nog steeds geen eigen paard (ben nu 28). Ik heb ook wat bijrijdpaarden gehad in de loop der jaren en kon telkens niet vinden wat ik zocht: het gevoel van een eigen paard. Ik huur nu een paard. Hij is helemaal 'van mij'. Ik mag ermee doen wat ik wil (mits verantwoord natuurlijk :+ ) en kan er naar toe wanneer ik wil. Ik betaal 50 euro per maand en daarbij komen dan nog de benzinekosten en de lessen. Het is even zoeken geweest, maar ik heb nu echt de ideale situatie gevonden en kan er nu ook tevreden mee zijn dat ik geen eigen paard heb.

Het is ook altijd moeilijk om een paard te delen. Vooral als de ander er op een manier mee omgaat die jou niet aanspreekt.

Succes met je keuze!

Anoniem

Re: Waar zoeken naar een westernpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:14

Zeg maar tegen je moeder dat een GOEDE ingereden fjord voor 1300 ook niet echt dagelijkse kost is... Mijn dames hebben toch echt "iets" meer gekost. Nou val ik wel op dure dames met goede papieren, maar toch.

Ook voor een goede onbeleerde haflinger is je huidige budget stomweg te laag.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:19

Ach laat je droom niet varen, ik had op mijn 32e pas een eigen paard! en nu heb ik er 3 *D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:31

De fjord was ook meer een karreknol toen :+
Maargoed, mischien gaat mijn moeder het inzien als we van het weekend bij de opfok zijn geweest en die man daar haar wakker schud dat een normale gezonde pony voor 1000 euro èrg moeilijk te vinden zijn.. Ik snap het niet dat ik niet mee mag betalen, ìk wil het tenslotte toch? 8-)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:43

Weet je waarom ze je niet laten meebetalen? Is dat puur omdat ze het niet nodig vinden een duurder paard aan te schaffen dan het budget wat zij in hun hoofd hebben toelaat? Want op zich als je de reden weet, kun je daar weer mee aan de gang.

Kijk als ze het gewoon zonde vinden van jouw gespaarde centjes, kun je ze misschien duidelijk maken dat je dat juist geen enkel probleem vindt en dat je het er graag voor over hebt!
Is het echt een principekwestie van tot zoveel en meer niet, dan is het misschien een idee om je ouders te betrekken in het bekijken van advertenties van paarden die jij graag zou kopen. Zo krijgen ze misschien een beter inzicht in wat ze (tegenwoordig) kosten.

Feit blijft wel dat als je wel mee mag gaan betalen, je geen geld meer hebt voor een zadel en brommer ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:48

Het grappige is dat mijn vader wel bij wil betalen voor een brommer, maar dus niet extra wil uitgeven voor een paard. Volgens mij vinden ze gewoon dat het hun taak is om voor het paard te betalen, ze hebben er dan weer geen moeite mee dat ik het zadel wil gaan betalen. Hoewel het op deze manier nog wel een maandje duurt voordat we een paardje hebben en ik dan weer +/- 150 euro extra heb. uiteindelijk zal het wel goedkomen..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:51

Neem je moeder 's een keer mee naar een westernranch waar ze haar uit kunnen leggen dat je voor dat bedrag echt geen Quarter EN zadel kunt krijgen.
Misschien dat Star Reiners je verder kan helpen, die zit in Sterksel niet zo ver bij jou vandaan dacht ik

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:54

Klopt ja, Ik ben eigenlijk inmiddels van plan om een 2e hands Barefoot te kopen, zeker gezien we nu vooral naar jonge paardjes aan het kijken zijn en elk halfjaar een nieuw zadel aanmeten niet zon grappig geintje is :+
We zijn nu eigenlijk ook vooral naar 'zomaar een paard' aan het kijken, omdat de echte westernrassen gewoon ècht te duur zijn..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:17

Tja of je moet net toevallig tegen een goedkopere Quarter aanlopen
Ik had dat geluk met mijn paard maar dan nog kostte hij meer dan jouw budget.

Mijn paard heb ik op de ranch in Sterksel leren kennen toen er nog andere eigenaren in zaten.
Misschien dat zij een paardje voor jou weten niet geschoten is altijd mis
http://www.starreiners.com/

Succes in ieder geval !

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:09

Ik heb je een pb gestuurd over een paardje wat we te koop hebben, wellicht is hij wat voor jou!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:19

Te jong, sorry.. 3 Jaar is toch wel minimaal, dan kan ik rustig aan de slag. Het is zo dat hier in de buurt alleen mogenlijkheid is te stallen op een pensionstal of in veel te kleine(20x20) weitjes. je kan dan vast begrijpen dat ik voor de pensionstal ga, maar dat is dan weer duurder.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:34

Het paardje wat ik te koop aanbied is een kruising Quarter-Paint-Appaloosa, dus een 100 % westernpaardje. In zijn lijnen komen oa King Fritz, Mr. Gunsmoke, Doc O' Lena, Boon Bar en Doc Bar voor, dus 'veel' paard voor weinig geld!
Hij is wel jong maar hij wordt in april 2 jaar en als je hem dan nog een half jaartje rust geeft kun je met 2,5 al heel wat doen hoor, alleen nog niet rijden.
Een drie-jarige wordt meteen al een stukje duurder en het is maar wat je zoekt, in jouw geval zal het heel erg moeilijk worden om een paardje te vinden wat past bij de wensen.