Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Niels schreef:Ja, in principe wel. Maar als niemand je meldt zal de AQHA er zich ook niet om bekommerenAls ik een paard van iemand anders (niet voor geld!) uitbreng bij de WRAN, raak ik dan wel of niet mijn AQHA/NRHA non pro status kwijt?..
Pienb schreef:Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het met dat melden best wel meevalt, of je moet op Bokt minder geliefd zijnklopt maar aangezien je dat niet annoniem kan doen is er duidelijk bewijs en heb je een flink probleem als iemand het meld bij aqha want dan ben je amateur dus echt kwijt inc een waarschuwing ofzo...
als dit kon was ik al lang gestart bij de wran (ochja, je mopet toch iets) maar dat durf ik dus niet aan

Sonja schreef:Klopt Cecile. Ik rij zelf ruim 2 uur enkele reis naar mijn instructeur en betaal geloof ik iets van 35 euro per 3 kwartier ofzo, en daar heb ik een eigen paard voor nodig.
Maar mijn eigen lesklantjes springen in de auto, zijn een kwartiertje later bij mij op stal, hebben dan voor 14 euro een groepsles van een uur, of voor 20 euro een privéles van een half uur (en met 2 personen al privéles voor 15 euro pp voor een half uur). Op een goed opgeleid manegepaard.
Zit toch verschil in.
En mijn klantjes hebben de lessen op het niveau van mijn eigen instructeur nog helemaal niet nodig, die kunnen van mij nog genoeg leren voorlopig.
14cecile14 schreef:DubbelDun schreef:Ja, in principe wel. Maar als niemand je meldt zal de AQHA er zich ook niet om bekommeren
Als ik een paard van iemand anders (niet voor geld!) uitbreng bij de WRAN, raak ik dan wel of niet mijn AQHA/NRHA non pro status kwijt?..
Pienb schreef:bij wran wel maar bij aqha wordt je dan gezien als openruiter, dus jij mag dan dalijk niet in de amateur starten als je 18 bent.
mag pas weer als je 4 of 5 (weet het niet meer precies) niks anders hebt geshowd ed, dan krijg je de amateur status terug
DubbelDun schreef:Ik dacht dat AQHA leasecontracten niet golden voor Amateurs. Die kunnen hooguit schriftelijk een ontheffing vragen voor 2 a 3 wedstrijden als ze een paard op het oog hebben om te kopen en dat eerst willen proberen op een show.
DubbelDun schreef:Jeugd is geen Ama hè. Vanuit de Jeugd ga je ook niet naadloos over in de Ama volgens mij, dat moet je wel weer aangeven.
Als de NQHA het voor je geregeld heeft zou het maar zo dat andere kontrakt geweest kunnen zijn.
Citaat:That’s what you need to know to get started. If you are leasing a horse for showing purposes, there are a few extras. The most common question I receive, and also the most obvious difference between leasing for breeding and showing, is that the owner of the horse can still exhibit the horse while the lease is in effect.
The horse, if exhibited by both lessor and lessee, cannot be entered in the same division/class at the same show.
The horse cannot be bred while the lease is in effect if it has been entered into a show. (A stallion is the only exception; the owner may still show the stallion while it is being leased for breeding purposes.)
The horse may only be exhibited in novice amateur and novice youth classes by the lessee.
A stallion cannot be leased for showing purposes because stallions are not eligible to compete in novice classes.
The lease must be on file for a minimum of six months. (Breeding leases do not have a minimum.)
If a show lease is terminated before the six-month period ends, there is no penalty.
A family member of a lessee may also exhibit the horse in a novice class, so long as they are immediate family members as stated in rules 403(a)(5) and 404(a).