Je kan alleen maar een oordeel geven door eens te gaan kijken op verschillende momenten. Er worden nu veel reacties gegeven van hear say en (zeer) oude ervaringen. Tijden kunnen veranderen en onder druk is alles rekbaar.
Zoals ik het lees, gaat de TS dat ook doen. Leuk!
En mensen, nogmaals, ik sta er al een jaar met veel plezier. En ik trek toch echt wel mijn mond open, met resultaat. Als je het niet doe of nog n eensn probeert krijg je inderdaad nooit iets voor elkaar,...maar dat geldt voor heel veel dingen helaas.
Als ik vind dat mijn paard ergens iets tekort komt, dan zou ik er niet staan!!!!
IK ben niets voor niets na 25 jaar veel plezier met gierende spoed van een stal vertrokken waar na de komst van een nieuwe eigenaar (die lekker bij de boeken had moeten blijven) veeeeeel misstanden waren (beginnende met een W, TS kom je misschien daar ook vandaan?). Daarnaast is mijn andere paard wat ik voor de verkoop bij een andere, top (!) dressuurstal met zeer goede naam had staan, ook niet gereden als ik wilde (met een verkeerd zadel) .....
Mijn paard gaat voorop.
Ik heb vaak genoeg naar tainingen staan kijken en ja, soms gaat het wat harder maar als mijn paard vervelend is als ik prestatiegericht bezig ben, kan hij ook goed op zijn donder krijgen en zoals eerder gezegd kan de eigenaar daar ook een rol in hebben gespeeld (met grote stappen snel thuis willen zijn).
@Eevita, veel dank voor het compliment!

@superpony, ik beschouw mezelf als een van de engelsen als redelijk neutraal, en dan heb ik het over de trainingen ed;).
Verder ben ik het met je eens.
...ik ga hier niks meer over zeggen, FindingJack,..de tijd zal het leren....
....dit als kleine toelichting wbt "directe training".
misschien dat dat Petra is waar Tiara het over heeft?) En wie zegt dat Jurgen mijn paard zou gaan trainen als ik besluit om daar naartoe te gaan? Misschien blijkt na overleg wel dat een andere trainer beter geschikt is voor mijn paard toch
...de een loopt heerlijk op sportschoenen, de ander op bergschoenen, doet niets af aan de kwaliteit, heeft puur te maken met persoonlijke voorkeur.