Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Z dus ik denk als er zo`n functie komt er ook wel wat discussies uit voort zullen staan, maar uiteindelijk een gewaarschuwd mens telt voor twee toch
Pienb schreef:Ik krijg het idee (mede door dit soort brieven / topics) dar wran steeds minder met het officiele western te maken heeft maar meer een verbastering wordt van ' vrijetijdsruiters die strijden voor paardvriendelijk die een westernzadel leuk vinden en het leuk vinden een competitie te doen' de link naar western wordt steeds minder.
Als daar behoefte aan is, prima maar noem het dan geen western meer maar geef het beestje een andere naam.

Rob_H schreef:Ik ben het gedeeltelijk eens met PienB.De aqha etc. moet blijven zoals het is.
Maar ik vind wel dat de wran mag aanpassen.Ik ben terug gekomen van de gedachte dat de wran de springplank naar de Amerikaanse vereningen is.(gezien de huidige ontwikkelingen).
In principe is het vrijlaten van de bitkeuze ,met daaraan hangend 1 of 2 handig rijden,een goede optie.
het voordeel van het rijden met 2 handen op een ouder paard tov 1 handig zie ik totaal niet.en is er dus ook niet![]()
Maar het lost niets op,behalve dan dat de onzekerheid van ruiters er niet meer is.
Maar eerlijk gezegt zie ik in die onzekerheid het probleem.
sevke schreef:Ach wel hebben al pleasurehengsten, reininghengsten en cuttinghengsten, dus waarom geen wandelhengsten erbijNog even en we krijgen hengsten met optie 'wandelen'.

Waar, maar hetzelfde paard hetzelfde zien lopen op een bitloze optoming is nog knapperCitaat:En een goed gereden paard, dat afbuigt op het gewicht van het bit, zonder dat er echt contact is, is een lust voor het oog.

Jesser schreef:ieder paard wat meedoet aan die competitie wordt van tevoren geinspecteerd, men kijkt dus of het paard in goede conditie is, geen misbruikers sporen heeft.. dus aan mond, of van de sporen.
Mocht dat wel zo zijn, dan wordt de ruiter en dus ook paard gediskwalificeerd. Dit is een gebruik wat vanuit Spanje wordt toegepast, en dus hier in Nederland ook wordt overgenomen.