[WN] Trainingsstal Madepolder? Advies nodig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:23

Gera, amen!!!
Je kan alleen maar een oordeel geven door eens te gaan kijken op verschillende momenten. Er worden nu veel reacties gegeven van hear say en (zeer) oude ervaringen. Tijden kunnen veranderen en onder druk is alles rekbaar.
Zoals ik het lees, gaat de TS dat ook doen. Leuk!

En mensen, nogmaals, ik sta er al een jaar met veel plezier. En ik trek toch echt wel mijn mond open, met resultaat. Als je het niet doe of nog n eensn probeert krijg je inderdaad nooit iets voor elkaar,...maar dat geldt voor heel veel dingen helaas.
Als ik vind dat mijn paard ergens iets tekort komt, dan zou ik er niet staan!!!!
IK ben niets voor niets na 25 jaar veel plezier met gierende spoed van een stal vertrokken waar na de komst van een nieuwe eigenaar (die lekker bij de boeken had moeten blijven) veeeeeel misstanden waren (beginnende met een W, TS kom je misschien daar ook vandaan?). Daarnaast is mijn andere paard wat ik voor de verkoop bij een andere, top (!) dressuurstal met zeer goede naam had staan, ook niet gereden als ik wilde (met een verkeerd zadel) .....
Mijn paard gaat voorop.

Ik heb vaak genoeg naar tainingen staan kijken en ja, soms gaat het wat harder maar als mijn paard vervelend is als ik prestatiegericht bezig ben, kan hij ook goed op zijn donder krijgen en zoals eerder gezegd kan de eigenaar daar ook een rol in hebben gespeeld (met grote stappen snel thuis willen zijn).

@Eevita, veel dank voor het compliment! :o :D
@superpony, ik beschouw mezelf als een van de engelsen als redelijk neutraal, en dan heb ik het over de trainingen ed;).
Verder ben ik het met je eens.

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:29

Ik zou eens gaan kijken bij:

All Around Western Nieuwe weg 5a
2253 NA Voorschoten
www.all-around-western.com

Daar wordt je paard echt met respect getraind en voer krijgen ze genoeg.
Ik zou zeggen probeer het eens en neem een lesje daar of ga kijken bij een les.

TiaraBungy

Re: Trainingsstal Madepolder? Advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:57

Ik ga dalijk lekker mijn bescheiden mening geven, ik sta er met mijn paard en rij nu vaak een paard van Vanessa.
Dalijk mijn mening over het gezeik van mensen. Altijd maar Madepolder, terwijl sommige mensen niet eens WETEN waar ze het over hebben. Of die halen iets naar boven van 6/7 jaar geleden.. hoe kan die stal ooit van die reputatue afkomen als niemand verder kijkt dan z'n neus lang is.
Wordt er erg moe van, aangezien die mensen echt hun best doen, zeker Walter is hard bezig om zo veel mensen op te leiden en de wedstrijden in te gooien.
Het is een vent van goud en geeft super les!
_Vanes_: helemaal mee eens! Jouw paarden staan er super bij, jij bent een grote klant. Ik sta daar met mijn niet-quarter en die van mij staat er ook super bij! Wat een wonder zeg! Het gaat trouwens erg goed met donkere Ruf! :)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:12

@Tiara, helaas blijven er mensen die niet verder willen kijken dan de neus langs is of uberhaupt willen geloven dat veranderingen mogelijk zijn......zolang wij maar weten dat onze paarden het goed hebben en goed worden verzorgd, en dat staat buiten kijf.
Helaas vind men het nodig om oude koeien uit de sloot te blijven halen.....waarschijnlijk staan de paarden van deze mensen er helemaal perfect bij, worden superdesup getraind en hebben ze 0 komma 0 aan of opmerkingen op hun stal....goh, als deze perfecte wereld eens zou bestaan.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:39

tja aan de andere kant: moet madepolder deze klanten wel willen dan?
laat ze toch! madepolder zet genoeg resultaten neer om te laten zien dat ze weten waar ze mee bezig zijn. en ik denk dan hun klanten dat belangrijk vinden en niet de verhalen en beschuldigingen van mensen die clamen western te willen rijden, nooit op een erkende show starten en paarden hebben die voor de meter niet lopen en luisteren....
die klanten kunnen ze beter niet hebben want 1 sporenwondje of krasje doordat ze ergens langslopen en je hebt problemen met dit soort mensen....

