Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MidnightPSan schreef:Als je het zo mag noemen, de gemiddelde leeftijd van paarden in nederland (laatst te horen gekregen van 2 vee artsen) is 8 jaar.
De meeste bekende quarter hengsten (in de vs) zijn tussen de 25 en 32 als ze overlijden.
cutters en reiners worden ook na hun cariere gewoon gereden en broodmares van 18 tot 25 jaar zijn geen uitzondering, ropers zijn (net als een aantal dresuur paarden) op hun top rond hun 12de tot 17de jaar.
bron, ze lopen gewoon daar rond(vs)

Pienb schreef:Ik heb een paard gekend waarbij dat inderdaad was gedaan. Zodat ze hun hoofd niet omhoog kunnen doen.
Ik kan zeggen, dat paardje was echt zielig. Ik ben wat ' tolleranter' dan de meesten hier met dit soort zaken. Maar die neck block vond ik echt erg omte zien. En nooit terug te draaien...

Paintless schreef:blijf er bij WB dat ik denk, is dus mijn mening, ik heb ook geen bewijs, dat hier niet geblocked is.
ik ken ergere gevallen, kan ze alleen zo snel niet vinden. ik zal er vanavond eens voor gaan zitten.
Needje schreef:Je zou toch moeten kunnen zien of een staart geblockt is?
Ik bedoel, normaal gesproken zou een paard zijn staart licht dragen tijdens het lopen. Iets wat niet gaat lukken bij een staart welke geblockt is.
Overigens is dit imo een gevalletje jury. Jury's willen stille staarten zien, dus wordt er geblockt. Net als in de dressuur de paarden met een mega voorbeen maar geen achterbeen hogere punten halen omdat t er zo spectaculair uitziet
Men traint op wat de jury wil zien.