[WN] Slidinghoefschoenen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Re: Slidinghoefschoenen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:59

Waarom zie je het niet zitten om er ijzers onder te laten slaan?

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:03

Daar gaat dit topic niet over.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:25

Maar het wordt in dit topic door iemand genoemd, dus als het kan wil ik graag een linkje (of via pb).

@ Yildiz: Ik wil het liefst geen ijzers als het niet nodig is. Daarbij kan mijn pony weleens kuren hebben bij de smid als ze hengstig is, dan is bekappen al niet leuk, laat staan ijzers slaan, maar goed ik dwaal af :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:57

Wafel schreef:
Daar gaat dit topic niet over.

Zucht.. waarom iemand de kans ontnemen iets bij te leren/ervaringen te delen? Doe niet zo moeilijk joh!

Zo, nu kan iedereen weer lekker ontopic gaan. :roll:

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:50

Dit is een heel intressant onderwerp en laat nou net een maand of drie geleden, ik dacht zelf het augustus nummer, een heel artikel in het Duitse blad Western Horse gestaan met o.a. de merken Marquis, Easy Boots etc. Helaas kan ik dit nummer effe niet zo snel vinden maar anders doe ik 'm misschien nabestellen. Als ik 'm heb zal ik het stuk inscannen en doorsturen naar diegene die er intresse in hebben.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:09

HappyAppy schreef:
Dit is een heel intressant onderwerp en laat nou net een maand of drie geleden, ik dacht zelf het augustus nummer, een heel artikel in het Duitse blad Western Horse gestaan met o.a. de merken Marquis, Easy Boots etc. Helaas kan ik dit nummer effe niet zo snel vinden maar anders doe ik 'm misschien nabestellen. Als ik 'm heb zal ik het stuk inscannen en doorsturen naar diegene die er intresse in hebben.

Ik heb zeker interesse in dat artikel.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:12

Nog even dit: er waren veel positieve ervaringen mee behaald, met name de Easy Boot Glove (het nieuwste model) kwam erg goed uit de bus kan ik me herinneren. Sjezus wat baal ik ervan dat ik juist dit nummer mis :( :( .

Heb tevens de vraag over hoefschoenen en plates gesteld bij EasyCare Inc. Ik wacht het af.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:14

ElCid, ik ga m'n best doen ;) .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:24

HappyAppy schreef:

Fijn, ik hoop dat je hem nog vind :D !
Wij zullen hier eens navraag doen bij Rob Renirie. Als ik van zijn kant iets weet laat ik dat hier ook weten.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:53

HappyAppy schreef:

Ik heb zeker intressen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:58

Binnenkort komt onze smid weer op stal. Ik zal hem een keer vragen wat hij ervan vindt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:43

De argumenten waar mijn smid mee kwam is dat het gewoon niet stabiel onder de hoef zit en dus niet bruikbaar is. Hij gaf aan dat er telkens nieuwe innovaties op het gebied van beslag en dergelijke zijn, maar het gekke is dat men telkens weer op hetzelfde beslag terugkomt.
Waar hij op doelde is dat in de lange geschiedenis van beslag, er maar weinig veranderingen zijn geweest.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:56

ElCid schreef:
HappyAppy schreef:

Fijn, ik hoop dat je hem nog vind :D !
Wij zullen hier eens navraag doen bij Rob Renirie. Als ik van zijn kant iets weet laat ik dat hier ook weten.

Laat mij ook maar iets weten! Zeer zeker geïnteresseerd!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 07:36

Goed nieuws, mijn vriendin heeft m geleend, was ik even vergeten :+ maar nu hoef ik ook niets na te bestellen en das ook fijn.

Ik denk ook dat niet iedere hoefschoen geschikt zal zijn, wel denk ik dat in deze situatie heel erg goed naar de bak gekeken moet worden. Het zal denk ik ook fijn zijn voor mensen die hun paarden wat meer allround rijden. Ik weet t verder ook niet hoor, heb maar globaal in dat artikel zitten spitten, binnenkort heb ik m terug.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:14

Wafel schreef:
Iemand ooit getest sliding ijzers onder hoefschoenen te laten zetten. Het kan wel !
Maar werkt het ook ?

