Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anya schreef:Anya schreef:Wat een zeurmutsen dan bij jouw.
hmm kon niet editen, internetverbinding viel weg. Maar bedoelde "jouw stal".
Is wel een heel rare spelfout zo.
? Romkabouter schreef:Niet in de "meeste" gevallen gaat het fout,maar er komen gevallen voor.Als dit bekend wordt bij de NRHA, dan wordt de dader geschorst voor een periode om op de showgrounds te komen en bij herhaling kan ook levenslange schorsing voorkomen. Dus niet alles wordt getolereerd. Buiten dat blijft het gewoon niet goed ,dat het gebeurt, het is dierenmishandeling."meestal" en "als het goed gedaan is"
Dat betekend dus waarschijnlijk dat het in de meeste gevallen niet zo is.
Dit staat nog buiten het feit dat het absoluut dierenmishandeling is.
_Vanes_ schreef:@WB: Ik vind het ook heel storend ,dat bij ieder topic waar iets van reiningfilmpjes of bij Livestream , jij vaak hierover begint <<<
>> Ik heb je in een pb hier iets over gezegd: maar van de ene kant allerlei complimentjes geven over reiningpaarden en van de andere kant constant de "mistoestanden" binnen de reiningwereld aanhalen vind ik heel erg dubbel.(lees: hypocriet)
Wat is daar hypocriet aan? 
_Vanes_ schreef:Gewoon niet doen, prima dat je een mening hebt,maar blijf consequent, daar krijg je veel meer respect door.
Zeg je ook zelf:_Vanes_ schreef:@WB: Ik vind het ook heel storend ,dat bij ieder topic waar iets van reiningfilmpjes of bij Livestream , jij vaak hierover begint.
_Vanes_ schreef:Romkabouter schreef:Niet in de "meeste" gevallen gaat het fout,maar er komen gevallen voor.Als dit bekend wordt bij de NRHA, dan wordt de dader geschorst voor een periode om op de showgrounds te komen en bij herhaling kan ook levenslange schorsing voorkomen. Dus niet alles wordt getolereerd. Buiten dat blijft het gewoon niet goed ,dat het gebeurt, het is dierenmishandeling."meestal" en "als het goed gedaan is"
Dat betekend dus waarschijnlijk dat het in de meeste gevallen niet zo is.
Dit staat nog buiten het feit dat het absoluut dierenmishandeling is.
Beetje kinderachtig, niet? Ik sta overigens 100% achter de trainingsmethoden die ik toepas op mijn eigen paard, dus kom maar op zou ik zeggen!! Pienb schreef:Dat heb je verkeerd gezienen WB, volgens mij heeft jouw paard ook z'n oren uitgeschoren op het NK hoor.
ook dat wordt hier vaak als 'mishandeling' gezien.
Was heel netjes geknipt door Francis
Alweer 'n volstrekt overbodige verwijzing naar mijn eigen paard, overigens 

Paintless schreef:zoals al eerder gezecht is, is het paard goed geconsentreerd op zijn ruiter, zoals de meeste reininghorses betamen. ik zou echt niet blij worden als ik op dit niveau een paard heb wat uitgebreid naar zijn omgeving gaat staren. ik vind het een super proef.

Het moet niet gekker worden! Waarom zou ik, als er genoeg voorbeelden zijn van trainers en ruiters die ook zonder kunstgrepen hun paarden een nette/spectaculaire en mooie proef kunnen laten lopen?