en NEE ik spreek hier niemand persoonlijk aan of mensen die hier negatief hebben gereageerd gewoon een algemene opmerking, als je je aangesproken voelt ligt dat meer bij jezelf dan bij mij denk ik :-)

volgens mij hebben we allemaal al dezelfde conclusie getrokken: TS moet gewoon lekker zelf gaan kijken

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:43

Madepolder is niet een stal voor alleen reining sportruiters/paarden,.......er zijn meerder klanten van NU, die ook hun niet-QH er naar tevredenheid hebben staan en daar prima kunnen recreëren, met de duinen en het strand in de buurt.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:44

TiaraBungy schreef:
Ik ga dalijk lekker mijn bescheiden mening geven, ik sta er met mijn paard en rij nu vaak een paard van Vanessa.
Dalijk mijn mening over het gezeik van mensen. Altijd maar Madepolder, terwijl sommige mensen niet eens WETEN waar ze het over hebben. Of die halen iets naar boven van 6/7 jaar geleden.. hoe kan die stal ooit van die reputatue afkomen als niemand verder kijkt dan z'n neus lang is. :)

Als iets na zo'n tijd nog niet vergeten is,heeft het schijnbaar veel indruk gemaakt.
Het is ook een beetje zo dat je ruiters die daar getraind zijn ogenblikkelijk herkend aan de manier van rijden.....
Resultaten zijn idd niet te negeren,is dit echter een vrijbrief? Don't think so...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:53

@Vanes, Ikke ben daar zeker een van.... in meerdere opzichten (en met mijn de andere drie 'engelse' dames)!
En ik ben als redelijke "westernleek" :D zeer trots op de resultaten die afgelopen weekend zijn gehaald!
Een paard is geen machine en kent grenzen in acceptatie, zeker hengsten (en nee, ik zie geen uitzondering in Quarters). Als de paarden daar zo onterecht zouden worden behandeld, zouden de resultaten van afgelopen weekend er niet zijn geweest (wie wil nou een paard op wedstrijd zien wat alleen maar in gevecht is) ....

Nogmaals, tijden kunnen veranderen!!! Durf daar eens naar te kijken. Schijnbaar is dat voor sommigen errug moelijk aan te nemen...tis maar wat je wil geloven (of: sommigen horen alleen wat ze willen horen).

Maar goed, het blijft toen versus nu. Daar gan we niet uit komen denk ik......
TS, kom gezellig langs en trek gewoon je eigen conclusies. ;)
En naar meerde stallen kijken kan natuurlijk nooit kwaad.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:59

Vanes... Willem is geen Reiner maar een Working Cowhorse man en heeft daar een paar weken geleden nog een 1ste plek mee behaald met een goede score. EN....hij kan met Appaloosa's werken.
Jurgen niet, die heb ik met een Appaloosa bezig gezien die duidelijk talent had maar nu nooit meer te zien is.
Als Tabasco Tari er niet meer is wil ik nog wel zien of hij nog zoveel wint.
Walter is een hele fijne trainer, misschien dat zijn goede invloed de naam van de stal weer op kan vijzelen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:59

even ter verduidelijking: ik bedoel niet dat madepolder alleen voor wedstrijd-western ruiters is.
wat ik bedoel is dat klanten die hysterisch worden bij een schrammetje bij hun paard of als ie eens een klap krijgt (bv als ie bijt....) DIE kun je niet gebruiken.

wat ik daarmee bedoel is dat ze in mijn beleving (nu) niet te hard zijn maar fair en prestatiegericht.

als je iemand bent die je paard nooit eens een klap geeft voor iets moet je er denk ik niet zijn, maar goed, welke stal zou je dan heen moeten? als het goed is krijgen ze overal wel eens een knal als ze zich niet gedragen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:00

:x ...ik ga hier niks meer over zeggen, FindingJack,..de tijd zal het leren....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:01

@Pienb, snap wat je bedoelt en ben het helemaal met je eens (zie mijn eerdere reacties).

@findingjack, waarom appels (reining) met peren (working cowhorse) vergelijken...beetje jammer. En voor elke topsportruiter/amazone (en ja hiermee bedoel ik ook de Anky's en Beerbaum) is het de vraag of hij/zij de volgende keer weer een toppaard krijgt aangeboden. Wat hierboven al wordt gezegt "alleen de tijd zal het leren".

