[WN] Klacht indienen bij de WRAN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:47

Jan_Trel schreef:
Showorganisatoren organiseren voor eigen risico, wie trekt z'n portomonee als een organisatie financieel de mist in gaat? Juist de organisator. Niet de deelnemers, .

Kijk! Daar zeg je het toch zelf!

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:53

*\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ *\o/* *\o/* :x :x :? :? Ik kan hier eigenlijk maar 1 ding over zeggen

Bokt zou bokt niet zijn

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:01

Jan_Trel schreef:
Dit zal me wel niet in dank worden afgenomen,

:D :D :D :D :D :D

quarterfrind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:17

Ik lees hier dat er maar 1 klacht is van een amateur ruiter.
Ik heb toch echt een slidingstop gezien van een meter of 10 in deze bak.
Ik denk niet dat deze ruiter zijn paard zal vernagelen als de bak zo slecht zou zijn.
Het lijkt me meer een (onterechte) hetse tegen de WRAN.
Maar zo zijn hier nog wel een stuk of 10 bokkers die zitten te zieken. Waarschijnlijk ook amateurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:22

quarterfrind schreef:
Ik denk niet dat deze ruiter zijn paard zal vernagelen als de bak zo slecht zou zijn.
Maar zo zijn hier nog wel een stuk of 10 bokkers die zitten te zieken. Waarschijnlijk ook amateurs.

Als je op jouw berichten zoekt word je nou ook niet bepaald vrolijk >;)
Duidelijk dat jij niet op bokt zit om de positive sfeer te versterken :D

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:30

Jan_Trel schreef:
Jan_Trel schreef:
Dit zal me wel niet in dank worden afgenomen,

:D :D :D :D :D :D

Sommige mensen zijn snel tevreden ;) :D :D :D _O-

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:34

quarterfrind schreef:

Ach sommige mensen lezen alleen wat ze willen lezen......
Ik sta zelf op een (reining)stal waar de zelfe mening als die van TS wordt gedeeld.....
Gezondheid van het paard staat voorop.....beetje kinderachtig om mensen dan amateurs te noemen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:46

quarterfrind schreef:

Nee, er is 1 iemand geweest die gewoon een klacht wil indienen over de gang van zaken.

Uit de startpost:
Citaat:
Na ruim een uur van onduidelijkheid,bleek dat uitschrijven geen optie was.Het WRAN bestuur was gebeld en een ieder die niet startte ( en dus ook geen inschrijfgeld zou betalen) kon de deelname aan het NK wel vergeten.Dus mijn inschrijfgeld was ik sowieso kwijt.

a) Waarom bellen met het wranbestuur, uitschrijven kan altijd! Ok, inschrijfgeld ben je dan kwijt... so? -> zie regel 144
b) What the f*ck heeft deelname aan het NK hier mee te maken? Dit geldt alleen als je niet op komt dagen en niet wil betalen. Dit geldt niet speciaal voor het NK, maar voor "volgende evenementen totdat betaling alsnog heeft plaatsgevonden" -> zie regel 157

Is dit deelname aan NK wel zo gezegd en WIE heeft het dan gezegd?

Maar een klacht indienen mag ALTIJD.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:59

quarterfrind schreef:

Uhm...... Wran werkt toch niet met amateur en open? Deze steek onder de gordel die totaal niks toevoegd slaat dus helemaal nergens op

Paintless

Re: Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:19

volgens mij is er ook nooit 1 negatieve klank over regina gezegt. er is juist gezegt dat ze altijd leuke wedstrijden organiseerd en dit niet van haar gewent was.
ik heb helemaal niet het ide dat specifiek de WRAN onderuit gehaald wordt, alleen heb ik een gevoel van: ja hoor, weer een WRAN wedstrijd. van alle andere organisaties hoor ik nooit klachten.
bovendien had de jury zelf ook wel kunnen zien dat een bodem met tapijtsnippers te stroef was om fatsoenlijk reining op te rijden.
dus de regel waar rom op wijst geld ook niet echt naar mijn mening, want ze was wel op komen dagen en had een geldige reden om uti te schrijven.

mijns inziens

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:30

Paintless, de hele regel 144 is:

regel144 schreef:
Iedere deelnemer, die zijn inschrijving terugtrekt, krijgt geen vergoeding van startkosten, met uitzondering van aantoonbare ziekte of verwonding van zijn paard of van zijn persoon, of wegens een sterfgeval in de familie, waardoor hij niet starten kan. In dit geval wordt 50% van het betaalde startgeld terugbetaald (dus niet de overige kosten als stalling e.d.). Hiervan zijn uitgezonderd de (gedeelten van -) startgelden die als geldprijzen worden uitgekeerd.

Dus het kan wel je mening zijn dat ze een geldige reden had om terug te trekken, maar geld terug is er niet bij of slechts voor 50%

Niet rijden kan natuurlijk altijd.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:44

Niels schreef:
Dag Brigitta.

Jij zegt dat je een mail kan sturen naar de wran. Wij hebben in (3?) weken tijd 2 mails gestuurd naar de wran waarvan er (nog?) niet 1 geantwoord is. Dus antwoordt de WRAN dan wel op hun mail??

