[WN] super reining proef....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: super reining proef....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 10:18

mooi, laten we dus weer lekker on topic gaan.
wat vinden we van het filmpje/de proef

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:48

Anya schreef:
Anya schreef:
Wat een zeurmutsen dan bij jouw.

hmm kon niet editen, internetverbinding viel weg. Maar bedoelde "jouw stal".
Is wel een heel rare spelfout zo.

Ik snapte wat je bedoelde te schrijven.
Ik ben het ook met je eens dat een dressuur paard gewoon redelijk een horsemanship proef moet kunnen lopen. Maar ja om een of andere duistere reden slaat de angst bij de meesten toe als je het ze vraagt mee te doen. Of het nou misschien de angst om af te gaan is of zo 8-) 8-) ;)?

Maar weer on topic, Ik vind het een best mooie proef maar het paard wel weer een beetje heel erg mat/tam (niet alleen zijn staart). Maar goed ik ben ook geen Rudi fan.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:58

zoals al eerder gezecht is, is het paard goed geconsentreerd op zijn ruiter, zoals de meeste reininghorses betamen. ik zou echt niet blij worden als ik op dit niveau een paard heb wat uitgebreid naar zijn omgeving gaat staren. ik vind het een super proef.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:22

Romkabouter schreef:
"meestal" en "als het goed gedaan is"
Dat betekend dus waarschijnlijk dat het in de meeste gevallen niet zo is.
Dit staat nog buiten het feit dat het absoluut dierenmishandeling is.
Niet in de "meeste" gevallen gaat het fout,maar er komen gevallen voor.Als dit bekend wordt bij de NRHA, dan wordt de dader geschorst voor een periode om op de showgrounds te komen en bij herhaling kan ook levenslange schorsing voorkomen. Dus niet alles wordt getolereerd. Buiten dat blijft het gewoon niet goed ,dat het gebeurt, het is dierenmishandeling.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:45

_Vanes_ schreef:
@WB: Ik vind het ook heel storend ,dat bij ieder topic waar iets van reiningfilmpjes of bij Livestream , jij vaak hierover begint <<<

>> Ik heb je in een pb hier iets over gezegd: maar van de ene kant allerlei complimentjes geven over reiningpaarden en van de andere kant constant de "mistoestanden" binnen de reiningwereld aanhalen vind ik heel erg dubbel.(lees: hypocriet)

Ik ben een liefhebber van reining, maar heb een bloedhekel aan sommige trainingsmethodes en procedures (zoals de tail-jobs) die die sport met zich meebrengt en voel me niet bezwaard om mijn mening hierover te uiten. :( Wat is daar hypocriet aan?
Hypocriet is toch juist er niets in het openbaar over zeggen, maar wel achter iemands rug om? Of het er eigenlijk niet mee eens zijn, maar dat niet in het openbaar durven zeggen, omdat het 'schadelijk voor de sport is'? Ik vind het juist 10x erger dat mensen de ogen sluiten voor de misstanden, dat leidt IMO uiteindelijk tot veel meer schade aan de sport dan kritisch zijn op de manier waarop dingen gebeuren in de paardensport.

Wbt de pb waar je (waarschijnlijk) op doelt: wat vond jij hypocriet aan aan mijn berichtje in je topic over jouw (succesvolle) fokproduct? Ja, het door jouw gefokte paard liep mee in een futurity, maar als 4 jarige toch? Al was -ie 3 dan doet dat toch niks af aan het uiterlijk van het paard? Waarom denk je dat een compliment over jouw fokproduct geven hypocriet is? Denk je misschien dat ik het niet meen? :?

_Vanes_ schreef:
Gewoon niet doen, prima dat je een mening hebt,maar blijf consequent, daar krijg je veel meer respect door.

Je kan een hoop van me zeggen, maar niet dat ik niet consequent ben 8-) Zeg je ook zelf:
_Vanes_ schreef:
@WB: Ik vind het ook heel storend ,dat bij ieder topic waar iets van reiningfilmpjes of bij Livestream , jij vaak hierover begint.

