[WN] Anky op reining show in Las Vegas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Anky op reining show in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:59

Weet ik veel :D
Maar dan zie ik juist het omgekeerde van een hetze.

Uit de post van Sonja lees ik juist dat Jurgen nu wel goed kan rijden, maar dat hij dat ook heeft moeten leren. Klopt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:01

OKHannes er is geen verkapte hetze tegen TM, als ik vind dat daar k*t gereden wordt dan zeg ik gewoon dat daar k*t gereden wordt en dat zie ik hier nergens staan. Doe toch eens niet zo schizofreen daar, jullie zijn echt minder interessant als je zelf denkt... Ik had gewoon even een naam nodig van een (nu) goede ruiter die vroeger ook vaak zat wat verkloot heeft.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:09

Sonja schreef:
Nuttige bijdrage +:)+
Ik hou eigenlijk niet zo van rose.
hahaha, ik ook niet :+
Nog een nuttige bijdrage: gave muziek! :)ddd :')

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:34

[quote="Sonja"]OKHannes er is geen verkapte hetze tegen TM, als ik vind dat daar k*t gereden wordt dan zeg ik gewoon dat daar k*t gereden wordt en dat zie ik hier nergens staan. Doe toch eens niet zo schizofreen daar, jullie zijn echt minder interessant als je zelf denkt... Ik had gewoon even een naam nodig van een (nu) goede ruiter die vroeger ook vaak zat wat verkloot heeft.[/quote]

Ok, dan bij deze mijn excuses. Ik kreeg t idee dat je t niet alleen over vroeger had, vandaar.
En we zijn echt niet schizofreen hoor, zeker niet als engelse ruiter daarzo. ...da's ligt overtrokken ;-)

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:53

Dit was geen "pure" reiningwedstrijd. Dit was een 'reining' wedstrijd georganiseerd in Las Vegas waar dressuur en springruiters waren voor een wedstrijd en ze hebben daar een 'reining-discipline' team wedstrijd van gemaakt. In elk team dus bijv. Europa zat 1 reiningruiter (Ann Fonck), 1 dressuurruiter (Anky) en 1 springruiter (weet de naam niet meer), en dan met teams tegen elkaar op geleende (van USA eigenaren) paarden.

Even op de hoogte blijven van wat er in de sport gebeurd en 3/4 van het commentaar kan al wegblijven. Het is dus niet zo dat Anky 'ineens' op een hele grote reining show is gaan rijden.

Verder, laat haar lekker haar ding doen zolang ze er lol in heeft.

Groetjes, Gisela

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:56

Hmm.. ik krijg eerder de indruk dat het een beetje miscommunicatie is tussen haar en het paard. Ze lijkt toch duidelijk de knopjes niet helemaal te kunnen vinden. En dat zal waarschijnlijk zijn omdat het paard superfijn aan de hulpen staat en zodra je maar 1 centimeter verkeerd zit met je gewicht of hulp, hij niet begrijpt wat je wil en het er dus rommelig gaat uitzien. Ik geloof niet dat veel anderen het beter doen op zo'n moment :D

Edit: Dat verklaard een hoop Gisela!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:59

Eigenlijk is Anky gewoon een mens en is het ondanks al haar ervaring best heel spannend ook.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:34

Menig L3 ruiter rijd nog beter als haar, dat is wat ik ervan vind

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:16

Ik gun Anky haar hobby van harte en denk wel dat we de lat voor haar hoger leggen dan voor een andere ruiter.
Maar....als je zo moet sjorren aan de mond van je paard dat deze het wagenwijd openspert bij o.a. een stop, ben je gewoon nog niet zover dat je al op dit nivo moet willen rijden. Dressuurkoningin of niet!
Mijn gedachtes bij dit filmpje zijn dan ook: "Jammer!"

kaspertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:27

Hoe rijden jullie je paarden dan, allemaal met grote bogen in de teugels?? Ik vind sommige reacties nogal overdreven!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 13:32

Zoooooo wat een reacties!! 4 Bladzijdes vol!

Zo te zien op het filmpje was ze gewoon erg gespannen, ze had beter op safe kunnen rijden en de tijd voor alles nemen. Goed de rundowns inzetten, hesitaten voor de spins.
Maar ze heeft er vast veel van geleerd, en ik ben benieuwd om een filmpje van nu te zien, hoe ze voorruit gegaan is.

Het gaat er immers om dat ze zelf maar lol heeft.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:35

Oke, ik ben normaal gesproken echt de laatste die het voor Anky opneemt, maar ik vind sommige reacties hier echt bespottelijk. Omdat ze wereldkampioene dressuur is moet ze ook maar meteen perfect western kunnen rijden? Ja, western en dressuur heeft zeker overeenkomsten, maar het zit een wezenlijk verschil qua principe achter.

Ik vind dat ze dit best al goed doet. Het ziet er ietsje onwennig uit en de stops en spinns zijn nog niet echt dingen waar je mond van open vallen, maar hey, het ziet er ook niet slecht uit.

@ Elliebelle: Ze had hir naar mijn idee inderdaad iets safer kunnen rijden...aan de andere kant: Anky, waarom niet met zo veel lef je proeven rijden!?!?!?!?!?!

Komt allemoal wa, zou ik zeggen! :D

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:35

Volgens mij gaat het er toch ook om dat het paard er plezier in heeft...

Maar aan de foto's in je profiel te zien zit dat bij jou wel goed. Geen open monden of gesjor! Kaspertje zo moet het dus!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:36

Monnik schreef:
Volgens mij gaat het er toch ook om dat het paard er plezier in heeft...