WTF??? :wow:

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:28

Stipje! Het lijkt me ideaal! Kunnen ze evengoed lekker in de kudde lopen op het land én gewoon normaal doortrainen i.p.v. een afgezet stukje land of alles eraf en de training aanpassen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:45

Inderdaad! Als je de ambitie hebt om je paard vooral veel op het land te laten lopen, als gevolg van een blessure, moet je vooral lekker gaan reinen met een hoefschoen-met-sliders eraan! :j 8-) :P

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:09

Ik vind dat er wel heel negatief over gedaan wordt hoor! Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat ie zelf een experiment wil doen met zijn paard met slidingschoenen! Iedereen is gewoon op zoek naar extra mogelijkheden en eventuele ervaringen van anderen, zodat ze dit veilig uit kunnen proberen!
Je hoort ons toch ook niet zeiken over ijzers. Ook daar heb ik al flinke ongelukken mee zien gebeuren, hoor! Paarden die anderen meteen knetter kreupel schopten, paarden die uitgleden in de wei of op buitenrit en al die paarden waarvan de hoeven naar de filistijnen gingen door de ijzers.

Dus ook dat lijkt mij niet ideaal en ik vind het dus alleen maar slim dat sommigen kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. Als je daar niks mee te maken wil hebben, prima, maar bemoei je dan niet in de discussie!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:27

Ronne schreef:
Ik vind dat er wel heel negatief over gedaan wordt hoor! Ik heb hier nog niemand horen zeggen dat ie zelf een experiment wil doen met zijn paard met slidingschoenen! Iedereen is gewoon op zoek naar extra mogelijkheden en eventuele ervaringen van anderen, zodat ze dit veilig uit kunnen proberen!
Je hoort ons toch ook niet zeiken over ijzers. Ook daar heb ik al flinke ongelukken mee zien gebeuren, hoor! Paarden die anderen meteen knetter kreupel schopten, paarden die uitgleden in de wei of op buitenrit en al die paarden waarvan de hoeven naar de filistijnen gingen door de ijzers.

Dus ook dat lijkt mij niet ideaal en ik vind het dus alleen maar slim dat sommigen kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. Als je daar niks mee te maken wil hebben, prima, maar bemoei je dan niet in de discussie!

Ik ben best benieuwd hoor, maar experimenteren met de benen van mijn paard? Neu...dankuwel....
Ik zou dan toch eerst wat positieve geluiden over die hoefschoen willen horen. En vandaar dus de negatieve posts hier; daar is dus een chronisch gebrek aan. Misschien omdat die dingen (nog) niet duegen?

ps Ook zonder ijzers kunnen paarden uithalen. Laatst nog eentje laten inslapen vanwege een (ongeijzerde) hoef...

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:39

Klopt, zonder ijzer is er vaak ook schade, maar met is het vaak wel erger. En dat is maar een van de vele nadelen.

Het probleem is dat de meeste mensen die hier zeggen dat het negatief is, het zelf nooit hebben geprobeerd.
Ik zei ook dat niemand hier van plan is zelf een beetje gaan experimenteren, maar echt op zoek naar gedegen onderzoek hiernaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:46

Ronne, als het echt wat zou zijn, zou niemand meer plates gebruiken ;)

Er komt echt zoveel kracht bij een sliding(!!!!!!!!!!) stop, dat is niet zo makkelijk dat het met een hoefschoen wel kan...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:47

Ja maar je komt niet tot die concluesie als je het niet eerst probeert Niels, en zoals al gezegd, niemand riskeert zijn eigen paard.

Ik ben trouwens ook wel benieuwt naar dat artikel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:49

Nee, ik volg de (in mijn ogen) experts en ik heb nog geen enkele expert gevonden die ze aanraadde. Zelfs een van de topsmeden in Nederland heb ik het gevraagd en ook die raadde mij het met klem af.
Is jammer dat ik die pb gewist heb (is al tijden terug) was wel interessant :j

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:51

Ikzelf denk dat het wel te realiseren is alleen moet je wel een hele goede bodem hebben en iemand erbij die jou en je paard hiermee kunnen helpen. Iemand die zelf met deze methode op de hoogte is en daar zijn er hier in het schitterende Holland :O waarschijnlijk ook niet te vinden zal zijn. Nou zijn we ook wel een beetje volkje die niet snel openstaan voor eventuele andere methodes. Ik zal er ook niet meteen morgen plates onder schoenen laten slaan en gaan maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar de testen die bij onze oosterburen wel aan de gang zijn.

Wat vinden jullie dan van mensen in de USA die endurance rijden met die paarden en over de meest onbegaanbare terreinen heen denderen, zie easycare.com ? Het is misschien geen vergelijking maar minstens net zo belastend als misschien de reining. Tja.......

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:51

Nee, daarom! Als iedereen bij voorbaat al zegt dat het niet kan, zal het ook nooit kunnen!

Ik zeg niet dat het zeker kan (anders had ik het al onder mijn paarden zitten he), maar ik zeg wel dat de mogelijkheid het onderzoeken waard is! En als iedereen dan blijft roepen dat het toch geen zin heeft, bereiken we nooit iets he!

En inderdaad, mocht het dalijk blijken te werken, zal niemand meer plates gebruiken! Maar dan vraag ik wel patent aan! ;)