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:07

Ah, Pien, zo!
Tja, er zijn mensen die een paard zo onderschatten, dat ze eerst 1,5 jaar (of nog langer) denken nodig te hebben, voordat er iets onhebbelijks gecorrigeerd kan worden . Ik heb genoeg respect voor een paard om te weten ,dat ze dat ook bij les 1, 2 en 3 al kunnen begrijpen en daar kies ik de trainers voor mijn paarden ook bij uit.....En als TS zich kan vinden in deze mening, dan kan het best de juiste plek zijn. :j :P ....dit als kleine toelichting wbt "directe training".

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:11

precies Vanes!
laten we even eerlijk zijn... volgens mij is er niemand hier die een hekel heeft aan paarden en wilt dat ze slecht behandeld worden.....
alleen wat de juiste behandeling is daar verschillen meningen over. maar we kunnen er wel vanuit gaan dat iedereen het beste voor heeft.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:14

Inderdaad. Afgelopen weekend hebben ze geweldige resultaten behaald, ook de leerlingen :)
Jurgen heeft wel zeker een appaloosa gereden hoor ;) snap niet helemaal wat het verschil is, maar okee..
CherokeeChum: Ja, het zal indruk hebben gemaakt. Had het bij mij ook. Ik had eerst ook zo'n mening en heb die ook duidelijk geroepen. Ik ging daar staan, omdat ze daar een goede bodem heb en ze me daar eventueel verder konden helpen. Uiteindelijk is mijn mening totaal veranderd, vooral door Walter en Petra. Ook heb ik nu 'de kans' gekregen om een geweldige merrie te rijden van Vanessa. Ik had nooit durven dromen dat ik op zo'n goed (voor mij) paard zou rijden.
Ze leggen kansen voor je neer, die je echt met beide handen moet pakken. Sommige mensen waren zonder Madepolder niet zo geworden (in positieve zin).
Je hebt rotte appels ertussen zitten, maar meestal zijn dit pensionmensen, ik kan een paar voorbeeldjes noemen, doe ik maar niet..:)
Vaak is het van pensionmensen ook 'stoer doen'.. Ze denken dat Jur en Walt het 'cool' vinden en dat je daar meer mee bereikt.
Jurgen is inderdaad direct, maar hij begint steeds meer te leren, hij is ook jong.. En hij doet echt z'n best, nu hij wat volwassener aan het worden is, ziet hij in dat hard niet altijd de manier is..
Echt, mijn complimenten voor Madepolder.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:16

Dat mag ik toch hopen, Pien! :D
Echte mishandeling komt bijna niet voor in Nl en westeuropa, op die paar gevallen na , die in het nieuws komen.
En algemeen; Kijk eens iets verder over een paar grenzen heen. richting evenaar, waar paarden een gezinsinkomen betekenen, daar kan je je beter druk over maken, als je iets voor dieren wil doen ,die echt een hel op aarde hebben.

@Tiara: :o ..hou je nu op? ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:19

Daar ben ik blij om, TiaraBungi. Ik denk dat hij dan meer kan bereiken uiteindelijk.
Wat de Appaloosa ermee te maken heeft is dat deze paarden zich niet laten dwingen. Als je die hard aanpakt doen ze niets meer. Die moet je meer op gevoel rijden. Een trainer die zo'n paard kan uitbrengen werkt in mijn ogen beter samen met z'n paard. 8-)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:19

Smaken verschillen! Ook in de manier van aanpak tijdens het trainen van paarden. Gelukkig kan je veel kanten op en is de keuze aan jezelf. Het is een eindeloze discussie over wat de één niet vind kunnen en de ander wel. ;)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:20

:x (smiley = niet voor rapido)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:23

:?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:27

Pienb schreef:
precies Vanes!
laten we even eerlijk zijn... volgens mij is er niemand hier die een hekel heeft aan paarden en wilt dat ze slecht behandeld worden.....
alleen wat de juiste behandeling is daar verschillen meningen over. maar we kunnen er wel vanuit gaan dat iedereen het beste voor heeft.

Inderdaad!
Het lijkt me sterk dat Madepolder zou denken: Goh, laten we dat paard effe slecht gaan behandelen..
Overigens.. de stallen zijn helemaal niet nat, er wordt geen enkele voerbeurt overgeslagen en ze kijken NIET op je neer.. Er staan soms ook niet-quarters in training en die vinden ze echht niet minder waard hoor.. ze weten wss dat ze er minder kunnen uithalen, maar ze doen wel onwijs hun best.

