Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Needje schreef:Het leeft misschien wel, maar is onbetaalbaar gemaakt
.
Freckles is een super reining paard geweest, komt van Arcese maar heeft actrose. Zijn eigenaresse had niet meer genoeg tijd voor hem en de stal waar hij stond kwam hij een hoop te kort. De dierenarts raad aan dit paard iedere dag regelmatig te bewegen en snachts op stal te houden. Santasranch heeft dit paard opgenomen en hem een super tehuis gegeven. dit paard te laten keuren heeft geen zin, want er zijn fotos en dierenarts advies van hem, heeft actrose en dat vind je ook terug op de fotos. Maar het paard ziet er nu super uit, beter uit als hij in de laatste jaren er uit zag. Zij leert veel van hem (dit paard heeft echt alle knopjes). Buitenrijden gaat super, maakt hem veel plezier en in Tsjechie zijn er nog echte ruige paden berg op en af maar hij red zich prima. Paard gelukkig, goed tehuis , oude eigenaresse blij en nieuwe baasje ook 
Lenie schreef:Nog even over de prijs van een quarter; het viel me op dat mensen rustig een fiks bedrag vroegen voor hun zelfgefokte, nog jonge quarter terwijl hij of zij nog bijna niks kan en niet gekeurd was. Ze weten dus niet of ze een "gezond" paard te koop aanbieden maar wel doen alsof hij / zij niets mankeert. Dat weet je pas als het paard gekeurd is !!
Mijn eerste paard kwam bij toendertijd NL bekendste fokstal vandaan (USA) van Freckles Playboy, goed papier maar tussen de oren....niets voor mij ! Deze heb ik weer terug gedaan. Toen heb ik een gewone quarter bij een stal gekocht die me afgeraden werd om daar wat te kopen. En zie daar, daar was Tessa !(Rystees Tinker Toy) een merrie met geen bekend papier maar het paard van mijn leven !!
En over luchtzuigers gesproken hierboven door iemand; ja !! ik ben in mijn zoektoch (en heb ondertussen wel meer dan 25 paarden gescreend zeg maar) ben ik zeker 7 quarters tegengekomen die luchtzuigen ! dat vond ik best veel ! En nee, een luchtzuiger is voor mij geen optie...
.. Ik heb er ook al veel gezien op oa internet. Sommigen doen er niet moeilijk over; hij zuigt wat lucht..kan verder geen kwaad hoor.
Net of het er niet is.. of alleen lichtjes of gewoon bandje omdoen en dan vol bedrag vragen.