Maar aan de foto's in je profiel te zien zit dat bij jou wel goed. Geen open monden of gesjor! Kaspertje zo moet het dus!

Zie jij dan ergens dat dit paard er geen lol aan heeft?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:37

MSQuincyTE schreef:
Menig L3 ruiter rijd nog beter als haar, dat is wat ik ervan vind

whahaha sorry hoor maar wat een onzin.
heb je jezelf al eens op filmpjes gezien?
als ze jou (of iedere andere ' L3' ruiter) op dat paard hadden gezet had je dit er echt niet uitgehaald hoor.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:43

Ze heeft niet voor niks een andere quarter te rijden
Met deze was de klik er niet !

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:54

Aaah, nou niet zo flauw tegen Anky. :(:)

Ik vind dat ze het best OK doet en het is juist respect voor, dat ze zo met de billen bloot gaat.
En ik vind het niet negatief voor het western, ze laat eigenlijk zien hoe moeilijk het eigenlijk is, ook voor haar.
Kijk maar hoe moeilijk het is om een spin in te zetten, en die open mond ,als gevolg dat het paard wat rennerig/heet is en Ank nog niet alle vaardigheid heeft om het anders op te lossen,..ach het is haar vergeven. En ook weer het bewijs hoe moeilijk het is , op een vrijwel vreemd paard te stappen en het dan gewoon (goed) te doen!
Dus misschien geeft dit juist respect voor de reiningtop?
Laat Anky maar lekker doorgaan...

De uitleg van Gisela verklaard veel en idd veel commentaar was dan niet meer nodig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:57

Backup schreef:

Vind ik het alsnog erg knap dat ze dit met een paard heeft kunnen fiksen waar ze geen klik mee heeft...!

kaspertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:59

Beetje flauwe reactie monnik vind je zelf ook niet.... :Z

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:19

Backup schreef:

Het paard waar ze in dit filmpje op rijdt heeft ze waarschijnlijk dezelfde dag (of hooguit een dag voordat ze er mee moest starten) leren kennen :P Het is een run tijdens het 'pauzenummer' van het spring & dressuurconcours in Las Vegas, toch?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:03

superpony schreef:
Eigenlijk is Anky gewoon een mens en is het ondanks al haar ervaring best heel spannend ook.

Dat vind ik ook. OK, ze is beroemd en wordt gezien, maar ook al kun je nog zo goed paardrijden iedereen zit wel eens scheef of maakt een fout op het verkeerde moment en dan ook nog een vreemd paard onder je kont. Nee, ik geef het een ieder te doen :j

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:07

Ik vind het knap dat ze op een vreemd paard stapt en dit laat zien. OK, niet alles ziet er even netjes uit maar op de cirkels laat ze het paard toch echt wel los. Afkraken is altijd makkelijk maar doe het maar eens na op een vreemd paard.
De opmerking met dit paard was de klik er niet dus nu heeft ze een ander paard gaat al helemaal niet op want, zoals Gisela zegt, en ook te horen is op het filmpje, het is een vreemd paard die ze niet kent en dus niet het paard dat ze van Rieky had.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:33

Gisela schreef:
Dit was geen "pure" reiningwedstrijd. Dit was een 'reining' wedstrijd georganiseerd in Las Vegas waar dressuur en springruiters waren voor een wedstrijd en ze hebben daar een 'reining-discipline' team wedstrijd van gemaakt. In elk team dus bijv. Europa zat 1 reiningruiter (Ann Fonck), 1 dressuurruiter (Anky) en 1 springruiter (weet de naam niet meer), en dan met teams tegen elkaar op geleende (van USA eigenaren) paarden.

Even op de hoogte blijven van wat er in de sport gebeurd en 3/4 van het commentaar kan al wegblijven. Het is dus niet zo dat Anky 'ineens' op een hele grote reining show is gaan rijden.

Groetjes, Gisela

Bedankt voor de toelichting Gisela!

Hier bijvoorbeeld Rodrigo Pessoa 'aan de reining'. Valt voor sommigen vast ook nog wel iets over af te z**ken... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YpUaKBw89vU

Misschien leuk om eens naar de omroepers te luisteren? Die zijn positief en zien er de humor van in.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:37

CZpaint_av schreef:
Ik vind het knap dat ze op een vreemd paard stapt en dit laat zien. OK, niet alles ziet er even netjes uit maar op de cirkels laat ze het paard toch echt wel los. Afkraken is altijd makkelijk maar doe het maar eens na op een vreemd paard.
De opmerking met dit paard was de klik er niet dus nu heeft ze een ander paard gaat al helemaal niet op want, zoals Gisela zegt, en ook te horen is op het filmpje, het is een vreemd paard die ze niet kent en dus niet het paard dat ze van Rieky had.

_/-\o_ Idd , dit paard "leent" ze , en heeft ze waarschijnlijk 1 of 2 keer even mee kunnen oefenen.......

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 16:42

storrum schreef:
Gisela schreef:

Groetjes, Gisela

Bedankt voor de toelichting Gisela!

Hier bijvoorbeeld Rodrigo Pessoa 'aan de reining'. Valt voor sommigen vast ook nog wel iets over af te z**ken... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YpUaKBw89vU

Misschien leuk om eens naar de omroepers te luisteren? Die zijn positief en zien er de humor van in.

Tsja goed reining rijden is nog niet zo makkelijk he, dat doe je maar niet zo even. ;)