Hoe moeten we volgens jou eigenlijk omgaan met de "mistoestanden" binnen de reiningwereld? Go with the flow? Let's be nice? Kop in het zand?
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 06-04-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:49

_Vanes_ schreef:
Romkabouter schreef:
"meestal" en "als het goed gedaan is"
Dat betekend dus waarschijnlijk dat het in de meeste gevallen niet zo is.
Dit staat nog buiten het feit dat het absoluut dierenmishandeling is.
Niet in de "meeste" gevallen gaat het fout,maar er komen gevallen voor.Als dit bekend wordt bij de NRHA, dan wordt de dader geschorst voor een periode om op de showgrounds te komen en bij herhaling kan ook levenslange schorsing voorkomen. Dus niet alles wordt getolereerd. Buiten dat blijft het gewoon niet goed ,dat het gebeurt, het is dierenmishandeling.

@Vanes: FYI, alcoholinjecties in de staartwortel om de staart 'stil' te maken zijn bij de NRHA niet verboden. De NRHA zal dan ook geen 'daders' schorsen, ze doen toch niets fout?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:56

aqha is het iig wel strafbaar. en nogmaals, aub ON TOPIC.
maar maar een nieuw topic aan 'tailblock' ofzo, kan dan naar hartelust over gediscusseerd worden maar dat was dit topic niet voor bedoeld.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:32

Er is ooit iemand geschorst bij de NRHA ,omdat een tailblock erg fout was uitgevallen, ondanks dat er nergens in de regels staat dat het niet mag.Was dus op basis van dierenmishandeling/cruelty. Tja,..beter iets dan niets denk ik dan.

@WB:
1. ik vind het raar dat je complimentjes geeft over mijn paarden , terwijl je weet dat ze getraind worden op een leeftijd , waar jij het he-le-maal niet mee eens bent. Ja, dat voelt heel raar en ook niet gemeend, en hoeft voor mij niet , en niet alleen van jou, dus is niet iets persoonlijks.
Wat vind je dan nog zo mooi aan de sport als je weet wat er zoal voor methodes voor gebruikt worden, waar je tegen bent, vraag ik me dan af? je kijkt tenslotte naar een nivo filmpjes/livestream, waar je eigenlijk zeker weet ,dat er 1 of meerdere, in jou ogen foute methodes, zijn gebruikt.
2. Hoe zou het voor jou voelen als er constant kritiek komt op iets , wat direct betrekking heeft/kan hebben op jouw Dainty? (Denk aan , de manier van houden/ de manier van trainen) Effe hypothetisch dan. Daar zou je toch ook behoorlijk "cranky"van worden!

Ik weet niet wat er tegen gedaan kan worden om het wezelijk te veranderen, ik voel me daar ook niet geroepen toe,omdat ik vind dat mijn paarden het goed hebben. Wil je er iets aan doen, moet je er gewoon mee stoppen en geen interesse meer voor hebben.
Door bij alles wat maar enigzins met reining te maken hebben, over iets van de mistoestanden te beginnen (nu "zit je in de tailblock") ,zet je het steeds in een negatief daglicht, en maak je het kapot. Vreemd voor iets wat je toch iets moois vind. :?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:49

Waarom moet anderen zo nodig mijn paard erbij halen als ze kritiek hebben op mijn mening? :? Beetje kinderachtig, niet? Ik sta overigens 100% achter de trainingsmethoden die ik toepas op mijn eigen paard, dus kom maar op zou ik zeggen!!

