Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pienb schreef:Dat snap ik maar denk maar niet dat je vanuit nederland de regels bij de oude vastgeroeste amerilkaanse verenigingen (die nederland en eigenlijk heel europa toch al niet echt serieus nemen)
Kunt veranderen.....
Dus dat is niet echt een realisitisch doel

Miss_Fancy schreef:Mijn dochter van bijna 11 wil ook graag wedstrijden gaan rijden. Het leukste is dan toch dat ze eventueel tegen leeftijdsgenoten kan rijden en niet tegen allemaal oudere dames/heren. Alleen als je net begint is het niet leuk om in de jeugd te rijden tegen allemaal L2 ruiters omdat die al veel verder zijn.
Het probleem is toch denk ik dat bijna alle kinderen beginnen met engels rijden en maar een handje vol voor western kiezen. Dan is het inderdaad moeilijk om een leuke volle jeugd wedstrijd te krijgen.
) Pienb schreef:Waarom niet?
Als je veel paarden te rijden hebt of een paard dat veel afrijden nodig heeft om rustig te zijn... Ik zie het probleem niet
Pienb schreef:Zou ik niet doen.
Iemand denkt dan ' oh ik mag een paard vn een ander showen zonder problemen' en komt er vervolgens achter dat hij de komende X jaar ergens anders (nrha, aqha, apha) geen andere paarden mag starten voor hij zn amateur status weer tewrug heeft...
Mij lijkt het juist belangrijk deze regel voor alle verenigingen gelijk te houden zodat mensen geen problemen hebben met overstappen of starten bij meerdere verenigingen
Rob_H schreef:Zie nu vaker de zin **een nieuwe vereniging** langs komen.
Het topis was in principe gestoeld op de vraag hoe een show eruit zou moeten zien.
We hebben in nederland toch alles.
De quarters,de paints ,de appies,de arabieren de basis,de reining.
Voor ieders wat wils toch ?
sflj schreef:Pienb schreef:Waarom niet?
Als je veel paarden te rijden hebt of een paard dat veel afrijden nodig heeft om rustig te zijn... Ik zie het probleem niet
Met hoeveel paarden denk jij dat de gemiddelde westernruiter op een wedstrijd komt?!
En ('s nachts) in de showarena omdat ie anders schrikt?! Een paard dat dat nog niet aankan hoort er misschien al sowieso niet thuis! Bovendien is dat voor iedere deelnemer gelijk natuurlijk. Wát een onzin zeg.
)

DubbelDun schreef:HumbleTalent schreef:Ben benieuwd of je daar een vrijwilliger voor vind om toezicht te houden- Showarena de hele nacht open om te rijden
Overigen... alleen de showarena open of ook de inrijbakken ?? = + 2 vrijwilligers erbij.