FindingJack: Ik vind ook dat je Quarters of wat dan ook niet moet dwingen. Paard wat ik rij moet je ook zeker met gevoel rijden, dat kan Vanessa je waarschijnlijk vertellen.. :)

Rapido: inderdaad, dit is een eindeloze discussie. Maar hij wordt steeds maar opnieuw gevoerd en dat is het jammere.. Want sommige dingen die mensen zeggen, voel ik me aangevallen door. Ik ben ook een leerling van Walter, dus ben ik automatisch 'hard'.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:30

_Vanes_ schreef:
Dat mag ik toch hopen, Pien! :D
Echte mishandeling komt bijna niet voor in Nl en westeuropa, op die paar gevallen na , die in het nieuws komen.
En algemeen; Kijk eens iets verder over een paar grenzen heen. richting evenaar, waar paarden een gezinsinkomen betekenen, daar kan je je beter druk over maken, als je iets voor dieren wil doen ,die echt een hel op aarde hebben.

@Tiara: :o ..hou je nu op? ;)

Hahaha sorry.. :P
Zal erover ophouden :P

Edit: beetje reclame voor haar maken.. ook al mag ze niet weg..:P
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 23-06-09 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 09:30

OKHannes je hebt PB! Ben erg bekend met de stal waar je het over had :n
Volgens mijn beste vriendin is er trouwens nog een trainer bij Madepolder, een vrouw (geen idee hoe ze nou heet maar daar kom ik donderdag ook nog wel achter :Y) misschien dat dat Petra is waar Tiara het over heeft?) En wie zegt dat Jurgen mijn paard zou gaan trainen als ik besluit om daar naartoe te gaan? Misschien blijkt na overleg wel dat een andere trainer beter geschikt is voor mijn paard toch ;) Of misschien juist dat Jurgen wel heel goed samen zou kunnen werken met mijn paard, wie weet? Daar zal ik ook nog wel achter komen.
Verder ga ik gewoon kijken en sowieso een aantal manegelessen volgen, ik heb zowel positieve als negatieve dingen gelezen en nu ga ik proberen om objectief te kunnen blijven kijken en misschien dat ik inderdaad iets tegenkom wat me helemaal niet aanstaat of juist wel!

Ik heb echt veel aan jullie meningen en verhalen (ook al zijn ze dus niet allemaal even recent en zijn sommige van horen zeggen maar dat geeft niet, zo kom ik wel een hoop te weten)

Ik ben zeker niet iemand die alles maar toelaat van mijn paardje, ze mag erg veel maar er zijn grenzen, ze moet wel blijven luisteren en respect tonen (wat ze overigens erg goed doet :o ) Verder is ze heel leergierig en ik denk dat ze niet eens zoveel trainingstijd nodig heeft want zoals ik al eerder heb gezegd, het gaat alleen om de basis. !Ik doe dit dus niet zelf omdat ik een western leek ben!
Ik denk eerlijk gezegd dat ik zelf meer tijd met lessen zal moeten doorbrengen dan mijn paard :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:31

Jeetje...wat een topic... TS ga er zelf kijken en oordeel of je het wat vindt of niet. Zoveel mensen zoveel meningen en zoveel ideeën. Wat voor de een perfect is, is voor de ander niets.
Leven en laten leven, toch!?

En even een persoonlijke mening: Madepolder ben ik nooit geweest. Maar na alle verhalen die ik hoorde, had ik t idee dat de trainers daar echt hard waren...
Toevallig heb ik recent bij een goede kennis Jurgen zien rijden op haar paarden tijdens een training. Ik was zeer benieuwd, zeker na al die verhalen... Maar ik vond m netjes werken! :j Ging goed met de paarden om!

Dat het dan niet helemaal bij mijn manier van rijden staat, staat hier los van. Ik vind verschillende trainers keurig rijden en goed met de paarden omgaan, echter dat wil niet zeggen dat het een manier is die bij mij en mijn paarden past. Doet niets af de kwaliteiten van de trainer, maar puur een gevolg van wat ík wil en prettig vind. ;) Net zoiets als schoenen :+ ...de een loopt heerlijk op sportschoenen, de ander op bergschoenen, doet niets af aan de kwaliteit, heeft puur te maken met persoonlijke voorkeur.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:36

Petra is inderdaad goed. Zij heeft ook dressuur gereden, hoog niveau, dus zij kent de knopjes op jouw paard al een beetje.. ze weet wss wat ze moet veranderen snapje..? Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Ga inderdaad lekker kijken en lessen en vorm je mening.
Hoelaat rij je op donderdag TS? En op wie? :)