Jouw paarden hebben het ongetwijfeld goed, maar waarom de mistanden bij anderen doodzwijgen? Dat is net zoiets als het goedkeuren, vind ik.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:53

en WB, volgens mij heeft jouw paard ook z'n oren uitgeschoren op het NK hoor.
ook dat wordt hier vaak als 'mishandeling' gezien. (vind ik persoonlijk niet maar goed)
wat ik eigenlijk wil zeggen is:
het ligt er maar net aan waar voor ieder individu de grenzen liggen. dat is bij iedereen anders.
(en nee daarmee praat ik tailblock niet goed maar zeg alleen dat iedereen een andere grens heeft wat betreft shows en 'ervoor over hebben', dat is voor iedereen anders, of anderen het nu mishandeling vinden of normaal of whatever...) laat iedereen gewoon in z;n waarde met zijn/haar keuzes.
als je er niks van moet hebben? doe het dan zelf niet, laat het links liggen enz.
maar ga niet mensen beschuldigen omdat ze een paard kennen wat het heeft of misschien wel hebben gekocht wat het al heeft.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:58

Pienb schreef:
en WB, volgens mij heeft jouw paard ook z'n oren uitgeschoren op het NK hoor.
ook dat wordt hier vaak als 'mishandeling' gezien.
Dat heb je verkeerd gezien :P Was heel netjes geknipt door Francis ;) Alweer 'n volstrekt overbodige verwijzing naar mijn eigen paard, overigens :roll:

Ik was het trouwens compleet eens met je eerdere voorstel om on topic te blijven, maar aangezien ik hier persoonlijk bekritiseerd wordt, voel ik me ook geroepen in dit topic te reageren.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:29

Paintless schreef:
zoals al eerder gezecht is, is het paard goed geconsentreerd op zijn ruiter, zoals de meeste reininghorses betamen. ik zou echt niet blij worden als ik op dit niveau een paard heb wat uitgebreid naar zijn omgeving gaat staren. ik vind het een super proef.

Nou ik zie nou eenmaal tig keer liever dit http://www.youtube.com/watch?v=NzoHT3hwfCM,
een paard wat attent reageerd op zijn omgeving en toch geconcentreerd zijn werk blijft doen. Dan het dier onder Rudi wat met een soort "geslagen hond" houding de bak binnen sluipt en als een soort robot de proef afwerkt.

Maar ja dat is mijn bescheiden mening 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:43

gunner is zeker ook goed....
enige verschil imo is dat die van rudi zijn hoofd/nek lager draagt dan gunner. dit trekt door in de hele rit. daardoor lijkt gunner misschien meer om zich heen te kijken maar ik zie m ook alleen reageren op zijn ruiter en geen geluiden ed van zijn omgeving.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:46

ik was van plan te zwijgen. maar idd zoals pien het zegt.. loopt hij hoger en ik zie hem niet echt reageren op publiek..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:48

Pienb schreef:
daardoor lijkt gunner misschien meer om zich heen te kijken maar ik zie m ook alleen reageren op zijn ruiter en geen geluiden ed van zijn omgeving.

Klopt, hij is doof! :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:48

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:48

nou precies, dus wat is het punt van adrienne dan? :+

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:51

Jammer dat dit topic een beetje verkeerd gaat..

Ik heb nu meerdere malen het filmpje bekeken en ook het filmpje van Gunner..

En moet zeggen dat ik Gunner ook goed vind hoor maar lijkt wat chaotischer...als ik het zo goed zeg..
en wat WB zegt Gunner is doof ;)
Vind de eerste nog steeds erg goed!!

Geloof niet dat dit topic bedoeld is om elkaars manier van omgaan en rijden te bespreken op een vervelende manier..

Ieder zijn ding en respecteer dat dan ook van elkaar ook al ben je het niet met elkaar eens...

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:28

Pienb schreef:
nou precies, dus wat is het punt van adrienne dan? :+

Dat het dier onder Rudi met een soort "geslagen hond" houding de bak binnen sluipt en als een soort robot de proef afwerkt.
even een :o? moment misschien Pienb???? :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:31

nee bedoelde dat het gewoon een andere kop/hals dragin is tussen de paarden, heeft imo niks te maken met 'doodgeslagen hond' ik vind het juist heel relaxed uitzien.
maar goed, ieder zijn mening he!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:57

he nu is de hond ineens dood ;)

Relaxed mmm .....
Ik zie dan een "Peek a Boom" die effe tussen de wereld spins van hem door aan zijn been moet krabben en niet dit duidelijk onderdanige dier.
De eerste is echt relaxed namelijk de andere durft niet buiten het boekje te bewegen.....