Daar komt bij, een officiële klacht indienen kost 25 euro, als je als 50 euro hebt weggegooid ga je niet nog eens 25 euro weggooien.

Met vriendelijke groet

Niels

Niels,

Een officiele klacht indienen kost niks.
Op de wedstrijd zelf kun je wel protest aantekenen

regel170 schreef:
Protesten kunnen tot ½ uur na afloop van het laatste onderdeel schriftelijk met juiste omschrijving van redenen op het wedstrijdsecretariaat worden ingediend tegen contante betaling van de volgende kosten:
€25 bij eendaagse wedstrijd
€50 bij meerdaagse wedstrijden
€100 bij Ned Kampionschappen.
Over het protest beslissen jury, wedstrijdsecretaris en wedstrijdleider gezamenlijk. Wordt het protest toegewezen, worden de protestkosten vergoed, anders gaat het bedrag naar de wedstrijd kas.

Niet "klacht indienen bij de WRAN" verwarren met "Protest indienen op de wedstrijd".

Dit laatste is vooral bedoeld als je bv -5 hebt gehad terwijl dit niet terecht was. Als je anders had gewonnen kun je hiervoor dus een protest aantekenen.
Of bijvoorbeeld dat er twee ruiters in 1 onderdeel starten met hetzelfde paard.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:56

conclusie: de organisatie heeft goed gehandeld.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:20

Ik hang er dan weer geen conclusie aan over het handelen op zich, maar idd, de deelnemer had geen recht op teruggave van inschrijfgeld.
Aan de andere kant had het dreigen met het niet mogen starten op het NK niet mogen gebeuren.
Hoe dat precies gezegd is, weet ik niet, gezien Wwrangler zegt dat het niet zo is. Maar dat is woord tegen woord.

Achterom

Re: Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:22

Klopt, maar toch lijkt het mij dan persoonlijk wel zinnig om tóch een klacht in te dienen. Want regels zijn natuurlijk ook geen vaststaande feiten. Regels moeten aangepast kunnen worden als blijkt dat ze in de praktijk niet (goed) werken. En om dat te laten blijken heb je mensen nodig die ook formeel hun grieven kenbaar maken...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:58

Wendy schreef:
Want regels zijn natuurlijk ook geen vaststaande feiten.

Nou, dat zijn ze juist wel :D
Dat regels aangepast kunnen worden ok, maar om nou mensen hun geld terug te geven als ze op de wedstrijd besluiten niet te starten? :n

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:02

Heel goed Wendy, dat bedoel ik nou!!! *D
Als de praktijk uitwijst dat een regel aangepast moet worden, moet dat ook via de officiele weg gebeuren!

En Katalist1, je bent wel de starter van dit topic maar ik kan me voorstellen dat je niet wist dat het topic zich deze kant uit zou ontwikkelen. Mijn uitval was ook niet specifiek op jou gericht, maar op die personen die ik ervan verdenk dat zij geen zuivere discussie willen voeren. 8-)

Ik denk dat hiermee wat mij betreft alles gezegd is over dit onderwerp dus ik trek mij terug uit de discussie en ga het ook niet meer verder lezen!
Veel plezier ermee! }>

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:07

Romkabouter schreef:
Wendy schreef:
Want regels zijn natuurlijk ook geen vaststaande feiten.

Nou, dat zijn ze juist wel :D
Dat regels aangepast kunnen worden ok, maar om nou mensen hun geld terug te geven als ze op de wedstrijd besluiten niet te starten? :n

Zeg ik dat dan? Volgens mij heb ik in het begin al aangegeven dat de motivatie voor het indienen van een klacht nooit kan zijn om het inschrijfgeld terug te vragen.
Maar er wordt zo wel aandacht gevraagd voor andere onderliggende problemen: de verplichting om een hele lijst verplichte onderdelen uit te schrijven en het punt van de geschikte bodem. Een accomodatie moet al aan aardig wat regels voldoen... maar wie heeft verantwoordelijkheid om dit te controleren?
In deze discussie wordt al duidelijk dat daar heel verschillend over wordt gedacht: is dat de individuele deelnemer, is dat de jury, is dat de organisator van de wedstrijd of is dat de wran (onder wiens vlag de wedstrijd immers wordt uitgeschreven)? Om een dergelijk issue onder de aandacht te brengen is volgens mij het indienen van een klacht een prima middel. Maar goed, zo denk ik er over, als buitenstaander.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:14

Wendy schreef:
Zeg ik dat dan?

Zo kwam het wel op mij over :+

Wendy schreef:
Maar er wordt zo wel aandacht gevraagd voor andere onderliggende problemen: de verplichting om een hele lijst verplichte onderdelen uit te schrijven en het punt van de geschikte bodem. Een accomodatie moet al aan aardig wat regels voldoen... maar wie heeft verantwoordelijkheid om dit te controleren?

