[WN] Cap op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zanpar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:45

quarterH schreef:
daar val je inderdaad zelfs met zo'n ding niet negatief op nee :+

En zeker niet op die locatie heb ik gelezen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:48

quarterH schreef:
goedemorgen CT!
ik heb het over HUNTER !!!!! (heb ik iedere post vermeld maar goed).
dus niet over leadline en wran dingetjes.

ik hoor graag wanneer je HUNTER gaat starten met zo'n lycra ding over je cap.

Goedemiddag! Dat is pech zeg. Ik zal nooit HUNTER starten, niet mijn ding.

Een simpel oppimp idee voor mensen die verplicht met een cap moeten rijden, ongeacht het onderdeel. That's all :o . Zag trouwens op ebay een complete set staan...blauwe slinky met bijpassende cap cover met idem steentjes erop...te koop in USA. Whaha ik ook met mijn ideeen, loop ik gewoon achter de feiten aan.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 30-10-09 13:06, in het totaal 3 keer bewerkt

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:52

In mijn ogen maken die lycra dingen het hele cap verschijnsel op shows nog lelijker dan het al is.
Ik zal nooit de aandacht door middel van een cover naar mijn cap willen trekken. Je start toch ook niet met een roze hoed? :\

Cap voor thuis is eigen beslissing. Cap op show is vanaf amateur level 'not done'.

zanpar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:58

En als je al een cap opzet bij de hunter dan zo een afgekeurde.

quarterH

Re: Cap op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:05

ja precies. zo'n mooie ouderwetse zonder bandjes en niet te dik.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:16

HumbleTalent schreef:
In mijn ogen maken die lycra dingen het hele cap verschijnsel op shows nog lelijker dan het al is.
Ik zal nooit de aandacht door middel van een cover naar mijn cap willen trekken. Je start toch ook niet met een roze hoed? :\

Cap voor thuis is eigen beslissing. Cap op show is vanaf amateur level 'not done'.

roze hoed :):)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:21

CT ik heb ff in je profiel gespiekd en vind het superleuk staan bij je dochtertje die hoes ! Maar bij een volwassen persoon zou ik het denk ik niet zo mooi vinden.

Maar zijn QH's echt zo veel braver dan andere paarden ? Wist niet dat daar zon verschil in zat
Maar ik rij geen western maar wel zonder cap eigenlijk, tuurlijk blijft het een paard maar ik HAAT zon ding op m kop en op je fiets heb je ook geen helm op toch ? :+ (rare vergelijking maar ik vind een paard qua schadeval gevaar meer vergelijkbaar met een fiets dan een motor ofzo) En nog een argument ! Ik heb me arm al 2x gebroken door paarden want ik doe mn arm uit reflex voor mn hoofd als ik val en toen had ik wel een cap op ja ! (heb dus genoeg aan me arm) :')

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:21

CounTree schreef:
quarterH schreef:
goedemorgen CT!
ik heb het over HUNTER !!!!! (heb ik iedere post vermeld maar goed).
dus niet over leadline en wran dingetjes.

ik hoor graag wanneer je HUNTER gaat starten met zo'n lycra ding over je cap.

Goedemiddag! Dat is pech zeg. Ik zal nooit HUNTER starten, niet mijn ding.

Een simpel oppimp idee voor mensen die verplicht met een cap moeten rijden, ongeacht het onderdeel. That's all :o . Zag trouwens op ebay een complete set staan...blauwe slinky met bijpassende cap cover met idem steentjes erop...te koop in USA. Whaha ik ook met mijn ideeen, loop ik gewoon achter de feiten aan.

nee hoor je loopt niet achter de feiten aan. hebt alleen problemen met goed lezen af en toe :P
ik heb al eerder gezegt voor jeugd is het prima.
ik zei dat je zo'n lycra ding in de HUNTER niet op moet doen waarop jij een discussie begint die uiteindelijk niet om hunter maar om jeugd ging waar we deze helemaal geen discussiepunt hebben.

ok dan nog een keer:
- cap + cover is prima voor jeugd
- cap voor volwassenen moet je zelf weten, ik zou er zeker niet mee showen
- cap cover in HUS is absoluut not done

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:51

quarterH schreef:
nee hoor je loopt niet achter de feiten aan. hebt alleen problemen met goed lezen af en toe :P....