Maar inderdaad ieder zijn mening. :j :j :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:05

misschien heeft deze gewoon geen jeuk :-)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:40

Nog even @Vanes: jij stelt dat ik me maar moet afwenden van een tak van de paardensport die mooi vind, omdat ik de methoden van sommige trainers en ruiters verwerpelijk en onsportief vind? :? Het moet niet gekker worden! Waarom zou ik, als er genoeg voorbeelden zijn van trainers en ruiters die ook zonder kunstgrepen hun paarden een nette/spectaculaire en mooie proef kunnen laten lopen?

Hoe ga jij als eigenaar/fokker van op internationaal niveau uitgebrachte reiners, met natuurlijke staarten, eigenlijk om met de concurrentie die zo'n tailjob hebben gehad? Jouw (hypothetisch natuurlijk) paard plust misschien niet op een onderdeel omdat hij een staartzwiepje laat zien terwijl de concurrent plust omdat die stille staart zo'n mooi rustig plaatje oplevert? Het behandelde paard zou mischien wel echt verzet met zijn staart hebben vertoond als -ie niet was behandeld.... Dat is toch oneerlijke concurrentie? I call it cheating! IMO is dat net zo onsportief als het gebruik van doping. De eerlijke eigenaar/trainer/ruiter is dus in het nadeel t.o.v. de cheater

En dan hebben we het nog niet eens over de procedure zelf die ik volstrekt respectloos en nadelig voor het paard vind :r

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:09

Och ja als de wereld eens perfect was...
Maar dit is de realiteit.
Welke internationale top reining ruiter ken jij an die dit soort praktijken en andere niet doet?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:20

rudi's run is absoluut de max ! het paard is super geconcentreerd en hetzelfde geldt voor rudi. het paard reageert op elke suggestie van rudi met een ongelooflijke positieve instelling maw rudi kan het zo brengen alsof alles het idee van het paard is. daarenboven getuigt deze run van een geweldig atletisch talent van het paard dat alles geeft wat er te geven valt omdat het gevraagd wordt en niet gedwongen.
hoe mooi het er ook uitziet op het clipje, irl was het nog veel indrukwekkender. ik had het privilege dit historische moment (één na hoogste nrha score ooit) live mee te maken in Reggio Emilia, Italie en dat was nog veel impressionanter. iedereen op de tribune ging uit zijn dak, terwijl ze toch met kippenvel aan hun zitje gekluisterd zaten. deze run was van een onwereldse schoonheid die een nieuwe standaard gezet heeft (op de euro futurity in Kreuth werd behoorlijk streng en laag gejureerd en het minste bobbeltje in de run werd zwaar aangerekend omdat oa rudi bewezen heeft dat het ook zonder kan).
toch is op deze pagina's het enige waar over gesproken wordt de staart van het paard ! zielig !
1. een alcoholblock is altijd tijdelijk en is ongeveer 4 maand effectief. daarna is de normale beweging terug.
2. vandaag wordt veelal homeopatisch geblockt en dat is 4 uur actief vooraleer de beweging volledig terugkomt.
3. naar wat mij verteld wordt vinden nrha juries een "dode" staart even storend als een overactieve staart.
zelfs bij het zien van absolute wereldklasse wordt over een nietig detail en non-onderwerp op bokt 4 pagina's gevuld en het negativisme tot een kunstvorm verheven. proficiat. mij lijkt het dat deze criticasters nooit dit nivo zullen bereiken en daarom maar 1 spijker op wel erg laag water zoeken om de discussie van de schoonheid en klasse weg te halen.