Correct, maar een jackpot reining + reining trophy heeft NIKS met de WRAN van doen.
Dat ze idd wel in de wranklassen reining uit moet schrijven kan de organisatie idd niks aan doen, maar die discussie kun je beter aan kunt dragen voor een ALV.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:20

Romkabouter schreef:
maar die discussie kun je beter aan kunt dragen voor een ALV.

Leuk, zo'n forum en geschreven taal. Komen dingen toch vaak anders over dan bedoeld...

Klacht, ingezonden brief voor ALV, misschien wel allebei... maakt mij weinig uit, maar ik blijf van mening dat het goed is om hier formeel aandacht voor te vragen :) En dan idd wel op een nette manier, en dus niet door middel van een slecht geschreven briefje oid.

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:35

Ik weet echter van diverse deelnemers van de reining, dat ze vooraf gebeld hadden om te informeren naar de bodem.... er werd verteld dat de bodem goed was, dus daar ga je dan ook vanuit.
Ik heb het hier niet alleen over amateur ruiters,...( het woord amateur is overigens taboe bij de WRAN en men dient dan ook te spreken over L2 ruiters.. anders word men niet begrepen.)

het is absoluut geen aanval naar Regina, want wij hebben het met Regina keurig uitgesproken, zodat we elkaar niet scheef aan hoeven te kijken in de toekomst.

Ik vind dit echter wel een verantwoordelijkheid van de WRAN. Ook een wedstrijdorganisator kan fouten maken en dingen over het hoofd zien, misschien is het geen slecht idee om de locatie vooraf te laten controleren door iemand van de WRAN, die verder compleet buiten deze wedstrijd staat. Die kan dingen toevoegen, verwijderen of verbeteren die de organisatoren door alle drukte over het hoofd hebben gezien.

zo komen er waarschijnlijk minder klachten binnen over de WRAN, want sinds de invoering van de nieuwe regels hoor ik veel klachten om mij heen van mede westernruiters. Dat is erg jammer, omdat vooral de mensen zonder QPA afhankelijk zijn van deze vereniging.

Ikzelf heb echter ook het idee dat de Reining net zoals de Cowclasses niet erg geliefd is bij deze vereniging. n als het zo doorgaat zie ik veel WRAN reining ruiters inderdaad overstappen naar de DRHA/NRHA, opzich geen ramp, maar is dat werkelijk de bedoeling van de wRAN>? lijkt mij niet toch?

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:53

@Cowhorse: Je stelt dat je het idee hebt dat reining niet zo geliefd is bij de WRAN. Als ik Jan Trel zijn verhaal hoor lijkt dit niet te kloppen.(quote: Zoals ik al schreef het feit is dat er geen goede reiningbodem aanwezig was en misschien was het inderdaad beter geweest als er geen extra reining jackpot was uitgeschreven maar men zich had gehouden aan de verpichte onderdelen. De drang van de organisatie om iets extra voor de reiners te doen is ze nu slecht bekomen.)
Heb je argumenten om je idee te staven? Anders wordt het weer een 'lucht' discussie waar niemand wat aan heeft.
Laatst bijgewerkt door meikie op 14-07-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:56

Paintless schreef:
ga lekker naar het Quarters nk is makkelijk gezegt maar als je een paardje hebt zonder papieren kom je er daar niet in.

Ik zei idd tegen TS dat ze anders maar lekker naar het Quarter EK moet gaan, maar dit zei ik dan ook persoonsgericht. Ik zeg niet dat iedereen nu de WRAN moet boycotten ofzo. :Y) Ik bedoel alleen, dat wanneer in zo'n geval iemand van de organisatie begint te dreigen met het niet mogen starten op het NK, het voor mij waarschijnlijk meteen klaar zou zijn. ;)

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:25

Citaat:
De vorige wedstrijd in Stuifzand zijn er geen opmerkingen c.q. klachten omtrent de bodem van de accomodatie binnen gekomen bij de Wran. Het bestuur wacht nu op de beoordelingsformulieren van zowel jury als organisator van de laatste show. Zij zullen hier dan ook naar handelen.

Zoals je misschien weet draait de Wran geheel op vrijwilligers. Aangezien er vorige keer geen klachten zijn binnengekomen hebben wij opnieuw goedkeuring gegeven.

Om je gerust te stellen, de wedstrijdsecretaris van de Wran alsmede mijn persoon zijn laatst nog naar Roermond (3 uur heen en 3 uur terug )afgereisd om daar een accomodatie te bekijken, waar er in de binnenbak dus niet gereind kan worden vanwege snippers. De buitenbak daarentegen kan wel.
Citaat:
zo komen er waarschijnlijk minder klachten binnen over de WRAN, want sinds de invoering van de nieuwe regels hoor ik veel klachten om mij heen van mede westernruiters. Dat is erg jammer, omdat vooral de mensen zonder QPA afhankelijk zijn van deze vereniging.

Vraag me af waar al die klachten binnen komen? Niet waar ze horen namelijk bij het bestuur. Als idee om vooraf een locatie te controleren super, laat maar horen wie zich hier vrijwillig voor wil opgeven!

groet
Brigitta

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:42

quarterfrind schreef:

Dat is zeker gebeurt door de kabouters en niet door een paard