Okay zal ik het vervolg beter mijn best doen om e.e.a. correct op te vatten cq te lezen. :P

Stomme domme ik |o . Dat ik het nog positief probeer in te zien :o? whahaha. :') :wave:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:42

Hunter is toch al een onzin onderdeel. Als je zo graag in een klassieke engelse outfit wilt starten, ga dan gewoon dressuurproef rijden.

Cap... wat mij betreft eigen keuze. En nee, een quarter is echt niet betrouwbaarder dan een ander paard.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:44

Dan snap je dus totaal niet waar hunter om gaat. Jammer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:52

quarterH schreef:
Dan snap je dus totaal niet waar hunter om gaat. Jammer.

Ik snap volgens mij prima waar het over gaat. Het is toch ooit bedacht om de veelzijdigheid van de quarter aan te tonen? Beetje jammer dan dat dat blijkbaar alleen kan door er speciale wedstrijden voor te organiseren. Toch stiekum dus niet zo veelzijdig?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:04

Aparte wedstrijden? Waar dat dan? In gewoon onderdeel van een normale aqha of apha of nsba show hoor....

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:05

Sorry dat ik me er even mee bemoei Wendy, maar er worden geen speciale wedstrijden uitgeschreven voor alléén Hunter under Saddle; wel zijn er, zowel bij de Quarters als de Paints, in het wedstrijdprogramma het onderdeel Hunter under Saddle opgenomen en dat is weer leuk om te laten zien hoe veelzijdig je QH of Paints is én het is fijn om eventueel kans te maken op een allround titel; hoe meer onderdelen je mee rijdt, hoe meer kans :D

Om niet helemaal offtopic te gaan: De moeder van de TS heeft gelijk, helaas. Ook bij ons op de manege is er een capverplichting, maar als ik naar het strand, bos, duin of zomaar even naar buiten ga, nooit dat akelige ding op mn kop! Ja, héél onverstandig maar ik ben al een grote meid, dus mag ik dat zelf beslissen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:06

wendy bedoelt natuurlijk dat er al genoeg engelse wedstrijden zijn hier dus waarom nog een beetje engels doen op een western show
en om nou te zeggen dat de hunter onderdelen aantonen dat je met een quarter ook engels kan rijden, misschien naar Amerikaanse begrippen dan, want in de gewone dressuur zul je niet ver komen

ach, rassenshows zijn grappig , maar om nu te zeggen dat je je echt meet kwa niveau
dan moet je NRHA of de snaffle bit .... gaan rijden

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:10

engelse wedstrijden en hunter zijn TOTAAL IETS ANDERS!!!
het LIJKT niet eens op elkaar muv een deel van de kleding.
als jullie echt niet verder kunnen kijken dan een zadel en rijbroek is het handig eens wat te lezen ofzo voordat je meningen vormt.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:33

I agree met QH

Dit: Afbeelding

lijkt toch van geen kanten op..

Dit:Afbeelding

Cap in de hunter idd zo'n ouderwetse, maar ik dacht dat je bij de hunter hack wel een veiligheidscap op moet of niet?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:42

nee, precies, het lijkt nergens naar kwa engels rijden, niet meer als een beetje voorwaarts neerwaarts rijden, desnoods nog een proefje of een sprongetje

Hunter, het woord zegt het al, zou moeten voorstellen dat je er mee op jacht zou moeten kunnen gaan
zie jij die hunter ruiters dwars door het veld gaan, over sloten en heggen achter een vos aan
ikke niet

geen flauw idee wat ze ooit bedoelt hebben met de hele hunter maar het komt nergens vanaf en leidt nergens heen
maar ja in Amerika hebben ze nu eenmaal veel minder dressuur dus ze weten waarschijnlijk niet beter

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:45

spatter schreef:
ach, rassenshows zijn grappig , maar om nu te zeggen dat je je echt meet kwa niveau

Bij de Appies misschien niet nee.... :=

En om de hunter met engels rijden te vergelijken? _O- Volgens mij een hoop mensen die hier zo op reageren zonder Quarter en nooit gekeken hebben naar een echte wedstrijd...

Maar goed even nog on topic dan: Cap eigen keus is imo het beste en wat mij betreft zou dit overal en op ieder nivo moeten gelden :j

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:56

Eva_D schreef:
Maar zijn QH's echt zo veel braver dan andere paarden ?

Ja :j

Zo'n "cap slinky" staat dan wel weer leuk bij je staartzak...... :+

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:32

alleen voor de mooi dus...

ik zou er zelfs niet meer aan deknen om zonder cap te rijden. ben afgelopen ma over de kp gevlogen en heb er een hersenschudding aan over gehouden...ik was echt op mijn hoofd geland.
als ik geen cap op had gehad dan had ik hier waarschijnlijk niet gezeten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:34

zanpar schreef:
Bravura schreef:
In mijn omgeving zijn er diverse mensen geweest die na een val van hun super brave paard een schedelbasisfractuur op liepen door zonder cap te rijden.

Zou dat niet aan je omgeving kunnen liggen?

Bravura schreef:
ik sta er niet eens bij stil dat de meeste westernruiters zonder cap rijden, dat mag ieder voor zich weten).

Kijk dat is pas verstandig.

Bravura schreef:
Paardrijden, op welke manier dan ook, is een risicosport - dus waarom geen cap?

Omdat
Citaat:
dat mag ieder voor zich weten).

Bravura schreef:
de rest is aan het gezond verstand van de ruiter of amazone. Zelfs de beste ruiters of ruiters met de braafste paarden, kunnen die ene keer nét verkeerd terecht komen.....

Heeft geen donder met gezond verstand te maken.

Bravura schreef:
In mijn ogen TS, heeft je moeder volkomen gelijk. ;)

Heeft ze inderdaad.Mijn dochter moet ook een cap op.Waarom!!! omdat dat onze keuze is,en niet omdat men dat wil.

Ter info; omgeving Zuid Veluwe
Mbt gezond verstand: jullie keuze en niet omdat men dat wil = voor mij toch gezond verstand.
Mbt gezond verstand en eigen keuze: helaas staat kennelijk in de regelementen dat er voorkeur gegeven wordt aan een hoed....
tja, ik spreek mbt mijn eerder genoemde reactie zoals ik er tegenaan kijk, verder vind ik het best wat een ander doet. ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:35

Lekker topic geworden dit ;)

Maar hoe je het ook wendt of keert... Hunter is NIET om te laten zien hoe veelzijdig een quarter is. Dat is wel het argument dat altijd gebruikt wordt.

Ik heb niks tegen hunteren, ik vind het best een aardig onderdeel, maar ik zie vooral pleasure paarden die nu op twee handen gereden, iets meer voorwaarts mogen lopen met een ruiter in heel ouderwetse engelse kleding erop ;) Sorry Pien.

Dat is nogmaals best leuk, maar niet veelzijdig. En daar zou het ooit echt voor bedoeld zijn geweest. Vanuit die optiek heeft Wendy weer gelijk. Als je wilt laten zien dat je paard veelzijdig is en ook 'dressuur' kan lopen (kennelijk het oorspronkelijke doel) ga dan gewoon een dressuurwedstrijd starten ;)

Cap: vanaf 18 jaar, moet je het gewoon lekker zelf weten vind ik.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:48

Dus...volgens de mensen zonder Quarters hier moet je gewoon maar gaan dressuur rijden als je wil hunteren?? :? _O-

Anya er is geen optiek of gelijk van Wendy of jou hierin! De hunter bestaat al veel langer voordat jullie je er mee gingen bemoeien of persé je mening wilden geven erover, mening is prima maar zijn in deze zeker geen feiten hoor! :n

Ik wil hunteren en niet dressuren of de veelzijdigheid van mijn Quarter laten zien en dat kan gewoon bij de AQHA en dat is een feit! ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:51

Miss PK dat zeg ik niet.. hunteren is een op zich staand onderdeel geworden. Dat in mijn optiek niet zo gek veel met dressuur te maken heeft, anders dan engelse kleding en optuiging.

Ik zeg: het is ooit bedoeld om te laten zien hoe veelzijdig een quarter is, zo van.. kijk eens.. ze kunnen ook engelse sport.

En dat is niet zo (meer zeg ik niet).

Ik heb dat argument van veelzijdigheid niet verzonnen. Het wordt door juryleden aangehaald. Het wordt door de wran aangehaald als reden waarom hunter niet toegevoegd wordt als onderdeel. En dat zal vroeger misschien zo zijn geweest, maar dat is niet meer zo.